marriage O visum

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

marriage O visum

#1 Bericht door tjerk » woensdag 09 november 2011, 19:15

beste,
ik heb een vraag over een onderwerp dat eigenlijk volgens mij al behoorlijk is uitgekouwd, maar kan het juiste antwoord niet vinden.

ik wil een mulitple non O marriage visa aanvragen
nu staat op de site van het Thaise Consulaat in Amsterdam dat het visum 4 x 90 dagen geldig is met een duur van 1 jaar
wij gaan wonen in Hua Hin, daar is volgens mij een immigratie kantoor,

nu is mijn vraag moet ik me daar dan na 90 dagen melden, of moet ik echt het land uit.
Ik weet wel dat ik het elk jaar moet verlengen met een bedrag van 400000 thb op de rekening 2 maanden voor verlenging.

echter ik snap dat 4x90 dagen niet helemaal voor een mulitple entry
ik kom er niet helemaal uit en wellicht kan iemand mij hier mee helpen.

hoor graag van jullie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: marriage O visum

#2 Bericht door jumbo » donderdag 10 november 2011, 01:51

tjerk schreef:beste,
ik heb een vraag over een onderwerp dat eigenlijk volgens mij al behoorlijk is uitgekouwd, maar kan het juiste antwoord niet vinden.

ik wil een mulitple non O marriage visa aanvragen
nu staat op de site van het Thaise Consulaat in Amsterdam dat het visum 4 x 90 dagen geldig is met een duur van 1 jaar
wij gaan wonen in Hua Hin, daar is volgens mij een immigratie kantoor,

nu is mijn vraag moet ik me daar dan na 90 dagen melden, of moet ik echt het land uit.
Ik weet wel dat ik het elk jaar moet verlengen met een bedrag van 400000 thb op de rekening 2 maanden voor verlenging.

echter ik snap dat 4x90 dagen niet helemaal voor een mulitple entry
ik kom er niet helemaal uit en wellicht kan iemand mij hier mee helpen.

hoor graag van jullie.
Je zult eruit moeten om de 90 dagen....
Indien het geld geen probleem is zet het hier dan om voor de eerste termijn over is en je mag jezelf, al of niet in persoon, elke 90 dagen melden bij immigratie..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: marriage O visum

#3 Bericht door NieTan » donderdag 10 november 2011, 08:24

je kan beter een 3mnd visum halen, en deze verlengen in marriage O jaar visum, dit zal makkelijker gaan dan omzetten.
Als je de verlenging hebt Hoef je je alleen nog elke 3mnd te melden. Verlenging krijg je als je 400k baht op een thaise rek hebt staan, geloof 3 mnd voor aanvraag aantoonbaar aanwezig. En je getrouwd bent met een een Thaise. Ook moet je ingeschreven staan.

tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#4 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 08:25

Jumbo,
ik heb in ieder geval de 400000 thb appart gezet en we nemen zo een 50.000 euro mee die kant op,

en als ik me dan iedere 90 dagen persoonljk meld bij de immigraite in hua hin, hoef ik dus niet het land uit....

snap ik dat goed.

bedankt.

tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#5 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 08:28

Maar Nie Tan,
ik heb hier bij het consulaat al een marriage O visum dan aangevraaggd, wat is dan het verschil als ik dat nu hier aanvraag of in Thailand, want het is beide het zelfde visum toch......?

en ja de regels van 400000 en 3 maanden en getrouwd die kende ik inderdaad al.

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: marriage O visum

#6 Bericht door travelalone » donderdag 10 november 2011, 08:39

NieTan schreef:je kan beter een 3mnd visum halen, en deze verlengen in marriage O jaar visum, dit zal makkelijker gaan dan omzetten.
Als je de verlenging hebt Hoef je je alleen nog elke 3mnd te melden. Verlenging krijg je als je 400k baht op een thaise rek hebt staan, geloof 3 mnd voor aanvraag aantoonbaar aanwezig. En je getrouwd bent met een een Thaise. Ook moet je ingeschreven staan.
In principe is het mogelijk om in de eerste drie maanden van je verblijf een verlenging van een jaar te krijgen op basis van marriage. Toch adviseer ik je om voor vertrek een multiple non immigrant O aan te vragen. Indien er iets fout gaat of je krijgt niet voorelkaar om alle documenten op tijd te verzamelen dan hoef je alleen maar na 90 dagen even de grens over en niet terug naar NL of naar een ambassade buiten Thailand, voor een nieuw visum.
Je betaald wel iets meer voor dit visum maar het kan je een hoop geld besparen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: marriage O visum

#7 Bericht door jumbo » donderdag 10 november 2011, 08:41

tjerk schreef:Maar Nie Tan,
ik heb hier bij het consulaat al een marriage O visum dan aangevraaggd, wat is dan het verschil als ik dat nu hier aanvraag of in Thailand, want het is beide het zelfde visum toch......?

en ja de regels van 400000 en 3 maanden en getrouwd die kende ik inderdaad al.

Misschien was ik wat onduidelijk, dat kan uiteraard, maar volgens mij moet je met het visum dat je in A'dam hebt gekregen wel het land uit
Per definitie is het voorstel van NieTan beter vermits je het jaarvisum nog niet hebt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#8 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 08:47

ok daar heb ik inderdaad wel wat aan dan, en dan is het wellicht handig om dus inderdaad hier bij het consulaat een multiple O voor 3 maanden aan te vragen en dan in Thailand, (hua hin) een non marriage O.....hmmm toch wel lastig al die regeltjes.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: marriage O visum

#9 Bericht door jumbo » donderdag 10 november 2011, 09:16

tjerk schreef:ok daar heb ik inderdaad wel wat aan dan, en dan is het wellicht handig om dus inderdaad hier bij het consulaat een multiple O voor 3 maanden aan te vragen en dan in Thailand, (hua hin) een non marriage O.....hmmm toch wel lastig al die regeltjes.
en dit is nog maar het begin... :shock: :shock: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: marriage O visum

#10 Bericht door joopuberda » donderdag 10 november 2011, 09:23

Ik lees hier veel maar toch niet wat deze persoon moet weten. ome joop zal het even verduidelijken.

jij moet in amsterdam een marriage O visum aanvragen voor 3 maanden. zorg dat je die poen 3 maanden op een thaise bank hebt staan 400.000 bath OF je toont aan dat je een pensioen hebt of inkomsten van 40.000 bath per maand. ik zou voor die 400.000 bath gaan. als je in thailand bent ga dan zo snel mogelijk naar jou plaatselijke imigratie daar zullen ze je Marriage O Visa omzetten in
EEEN PERMIT OFFF STAY . voor een jaar. iedere 3 maanden moet jij je melden bij de imigratie.



PERMIT OFF STAY PERMIT OFF STAY dat is wat anders dan een visa waar iedereen hier over loopt te lullen.

ome joop heeft gesproken. :clap:

tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#11 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 09:31

Ome Joop,
maar ik mag zonder marriage O geen bankrekening openen, dat mag ik pas als ik in thailand bent, dus dat is volgens mij nu geen optie, omdat ik nu nog in nederland ben en wij 15 januari naar thailand gaan.
wellcht kan ik het aantonen met hollandse spaar / betaal rekening afschrift wat ik overboek naar thailand, dat dat meer dan voldoende is.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: marriage O visum

#12 Bericht door joopuberda » donderdag 10 november 2011, 13:36

okay duidelijk. dan zou ik een 6 maanden O visum regelen of een multipple.
je bent in holland nu . maar ander zou het wel mogelijk zijn hoor om een bankrekening te openen zonder een O visum. dat onderwerp is hier al wel eens besproken.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: marriage O visum

#13 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 13:55

De enige echte info vind je op http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/
Groetjes; Edje

tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#14 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 13:57

ja edje, dat klopt, maar dat stond dat verwarrende van 4x90 dagen wat mij in verwarring bracht....vandaar dat ik het nog maar eens gevraag heb....snappie...
maar bedankt voor je reactie.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: marriage O visum

#15 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 14:16

tjerk schreef:ja edje, dat klopt, maar dat stond dat verwarrende van 4x90 dagen wat mij in verwarring bracht....vandaar dat ik het nog maar eens gevraag heb....snappie...
maar bedankt voor je reactie.
Je krijgt op je gehuwd zijn akte en inkomensverklaring altijd een NON 'O' voor 90 dagen.
Als de rest van de papieren in orde is regel je de rest binnen die 90 dagen in Thailand. Dan krijg je een NON'O' mariage.
LET OP; tegenwoordig controleren ze echt of je ook wel bij elkaar woont en moet foto's overleggen met volledige onzin. TIT
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”