Stage lopen in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Stage lopen in Thailand

#16 Bericht door Mart » vrijdag 09 september 2011, 02:54

Duncan schreef:
FCP schreef: Ik krijg een beetje wisselende reacties op dit moment.
Klopt, maar dat komt omdat je hier vogels van allerlei pluimage hebt, die ieder hun eigen ideeen hebben over leven in Thailand.
Sommigen moeten er niet aan denken om langs de weg 15/20 baht voor een onduidelijk brouwsel, geserveerd in gebarsten plastic campingservies aan een wankelen plastieken tafeltje omgeven door vliegen te eten,
http://www.youtube.com/watch?v=kokPyrsDoJU
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Stage lopen in Thailand

#17 Bericht door joepattaya » vrijdag 09 september 2011, 04:13

FCP, zorg dat je minimaal Euro 1000 achter de hand hebt en houdt voor eventuele "rampjes".

Als die Euro 1000 op is voordat de stage voorbij is, dan is het tijd om huiswaarts te keren, maar ik ben ervan overtuigd dat je het redt; sterker nog, de Euro 1000 zou wel eens een beetje kunnen groeien :shock:

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: Stage lopen in Thailand

#18 Bericht door FCP » zaterdag 10 september 2011, 13:06

Duncan schreef:
FCP schreef: Ik krijg een beetje wisselende reacties op dit moment.
Klopt, maar dat komt omdat je hier vogels van allerlei pluimage hebt, die ieder hun eigen ideeen hebben over leven in Thailand.
Sommigen moeten er niet aan denken om langs de weg 15/20 baht voor een onduidelijk brouwsel, geserveerd in gebarsten plastic campingservies aan een wankelen plastieken tafeltje omgeven door vliegen te eten, en anderen verdommen het om voor een hap patat met lap vlees en doperwtjes minder dan 250 baht neer te tellen, omdat die arme Thais ook schoolgaande kinderen hebben, even heel gechargeerd gezegd.
Daarom - en je hebt zelf al een dagelijks budget genoemd - gaf ik ook aan dat je jezelf een limiet van 5000 baht stelt de eerste week. Probeer zo zuinig mogelijk te leven en zoveel mogelijk verschillende restaurantjes en foodstalletjes te bekijken. Voordeel is ten eerste dat je in ieder geval geen geld tekort komt ( en indien gewenst je de laatste dag van de week even lekker kunt genieten, bierelieren en lekker toeristen zonder je zorgen te maken over uitgaven van de volgende dag ) en je al snel een goed beeld hebt wat gangbaar is, wat kwaliteit is en wat je beter kunt mijden.
Weet je al in welke buurt je terechtkomt? Er zijn hier leden die in BKK wonen of het goed kennen, en die kunnen je wat gerichter van advies dienen.
Ik begrijp het. Ik denk niet dat ik daar veel moeite mee zal hebben, aangezien ik me zeer graag wil en kan aanpassen. Bedankt voor de goeie tips! Ik moet inderdaad gewoon gaan ontdekken hoe en wat. De limiet van 5000 baht is inderdaad een hele goede richtlijn, als ik dat aanhoud kan ik inderdaad nooit in de problemen komen. Ik ken een hoop mensen in BKK die mij dus zeker op weg kunnen helpen. Toen ik hun deze vraag voorlegde keken ze me aan met een grote glimlach en wisten zeker dat ik met dit bedrag prima kon rondkomen. De buurt waar ik in terecht kom is in Bang Kapi district, ik zal werken in Bangkok dichtbij Saphan Kwai BTS station.

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: Stage lopen in Thailand

#19 Bericht door FCP » zaterdag 10 september 2011, 13:07

joepattaya schreef:FCP, zorg dat je minimaal Euro 1000 achter de hand hebt en houdt voor eventuele "rampjes".

Als die Euro 1000 op is voordat de stage voorbij is, dan is het tijd om huiswaarts te keren, maar ik ben ervan overtuigd dat je het redt; sterker nog, de Euro 1000 zou wel eens een beetje kunnen groeien :shock:
Ik had zelf inderdaad ook in gedachten om een bedrag achter de hand te houden. Ga er iet van uit dat er iets gebeurt, maar toch. Bedankt!

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: Stage lopen in Thailand

#20 Bericht door TMTI » zaterdag 10 september 2011, 13:28

Zit bij die 21.000 baht geld wat je voor je verzekering al meetelt er vanaf of niet?
Ik bedoel, ik neem aan dat je nederlandse zorgverzekering sowiezo doorloopt toch? En dat je toch wel een reisverzekering hebt?
Zo niet, reken dan op 5000 baht minder per maand.
En ja, mogelijk dat je het toch zo kan aanpakken dat je al voor een baht of 7000 per maand eet.

Probeer zoals joepattaya hier zegt te doen, houd 1000 euro achter de hand just in case. Uiteindelijk denk ik dat je dit toch wel zal aanbreken.

Beurzen zijn er niet...je hebt Erasmus alleen in Europa en volgens mij zijn scholarships alleen voor landen als de VS, Canada of Japan...je kunt wel meer geld lenen bovenop je studiefinanciering, maar als ik het goed begrijp ben je dat niet echt zo van plan, dan is het ook beter om van een lening af te zien.

Via welke school ga je naar Thailand? Fontys? HsZuyd?

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: Stage lopen in Thailand

#21 Bericht door FCP » zaterdag 10 september 2011, 13:58

TMTI schreef:Zit bij die 21.000 baht geld wat je voor je verzekering al meetelt er vanaf of niet?
Ik bedoel, ik neem aan dat je nederlandse zorgverzekering sowiezo doorloopt toch? En dat je toch wel een reisverzekering hebt?
Zo niet, reken dan op 5000 baht minder per maand.
En ja, mogelijk dat je het toch zo kan aanpakken dat je al voor een baht of 7000 per maand eet.

Probeer zoals joepattaya hier zegt te doen, houd 1000 euro achter de hand just in case. Uiteindelijk denk ik dat je dit toch wel zal aanbreken.

Beurzen zijn er niet...je hebt Erasmus alleen in Europa en volgens mij zijn scholarships alleen voor landen als de VS, Canada of Japan...je kunt wel meer geld lenen bovenop je studiefinanciering, maar als ik het goed begrijp ben je dat niet echt zo van plan, dan is het ook beter om van een lening af te zien.

Via welke school ga je naar Thailand? Fontys? HsZuyd?
Die 21.000 baht is puur inkomen. Enige wat ik daar nog niet bij heb gerekend zijn eventuele vaste lasten zoals telefoon etc.
Verzekeringen en dergelijke lopen allemaal door in Nederland. Dit zit buiten dat bedrag om.

Goeie tip inderdaad, ik houd dat achter de hand just in case. Erasmus en Da Vinci zijn inderdaad alleen voor Europa of HBO studenten. Ik ga vanuit het Koning Willem 1 College in Den Bosch die kant op.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”