Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
drk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2011, 16:37

Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#1 Bericht door drk » dinsdag 02 augustus 2011, 18:25

Beste mensen,

Onze bedoeling was om het nieuwe jaar in te luiden in Sydney, maar tegen die tijd verblijven wij alweer in Thailand. Heeft iemand tips waar oud en nieuw goed wordt gevierd in Thailand? Waarschijnlijk verblijven wij in Bangkok, Pattaya en Phuket. Tevens vraag ik me af hoe er precies oud en nieuw wordt gevierd, is dit te vergelijken met bijvoorbeeld Nederland of Sydney? Oja, wij zijn nog begin twintigers en houden dus wel van een feestje :)

groetjes

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#2 Bericht door Duiker » dinsdag 02 augustus 2011, 21:59

De songkrahn is het thaise nieuwjaar. Dat begint zo rond 13 april. Het wordt ook wel de waterfeesten genoemd. Zoek maar eens op google. Of bedoel je dit niet?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#3 Bericht door Akang » woensdag 03 augustus 2011, 03:24

In de vele clubs in Bangkok zijn er altijd wel feestjes met oud en nieuw en op Kao sarn rd is het dan ook een drukte van jewelste.

We hebben vrienden die dan komen, hebben hun aangeraden om naar Koh Chang te komen, nieuwjaar op t strand, vuurwerk overal en beachparties....
Ga je naar een van de eilanden. zorg dat je iets geboekt hebt, het is dan erg druk!
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#4 Bericht door joepattaya » woensdag 03 augustus 2011, 04:01

Mocht je toevallig in Pattaya zijn, dan kun je vanaf 5 dagen voor oudjaar al terecht voor dagelijkse concerten.
De climax vindt plaats op oudjaar, met een (naar men zegt) een goed pop-concert met beroemde Thaise muzikanten en een groots vuurwerk.
Een leuke familie happening met veel eten en drinken in de buurt.

In Bangkok is er ook een Count Down al weet ik niet waar deze plaatsvind; hoogstwaarschijnlijk rondom één of ander monument.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#5 Bericht door pong » donderdag 04 augustus 2011, 12:01

zoals tussen de regels door vermeld hierboven en aanemende dat je gewoon 31/12->1/1 bedoelt: dat is amper een thais feest. maar als er farang zijn die wel willen potverteren, dan is de Thai nooit te beroerd wel wat te organiseren. Dus dat is vrijwel enkel in de echte toeristengebieden. Omdat je OZzieland noemt neem ik aan dat je nog jonge WHV-bekpekkers bent, dan is KhaoSarn of een van de eilanden (Tao, Pang-An) de beste keus. Pattaya is leuk zat, maar schrikt de meeste bekpekkers wat af door de reputatie-bovendien tegeswoordig erg veel Russen en Oekrainiers. De geneugten van een pah-tee zullen elke OZzie flink bekoren: veel zuipen, oerend harde muziek en veel pokkeherrie en nog meer sterke drank. De uitbater stelt dan wel wat spotgoedkoop ingekocht gratis fruits oid ter beschikking en schroeft de drankprijzen nog eens flink op. Andere mensen vertellen achteraf dat ze samen met de andere bekpekkers in hun guesthse het eigenlijk veel leuker en intiemer hadden-maar dat blijft een loterij.
In BKK was er de afgelopen jaren weliswaar een door de stad geregelde ''aftelceremonie'' om 23.59-maar dat is enkele keren afgelast of verpest door bommetjes.
Voor de werkende Thai is het vooral een lang weekend en hij gaat dus weg. Officieel is 31/12 de vrije dag en niet eens 1/1! Maar omdat dat ZA is wordt het MA=3/1 ook vrij.

drk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2011, 16:37

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#6 Bericht door drk » donderdag 04 augustus 2011, 17:23

Ik bedoel inderdaad 31-12-2011. Bedankt voor jullie info, hier kan ik wel even mee vooruit :)

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#7 Bericht door Marien » donderdag 04 augustus 2011, 17:47

Koh Chang is erg gezellig met Oud-en-Nieuw! Leuke optredens op het strand, overal muziek en gezelligheid. Een groot podium op White Sand Beach met lekkere muziek. En dan aftellen en héél hard...--- eeeuh...- oh nee, eerst nog het volkslied :clap:

Nergens vuurwerk te koop, dacht ik. Totdat er rond 00:00 uur allemaal verkopers op het strand te zien zijn die allerhande knal- en siervuurwerk aanbieden. Hoort er toch bij :)

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#8 Bericht door unforgiven » zondag 07 augustus 2011, 10:08

Het hele concept van oud en nieuw vieren gaat volkomen langs mij heen, Thais nieuw jaar dan ben je een paar maanden te laat of te vroeg hoe je het ook bekijkt...Songkran op het hoogte punt van de hete periode, de maan viering verandering blah blah..bij het woord "gezellig" haak ik al af gatver.... :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#9 Bericht door Akang » zondag 07 augustus 2011, 13:36

unforgiven schreef:Het hele concept van oud en nieuw vieren gaat volkomen langs mij heen, Thais nieuw jaar dan ben je een paar maanden te laat of te vroeg hoe je het ook bekijkt...Songkran op het hoogte punt van de hete periode, de maan viering verandering blah blah..bij het woord "gezellig" haak ik al af gatver.... :mrgreen:
Ja bij het woord positief ook... :?
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#10 Bericht door unforgiven » zondag 07 augustus 2011, 13:50

Akang schreef:
unforgiven schreef:Het hele concept van oud en nieuw vieren gaat volkomen langs mij heen, Thais nieuw jaar dan ben je een paar maanden te laat of te vroeg hoe je het ook bekijkt...Songkran op het hoogte punt van de hete periode, de maan viering verandering blah blah..bij het woord "gezellig" haak ik al af gatver.... :mrgreen:
Ja bij het woord positief ook... :?

begrijpen ook...ik ben positief/negatief yin & yang en al die blah blah functioneer nu eenmaal anders dan de gemiddelde persoon.. [$)
There is only one road in life, the hard road.....

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#11 Bericht door Akang » zondag 07 augustus 2011, 13:54

unforgiven schreef:
Akang schreef:
unforgiven schreef:Het hele concept van oud en nieuw vieren gaat volkomen langs mij heen, Thais nieuw jaar dan ben je een paar maanden te laat of te vroeg hoe je het ook bekijkt...Songkran op het hoogte punt van de hete periode, de maan viering verandering blah blah..bij het woord "gezellig" haak ik al af gatver.... :mrgreen:
Ja bij het woord positief ook... :?

begrijpen ook...ik ben positief/negatief yin & yang en al die blah blah functioneer nu eenmaal anders dan de gemiddelde persoon.. [$)



Dat zal t zijn...... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#12 Bericht door unforgiven » zondag 07 augustus 2011, 13:59

De domheid van sommige mensen kent geen grenzen..wie simpel van geest is geef ik graag helemaal gelijk :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#13 Bericht door elst99 » zondag 07 augustus 2011, 14:31

En wie geeft de conclusie dom? Hij die zichzelf geniaal noemt? :giggle:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#14 Bericht door Duncan » zondag 07 augustus 2011, 14:50

De concerten ( Chang Beergardens ) tijdens de feestdagen zijn altijd leuk om te bezoeken.
Chaing Mai heeft ze bij Airport Plaza, Udon in het centrum bij het plein t.o.v. het Shopping Center, elders weet ik niet maar de karavaan trekt het land door, dus...
Je gaat zitten aan een tafeltje, bestel een 3-litertank, eterij wordt er volop in de tentjes rondom verkocht en je ziet de creme de la creme van de hedendaagse Thaise bands aan je voorbijtrekken.
Weinig Farangs, maar dat vind ik in het buitenland per definitie een pre.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Oud en nieuw vieren in Thailand....maar waar?

#15 Bericht door printen44 » zondag 07 augustus 2011, 17:34

Het leukste Nieuwjaar vieren is in het gehucht waar ik woon. Negen uur ligt iedereen te slapen en de volgende morgen staan ze weer te werken op de velden. Dat is pas Nieuwjaar vieren. Ik ga pas tegen tien uur slapen. Op Oudejaarsavond dan. [8) [8) [8)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”