2de aanvraag VKV.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

2de aanvraag VKV.

#1 Bericht door Ashley » woensdag 24 augustus 2011, 19:07

Ik heb een eigen onderneming en als er dan een aanvraag KVK word behandelt wil de ambassade de meest recente inkomsten zien.
Dit in de vorm van een kopie van de belastingdienst.

1ste keer aanvraag was eind Januari 2011.
Niks aan de hand alles goedgekeurt op basis van mijn inkomsten uit 2008. Genoeg verdient.
7 September gaat mijn vriendin voor de 2de keer haar aanvraag indienen, en ze heeft dezelfde papieren die ze in Januari had( die heb ik in juli meegenomen toen ik bij haar op vakantie was).
2009 was een minder jaar voor mij en heb niet genoeg inkomsten verdient(volgens mijn belastingaanslag) om haar hiernaar toe te halen, wat dus gewoon een regelrechte ramp is. Aangezien ik garant voor haar moet staan. Die aanslagen heb ik vandaag binnen gekregen.

2010 en dit jaar heb ik genoeg verdient maar daar zijn geen aanslagen van, dus kan ik niet aantonen dat ik over genoeg middelen bezit om voor mijn vriendin te zorgen.
De 1ste keer heb ik ook garant voor haar gestaan.
Ik geloof dat als er geen garantverklaring nodig is moet de dame in kwestie 35 eurro per dag hebben om voor zichzelf te kunnen zorgen.
Stel ik stort dat geld op haar rekening 3000 eurro dus dan heeft ze geen garantverklaring nodig?
Dan moet ze dus ook een verblijf regelen hier. Als dat verblijf bij mij zou zijn(dus mijn adres) zou dat problemen kunnen geven?
Gaat de ambassade uitzoeken wanneer dat geld is gestort?
Ik weet dat zij aan kan tonen dat ze dit heeft verdient met werken in het buitenland(korea) maar zal de ambassade dan niet af gaan vragen waarom ze dit de 1ste aanvraag niet zo heeft gedaan?

Is het mogelijk dat bijvoorbeeld mijn vader garant staat voor mijn vriendin aangezien hij wel genoeg inkomsten heeft?

Veel vragen ik weet het, maar ik weet even niet wat te doen.
Bvd

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2de aanvraag VKV.

#2 Bericht door Jim » woensdag 24 augustus 2011, 22:52

Mylove schreef: Ik geloof dat als er geen garantverklaring nodig is moet de dame in kwestie 35 eurro per dag hebben om voor zichzelf te kunnen zorgen.
klopt
Stel ik stort dat geld op haar rekening 3000 eurro dus dan heeft ze geen garantverklaring nodig?
nee, maar het is geen garantie dat ze het visum krijgt (maar dat geldt ook voor de garantverklaring)
Dan moet ze dus ook een verblijf regelen hier. Als dat verblijf bij mij zou zijn(dus mijn adres) zou dat problemen kunnen geven?
geen probleem.
dat kan je melden in de uitnodigingsbrief.
Gaat de ambassade uitzoeken wanneer dat geld is gestort?
dat zien ze in het bankboekje, denk ik.
Ik weet dat zij aan kan tonen dat ze dit heeft verdient met werken in het buitenland(korea) maar zal de ambassade dan niet af gaan vragen waarom ze dit de 1ste aanvraag niet zo heeft gedaan?
misschien wel maar dat kan je in principe eventueel uitleggen in de uitnodigingsbrief.
Is het mogelijk dat bijvoorbeeld mijn vader garant staat voor mijn vriendin aangezien hij wel genoeg inkomsten heeft?
yup, dat is ook mogelijk.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: 2de aanvraag VKV.

#3 Bericht door Ashley » donderdag 25 augustus 2011, 05:48

Is het mogelijk dat bijvoorbeeld mijn vader garant staat voor mijn vriendin aangezien hij wel genoeg inkomsten heeft?
yup, dat is ook mogelijk.[/quote]

Ik heb haar nu een garantverklaring van mezelf opgestuurt, met het toeval dat ik heb ingevult dat ik haar uitnodig al logee.
Nu heeft ze een garantverklaring nodig van een familie lid van mij, heeft de ambassade dan ook mijn papieren dan nodig, lijkt mij van wel toch?

Uiteraard zal ik dan ook een uitnodigingsbrief meesturen met uitleg van heel de zaak, of is dat niet verstandig en haar alleen op basis van de garantverklaring van een familie lid een VKV aan laten vragen?

Bvd

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2de aanvraag VKV.

#4 Bericht door Jim » donderdag 25 augustus 2011, 06:30

ze zal toch uit moeten leggen waarom jouw vader garant voor haar staat.
in de uitnodigingsbrief kan je gewoon vertellen dat je vader garant staat omdat jij dit jaar niet aan de inkomenseis voldoet.
dat is geen probleem

als je vader garant staat zal de ambassade ook zijn loonstrookjes of jaaropgaaf willen zien.
jouw inkomstenverklaring en garantstelling zijn dan niet meer nodig.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: 2de aanvraag VKV.

#5 Bericht door Ashley » donderdag 25 augustus 2011, 16:26

Ok bedankt jim.

Mijn vader wil garant staan, dus vandaag gelijk de garantverklaring geregeld en de nodige documenten van hem geregeld.
Ik zal een uitnodigings brief maken en daarin uitleggen wat er aan de hand is.
Ook wil mijn pa meegaan om haar van het vliegveld af te halen. Ik hoop dat alles goed komt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 2de aanvraag VKV.

#6 Bericht door prajak » donderdag 25 augustus 2011, 16:41

De belastingdienst kan je een verklaring geven welk inkomen je over 2010 hebt aangegeven. Mits de aangifte ingediend is.... Jouw adviseur/accountant/belastingadviseur kan dat voor je aanvragen. Kun je zelf ook.

En aangezien geen mens zal willen geloven dat de belastingdienst je zal aanslaan op lagere basis (al kan dat wel) is daarmee de zaak toch geregeld ?

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: 2de aanvraag VKV.

#7 Bericht door Ashley » donderdag 25 augustus 2011, 17:23

2010 is nog niet ingediend.

Vandaag de boekhouder daarover gesproken. Ik moet het nu op deze manier doen want anders krijg ik mijn vriendin niet naar Nederland.
Volgend jaar april gaan we voor het MVV en dan zijn mijn inkomsten van 2010 belangrijk en die zijn wel genoeg.

Ik wil ook niet gaan gokken met een argument dat een ondernemer een minder jaar kan draaien.
Dan maar op deze manier. Ik heb samen een onderneming met mijn pa en broer daarin is de winstuitkering niet door 3en gedeeld.
Dat is verandert sinds 2010 omdat mijn pa minder is gaan werken, dus genoeg inkomsten.
Maar daar heb ik nu niks aan, ik zal het wel melden in mijn uitnodigingsbrief.

Of ze zich daar iets van aantrekken dat weet ik niet.
Ik zal ook die uitnodigingsbrief laten tekenen door mijn pa.

Ik laat hier nog wel weten wat de uitkomst gaat worden.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: 2de aanvraag VKV.

#8 Bericht door Ashley » vrijdag 16 september 2011, 17:22

Gelukt.

Vandaag haar visum ontvangen per post.

Alsof ik de loterij heb gewonnen zo blij ben ik [|)

Mijn dank is zeer groot aan iedereen die het voor mij een stuk makkelijker hebben gemaakt, om aan de juiste documenten te komen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”