Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Birgit
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 11:32

Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#1 Bericht door Birgit » zondag 11 september 2011, 12:11

Ik zou graag eind oktober na een paar dagen Koh Chang waar we al eerder geweest zijn een of twee andere mooie eilanden in de omgeving bezoeken, goed hotel en liefst wat verschillende restaurantjes in de buurt. Welke eilanden zijn het mooiste (zoek het echte eiland gevoel!!), welke plekken/stranden daar het leukste en hoe kan ik dat het beste regelen? Op koh chang pakketje boeken (waar, iemand goed adresje?) of zelf boot (waar?) en hotel (hoe en welke?) los boeken. Hoop op jullie tips!

Bedankt alvast!
Birgit

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#2 Bericht door Jeanette » zondag 11 september 2011, 12:49

Nou ben ik een enorme kletsmajoor en jij w.s. het tegenovergestelde maar ik werd erg nieuwsgierig naar het verhaal achter deze vraag en bijna de zelfde vraag van 5 jaar geleden. Heb je in de tussentijd nog gereisd?

[|) [|)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#3 Bericht door carpediem » zondag 11 september 2011, 16:02

Koh Kood is nog een beetje zoals het vroeger was met veel back packers, rustig en weinig vertier.
Zoek iets in het cetrum, anders zit je verplicht op je resort.

Koh mak wat kleiner en iets gezelliger ook vrblijf in het centrum aan te raden.

Te regelen bij vele reisburootjes in Koh Chang.
Ook direct bereikbaar met een snelle boot vanaf de vaste wal.

Onderstaand is ook wel een aardig plekje :lol:

http://www.sixsenses.com/Soneva-Kiri/

vanaf maar THB 58.000,- per nacht per kamer/eenheid, maar wel wifi en postcards gratis.
pluk de dag (carpediem)

Birgit
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 11:32

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#4 Bericht door Birgit » maandag 12 september 2011, 20:41

Hai Jeanette, ja eerder op Samet en Chang geweest zoals gezegd maar meer in de rustigere gedeelten, wil nu op chang meer de drukte opzoeken en juist op een van de andere eilanden paar dagen rust. We zijn al eens op koh Kood en mak geweest (niet echt getroffen met accomodatie door georganiseerde trip dus nu liever zelf) maar wellicht zijn er nog andere leuke eilanden in de omgeving voor om een paar dagen van het echte eiland gevoel te genieten, of de juiste plekken op kood of mak te vinden.

In de tussentijd wel veel gereisd veelal Azie maar al een paar jaar niet in Thailand geweest in tegelstelling tussen de jaren ervoor dus op zoek naar tips van de experts en wel degelijk een kletsmajoor maar dus even niet hier ;-) maar eh, heb je wat goeie tips?

Groeten Birgit

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#5 Bericht door Jeanette » maandag 12 september 2011, 22:35

Nee, ik heb niet zoveel tips maar ik haal wel graag herinneringen op van plaatsen waar we geweest zijn. Komende winter wordt de 5de keer Thailand op rij, daarvoor zijn we 4 keer naar Brazilië geweest. Het wordt ook de eerste keer dat we een vakantie zo'n beetje gaan kopiëren en niet weer op nieuw op zoek gaan naar het ultime Shangri-La. Ik heb daar zo'n beetje het Katwijk 1950 gevoel. Wel geen eilandgevoel maar je draait toch een beetje mee met het Thaise leven. De locale bevolking blijft zich zelf. Dus dan leven we van maaltijd naar maaltijd, lekker liggen lezen op het strand onder de bomen, wat zwemmen en soms een massage. Dus zoals afgelopen winter. Alleen dit jaar moet het zwemmen met dolfijnen nou eens echt gebeuren.

Vorige week 4 jaar gangen van de Onedin Line gekocht, van Ton mogen we ze meenemen. Om de avonden, zeg 2 per week, wat te vullen. Het is het vaste land bij Koh Samet, iets noordelijker.
Ik hoop dat je mooi weer hebt eind oktober en sorry van mijn nieuwsgierigheid maar je bent een apartheid, 2 berichten en 5 jaar ertussen. :lol:

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#6 Bericht door Akang » woensdag 14 september 2011, 14:52

Buiten Koh Kood/Mak/ Samed zijn er geen andere eilandjes in de buurt met resorts of overnachtings mogelijkheden, we hebben wel eens een speedboat gehuurd en gekampeerd op een van de vele onbewoonde eilandjes, dit is echter illegaal en niet echt aan te raden [alhoewel...... :Whistle: ]
Er zijn op Chang zelf wel een paar pracht plekken waar je je alleen op de wereld waant, zelf geen hele grote fan van Koh mak of Koh Samet en ook Koh Kood matig maar weet daar wel de leukste plekken, mocht het Koh Kood worden, pm me dan geef ik e.e.a. aan je door!
Even the longest journey starts with the first step...

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#7 Bericht door afra » woensdag 14 september 2011, 15:14

Er zijn op Chang zelf wel een paar pracht plekken waar je je alleen op de wereld waant
Vertel, vertel... of misschien per pb anders gaat iedereen ;)
Ik weet nog niet precies wat het gaat worden eind december. Ben aan het kijken in Chanthaburi via bijv. Agoda maar er is al heel veel vol.
Dit jaar gaan er vrienden mee die nog niet op Koh Chang geweest zijn dus ik hoor graag meer.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#8 Bericht door Akang » woensdag 14 september 2011, 15:36

Afhankelijk van budget en wensen zijn er op Chang wel veel mogelijkheden.
Het eiland gevoel met een alleen op de wereld gevoel heeft ook een prijskaartje.
Als je niet in top seizoen komt zou ik aanraden gewoon in Bangkok busje naar Koh Chang te regelen en ter plekken wel te zien of wellicht 1 nacht ergens alvast reserveren, het bekende verhaal...dan zelf op onderzoek uit te gaan en een plek vinden naar wens.

Voor Birgit, als je echt van rust houdt is dit wel een aanrader: http://www.kohkoodboutiquehouse.com/
Even the longest journey starts with the first step...

Birgit
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 11:32

Re: Welke eilanden rondom koh chang en hoe?

#9 Bericht door Birgit » zondag 18 september 2011, 13:45

Hallo allemaal, wordt langzaam wat concreter allemaal hoewel we pas echt zullen besluiten in bangkok, richting chang of krabi afhankelijk van het weer dan omdat dat erg kan verschillen. Vind het in mijn zoektocht lastig te zien waar de hotels zitten dus daar kan ik wel wat tips over gebruiken. Welke hotels zitten op koh chang in het drukkere deel que vertier dicht bij lonely of white beach? Vorige keer in the chill gezeten maar dat was me voor koh Chang echt wat te rustig qua omgeving. Voor koh mak, koh kood of misschien wai (??) zoek ik wel iets rustigers maar dicht bij "centrum" zodat je wat keuze hebt qua restaurantjes. Hoop dat de experts me weer wat op weg willen helpen. Zoek richting 4 sterren hotels ongeveer, iig netjes verzorgd met zwembad, geen extremen.

@ Jeanette haha, nog zoveel leuks te zien, zo kun je ons vakantiepatroon herkennen aan mijn aanwezigheid op de forums per jaar, India, maleisie, Amerika, vietnam, indonesie afgelopen jaren, zo nu weer eens thailand. Tips van de kenners brengen je op de leukste plaatsen dus haal veel leuk dingen van de forums, waarvoor dank allemaal!

Groeten Birgit

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”