november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke eiland

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nelis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 20 september 2011, 13:09

november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke eiland

#1 Bericht door nelis » maandag 03 oktober 2011, 16:47

Hallo ervaringsdeskundigen,

November is het zover. Een maand naar Thailand. Na Bangkok, Khao Yai NP, Chiang Mai en Pai willen we de andere kant van Thailand gaan ontdekken. De paradijselijke Bounty-eilanden. Lekker relaxen op de een hagelwit strand, heerlijk weer, snorkelen, natuur etc etc.

Echter, ik kom er niet uit!!! Ik heb de vragen al vaker voorbij zien komen (in verschillende vormen) maar echte antwoorden heb IK nog niet gevonden!

De twijfel zit tussen de regio's. Eilanden in de Andamanzee, de Golf van Thailand of Oostelijke eilanden?
1. Waar de beste kans op goed weer?
2. Of moeten we nog geen beslissingen nemenen pas half november kijken als we in Pai zitten en dan pas beslissen?
3. Wat is het beste te bereizen?
4. Wat is het mooist? (ik weet het, dit is een erg subjectieve vraag. Mooi is voor mij in ieder geval niet te druk en geen hoge gebouwen. Authentiek en rustig maar wel met enkele voorzieningen (het blijft ten slotte vakantie :roll: ) Ik weet het, ik vraag veel, en het moet ook nog te betalen zijn...

Zat zelf te denken aan Krabi en Koh Lipe/ Koh Tarutao, of het noorden van Koh Pangan, of Koh Kood. HELP!!!

nelis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 20 september 2011, 13:09

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#2 Bericht door nelis » donderdag 06 oktober 2011, 20:05

Hey deskundigen, waar blijven jullie meningen? [|) [|)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#3 Bericht door Pieter » vrijdag 07 oktober 2011, 03:56

het weer is het weer en als het bij krabi regent is de kans ook dat het op Samui regent

Ik zou Krabi kiezen lijkt mij het mooiste

Phuket vind ik niks , Samui vind ik steeds minder dus.

en er naar toe heeft voor alle bestemmingen zijn voor en nadelen.

Samet enzo ja kan maar ja

Pieter

even een voorbeeld waar je echt Robinson crusoe voelt:

en dus geen eiland ik houd niet van eilanden

Afbeelding

Afbeelding

dit is trouwens gewoon Surat Thani vaste land (dus tegenover Samui)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#4 Bericht door baco101 » vrijdag 07 oktober 2011, 05:14

oktober/november zijn normaal gesproken de slechtste mnd voor koh phangan, maar het weer laat zich ook niet in thailand voorspellen
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#5 Bericht door Akang » vrijdag 07 oktober 2011, 07:19

Alleen Koh Kood, voor hoelang? Wellicht is een beetje island hoppen aan de oostkust een goed idee? Behalve Koh Kood, ook Koh Mak, Koh Chang etc etc...weer in die periode meestal goed.
Even the longest journey starts with the first step...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#6 Bericht door Jeanette » vrijdag 07 oktober 2011, 09:06

nelis schreef:Hallo ervaringsdeskundigen,

November is het zover. Een maand naar Thailand. Na Bangkok, Khao Yai NP, Chiang Mai en Pai willen we de andere kant van Thailand gaan ontdekken. De paradijselijke Bounty-eilanden. Lekker relaxen op de een hagelwit strand, heerlijk weer, snorkelen, natuur etc etc.

Echter, ik kom er niet uit!!! Ik heb de vragen al vaker voorbij zien komen (in verschillende vormen) maar echte antwoorden heb IK nog niet gevonden!

De twijfel zit tussen de regio's. Eilanden in de Andamanzee, de Golf van Thailand of Oostelijke eilanden?
1. Waar de beste kans op goed weer?
2. Of moeten we nog geen beslissingen nemenen pas half november kijken als we in Pai zitten en dan pas beslissen?
3. Wat is het beste te bereizen?
4. Wat is het mooist? (ik weet het, dit is een erg subjectieve vraag. Mooi is voor mij in ieder geval niet te druk en geen hoge gebouwen. Authentiek en rustig maar wel met enkele voorzieningen (het blijft ten slotte vakantie :roll: ) Ik weet het, ik vraag veel, en het moet ook nog te betalen zijn...

Zat zelf te denken aan Krabi en Koh Lipe/ Koh Tarutao, of het noorden van Koh Pangan, of Koh Kood. HELP!!!
De voorpret van reizen is tegenwoordig 'googlelen'. Vroeger was dat een stapel reisgidsen halen.
Eerst zul je je moeten buigen over de makro beslissingen want je mogelijkheden die je noemt liggen gigantisch uit elkaar. Je bent al 10 tot 14 dagen kwijt aan wat je noordelijk al bedacht hebt.

1 Kijk hier .... http://www.klimaatinfo.nl/thailand/ ..... voor het weer.
2 Je kunt ook beslissen als je in Bangkok bent voor je noordelijk gaat. Een week van te voren kun je wel ongeveer zien hoe hoog de golven zullen zijn en of je dan een ferry nog leuk zal gaan vinden
3 Maak kaartjes met bestemmingen (zoals Krabbi of Koh Panang) en hun reisduur, hun reisvorm (trein, boot, taxi, vliegen) en hun +/- kosten en tijd om er te komen kies dan pas als je de verschillen ziet.
4 Deze vraag is inderdaad niet te beantwoorden. Wat is de ultime palmboom? Alsof je voor 1 x bij 'De Librije' mag eten en eigenlijk alles (betaalbaar) wil proeven. 8-)

Maar eh .... veel plezier hè. [8)
Jeanette

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#7 Bericht door Corinne » vrijdag 07 oktober 2011, 12:35

nelis schreef:Hallo ervaringsdeskundigen,

November is het zover. Een maand naar Thailand. Na Bangkok, Khao Yai NP, Chiang Mai en Pai willen we de andere kant van Thailand gaan ontdekken. De paradijselijke Bounty-eilanden. Lekker relaxen op de een hagelwit strand, heerlijk weer, snorkelen, natuur etc etc.

Echter, ik kom er niet uit!!! Ik heb de vragen al vaker voorbij zien komen (in verschillende vormen) maar echte antwoorden heb IK nog niet gevonden!

De twijfel zit tussen de regio's. Eilanden in de Andamanzee, de Golf van Thailand of Oostelijke eilanden?
1. Waar de beste kans op goed weer?
2. Of moeten we nog geen beslissingen nemenen pas half november kijken als we in Pai zitten en dan pas beslissen?
3. Wat is het beste te bereizen?
4. Wat is het mooist? (ik weet het, dit is een erg subjectieve vraag. Mooi is voor mij in ieder geval niet te druk en geen hoge gebouwen. Authentiek en rustig maar wel met enkele voorzieningen (het blijft ten slotte vakantie :roll: ) Ik weet het, ik vraag veel, en het moet ook nog te betalen zijn...

Zat zelf te denken aan Krabi en Koh Lipe/ Koh Tarutao, of het noorden van Koh Pangan, of Koh Kood. HELP!!!
Hoi ik denk dat Krabi helemaal geen verkeerde keuze is. Heb je al gegoogled? Vanuit daar kan je ook weer vanalles ondernemen..
eilanden enzovoorts...

nelis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 20 september 2011, 13:09

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#8 Bericht door nelis » vrijdag 07 oktober 2011, 14:42

Wauw, wat een antwoorden ineens! Dank je wel, ik ben blij verrast!! Ik vond de vergelijking van de Librije een hele mooie! Ikzelf was bang dat ik voor de McDonald's zou kiezen terwijl om de hoek de Librije zou zitten. Maar na een gesprek met een collega welke ook is geweest en wat ik hier lees, zijn er eigenlijk geen slechte keuzes. Hij vertelde dat elk eiland zijn charme heeft. Ik denk dat het de andamanzee wordt. Vliegen vanaf Chiang mai nnaar phuket, meteen door naar ko phi phi, Krabi, Koh lipe (of zoiets). Maar de focus komt iig op die hoek te liggen (denk ik, we hebben nog drie weken voordat we vliegen, en dan nog twee weken in het noorden). Advies blijft welkom! Thanx

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#9 Bericht door Jeanette » vrijdag 07 oktober 2011, 16:38

Het gaat erom dat je kiest en niet zo zeer wat je kiest. Of Koh Chang met z'n eilandjes er in de buurt, of de golf van Thailand met Koh Tao - Panang -Samui, of de eilandjes in de Andemanzee. Bij die laatste zijn eigenlijk (vind ik) 2 keuzes, je komt naar Phuket per vliegtuig of je komt per nachttrein naar Trang want Trang en Phuket liggen meer dan 200 km uit elkaar. Dan kun je eilandje hoppen zonder lange en dure fransfers zo gauw de horizon je weer roept. (dat klink positiever als 'het op zo'n eiland zat zijn'.) ;)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#10 Bericht door soulwy » woensdag 28 augustus 2013, 13:51

Is een oudje (topic), maar vind toch wel jammer dat Nelis niet even heeft laten weten wat het is uiteindelijk geworden. Is waar wat je zegt Jeanette, ' niet wat je kiest, maar dat je kiest'. Heb meteen daad bij het woord gevoegd.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: november: Andamanzee, Golf van Thailand of Oostelijke ei

#11 Bericht door Jeanette » woensdag 28 augustus 2013, 22:22

Leuk om weer terug te lezen. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”