Bewijs van Leven

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Bewijs van Leven

#1 Bericht door menan » donderdag 04 augustus 2011, 07:34

Ik moet als WAO'er een bewijs van leven insturen naar het UWV. Nu vraagt men een officiële instantie mee te tekenen op deze verklaring, maar zegt niet welke.
Kan iemand mij zeggen welke instantie moet meetekenen?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bewijs van Leven

#2 Bericht door Mart » donderdag 04 augustus 2011, 09:51

Zal wel het zelfde zijn als voor SVB - AOW - oa Ned. Amb.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bewijs van Leven

#3 Bericht door nbreeker » donderdag 04 augustus 2011, 09:59

menan schreef:Ik moet als WAO'er een bewijs van leven insturen naar het UWV. Nu vraagt men een officiële instantie mee te tekenen op deze verklaring, maar zegt niet welke.
Kan iemand mij zeggen welke instantie moet meetekenen?
Helemaal onderaan staat op de laatste bladzijde staat en lijstje waar je terecht kan.Het goedkoopste is een SSO kantoor daar moet uiteindelijk je formulier toch heen.Er zijn er 5 in Bangkok.
Ik weet niet in welke area je woont maar hier zijn de area's.
1.Dusit Area
2.Dindang area
3.Khlong san area.
4.Thung khru area.
5.Khan Na Yao,Bang kapi area.
Als je me laat weten waar je het dichtste bij woont dan stuur ik je het volledig adres.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

raymey46
Erelid
Erelid
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 29 november 2009, 13:15
Locatie: Chiangrai

Re: Bewijs van Leven

#4 Bericht door raymey46 » donderdag 04 augustus 2011, 10:21

SSO wekt allen voor de SVB,dus allen AOW, ANW.
Ik heb het een keer geprobeerd bij de SSO in Chiangrai,maar daar werden ze niet voor betaald zeiden ze.
Je zou het Amphur kunnen proberen of de Tourist Police,bij de gewone Politie lukte het me ook niet.
Verder natuurlijk de Ambassade in Bangkok,want volgens mij woon je daar.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bewijs van Leven

#5 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 10:53

Als je het formulier goed leest dan zie je dat een plaatselijke autoriteit het formulier mag ondertekenen. Ik ben met dat formulier (ook van het UWV) naar het gemeentehuis gegaan en daar hebben ze zonder probleem een stempeltje gezet en de naam c.q. de handtekening van de bevoegde ambtenaar. Kostte niks. Maar mijn vrouw geeft dan altijd onder de tafel een fooitje, ook wel tea-money geheten :crazy: . Kan een volgende keer van pas komen zegt ze altijd... :cheesy:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bewijs van Leven

#6 Bericht door nbreeker » donderdag 04 augustus 2011, 10:59

RuudThai schreef:Als je het formulier goed leest dan zie je dat een plaatselijke autoriteit het formulier mag ondertekenen. Ik ben met dat formulier (ook van het UWV) naar het gemeentehuis gegaan en daar hebben ze zonder probleem een stempeltje gezet en de naam c.q. de handtekening van de bevoegde ambtenaar. Kostte niks. Maar mijn vrouw geeft dan altijd onder de tafel een fooitje, ook wel tea-money geheten :crazy: . Kan een volgende keer van pas komen zegt ze altijd... :cheesy:
Ja zo verpest je ze het begint met 50 bath en het eind is niet inzicht.Ik weet zeker als je vrouw niet met een farang was getrouwd dat ze geen fooitje gaf.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bewijs van Leven

#7 Bericht door printen44 » donderdag 04 augustus 2011, 11:04

In Ngao deed de plaatselijke brommer-reparateur het voor me. Die was ook opperhoofd van het gehucht waar ik woonde. Hij stempelde dat formulier zette er een handtekening op. Hij deed dat op de vloer van die brommerreparatie-zaak, er was geen tafel, dus zat dat formulier vaak met wat olievlekken. [8) Hij kreeg van mij een fles met drank. Die kreeg ik weer van mijn buurman, want die was de plaatselijke illegale whiskey-stoker en kwam bij mij de lege drinkwaterflessen halen.

Dat bocht moest je overigens niet drinken. Ik dronk het een keer, viel plat om mijn bek en had twee dagen hoofdpijn en zag alles dubbel. [8) [8) [8)

De formulieren waren overigens van mijn pensioenfonds en het ABP, niet van de SVB

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bewijs van Leven

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 11:13

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Als je het formulier goed leest dan zie je dat een plaatselijke autoriteit het formulier mag ondertekenen. Ik ben met dat formulier (ook van het UWV) naar het gemeentehuis gegaan en daar hebben ze zonder probleem een stempeltje gezet en de naam c.q. de handtekening van de bevoegde ambtenaar. Kostte niks. Maar mijn vrouw geeft dan altijd onder de tafel een fooitje, ook wel tea-money geheten :crazy: . Kan een volgende keer van pas komen zegt ze altijd... :cheesy:
Ja zo verpest je ze het begint met 50 bath en het eind is niet inzicht.Ik weet zeker als je vrouw niet met een farang was getrouwd dat ze geen fooitje gaf.
Dit heet " inburgeren" nbreeker! Je moet je voegen naar de gewoontes van dit land en als elke Thai het doet dan moet je daarin meegaan toch? :Whistle: :angel: :giggle:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Bewijs van Leven

#9 Bericht door menan » donderdag 04 augustus 2011, 11:57

nbreeker schreef:
menan schreef:Ik moet als WAO'er een bewijs van leven insturen naar het UWV. Nu vraagt men een officiële instantie mee te tekenen op deze verklaring, maar zegt niet welke.
Kan iemand mij zeggen welke instantie moet meetekenen?
Helemaal onderaan staat op de laatste bladzijde staat en lijstje waar je terecht kan.Het goedkoopste is een SSO kantoor daar moet uiteindelijk je formulier toch heen.Er zijn er 5 in Bangkok.
Ik weet niet in welke area je woont maar hier zijn de area's.
1.Dusit Area
2.Dindang area
3.Khlong san area.
4.Thung khru area.
5.Khan Na Yao,Bang kapi area.
Als je me laat weten waar je het dichtste bij woont dan stuur ik je het volledig adres.

Ik woon in Bang Kapi

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bewijs van Leven

#10 Bericht door nbreeker » donderdag 04 augustus 2011, 12:17

Het adres is daar:
10/1273-8 Navamin Road,Bueng kum,Bangkok 10240
tel:02733 4111-20
Vergeet je niet een copy van je marriage cert,Kopy Paspoort,en een kopy paspoort of ID card van je vrouw.En neem je paspoort voor alle zekerheid mee.
Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Bewijs van Leven

#11 Bericht door menan » donderdag 04 augustus 2011, 12:20

Hartstikke bedankt [|) [|)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bewijs van Leven

#12 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 15:09

Maar ja, op het SSO-kantoor moet je niet wezen, zie Raymey46. Daar sturen ze je weg omdat ze niet bevoegd zijn om voor het UWV te werken. Dus nbreeker geeft foute informatie lijkt mij. [|)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bewijs van Leven

#13 Bericht door Mart » donderdag 04 augustus 2011, 16:00

RuudThai schreef: Dit heet " inburgeren" nbreeker! Je moet je voegen naar de gewoontes van dit land en als elke Thai het doet dan moet je daarin meegaan toch? :Whistle: :angel: :giggle:
Dus we zeuren voortaan niet meer over ....... bij verkiezingen :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bewijs van Leven

#14 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 16:39

Mart schreef:
RuudThai schreef: Dit heet " inburgeren" nbreeker! Je moet je voegen naar de gewoontes van dit land en als elke Thai het doet dan moet je daarin meegaan toch? :Whistle: :angel: :giggle:
Dus we zeuren voortaan niet meer over ....... bij verkiezingen :clap:
Immigranten? :angel:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”