Zuid Thailand in December 2011

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Raytegoed
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 16:10

Zuid Thailand in December 2011

#1 Bericht door Raytegoed » zaterdag 17 september 2011, 10:51

Heeft iemand leuke tips of ervaringen voor 2 personen (man 31 en vrouw 27) iets avontuurlijks maar dan wel licht omdat mijn vriendin last heeft van haar gewrichten? We gaan 2 weken, 1ste week wat activiteiten en 2de week relaxen

alvast bedankt voor reactie

:thumbsup:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Zuid Thailand in December 2011

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 17 september 2011, 11:02

Ik weet niet of je dit iets avontuurlijks vindt, maar het lijkt me beter dat je niet te ver zuidelijk gaat.....:

Three bomb blasts kill 3 in tourist town
Published: 17/09/2011 at 12:36 AM
Online news: Local News Bangkok Post

At least three people, including a foreign tourist, were killed and more than 50 wounded in three car and motorcycle bomb attacks in Narathiwat's Sungai Kolok district Friday night.

http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... urist-town

Het gaat maar door in het Zuiden van Thailand, bijna elke dag weer vallen er doden.
DAT moet de nieuwe regering eens gaan oplossen i.p.v. de tijd te verspillen aan het proberen de grondwet te wijzigen en Thaksin terug te krijgen in het land.... :oops: :evil:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Zuid Thailand in December 2011

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 17 september 2011, 11:30

Veel avontuur daar in het diepe Zuid-Thailand. Je hoeft niet veel te lopen. De bommen brengen je wel verder.

Buitenlandse Zaken van Nederland waarschuwt al tijden voor het diepe Zuiden van Thailand en raadt dan ook alle niet-noodzakelijke reizen naar dat gebied af.

Maar als je het avontuurlijk vind om tussen kogels, bommen en granaten te willen wandelen, ga je gang.

Wat is er positief te melden over een regio waar dagelijks doden en gewonden vallen?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Zuid Thailand in December 2011

#4 Bericht door carpediem » zaterdag 17 september 2011, 11:35

Hoe groot is zuid thailand en hoe klein het problematische gebied.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Zuid Thailand in December 2011

#5 Bericht door RuudThai » zaterdag 17 september 2011, 11:44

carpediem schreef:Hoe groot is zuid thailand en hoe klein het problematische gebied.
Ik weet dat Phuket ook al Zuid-Thailand wordt genoemd en daarom heb ik slechts gewaarschuwd om niet te ver naar het Zuiden te gaan. Phuket is (nog) veilig.

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Zuid Thailand in December 2011

#6 Bericht door janjaap » zaterdag 17 september 2011, 12:24

Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Zuid Thailand in December 2011

#7 Bericht door nbreeker » zondag 18 september 2011, 03:50

Nu Ruud je maakt weer een geweldige reclame voor dit forum,deze mensen zullen blij zijn dat ze deze vraag gesteld hebben.
Kun je nu niet gewoon schrijven en afraden om naar het zuiden van Thailand te gaan aangezien het niet veilig is als je niet weet waar je wel en niet kan gaan.
Je zet deze mensen ook nog te kakken van weet je geeneens wat zich in het zuiden van Thailand afspeelt.En jullie willen naar Thailand.
Misschien moet je proberen deze mensen nog een keer te antwoorden en dan op een beschaafde manier. :neus:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Zuid Thailand in December 2011

#8 Bericht door RuudThai » zondag 18 september 2011, 09:05

nbreeker schreef:Nu Ruud je maakt weer een geweldige reclame voor dit forum,deze mensen zullen blij zijn dat ze deze vraag gesteld hebben gaf je zulke antwoorden ook toen je nog ambtenaar was en je betaald werd door de gemeenschap.
Kun je nu niet gewoon schrijven en afraden om naar het zuiden van Thailand te gaan aangezien het niet veilig is als je niet weet waar je wel en niet kan gaan.
Je zet deze mensen ook nog te kakken van weet je geeneens wat zich in het zuiden van Thailand afspeelt.En jullie willen naar Thailand.
Misschien moet je proberen deze mensen nog een keer te antwoorden en dan op een beschaafde manier. :neus:
Belachelijke reactie: als je even goed kijkt dan zie je dat ik slechts een krantebericht heb geplaatst over een aanslag die dit keer ook eens toeristisch gebied in het Zuiden raakt en niet alleen tegen Boeddhistische leraren, militairen, politiemensen, dorpsoudsten enz. is gericht.
En ik waarschuw om niet te ver naar het Zuiden te gaan, waarmee ik de meest zuidelijke 3 tot 6 provincies bedoel. Ook schrijf ik dat Phuket (nog) veilig is en dat zal nog wel tot een paar honderd kilometer daaronder ook zo zijn.
Dit is toch een gewone tip? Ga niet naar het uiterste zuiden want daar is het vaak rotzooi.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Zuid Thailand in December 2011

#9 Bericht door unforgiven » zondag 18 september 2011, 10:04

Het plaatsen van dat kranten bericht gaat ook helemaal nergens over.
Het zuiden is veilig, je hebt meer kans te verzuipen bij een overstroming dan om opgeblazen te worden...
Bovendien dit specifieke gebied komen vnl, Maleisische toeristen en die komen niet voor de cultuur...
Ook vroegen deze mensen totaal niet naar zuid Thailand maar was het een algemene vraagstelling..
Zij gaan voor het eerst naar Thailand, dat is al avontuurlijk genoeg....
Om zuidwaarts te blijven ,regio rond Hua Hin, eventueel rondom Krabi is geschikt voor ze..
There is only one road in life, the hard road.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Zuid Thailand in December 2011

#10 Bericht door Jeanette » zondag 18 september 2011, 12:34

Raytegoed schreef:Heeft iemand leuke tips of ervaringen voor 2 personen (man 31 en vrouw 27) iets avontuurlijks maar dan wel licht omdat mijn vriendin last heeft van haar gewrichten? We gaan 2 weken, 1ste week wat activiteiten en 2de week relaxen

alvast bedankt voor reactie

:thumbsup:
Voor Thailand is 2 weken erg weinig. En vergeet niet de jetleg de eerste dagen. Een dagje druk doen en daarna een dagje niksen kun je beter plannen. Wil je naar de Andaman zee of naar de golf van Thailand? Tot Trang met de nachttrein en daarna zelf een of meer eilandjes zoeken met een transfer is veilig te doen. Tenminste anderhalf jaar geleden vonden wij van wel. De 3de mogelijkheid is Rayong en zuidelijker. Ga bij het plannen naar google maps en vul 2 plaatsen in bij route beschrijving. Niet dat je die route moet kennen maar dan zie je het aantal km's en hoeveel tijd je ermee geacht wordt kwijt te zijn.

Zelf heb ik fibromyalgie en mijn klachten zijn in Thailand een stuk minder.

Veel plezier. [|)

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Zuid Thailand in December 2011

#11 Bericht door afra » zondag 18 september 2011, 14:11

Zelf heb ik fibromyalgie en mijn klachten zijn in Thailand een stuk minder.
Bij mij hetzelfde.

Wij hebben vorig jaar dit gedaan: http://sukorn-island-trang.com/01_infor ... opping.php

We waren er in december en hadden matig weer maar het was geweldig.

Raytegoed
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 16:10

Re: Zuid Thailand in December 2011

#12 Bericht door Raytegoed » dinsdag 27 september 2011, 17:54

Een ieder vast bedankt voor julie reacties. [|)

Ja wat betreft bommen en dat soort als het je tijd is is het je tijd! :o

Ik ben al keer thailand geweest in het noorden voor trekking en cultuur!

Voor mijn vriendin wordt het eigenlijk haar eerste vakantie buiten Nederland (1keer strandvakantie Turkije) en ze heeft wat klachten met haar gewrichten. Wat de bedoeling is om kennis te maken met reizen maar niet op een te zware manier en vind zelf Thailand echt top!!!

Ik ben van plan om 3 eilanden aan te doen en via Ferry heb ik me laten inpakken met Koh Tao(misschien nog full moon party meepakken in koh pangnan :D

Dacht zelf nog KHAO SOK jungkle(als dat niet te zwaar is)

En dan moet ik nog 1 eiland erbij zoeken!!

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Zuid Thailand in December 2011

#13 Bericht door fvliege » woensdag 28 september 2011, 06:35

Hallo Ray,
Koh-Phangan en Koh-Sok is leuk om te doen en makkelijk via Koh-Tao te doen. Hou wel rekening mee dat 14 dagen reistijd niet echt veel is, gezien de reistijden en rekening houden met je vriendin. Boek elke reis vanaf de plaats waar je bent en waar je naar toe wil gaan. Is het er leuk dan blijf je wat langer zo niet dan ga je weg. [|)

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Zuid Thailand in December 2011

#14 Bericht door baco101 » woensdag 28 september 2011, 07:52

weet niet wanneer je gaat in december maar hou er rekening mee dat de eilanden rond kerst redelijk vol zitten dit geld zeker voor koh phangan tijdens de parties rond kerst en oud en nieuw zie dan regelmatig mensen wanhopig rond sjokken met koffers.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zuid Thailand in December 2011

#15 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 17:05

De ambassade en de website van Bu-Za geven duidelijke adviezen. Onder de gebieden met 'onrust', maar die onrust betekent iedere dag doden door aanslagen of kogels, rekent men de drie zuidelijke provincies, Pattani, Yala en Narathiwat. Blijf daar weg. Duidelijker kan ik het niet zeggen.

In alle andere provincies kun je onder een trein komen, onder een auto, vliegtuig of brommer, gestoken worden door een mug, gebeten of gestoken door een slang, een hond, een schorpioen of een honderdpoot, genaaid of bestolen door een sex werker, kortom: niks aan de hand. Dus gewoon komen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”