28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#76 Bericht door Pieter » vrijdag 18 mei 2012, 17:20

Misschien wel verstandig

maar als over 10 jaar 20% van nederland werkeloos is en onder de armoede grens leeft

zal je toch nog wel even denken goh had ik het toch maar gedaan.

(maar dan heb je geen geld meer om het te doen)


Pieter :asian22:

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#77 Bericht door ramsy1980 » vrijdag 18 mei 2012, 18:12

Pieter schreef:Misschien wel verstandig

maar als over 10 jaar 20% van nederland werkeloos is en onder de armoede grens leeft

zal je toch nog wel even denken goh had ik het toch maar gedaan.

(maar dan heb je geen geld meer om het te doen)


Pieter :asian22:
Precies mijn gedachte. Op dit moment al niet echt meer een plezierig land om in te wonen met alle bezuinigingsperikelen en de mentaliteit van de "jeugd" van tegenwoordig. Zolang ik me kan heugen heb ik al het verlangen om oud te worden in een ander land dan Nederland. Ik heb de US, Australië en NZ overwogen, echter blijft Thailand me het meest boeien. Het zal vast en zeker ook zijn nadelen hebben, welke ik in de aankomende jaren vast en zeker zal ontdekken, echter ben ik me daar degelijk van bewust.
Wie weet ben ik compleet van gedachten veranderd over 5 of 10 jaar en zal ik anderen zoals Chris het proberen te ontmoedigen.
Gevoelsmatig is het nu de plek voor mij. De cultuur, het boeddhisme, het volk, het land. Doe mij naar Thailand :)

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#78 Bericht door NieTan » donderdag 24 mei 2012, 16:08

Ga hier niet heen van ik wil hier komen werken of een bedrijfje beginnen, alles is mogelijk maar ik zal wel proberen voordat je gaat je plannen helder te hebben. Ik heb sinds enkele maanden een restaurantje over genomen op koh samui, ook dit is keihard werken net als in Nederland! Thailand is duur ook hier heb je voldoende inkomsten nodig als je een een Nederlands luxe leven gewend bent is het moeilijk omstappen terug te doen denk ik! Wil je zeker niet ontmoedigen, want het leven is hier echt wel plezieriger als in Ned. Maar bedenk goed wat je wil gaan doen in Thailand en welk budget je hebt en nodig zult hebben! Heb je al een plek in gedachten waar je wilt wonen?

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”