Bewijs van Inleven zijn.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Bewijs van Inleven zijn.

#1 Bericht door nbreeker » maandag 01 augustus 2011, 02:47

Is het ook bekend of het "Bewijs van Inleven zijn" nog steeds ieder jaar wordt toegestuurd door de SVB,of wordt het vanwege de bezuinigingen steeksproefgewijs gestuurd,ik ben namelijk een jaar ouder geworden en heb als wijze van kado als gewoonlijk geen bewijs van in leven zijn ontvangen.
Ik heb wel een e-mail naar de SVB gestuurd om me in te dekken mocht het zijn verdwenen in de post,maar heb daar nog niets opgehoord.
Bij voorbaat dank.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#2 Bericht door Gardensafari » maandag 01 augustus 2011, 06:28

Zie je de gehechtheid aan Nederland van onze expats?
Stuurt het SVB geen verjaardagskaartje, is het ook niet goed :Whistle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#3 Bericht door dutch » maandag 01 augustus 2011, 07:09

Gardensafari schreef:Zie je de gehechtheid aan Nederland van onze expats?
Stuurt het SVB geen verjaardagskaartje, is het ook niet goed :Whistle:
Ik neem aan dat je dat met een knipoog bedoelt.?
Mocht de post van de SVB niet aankomen en jij reageert dus niet,danwordt op gegeven moment eenvoudig de uitkering gestopt.
(ik geloof dat Mart ooit eens iets dergelijks aan de hand heeft gehad)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#4 Bericht door Gardensafari » maandag 01 augustus 2011, 07:14

dutch schreef:
Gardensafari schreef:Zie je de gehechtheid aan Nederland van onze expats?
Stuurt het SVB geen verjaardagskaartje, is het ook niet goed :Whistle:
Ik neem aan dat je dat met een knipoog bedoelt.?
Mocht de post van de SVB niet aankomen en jij reageert dus niet,danwordt op gegeven moment eenvoudig de uitkering gestopt.
(ik geloof dat Mart ooit eens iets dergelijks aan de hand heeft gehad)
Inderdaad, een beetje een flauw grapje :lol:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#5 Bericht door joepattaya » maandag 01 augustus 2011, 08:09

nbreeker schreef:Is het ook bekend of het "Bewijs van Inleven zijn" nog steeds ieder jaar wordt toegestuurd door de SVB,of wordt het vanwege de bezuinigingen steeksproefgewijs gestuurd,ik ben namelijk een jaar ouder geworden en heb als wijze van kado als gewoonlijk geen bewijs van in leven zijn ontvangen.
Ik heb wel een e-mail naar de SVB gestuurd om me in te dekken mocht het zijn verdwenen in de post,maar heb daar nog niets opgehoord.
Bij voorbaat dank.
Wordt volgens mij (maar wie ben ik) rond je verjaardag naar je toegestuurd.
Misschien dat iemand weet binnen hoeveel tijd je dit formulier terug dient te sturen.
Als je nu een week VOOR de deadline nog steeds niets binnenhebt, duik dan een kopie van je vorige BviLz, ga naar de dichtstbijzijnde SSO, leg uit wat er aan de hand is en misschien hebben zij blanko formulieren liggen.

Is het niet zo, dat het zowiezo via de SSO loopt?

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#6 Bericht door DeDe » maandag 01 augustus 2011, 08:58

joepattaya schreef:
nbreeker schreef:Is het ook bekend of het "Bewijs van Inleven zijn" nog steeds ieder jaar wordt toegestuurd door de SVB,of wordt het vanwege de bezuinigingen steeksproefgewijs gestuurd,ik ben namelijk een jaar ouder geworden en heb als wijze van kado als gewoonlijk geen bewijs van in leven zijn ontvangen.
Ik heb wel een e-mail naar de SVB gestuurd om me in te dekken mocht het zijn verdwenen in de post,maar heb daar nog niets opgehoord.
Bij voorbaat dank.
Wordt volgens mij (maar wie ben ik) rond je verjaardag naar je toegestuurd.
Misschien dat iemand weet binnen hoeveel tijd je dit formulier terug dient te sturen.
Als je nu een week VOOR de deadline nog steeds niets binnenhebt, duik dan een kopie van je vorige BviLz, ga naar de dichtstbijzijnde SSO, leg uit wat er aan de hand is en misschien hebben zij blanko formulieren liggen.

Is het niet zo, dat het zowiezo via de SSO loopt?
Ben begin mei jarig geweest en heb ook geen formulier ontvangen, AOW wordt tot op heden keurig op mijn rekening bijgeschreven.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#7 Bericht door Mart » maandag 01 augustus 2011, 10:03

dutch schreef:
Gardensafari schreef:Zie je de gehechtheid aan Nederland van onze expats?
Stuurt het SVB geen verjaardagskaartje, is het ook niet goed :Whistle:
Ik neem aan dat je dat met een knipoog bedoelt.?
Mocht de post van de SVB niet aankomen en jij reageert dus niet,danwordt op gegeven moment eenvoudig de uitkering gestopt.
(ik geloof dat Mart ooit eens iets dergelijks aan de hand heeft gehad)
Inderdaad, heeft SVB destijds de uitbetaling gestopt. De reden was dat ik echt wel op tijd mijn formulier persoonlijk bij de SSO had gebracht, doch dat SSO niet wist wat ze met het formulier moesten doen. Ofschoon het voor "waar" was getekend op het district kantoor. Na een maand ontving ik dus geen biergeld en ben dus over gestapt naar Sangsom Cola :cheesy:
Vervolgens een lange email uitwisseling gehad met SVB. Daarna zijn de procedures aangepast en vorig jaar is het wel goed gegaan.

Inderdaad schreef SVB mij dat omstreeks de verjaardag het formulier wordt verzonden.
Voor zover ik heb kunnen constateren is er met de postbestelling hier nooit iets fout gegaan.

Nog steeds vind ik het een vreemd iets dat men meerdere formulieren moet inleveren voor andere pensioen maatschappijen, ofschoon die geen gebruik maken van SSO.

Indien men komt te overlijden wordt dat in de GBA ingeschreven, dus kennelijk zijn die bestanden nog steeds niets gekoppeld.

Maar goed, .... zo houden ze ons een dag - of meerdere - van de straat :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#8 Bericht door joepattaya » maandag 01 augustus 2011, 10:45

Mart schreef:
dutch schreef:
Gardensafari schreef:Zie je de gehechtheid aan Nederland van onze expats?
Stuurt het SVB geen verjaardagskaartje, is het ook niet goed :Whistle:
Ik neem aan dat je dat met een knipoog bedoelt.?
Mocht de post van de SVB niet aankomen en jij reageert dus niet,danwordt op gegeven moment eenvoudig de uitkering gestopt.
(ik geloof dat Mart ooit eens iets dergelijks aan de hand heeft gehad)
Inderdaad, heeft SVB destijds de uitbetaling gestopt. De reden was dat ik echt wel op tijd mijn formulier persoonlijk bij de SSO had gebracht, doch dat SSO niet wist wat ze met het formulier moesten doen. Ofschoon het voor "waar" was getekend op het district kantoor. Na een maand ontving ik dus geen biergeld en ben dus over gestapt naar Sangsom Cola :cheesy:
Vervolgens een lange email uitwisseling gehad met SVB. Daarna zijn de procedures aangepast en vorig jaar is het wel goed gegaan.

Inderdaad schreef SVB mij dat omstreeks de verjaardag het formulier wordt verzonden.
Voor zover ik heb kunnen constateren is er met de postbestelling hier nooit iets fout gegaan.

Nog steeds vind ik het een vreemd iets dat men meerdere formulieren moet inleveren voor andere pensioen maatschappijen, ofschoon die geen gebruik maken van SSO.

Indien men komt te overlijden wordt dat in de GBA ingeschreven, dus kennelijk zijn die bestanden nog steeds niets gekoppeld.

Maar goed, .... zo houden ze ons een dag - of meerdere - van de straat :clap:
Ja, en wat staat nbreeker en dede nu te doen? want dat zal de volgende vraag zijn.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#9 Bericht door nbreeker » maandag 01 augustus 2011, 11:04

Ben vandaag toch maar naar het hoofdpostkantoor hier in Udon Thani gegaan en ja hoor na heel hard aan de boom geschud te hebben kwamen er onder grote hilariteit van de uiterst vriendelijke postbeambtes 3 brieven naar beneden dwarrelen waarvan er een van de svb.
Dit keer zat er alleen een bewijs van in leven zijn in en geen vragen formulier over eventuele inkomsten van echtgenote.
Toen ik de vraag stelde hoe komt het nu dat als ik persoonlijk naar het postkantoor kom m'n post er wel is,en dit is niet de eerste keer nu daar kreeg ik als antwoord een hoop gelach op dus heb ik het weer maar de schuld gegeven.
Morgen breng ik naar de OSS het moet 14 september in Holland terug zijn dus ben ik zeker vroeg genoeg.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#10 Bericht door nbreeker » maandag 01 augustus 2011, 11:08

Als ik jou was Dede waagde ik er toch een e-mailtje aan,in mei was je jarig had het nu terug moeten zijn.
Want als ze het stoppen dan duurt het weer een tijdje voordat het weer loopt.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#11 Bericht door Mart » maandag 01 augustus 2011, 11:09

nbreeker schreef:Ben vandaag toch maar naar het hoofdpostkantoor hier in Udon Thani gegaan en ja hoor na heel hard aan de boom geschud te hebben kwamen er onder grote hilariteit van de uiterst vriendelijke postbeambtes 3 brieven naar beneden dwarrelen waarvan er een van de svb.
Dit keer zat er alleen een bewijs van in leven zijn in en geen vragen formulier over eventuele inkomsten van echtgenote.
Toen ik de vraag stelde hoe komt het nu dat als ik persoonlijk naar het postkantoor kom m'n post er wel is,en dit is niet de eerste keer nu daar kreeg ik als antwoord een hoop gelach op dus heb ik het weer maar de schuld gegeven.
Morgen breng ik naar de OSS het moet 14 september in Holland terug zijn dus ben ik zeker vroeg genoeg.
Het regende, dus de postbode was bang dat de brieven nat zouden worden :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#12 Bericht door prajak » maandag 01 augustus 2011, 15:33

Alles wat de SVB mij zendt komt aan mij mijn broer in NL. En die bericht me of scant het in en ik print het uit. Nu gaat broer wel eens maanden met vakantie weg (is net als ik met pensioen.....) maar ik heb een kopie van het levenbewijs in mijn computer. Is er op mijn verjaardag niks ontvangen dan draai ik de rommel uit en ga naar de SSO met paspoort....... En ik hou overal kopie van.

Morgen spannende dag. Ik ga voor mijn ret verlenging.........

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#13 Bericht door printen44 » maandag 01 augustus 2011, 15:36

nbreeker schreef:Ben vandaag toch maar naar het hoofdpostkantoor hier in Udon Thani gegaan en ja hoor na heel hard aan de boom geschud te hebben kwamen er onder grote hilariteit van de uiterst vriendelijke postbeambtes 3 brieven naar beneden dwarrelen waarvan er een van de svb.
Dit keer zat er alleen een bewijs van in leven zijn in en geen vragen formulier over eventuele inkomsten van echtgenote.
Toen ik de vraag stelde hoe komt het nu dat als ik persoonlijk naar het postkantoor kom m'n post er wel is,en dit is niet de eerste keer nu daar kreeg ik als antwoord een hoop gelach op dus heb ik het weer maar de schuld gegeven.
Morgen breng ik naar de OSS het moet 14 september in Holland terug zijn dus ben ik zeker vroeg genoeg.
Even een beetje off-topic.

In Ngao waar ik eerste woonde was de postbezorging perfect. Maar nu ik in Hang Dong woon, is de postbezorging een aanfluiting. Zelfs brieven uit Bangkok doen er 4 weken over. Klagen bij de postmeester in het postkantoor, hielp niet. Brieven uit Nederland kwamen pas na twee maanden of soms helemaal niet.

Ik schreef een brief aan "The Director of Customer Service Thailand Post" waarin ik mijn beklag deed over de postbezorging in Hang Dong. Wel vermelde ik dat de postbezorging in Ngao perfect was en dat de service van Thailand Post heel goed kon zijn. Ik stuurde de brief aangetekend weg.

Wat schets mij verbazing dat binnen een paar dagen brieven op tijd worden bezorgd. Normaal werd de post een maal per week bezorgd, nu vier maal per week als er post is. Een brief uit Bangkok deed er twee dagen over.

Ik wacht even een paar weken af of dat zo blijft. Zakt het in elkaar, krijgt die directeur weer een brief, maar dan met de vermelding dat ik een ingezonden brief naar de Bangkok Post zal sturen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#14 Bericht door prajak » maandag 01 augustus 2011, 15:44

Printen, wat na die brief (dreigement Bangkok Post) kan gebeuren is het volgende....

- je krijgt de post ieder uur persoonlijk aangereikt
- je krijgt helemaal niks meer
- je krijgt een keurig rond gaatje in je hoofd er bij.

Dus bedenk wat je gaat pennen. Klagen bij de persoon zelf is beter. De Bangkok Post betekent gezichtsverlies.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Bewijs van Inleven zijn.

#15 Bericht door DeDe » maandag 01 augustus 2011, 15:53

nbreeker schreef:Als ik jou was Dede waagde ik er toch een e-mailtje aan,in mei was je jarig had het nu terug moeten zijn.
Want als ze het stoppen dan duurt het weer een tijdje voordat het weer loopt.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Je hebt gelijk,heb meteen een mailtje naar Roermond gestuurd en wacht het antwoord even af, anders maar naar het OSS in Udon ,waar ik het vorig jaar heb ingeleverd.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”