Bedankt

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#16 Bericht door prajak » zondag 07 augustus 2011, 16:09

"..En de bajes is niet zoals in Holland met een of twee in een cel.."

De bajes in NL is een 4 sterren hotel; bij de Belgen een 3 sterren maar met een "open deur" garantie of een heli-haven op de binnenplaats.

In Thailand is de bajes een 40 sterren hotel. Ja, 40 sterren voor EEN hurkplee en als je de laatste ster bent die binnenkomt, of geen sterren hebt op je creditkaart, dan slaap jij met je gezicht naast die hurkplee. En denk er aan, geen bakje voor jouw tube Prodent en jouw Vlijmpie scheermes en geen haakje voor jouw kunstbeen en geen kokertje voor jouw leesbril en geen batterij voor jouw hoorapparaat en als je een grote bek hebt word je door de maten @n@l genomen en dat lijkt me niet prettig; althans voor de meesten van ons...

Dus blijf er weg en zorg om te beginnen voor juiste papieren.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#17 Bericht door driver » zondag 07 augustus 2011, 16:32

Okee, ik zal indien van toepassing ooit de juiste papieren aanschaffen maar ja....hoe weet je dan weer of de door jouw gekochte motorfiets en eerlijk is en de ori.papieren heeft ?
De door mij bezochte motorzaken waren ook niet allemaal geheel koosjer namelijk en prive wat kopen is ook niet altijd betrouwbaar merkte ik toen ik een simpele 125 cc scooter wou kopen.
Uiteindelijk via een buurvrouw gekocht en samen met de toenmalige eigenaar wezen overschrijven en verzekerd in een plaats 20 km verderop bij een of ander keuringsstation oid.

mvg driver

Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#18 Bericht door eltoro53 » zondag 07 augustus 2011, 18:35

Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen, ik ben vanmiddag in Khon kean bij iemand geweest en die had een hele mooie Yamaha Dragstar.
Er zit geen groene book bij maar is verzekerd en belasting betaald en alles zegt ie krijg ik ook zwart op wit.
Ook krijg ik een jaar garantie en deze man ziet er netjes uit heeft een nette zaak is geen dealer maar ook geen eerste de beste oplichter lijkt mij.
De motors die er staan zijn perfect en als nieuw met garantie.
Volgens hem krijg je alleen een boete van 500 baht als je aangehouden wordt.
De bewijzen van verzekering en betaalde belasting zijn er bij?
Wat moet ik nu?

Henk.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#19 Bericht door driver » zondag 07 augustus 2011, 19:04

eltoro53 schreef:Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen, ik ben vanmiddag in Khon kean bij iemand geweest en die had een hele mooie Yamaha Dragstar.
Er zit geen groene book bij maar is verzekerd en belasting betaald en alles zegt ie krijg ik ook zwart op wit.
Ook krijg ik een jaar garantie en deze man ziet er netjes uit heeft een nette zaak is geen dealer maar ook geen eerste de beste oplichter lijkt mij.
De motors die er staan zijn perfect en als nieuw met garantie.
Volgens hem krijg je alleen een boete van 500 baht als je aangehouden wordt.
De bewijzen van verzekering en betaalde belasting zijn er bij?
Wat moet ik nu?

Henk.
Prajak en nbreeker hebben gewoon gelijk als ze zeggen hou je aan de wet en koop een motor met groen boek en dan de originele.
Als ik in Thailand zou wonen voor langere tijd zou ik denk ik indien het niet anders is gewoon iets kopen zonder groen boek en me dom houden bij aanhouding oid maar ik ben nu eenmaal niet zo,n persoon die zich door regels en wetjes laat tegenhouden maar dat heeft me ook al menig probleem bezorgt eerlijk is eerlijk.

Probleem is m. i wel dat zowel Prajak als nbreeker gelijk hebben als ze zeggen dat als er wat gebeurt je als farang gewoon de l.l bent en alle mooie woorden en brieven van jouw man waar je nu over praat ten spijt trek je toch aan het kortste eind denk ik.
Dus mijn antwoordt is dan ook ...maak zelf de keus of je wel of niet met groen boek wilt rijden anderen denken daar toch heel divers over .

Ik weet misschien wel een 250 cc Honda of Kawa ? te koop met papieren en groen boek van een Hollander vlakbij Sung Noen die kon ik ook kopen maar ik wou en wil geen chopper.
Misschien heeft hij hem nog dus bij interesse kan ik hem trachten te bereiken voor je.

Stuur me anders even een PB met je emailadres dan mailen we eventueel prive verder over eea.

mvg driver

Afbeelding

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr chopper tot 120.000 Baht (incl groene boek)

#20 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 01:49

eltoro53 schreef:Ben op zoek naar een chopper bijvoorbeeld Honda steed of Jamaha dragstar, wel met groene boek en minimaal 400cc.
Korat of wijde omgeving +- 200km.
0880150281
Eerst 50.000,dan 100.000 en nu dan 120.000 bath ik heb je verteld dat er zat te koop zijn in Udon Thani 120 km van Khon khean ze zien je graag komen als je 120.000 over heb voor een 400 cc Honda steed.But it is "up to you"
Good luck :clap: :clap: :cheesy:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#21 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 02:20

prajak schreef:"..En de bajes is niet zoals in Holland met een of twee in een cel.."

De bajes in NL is een 4 sterren hotel; bij de Belgen een 3 sterren maar met een "open deur" garantie of een heli-haven op de binnenplaats.

In Thailand is de bajes een 40 sterren hotel. Ja, 40 sterren voor EEN hurkplee en als je de laatste ster bent die binnenkomt, of geen sterren hebt op je creditkaart, dan slaap jij met je gezicht naast die hurkplee. En denk er aan, geen bakje voor jouw tube Prodent en jouw Vlijmpie scheermes en geen haakje voor jouw kunstbeen en geen kokertje voor jouw leesbril en geen batterij voor jouw hoorapparaat en als je een grote bek hebt word je door de maten @n@l genomen en dat lijkt me niet prettig; althans voor de meesten van ons...

Dus blijf er weg en zorg om te beginnen voor juiste papieren.....
Ik heb het idee Prajak dat we tegen dovemansoren aan het praten zijn.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#22 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 02:28

eltoro53 schreef:Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen, ik ben vanmiddag in Khon kean bij iemand geweest en die had een hele mooie Yamaha Dragstar.
Er zit geen groene book bij maar is verzekerd en belasting betaald en alles zegt ie krijg ik ook zwart op wit.
Ook krijg ik een jaar garantie en deze man ziet er netjes uit heeft een nette zaak is geen dealer maar ook geen eerste de beste oplichter lijkt mij.
De motors die er staan zijn perfect en als nieuw met garantie.
Volgens hem krijg je alleen een boete van 500 baht als je aangehouden wordt.
De bewijzen van verzekering en betaalde belasting zijn er bij?
Wat moet ik nu?

Henk.
Nu Henk dan geloof je die Thaise mijnheer en dan horen we wel waar het schip strand,maar vergeet niet dat je deze moter niet kunt registreren in jou naam want er zit geen boek bij dus ook geen nummerplaat.En leg alvast nog eens 50.000 bath klaar voor als ze je aanhouden en je invoerrechten moet betalen zoals vele farangs je voorgingen,Thai's komen er mee weg maar jij niet.Maar ik heb langzaam het gevoel dat het verloren energie is om je te waarschuwen dus ik stop er nu mee en wens je veel wijsheid,je bent tenslotte nog een jonge man en met schade en schande moet men leren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#23 Bericht door Mart » maandag 08 augustus 2011, 02:54

eltoro53 schreef:Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen,......

Wat moet ik nu?

Henk.
Mijn grootvader zei altijd:
"Doe geen domme dingen" :roll:

Nu ben ik zelf grootvader :giggle:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#24 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 06:16

driver schreef:
eltoro53 schreef:Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen, ik ben vanmiddag in Khon kean bij iemand geweest en die had een hele mooie Yamaha Dragstar.
Er zit geen groene book bij maar is verzekerd en belasting betaald en alles zegt ie krijg ik ook zwart op wit.
Ook krijg ik een jaar garantie en deze man ziet er netjes uit heeft een nette zaak is geen dealer maar ook geen eerste de beste oplichter lijkt mij.
De motors die er staan zijn perfect en als nieuw met garantie.
Volgens hem krijg je alleen een boete van 500 baht als je aangehouden wordt.
De bewijzen van verzekering en betaalde belasting zijn er bij?
Wat moet ik nu?

Henk.
Prajak en nbreeker hebben gewoon gelijk als ze zeggen hou je aan de wet en koop een motor met groen boek en dan de originele.
Als ik in Thailand zou wonen voor langere tijd zou ik denk ik indien het niet anders is gewoon iets kopen zonder groen boek en me dom houden bij aanhouding oid maar ik ben nu eenmaal niet zo,n persoon die zich door regels en wetjes laat tegenhouden maar dat heeft me ook al menig probleem bezorgt eerlijk is eerlijk.

Probleem is m. i wel dat zowel Prajak als nbreeker gelijk hebben als ze zeggen dat als er wat gebeurt je als farang gewoon de l.l bent en alle mooie woorden en brieven van jouw man waar je nu over praat ten spijt trek je toch aan het kortste eind denk ik.
Dus mijn antwoordt is dan ook ...maak zelf de keus of je wel of niet met groen boek wilt rijden anderen denken daar toch heel divers over .

Ik weet misschien wel een 250 cc Honda of Kawa ? te koop met papieren en groen boek van een Hollander vlakbij Sung Noen die kon ik ook kopen maar ik wou en wil geen chopper.
Misschien heeft hij hem nog dus bij interesse kan ik hem trachten te bereiken voor je.

Stuur me anders even een PB met je emailadres dan mailen we eventueel prive verder over eea.

mvg driver

Afbeelding
Hallo Arie ik heb een vraag aan je waar ligt Sung Noen,of bedoel je Nong Saeng vlakbij Udon Thani,nu ik je op die moter zie zitten kom je me bekend voor.Kom je wel eens bij Noi die mechanic vlakbij het politieburo.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#25 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 06:21

Mart schreef:
eltoro53 schreef:Ik hoor nu allemaal verschillende verhalen,......

Wat moet ik nu?

Henk.
Mijn grootvader zei altijd:
"Doe geen domme dingen" :roll:

Nu ben ik zelf grootvader :giggle:
En heb je goed naar hem geluisterd mart,ik heb nooit een grootvader gehad tot mijn spijt waren beide al overleden toen ik werd geboren ook geen oma.En mijn vader overleed toen ik zeven jaar was dus wat betreft heb ik weinig geluk gehad.Maar gelukkig wel een hele goede moeder dus dat verzachte een hoop.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#26 Bericht door driver » maandag 08 augustus 2011, 16:51

Nick, Sung Noen ligt vanaf Bangkok net iets onder Khorat dus Udon is aardig ver uit de buurt en Noi ken ik dus niet .
Ben wel eens kort in Udon geweest omdat een vriend van mij in Bandung woont maar ken er verder niemand.

mvg Arie

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#27 Bericht door nbreeker » dinsdag 09 augustus 2011, 02:13

driver schreef:Nick, Sung Noen ligt vanaf Bangkok net iets onder Khorat dus Udon is aardig ver uit de buurt en Noi ken ik dus niet .
Ben wel eens kort in Udon geweest omdat een vriend van mij in Bandung woont maar ken er verder niemand.

mvg Arie
ok Arie ik heb het gevonden op de kaart ik ben er vaak langs gereden blijkt nu.En ik verwar je schijnbaar met iemand anders.
Groeten.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Te koop gevr chopper tot 120.000 Baht (incl groene boek)

#28 Bericht door jvs » dinsdag 09 augustus 2011, 03:05

Er zijn zat Honda Steeds 400 cc te koop voor 80000 baht,inclusief boek.Meestal van figuren die een paar bahtjes nodig hebben,gewoon een beetje rondkijken en niet overhaast kopen.Hoe weet je of alles legaal is?Iemand heeft het hier al genoemd,ga op naam zetten met de nu eigenaar en geef het geld pas als ze je daar vertellen dat alles ok is.Voor een beetje meer heb je een Steed 600 cc en voor 120000 moet het wel een hele mooie zijn.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te koop gevr Motor of scooter tot 50.000 Baht

#29 Bericht door driver » dinsdag 09 augustus 2011, 05:05

nbreeker schreef:
driver schreef:Nick, Sung Noen ligt vanaf Bangkok net iets onder Khorat dus Udon is aardig ver uit de buurt en Noi ken ik dus niet .
Ben wel eens kort in Udon geweest omdat een vriend van mij in Bandung woont maar ken er verder niemand.

mvg Arie
ok Arie ik heb het gevonden op de kaart ik ben er vaak langs gereden blijkt nu.En ik verwar je schijnbaar met iemand anders.
Groeten.
Nick.
Net na Sung Noen krijg je Seagate een us fabriek in computer onderdelen daar net achter ongeveer 5 km woont ons appartementje.

mvg Arie

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Te koop gevr chopper tot 120.000 Baht (incl groene boek)

#30 Bericht door Duncan » dinsdag 09 augustus 2011, 13:36

Ik zit me hier ondertussen een beetje op te vreten.
De regels zijn toch duidelijk? Groen boekje is verplicht, dus - zeker als je er langer verblijft - zorg ervoor dat het in orde is. Tuurlijk, Jan, Kees en Harrie doen dat niet, en kennen via-via wel wat en komen er altijd mee weg. Todat jij het probeert en de sjaak bent, en achteraf bekeken was je Harrie ook al 5 maanden niet meer tegengekomen en bleek dat betrouwbare contact toch wat minder betrouwbaar dan gedacht...
Jij bent buitenlander, dus rijk, dus melkkoe. Zij zijn Thai, natives, arm en zeer bereidwillig en vindingrijk om hun karige dagloon een beetje te spekken, want er zijn altijd wel broers, zussen, neefjes of nichtjes die moeten studeren, of die een nieuwe computer kunnen gebruiken.
Walk the middle way, houd je aan de wetten en regels, laat je duidelijk vooraf informeren bij officiele instanties en ga niet met strak uitziende gladpraters in zee.
De rechtsgang in Thailand is namelijk ietsje anders dan die in Europa...
[|( .

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”