Kerst

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
femke1980
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 22 juli 2011, 10:29

Kerst

#1 Bericht door femke1980 » woensdag 03 augustus 2011, 19:31

Weet iemand wat het leukste eiland is om tijdens de kerstdagen te verblijven? We willen ook naar rustige plekjes maar tijdens deze dagen vinden we het wel leuk om een feestje te kunnen vieren. Hoorde van iemand dat Koh phi phi het leukst is maar ik twijfel hier een beetje aan.
Alvast bedankt voor de reactie`s

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Kerst

#2 Bericht door Akang » donderdag 04 augustus 2011, 02:24

Iedereen heeft andere smaak, wat het leukst is is moeilijk te bepalen, persoonlijk ben ik niet weg van Koh Phi Phi en al helemaal niet in december als het overbevolkt is.

je zou kunnen kiezen voor de eilanden in het zuiden [Phangan, Samui, Tao] deze liggen vrij dicht bij elkaar, mocht het je op het ene eiland niet bevallen......

Ook hier op Koh Chang een hoop beachparties met kerst en oud en nieuw, maar naar welk eiland je ook gaat het is overal heel druk, zorg dus dat je een verblijfplaats van tevoren geboekt hebt!
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Kerst

#3 Bericht door baco101 » donderdag 04 augustus 2011, 18:16

Kan je zeggen dat de 10 dgn rondom kerst koh phangan meestal tjok en tjok vol is dan zie je mensen soms wanhopig rondlopen op zoek naar een slaapplaats.

maar er zijn voldoende feesten extra "full moon parties" met kerst en oud en nieuw en allemaal andere feesten maar wel druk

dus zorg voor een slaapplek van te voren
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

femke1980
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 22 juli 2011, 10:29

Re: Kerst

#4 Bericht door femke1980 » vrijdag 05 augustus 2011, 10:29

Dank jullie wel! Denk dat het Koh Samui gaat worden. Ga denk ik 24 t/m 26 boeken en dan kijken we wel, gaan de 29ste weer naar huis vanaf Bangkok.
We komen de 3e aan, weten jullie oom hoe het 5 december is, dan is het toch ook groot feest, verjaardag vd koning?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Kerst

#5 Bericht door Mart » vrijdag 05 augustus 2011, 10:39

hoe het 5 december is, dan is het toch ook groot feest, verjaardag vd koning?
Inderdaad, alle bars zijn gesloten :crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Kerst

#6 Bericht door baco101 » vrijdag 05 augustus 2011, 11:01

Mart schreef:
hoe het 5 december is, dan is het toch ook groot feest, verjaardag vd koning?
Inderdaad, alle bars zijn gesloten :crazy:
of iedereen drinkt "koffie" in de bars de hele avond
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Kerst

#7 Bericht door unforgiven » zondag 07 augustus 2011, 10:16

Als je dat halfgare christelijke kerst wil vieren lijkt mij de beste optie om in Nederland te blijven..of een ticket te kopen naar b.v.de Verenigde staten. Van mijn zus heb ik begrepen dat Duitsland ook erg "gezellig" is... :crazy:
There is only one road in life, the hard road.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kerst

#8 Bericht door Jeanette » zondag 07 augustus 2011, 10:22

unforgiven schreef:Als je dat halfgare christelijke kerst wil vieren lijkt mij de beste optie om in Nederland te blijven..of een ticket te kopen naar b.v.de Verenigde staten. Van mijn zus heb ik begrepen dat Duitsland ook erg "gezellig" is... :crazy:
Joh, wat hebbie? Je kan jezelf toch wel even kietelen als niemand anders het doet? :happyno:

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Kerst

#9 Bericht door baco101 » zondag 07 augustus 2011, 13:28

is best wel een veel gestelde vraag wat doen thai met de kerst
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Kerst

#10 Bericht door Akang » zondag 07 augustus 2011, 13:35

unforgiven schreef:Als je dat halfgare christelijke kerst wil vieren lijkt mij de beste optie om in Nederland te blijven..of een ticket te kopen naar b.v.de Verenigde staten. Van mijn zus heb ik begrepen dat Duitsland ook erg "gezellig" is... :crazy:
Er wordt niks gezegd over kerst vieren, verblijven tijdens de kerst dagen...is wta anders, veel mensen zijn afhankelijk van nationale feestdagen om op vakantie te gaan.
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Kerst

#11 Bericht door unforgiven » zondag 07 augustus 2011, 13:54

Akang schreef:
unforgiven schreef:Als je dat halfgare christelijke kerst wil vieren lijkt mij de beste optie om in Nederland te blijven..of een ticket te kopen naar b.v.de Verenigde staten. Van mijn zus heb ik begrepen dat Duitsland ook erg "gezellig" is... :crazy:
Er wordt niks gezegd over kerst vieren, verblijven tijdens de kerst dagen...is wta anders, veel mensen zijn afhankelijk van nationale feestdagen om op vakantie te gaan.

Begrijpelijk lezen is een kunst maar volgens mij staat er in dat bericht iets over "feestje vieren" :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Kerst

#12 Bericht door Akang » zondag 07 augustus 2011, 13:56

unforgiven schreef:
Akang schreef:
unforgiven schreef:Als je dat halfgare christelijke kerst wil vieren lijkt mij de beste optie om in Nederland te blijven..of een ticket te kopen naar b.v.de Verenigde staten. Van mijn zus heb ik begrepen dat Duitsland ook erg "gezellig" is... :crazy:
Er wordt niks gezegd over kerst vieren, verblijven tijdens de kerst dagen...is wta anders, veel mensen zijn afhankelijk van nationale feestdagen om op vakantie te gaan.

Begrijpelijk lezen is een kunst maar volgens mij staat er in dat bericht iets over "feestje vieren" :mrgreen:
Begrijpend lezen is inderdaad een kunst! :thumbsup:
Even the longest journey starts with the first step...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Kerst

#13 Bericht door printen44 » zondag 07 augustus 2011, 17:39

Wat doet de Thai met de Kerst? Niets, want het zegt hem niets. In de winkels wordt de cijfer van het lint dat er al jaren hangt verwisseld en dan staat er "Have a nice Christmas en a Happy New year 20.... In het restaurant waar ik vaak komt hangt dat lint er al zes jaar.

Overigens zijn de scholen gewoon open op Eerste en tweede kerstdag en de post wordt gewoon rondgebracht. Banken zijn open en de overheidsgebouwen draaien gewoon door.

94% van de Thaise bevolking is Bhoedistisch en Kerst zegt hun helemaal niets.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Kerst

#14 Bericht door carpediem » zondag 07 augustus 2011, 23:59

In Chantaburi staat een kathedraal, de mooiste van ZO Azie zegt men.
Op kerstavond zit dit gebouw barstens vol mensen, buiten mij allen thai.
Voordat de kerst mis begint is er een groot kerstspel met alles erop en eraan.
Het is er een drukte van belang en de eet stalletje ontbreken niet.

20 km verderop in Klung hetzelfde met een iets kleinere kerk.

Aan de rivier een kleine prachtige kerk waar het met kerst ook met vele gevierd wordt.

Dus zeg niet dat thaien geen kerst vieren.

Ik ben niet gelovig maar met kerst zit ik in de thaise kerk om mijn spirituele hersendeel te laven en hoef echt niet in nederland te blijven.

Jammer dat sommige mensen die al lang in Thailand verblijven en zich opperen als deskundig thailandkenner verkeerde informatie geven.
pluk de dag (carpediem)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Kerst

#15 Bericht door Mart » maandag 08 augustus 2011, 03:28

Kerst 2011.
Eerste Kerstdag is dus zoals gebruikelijk 25 december en is op een Zondag, dus de scholen en het postkantoor zijn dit jaar gesloten.
Scholen op basis van de RK Kerk hebben zelfs een Kerst vakantie, welke wordt vooraf gegaan door een Kerstviering.

Hier op het dorp is een RK Kerk. Zaterdagavond – 24/12 - wordt er weer een Kerstmis gehouden. In de kerk zijn niet voldoende zitplaatsen, zodat buiten de kerk een grote hoeveelheid stoelen worden geplaatst. Middels een geluidswand kan men de dienst volgen.

De middenstand doet al aardig mee aan de Kerstviering. Behalve de gebruikelijke versiering worden Kerstpakketten te koop aangeboden. Kerstverlichting is overal zichtbaar, zeker in de toeristen centra, waar hotels en dergelijke meestal op de 24 ste een speciale avond organiseren. Helaas is men verplicht om deel te nemen aan het Kerst diner.

Aangezien Kerst in Thailand niet wordt gevierd zijn gemeente instellingen dus gewoon open, met gevolg dat men dus op 25 december kan trouwen. Een NL/TH koppel – vrienden van ons – zijn inderdaad op 25 december getrouwd. Ook bij het legaliseren van de trouwakte is die datum vermeld.

Uiteraard hebben wij al vele jaren een Kerstboom. Ieder jaar weer organiseren wij een BBQ avond – vrij toegang – het is altijd druk.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”