Wajong en emigreren

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wajong en emigreren

#16 Bericht door Pieter » zondag 09 oktober 2011, 12:48

unforgiven schreef:
driver schreef:
chelobechek schreef:Ik zeg het is een trol

en indien niet: zoek een baan en zeur niet
Waar slaat de laatste opmerking van jou nu op ?
Stoerpraterij of gewoon te stom om in te zien dat er mensen zijn die recht hebben op een uitkering in welke vorm dan ook.

mvg driver

Inderdaad, domheid kent geen grenzen, waardeloze opmerking,
Beschaving is hoe mensen hun anderen behandelen.

maar ook denk ik dat in principe iedereen wel iets kan doen

er is al 50 jaar een 2% regeling voor bedrijven en geen bedrijf houd zich daar aan

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wajong en emigreren

#17 Bericht door driver » zondag 09 oktober 2011, 15:30

en indien niet: zoek een baan en zeur niet[/quote]
Waar slaat de laatste opmerking van jou nu op ?
Stoerpraterij of gewoon te stom om in te zien dat er mensen zijn die recht hebben op een uitkering in welke vorm dan ook.

mvg driver[/quote]


Inderdaad, domheid kent geen grenzen, waardeloze opmerking,[/quote]

Zoveel onzin lees je zelden.

Te kort door de bocht.

Niet serieus te nemen.

Overigens heeft iedereen recht op een mening en iedereen heeft het recht op publieke fora te melden wat hij wil. Als die mening niet strookt met die van anderen en dit anderen-collectief meent de enkeling te moeten corrigeren (en dat gebeurt toch wel regelmatig, zeker op dit forum) dan hebben we het over de dictatuur van de meerderheid. Ik bespeur op dit forum een zekere groepsdynamiek die in een belangrijk boek "Die Massenpsychologie des Faschismus" 80 jaar geleden aan de orde werd gesteld. Voor het opnieuw plaatsen van selectief verontwaardigde reacties raad ik een ieder aan het eens te lezen.[/quote]

Zowel jij als ik geven onze mening over en weer en allebei zijn we daar duidelijk in en verschillen we ietswat van mening en dat is mij verder prima en groepsdynamiek doe ik vlgs mij niet aan mee want ik geef altijd mijn mening aan en over wie dan ook zei het echter wel met een brede glimlach erachter :thumbsup: mvg Arie

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Wajong en emigreren

#18 Bericht door chelobechek » maandag 10 oktober 2011, 05:06

Driver, dat is een reactie een echte kerel waardig. Mijn respect heb je.

Meningen zijn er vele en ze hebben een merkwaardige eigenschap, namelijk dat ze niet in beton zijn gegoten

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wajong en emigreren

#19 Bericht door driver » maandag 10 oktober 2011, 09:42

chelobechek schreef:Driver, dat is een reactie een echte kerel waardig. Mijn respect heb je.

Meningen zijn er vele en ze hebben een merkwaardige eigenschap, namelijk dat ze niet in beton zijn gegoten
respect is altijd weer meegenomen vindt ik dus dank je.
Wat het boek betreft heb ik even wat opgezocht maar lijkt mij een moeilijk boek qua inhoud en bedoelde teksten dat is voor mij te hoog gegrepen om echt begrijpend te kunnen lezen denk ik.
Ik ben gewoon een eenvoudig mannetje met al mijn plus en minpunten en mijn reacties her en der zijn ook meestal aardig simpel maar vaak wel duidelijk denk ik en in ieder geval eerlijk en dat laatste is voor mij het belangrijkste .

mvg Arie

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Wajong en emigreren

#20 Bericht door unforgiven » maandag 10 oktober 2011, 09:59

Driver leek een intelligente wending te geven aan een kortzichtige en waardeloze opmerking.
"Die Massenpsychologie des Faschismus" ?? waar gaat het over, driver je moet niet met zaken naar voren komen, waar jij zoals je zelf aan aangeeft het intellect niet voor hebt.
Menu van een weg restaurant dat is jou niveau.
Groep machinaties? groep processen, als ik persoonlijk ergens wars van ben dan is het wel groep gedrag. Mijn aandelen aan dit forum heeft dat verregaande bewezen.
Het gaat om een opmerking gericht tegen een bevolking groep die toch al ernstig benadeeld zijn door hun handicap, een groep die niet zomaar even kan gaan solliciteren. Een groep waar zo ik heb begrepen ook nog eens ernstig op bezuinigd gaat worden. Zij willen niets anders dan serieus genomen worden, zij willen niets anders dan meedraaien in de maatschappij. Die kans hebben zij niet, in meer of mindere mate, door hun handicap. "zoek een baan en zeur niet" voor een dergelijk kwetsbare groep is waardeloos..geeft aan met wat voor meneer wij hier te maken hebben. De belachelijk verdediging van die opmerking onder het mom, vrijheid van mening,zet driver wat mij betreft in diezelfde categorie.
Chelobechek, lees ook eens een woorden boek, zoek eens onder waardig en respect en neem gelijk echte kerels maar mee..Dat ben je zeker niet.
There is only one road in life, the hard road.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wajong en emigreren

#21 Bericht door driver » maandag 10 oktober 2011, 10:37

unforgiven schreef:Driver leek een intelligente wending te geven aan een kortzichtige en waardeloze opmerking.
"Die Massenpsychologie des Faschismus" ?? waar gaat het over, driver je moet niet met zaken naar voren komen, waar jij zoals je zelf aan aangeeft het intellect niet voor hebt.
Menu van een weg restaurant dat is jou niveau.
Groep machinaties? groep processen, als ik persoonlijk ergens wars van ben dan is het wel groep gedrag. Mijn aandelen aan dit forum heeft dat verregaande bewezen.
Het gaat om een opmerking gericht tegen een bevolking groep die toch al ernstig benadeeld zijn door hun handicap, een groep die niet zomaar even kan gaan solliciteren. Een groep waar zo ik heb begrepen ook nog eens ernstig op bezuinigd gaat worden. Zij willen niets anders dan serieus genomen worden, zij willen niets anders dan meedraaien in de maatschappij. Die kans hebben zij niet, in meer of mindere mate, door hun handicap. "zoek een baan en zeur niet" voor een dergelijk kwetsbare groep is waardeloos..geeft aan met wat voor meneer wij hier te maken hebben. De belachelijk verdediging van die opmerking onder het mom, vrijheid van mening,zet driver wat mij betreft in diezelfde categorie.
Chelobechek, lees ook eens een woorden boek, zoek eens onder waardig en respect en neem gelijk echte kerels maar mee..Dat ben je zeker niet.
Leuke reactie waarvan ik gezien mijn wegrestaurant menu nivoo de helft weer niet snap. :mrgreen:
Als Chelobeck iets plaatst over dat wajong gedoe wat mij dus ook niet aanstaat reageer ik daar op net als bij jou of een ander.
Dat ik daarna blijkbaar op een andere manier weer reageer na zijn tegenreactie wat jou dan niet bevalt boeit mij niet zo eigenlijk.
Chelo denkt er dus anders over en dat is ziijn goed recht of anderen het daar nu niet of wel mee eens zijn.
Dat ik nu weer in dezelfde catogorie geplaatst ben waarvan ik nog niet precies begijp welke boeit me ook niet echt ik zit in ieder geval nog ergens in.

Wat me wel boeit is dat iedereen hier gewoon zijn of haar mening moet kunnen geven en dat anderen die het daar niet mee eens zijn daar weer op kunnen reageren zonder grof te worden of hatelijk te worden en dat is tegenwoordig gelukkig niet aan de orde en zowel...gelijk bannen die persoon wat mij betreft.
Zoveel mensen, zoveel wensen is het tenslotte en ook bij jou heb ik de ene keer het idee dat we op dezelfde lijn liggen en een andere keer weer kilometers uit elkaar en dat is prima want als we allemaal op dezelfde lijn liggen breekt dat lijntje of als ie heel blijft is er niks meer om o.a hier over te discuseren en heen en weer te mailen.


mvg Arie

ps....de topicstarter is hier na de eerste plaatsing niet meer geweest zie ik.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Wajong en emigreren

#22 Bericht door chelobechek » maandag 10 oktober 2011, 11:04

Voor de goede orde wil ik nog even de oorspronkelijke vraagstelling aan de orde brengen.

"een goede mate van mij heeft een WAO/Wajong uitkering..naar lange duur verblijf in Thailand waar op zijn uitkering geschorst is terug komende Nederland zich netjes ingeschreven in de gemeente kreeg hij zijn uitkering terug"

We hebben het over iemand die in de Wajong zit en dus gecertificeerd en al niet veel zou moeten kunnen. Toch kan hij zelfstandig langere tijd in Thailand verblijven en ook zelfstandig beslissen dat langer verblijf niet verstandig is in verband met op het spel zetten van verdere uitkeringen. Vervolgens weet hij precies de juiste weg te bewandelen om de uitkeringsinstantie tot hervatting van de uitkering over te gaan.

Dat klinkt nu toch niet echt als een hulpeloos zielig geval.

Vervolgens wil de vraagsteller weten of er nog meer vergelijkbare gevallen in Thailand zijn. Let wel de vraagsteller is niet degene met de Wajong uitkering.

Wat verwacht deze persoon nu, een lijstje met forumnanen van Wajongers in Thailand?

Wie wil er nu serieus beweren dat dit een legitieme post is?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wajong en emigreren

#23 Bericht door printen44 » maandag 10 oktober 2011, 11:42

Men kan (kon) met behoud van uitkering in het buitenland wonen. Daar geeft de uitvoerende instantie toestemming voor. WAO of Wajong-uitkering. Nu zal de Wajonguitkering een strengere regels voor het wonen in het buitenland gaan gelden. Niet de criteria waarop de uitkering toen is gegeven.
een
Ik vraag me af waarop Chelobecheck zijn mening baseert op een "niet-zielige geval". Wat is dan een "zielig geval"? Weet Chelobechek de criteria waarop men, met behoud van uitkering, in het buitenland mag wonen?

Als ik Chelobechek goed begrijp, moet je een "zielig geval" zijn om een Wajong-uitkering te krijgen. Is een "zielig geval" een kwijlende, onzin uitkramende, zonderling?

Het criteria is dat men door een handicap niet in voldoenden mate of zelfs helemaal niet aan het normale arbeidsproces kan deelnemen. En iemand met een handicap, welke dan ook, wil helemaal niet als "zielig" getypeerd worden.

Een oordeel geven over andermans handicap is op glad ijs lopen, zeker als je de achtergronden er niet van weet.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Wajong en emigreren

#24 Bericht door unforgiven » dinsdag 11 oktober 2011, 07:52

chelobechek schreef:Voor de goede orde wil ik nog even de oorspronkelijke vraagstelling aan de orde brengen.

"een goede mate van mij heeft een WAO/Wajong uitkering..naar lange duur verblijf in Thailand waar op zijn uitkering geschorst is terug komende Nederland zich netjes ingeschreven in de gemeente kreeg hij zijn uitkering terug"

We hebben het over iemand die in de Wajong zit en dus gecertificeerd en al niet veel zou moeten kunnen. Toch kan hij zelfstandig langere tijd in Thailand verblijven en ook zelfstandig beslissen dat langer verblijf niet verstandig is in verband met op het spel zetten van verdere uitkeringen. Vervolgens weet hij precies de juiste weg te bewandelen om de uitkeringsinstantie tot hervatting van de uitkering over te gaan.

Dat klinkt nu toch niet echt als een hulpeloos zielig geval.

Vervolgens wil de vraagsteller weten of er nog meer vergelijkbare gevallen in Thailand zijn. Let wel de vraagsteller is niet degene met de Wajong uitkering.

Wat verwacht deze persoon nu, een lijstje met forumnanen van Wajongers in Thailand?
Wie wil er nu serieus beweren dat dit een legitieme post is?
Wanneer de eerdere reactie slechts gericht was aan dit individuele geval, dan was mijn eerdere reactie er iets teveel aan.
Iemand die een Wajong uitkering ontvangt, die kan in Nederland, laat staan in Thailand onmogelijk volledig zelfstandig leven.
De uitkering is bedoeld voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking.
Heel anders dan de WAO, die is voor mensen die voorheen wel geheel of gedeeltelijk arbeid geschikt waren.
Dit zover ik weet daar ik niet helemaal meer op de hoogte ben van de sociale wetgeving in Nederland..
There is only one road in life, the hard road.....

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Wajong en emigreren

#25 Bericht door chelobechek » dinsdag 11 oktober 2011, 08:32

Dhr. Tom heeft het inmiddels al lang en breed opgegeven. Een kleine check op zijn forum profiel geeft aan dat hij sinds 2 oktober niet meer op deze site is geweest. Intussen zijn wij goedbedoelende forumleden elkaar (na het laatste bezoek van de vraagsteller) in de virtuele haren gevlogen vanwege geringe onderlinge overeenstemming van de gekozen standpunten

dus Unforgiven: van begin af aan ging het mij om dit ene geval. Wellicht heeft deze persoon nog een andere forumnaam en houdt hij de ontwikkeling op die manier bij, altijd lachen

wie zou het kunnen zijn? (ik ben het niet overigens)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wajong en emigreren

#26 Bericht door prajak » dinsdag 11 oktober 2011, 15:37

Chelobechek, er zijn mensen wier grootste vreugde bestaat in het leggen van een onschuldig lijkende forumkeutel en die zich dan gaan zitten verkneukelen aan de discussies; die misschien wel zelf een boze draai aan de discussie geven onder een andere naam. Je hebt binnen 2 minuten een hotmail account en ga je in een internetcafe zitten dan is jouw IP nauwelijks te traceren. Ze leggen een keutel en vertrekken, laten zich nooit meer zien.

Ik meen me te herinneren dat dit forumdeel was afgesloten. Ik heb zelf een nieuw onderwerp geopend over WAO en Wajong. Toch is dit weer opengezet voor nieuwe nonsens die niets van doen heeft met het onderwerp.

Ach, het valt wel mee hier.

Voor het echte moddergooien moet je zijn bij de zich forum noemende sekte zanikpotten hier dicht in de buurt; mensen die hier weg zijn gelopen omdat ze dit forum te wild vinden maar waar de ene founding father na de ander wegloopt dan wel aan de kant wordt gezet.

Nee, dit forum is niet zo'n zootje ongeregeld...... Laten we het zo houden.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Wajong en emigreren

#27 Bericht door chelobechek » dinsdag 11 oktober 2011, 18:33

Je maakt me nieuwsgierig Prajak met dat forum in de buurt. Thuis vind ik 10 km al niet meer in de buurt maar in Thailand is in de buurt gaandeweg een wat meer rekbaar begrip geworden

Udon T? of KK? NK? Staat er content op waar zelfs het lezen ervan al kan leiden tot in actie komen van allerlei openbare ministeries hier te lande?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wajong en emigreren

#28 Bericht door driver » dinsdag 11 oktober 2011, 21:21

Ik had gereageerd maar het weer weggehaald voordat er weer een onzin discussie uit voortvloeit .

mvg Arie

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Wajong en emigreren

#29 Bericht door chelobechek » woensdag 12 oktober 2011, 04:19

onzin moet
onzin doet je goed

elkaar beledigen is niet leuk
toch lig ik soms in een deuk

:D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wajong en emigreren

#30 Bericht door prajak » woensdag 12 oktober 2011, 04:33

Driver, als je niet hebt geplaatst datgene waarvan ik denk dat je het had willen plaatsen dan zal ik niet plaatsen wat ik jou daarop zou antwoorden.

Maar in mijn antwoord zou wel staan "informeer je eerst eens volledig".

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”