Hoge kosten verblijfsvergunning onderzocht

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Hoge kosten verblijfsvergunning onderzocht

#1 Bericht door RuudThai » maandag 05 september 2011, 11:11

In De Volkskrant van 05-09-2011:

Brussel onderzoekt hogere kosten verblijfsvergunningen

ANP/Redactie − 05/09/11, 11:34

De Europese Commissie stelt een onderzoek in naar de verhoging van de leges voor verblijfsvergunningen in Nederland. Ze heeft dat vandaag laten weten in antwoord op schriftelijke vragen van Europarlementariër Judith Sargentini van GroenLinks.

De administratieve kosten voor veel verblijfsvergunningen in Nederland, waaronder gezinshereniging, zijn per 1 juli verhoogd.

Volgens Sargentini ondermijnen de hoge kosten het recht op gezinshereniging. Dat is volgens haar in strijd met Europese regels.
-------------------------

Nederland hanteert tegenwoordig zeer hoge - veel te hoge - bedragen voor aanvragen MVV en verblijfsvergunning. Ik hoop dat het onderzoek van de Europese Commissie ertoe leidt dat die bedragen worden verlaagd tot het gemiddelde bedrag in de EU-landen.
Eigenlijk vind ik dat er voor de hele EU één tarief voor alle soorten visa en verblijfsvergunningen moet gaan gelden. Tenslotte is er toch maar één buitengrens van de EU?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Hoge kosten verblijfsvergunning onderzocht

#2 Bericht door dutch » zaterdag 01 oktober 2011, 03:04

D'r zitten nogal wat verschillen op velerlei gebied tussen de diverse Euro-landen.
Er mag dan wel 1 buitengrens zijn ,maar daar binnen zijn de inkomsten verschillen reuze groot.
Zou ik ook wel willen.Het Nederlandse inkomen en de Griekse belasting etc etc :cheesy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”