marriage O visum

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tjerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 17 oktober 2007, 12:22

Re: marriage O visum

#16 Bericht door tjerk » donderdag 10 november 2011, 14:31

dus ed, ik kan dan ook gewoon een non o marrigage voor 1 jaar in holland bij het consulaat in amsterdam aanvragen en dan iedere 90 dagen melden bij het immigratie kantoor in hua hin......toch.....?
en na een jaar in thailand weer verlengen met banksaldo's etc.

en die foto's mogen ze zien hoor......:)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: marriage O visum

#17 Bericht door Edje » donderdag 10 november 2011, 16:02

[quote="tjerk"]dus ed, ik kan dan ook gewoon een non o marrigage voor 1 jaar in holland bij het consulaat in amsterdam aanvragen en dan iedere 90 dagen melden bij het immigratie kantoor in hua hin......toch.....?
en na een jaar in thailand weer verlengen met banksaldo's etc.

en die foto's mogen ze zien hoor......:)[/quote

Een NON 'O'Mariage krijg je niet in NL.
Je komt binnen met een NON "O" op basis van gehuwd zijn.
De rest moet je binnen die 3 mnd bij Immigration in Th. regelen.
Dit kan zijn een NON 'O' Marriage of een NON 'O' Retirement,
Kom binnen met genoemd visum en bekijk dan waar je voor gaat, beiden hebben voor en nadelen.
Voor een retirement moet je oa de 50 jarige leeftijd bereikt hebben en zijn de € eisen hoger.
Voor Marriage speelt leeftijd geen rol en zijn de € eisen lager, maar de papierkraam, zoals gemeld zijn vele malen strenger.
Groetjes; Edje

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: marriage O visum

#18 Bericht door travelalone » donderdag 10 november 2011, 16:18

tjerk schreef:dus ed, ik kan dan ook gewoon een non o marrigage voor 1 jaar in holland bij het consulaat in amsterdam aanvragen en dan iedere 90 dagen melden bij het immigratie kantoor in hua hin......toch.....?
en na een jaar in thailand weer verlengen met banksaldo's etc.

en die foto's mogen ze zien hoor......:)
Tjerk,

Voor alle duidelijkheid, je komt Thailand binnen met een non O. Je hebt nu 90 dagen de tijd om een visa extention (marriage non O) aan te vragen. Lukt jou dit niet in 90 dagen dan dien je binnen 90 dagen de grens over te gaan. Dit kan binnen een uur al gedaan worden. Zodra je weer bij de Thaise douane komt dan krijg je weer een stempel voor nogmaals 90 dagen.
Als je binnen deze 90 dagen wel al je papieren weet te regelen dan ga je naar het immigratiekantoor in Hua Hin en daar vraag je een marriage extension aan. Zodra deze is goedgekeurd dan dien je je iedere 90 dagen te melden op het immigratiekantoor in Hua Hin. Vervolgens moet je ieder jaar weer met al je papieren naar de immigratie voor een nieuw extention.

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: marriage O visum

#19 Bericht door vonked » vrijdag 11 november 2011, 08:08

joopuberda schreef:Ik lees hier veel maar toch niet wat deze persoon moet weten. ome joop zal het even verduidelijken.

jij moet in amsterdam een marriage O visum aanvragen voor 3 maanden. zorg dat je die poen 3 maanden op een thaise bank hebt staan 400.000 bath OF je toont aan dat je een pensioen hebt of inkomsten van 40.000 bath per maand. ik zou voor die 400.000 bath gaan. als je in thailand bent ga dan zo snel mogelijk naar jou plaatselijke imigratie daar zullen ze je Marriage O Visa omzetten in
EEEN PERMIT OFFF STAY . voor een jaar. iedere 3 maanden moet jij je melden bij de imigratie.



PERMIT OFF STAY PERMIT OFF STAY dat is wat anders dan een visa waar iedereen hier over loopt te lullen.

ome joop heeft gesproken. :clap:
Dag Joop. Ik zie dat je veel ervaring heb dus bij jou maar even de vraag stellen.
Als ik hier in NL een NON EMIGRANT TYPE O (90 dagen) aanvraag moet ik een vliegticket waarmee ik Thailand binnenvlieg kunnen laten zien. Mijn ticket heeft na 30 dagen de terugreis geboekt staan. Is dat een probleem????

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: marriage O visum

#20 Bericht door vonked » zaterdag 12 november 2011, 15:56

travelalone schreef:
tjerk schreef:dus ed, ik kan dan ook gewoon een non o marrigage voor 1 jaar in holland bij het consulaat in amsterdam aanvragen en dan iedere 90 dagen melden bij het immigratie kantoor in hua hin......toch.....?
en na een jaar in thailand weer verlengen met banksaldo's etc.

en die foto's mogen ze zien hoor......:)
Tjerk,

Voor alle duidelijkheid, je komt Thailand binnen met een non O. Je hebt nu 90 dagen de tijd om een visa extention (marriage non O) aan te vragen. Lukt jou dit niet in 90 dagen dan dien je binnen 90 dagen de grens over te gaan. Dit kan binnen een uur al gedaan worden. Zodra je weer bij de Thaise douane komt dan krijg je weer een stempel voor nogmaals 90 dagen.
Als je binnen deze 90 dagen wel al je papieren weet te regelen dan ga je naar het immigratiekantoor in Hua Hin en daar vraag je een marriage extension aan. Zodra deze is goedgekeurd dan dien je je iedere 90 dagen te melden op het immigratiekantoor in Hua Hin. Vervolgens moet je ieder jaar weer met al je papieren naar de immigratie voor een nieuw extention.
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik. Wij trouwen zo spoedig mogelijk in TL. Ik wil alleen wat meer tijd hebben in TL om alles af te handelen. De 30 dagen tourist entry is wat krap. Ik heb alleen al een ticket dat 30 dagen geldig is. Kan ik toch bijvoorbeeld een 60 dagen of 90 dagen visa in NL krijgen voor ik vertrek zoadat ik wat meer tijd heb in TL?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: marriage O visum

#21 Bericht door Ben » zaterdag 12 november 2011, 19:13

Waarom zou je een NON O marriage visa krijgen in AMS of ander als je niet eens gehuwd bent :idea:
Dat kan je schudden .90 days No way

Het enige wat je kan krijgen is een Toerist visa Single double of multy Max 60 dagen en met een verlenging van +30 dagen voor een single entry op de imm hier in Thailand ter waarde van 1000 bath
Dit zou vlodoende kunnen zijn mits je je Daalders hier al hebt staan .en rap gaat huwen .

30 dagen kan ook helemaal niet je hebt zowiezo al mogelijk bij de eerste keer een wachttijd te goedkeuring van je Extention NON O M

Neem een Double entry. Dan kan je het op je gemak doen mocht het binnen de 90 dagen niet lukken 1 keer de grens over en weer binnen .

Gebruikersavatar
vonked
Expat
Expat
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 09 november 2011, 10:53
Locatie: Chonburi

Re: marriage O visum

#22 Bericht door vonked » vrijdag 18 november 2011, 18:55

Ben schreef:Waarom zou je een NON O marriage visa krijgen in AMS of ander als je niet eens gehuwd bent :idea:
Dat kan je schudden .90 days No way

Het enige wat je kan krijgen is een Toerist visa Single double of multy Max 60 dagen en met een verlenging van +30 dagen voor een single entry op de imm hier in Thailand ter waarde van 1000 bath
Dit zou vlodoende kunnen zijn mits je je Daalders hier al hebt staan .en rap gaat huwen .

30 dagen kan ook helemaal niet je hebt zowiezo al mogelijk bij de eerste keer een wachttijd te goedkeuring van je Extention NON O M

Neem een Double entry. Dan kan je het op je gemak doen mocht het binnen de 90 dagen niet lukken 1 keer de grens over en weer binnen .
Vandaag naar de Thaise ambassade in NL geweest. 90 dagen visum? Geen probleem hoor. Pasfoto's, bankrekening check, vluchtgegevens en local/thai adres doorgeven. Volgende week heeft u het thuis. Makkelijker kunnen ze het niet maken. Oh ja wel nog even 55 euro afrekenen. [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: marriage O visum

#23 Bericht door prajak » zaterdag 19 november 2011, 02:14

Een gewoon 90 dg visum dus, ik denk non im O. Want je bent niet gehuwd, toch ? En dan hier verlengen binnen de geldigheidsduur en na huwelijk en met de inkomenseisen in acht genomen. Tja, en dan die fotosessie...misschien helpt de huwelijksreportage ook.....

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: marriage O visum

#24 Bericht door Mart » zaterdag 19 november 2011, 02:28

vonked schreef:
joopuberda schreef:Ik lees hier veel maar toch niet wat deze persoon moet weten. ome joop zal het even verduidelijken.

ome joop heeft gesproken. :clap:
Dag Joop. Ik zie dat je veel ervaring heb dus bij jou maar even de vraag stellen.
Waar kan ik zout kopen :lol: :lol: :neus: :cheesy: :cheesy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: marriage O visum

#25 Bericht door Ben » zaterdag 19 november 2011, 05:07

vonked schreef:
Ben schreef:Waarom zou je een NON O marriage visa krijgen in AMS of ander als je niet eens gehuwd bent :idea:
Dat kan je schudden .90 days No way

Het enige wat je kan krijgen is een Toerist visa Single double of multy Max 60 dagen en met een verlenging van +30 dagen voor een single entry op de imm hier in Thailand ter waarde van 1000 bath
Dit zou vlodoende kunnen zijn mits je je Daalders hier al hebt staan .en rap gaat huwen .

30 dagen kan ook helemaal niet je hebt zowiezo al mogelijk bij de eerste keer een wachttijd te goedkeuring van je Extention NON O M

Neem een Double entry. Dan kan je het op je gemak doen mocht het binnen de 90 dagen niet lukken 1 keer de grens over en weer binnen .
Vandaag naar de Thaise ambassade in NL geweest. 90 dagen visum? Geen probleem hoor. Pasfoto's, bankrekening check, vluchtgegevens en local/thai adres doorgeven. Volgende week heeft u het thuis. Makkelijker kunnen ze het niet maken. Oh ja wel nog even 55 euro afrekenen. [8)
bankrekening check
Op Basis van 3 of 4 dus en niet van 1.


1) Vrouw/man: Kopie trouwakte en kopie paspoort
2) Kind: Kopie geboorteakte/kopie paspoort moeder
3) Wanneer u 50 jaar of ouder bent:
- Een kopie van een laatste/recente bankafschrift waar inkomen op wordt gestort en tevens inkomen op staat van minimaal €1.250,= per maand, indien inkomsten niet toereikend: aanvulling spaarrekening.
4) Pensioen: bewijs van recente pensioeninkomsten op uw (of een van uw) laatste bankafschrift(en) en kopie paspoort.
5) Stage: (niet voor studie/werk) brief instantie Nederland/ stage instantie
(naam, paspoortnummer, geboortedatum en begin- einddatum werk/studie
periode) en kopie paspoort.
6) Vrijwilligerswerk : brief instantie Nederland/ stage instantie en kopie paspoort.
(naam, paspoortnummer, geboortedatum en begin- en einddatum werk/studie periode)
7) Huis huren/kopen : Kopie officieel huur/koopcontract (naam huurder, naam verhuurder, adres woning, ondertekend+officiële stempel) en kopie paspoort.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”