Scheepsknopen en zoethoudertjes

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Scheepsknopen en zoethoudertjes

#16 Bericht door unforgiven » woensdag 24 augustus 2011, 10:28

Drop? En aanverwante artikelen ieder zijn meug, een vriend van mij moet altijd zijn oude kaas uit Nederland. Waar het mij ineens aan deed denken was mijn belasting afgifte in Chiang Mai de 1ste paar jaren dat ik daar woonde. Iedere 4 maanden of zo werd ik verwacht op het kantoor van de “belastingdienst”. Dit was in het provincie huis gelegen aan Inthawororot , achter het standbeeld van de 3 koningen. Als ik daar binnen kwam zat er meestal dezelfde wat oudere dame met haar rekenmachinetje. Na uitwisselen van wat beleefdheden, de vraag wat ik zoal verdiend had en of ik nog ‘’grote” aankopen had gedaan… Vervolgens maakte zij een berekening aan de hand van een beduimeld schriftje waarin wat tabellen stonden. Daar kwam dan vervolgens een bedrag uit wat ik diende te voldoen in cash. Meestal was ik het er niet mee eens en dan volgde een onderhandeling waarnaar zij een nieuwe berekening maakte en tot een lager bedrag uitkwam wat ik betaalde…
Chiang Mai was toen echt nog een leuke stad, geen thuk thuks, weinig verkeer, vrijwel geen hoogbouw, niet teveel toeristen...gemoedelijk..
There is only one road in life, the hard road.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scheepsknopen en zoethoudertjes

#17 Bericht door prajak » woensdag 24 augustus 2011, 15:29

Klopt, Dutch, ik zal volgende keer eens doorwinkelen tot de top van het nabijgelegen portotarief. Dan wordt de prijs per eenheid iets dragelijker.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Scheepsknopen en zoethoudertjes

#18 Bericht door Duncan » donderdag 25 augustus 2011, 01:45

Heb afgelopen keer voor het grut op & rond het erf wat oudhollandsche lekkernijen meegenomen, m.n. ( Duitse ) chocolade in diverse kleuren en smaken, winegums en ook drop. De chocolade kreeg niet de kans om te smelten ( vrouwlief begon er in het hotel al aan te kanen ), de winegums gingen ook heel rap weg maar alleen de jongste heeft een dropje geprobeerd en dat werd met een vies gezicht uit de mond gehaald en weggesmeten.
Is kennelijk toch een hele aparte smaak die je moet leren eten.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Scheepsknopen en zoethoudertjes

#19 Bericht door joepattaya » donderdag 25 augustus 2011, 02:21

Jeanette schreef:Voor bakgrage mensen ...... (of met een bakgrage vriendin ;) )

Afbeelding

..... en dan nog zo'n ouderwetse speculaasplank .....

Afbeelding

..... of vormpjes om ....

Afbeelding

...... borstplaat te maken.

Voor de inventieve mens zijn er mogelijkheden genoeg om zelf te iets te maken als importeren moeilijk is.

[|)
Hee Sjaan, bedankt he! Grote vriendin en boterletter!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”