Roken in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#76 Bericht door prajak » vrijdag 16 september 2011, 17:33

Mart is nog geen 50 en dus niet gewichtig. We kunnen Mart dus uiitschakelen als het gaat om serieuze dingen; Mart is te jong om mee te doen, Mart is een outlaw en ik vind dat Mart dit forum best maar kan verlaten wegens te jeugdig elan al zit hij veel te ruim aan de Ventolin. Maar Ventolin werkt ook bij jonkies zoals Mart....

Nee, de echte Mart zien we pas als Mart gaat roken. Want hoe ouder de mens, hoe verstandiger roken is.

In Nongkhai woont good old Harry. Good old Harry wordt in december a.s. NEGENTIG jaartjes oud ! En fief als de neten, heeft een vriendin van vijftig maar verstrekt geen details....., en we hebben Harry als 'vrijhaven' gedefinieerd. Harry kan gaan roken, gaan zuipen, gaan n@@ken zonder rubbertje als de konijnen op het grasveld bij de buren, en Harry zal geen risico lopen op vervelende en ernstige zaken als HIV, AIDS, bronchitis, de pleuris, de tering, de kanker en de typhus en ook de kans op jubeltenen is tot een minimum gereduceerd.

Nou, daar kan die jongeman Mart nog wat van opsteken....! Een peuk of zo.....

Maar ik rook niet meer vanaf 8 april......en ben 10 kilo aangekomen.....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Roken in Thailand

#77 Bericht door printen44 » vrijdag 16 september 2011, 18:29

Prajak, daarom rook ik. Het houdt mijn gewicht op peil..... [8)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#78 Bericht door RuudThai » zaterdag 17 september 2011, 03:37

130 Teletekst za 17 sep
***************************************
New Yorkers geven het roken op

***************************************
` In New York is het aantal rokers de
laatste jaren sterk gedaald,volgens
burgemeester Bloomberg door de strenge
anti-rook-maatregelen.Nog maar één op
de zeven New Yorkers rookt.In 2002 was
dat nog één op de vier.Onder jongeren
tot 18 jaar rookt zelfs nog maar 7%.Dat
was in 2002 nog 18%.

Bloomberg stelde onlangs een rookverbod
in voor alle openbare gebouwen en zelfs
in parken en op stoepen en stranden.

Tegelijk verhoogde hij de tabakaccijns
waardoor een pakje sigaretten in New
York nu omgerekend 8,12 euro kost.
Bloomberg is een felle anti-roker;hij
stopte zelf 30 jaar geleden met roken.
***************************************
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#79 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 05:00

Opnieuw een Teletekstbericht en hieruit blijkt dat ik niet de enige en zelfs deel van de meerderheid van de Nederlandse bevolking ben die vindt dat rokers (en zo ook alcoholisten) een hogere zorgpremie moeten betalen.
Je zou deze verslavingen uit de basispremie kunnen halen en onder een aanvullende verzekering kunnen brengen net zoals tandartskosten en zo. Die basispremie kan dan wat omlaag want de mensen die voor veel zorgkosten verantwoordelijk zijn betalen dan hun eigen premie daarvoor.


105 Teletekst di 27 sep
***************************************
"Hogere zorgpremie voor rokers"

***************************************
` Bijna 55 procent van de Nederlanders
vindt dat rokers en mensen die veel
alcohol drinken meer zorgpremie moeten
betalen.Dat blijkt uit een studie van
het CBS naar solidariteit in de zorg.

Mensen die onvoldoende bewegen moeten
volgens een kwart van de ondervraagden
een hogere premie betalen voor hun
basiszorgverzekering.Die premie is nu
voor iedereen gelijk,ongeacht leeftijd,
gezondheid of kans op ziekte.

Bijna 60 procent van de Nederlanders
vindt dat de premie voor ouderen even
hoog moet zijn als die voor anderen.
Drie op de tien Nederlanders vinden een
lagere zorgpremie voor ouderen gepast.
***************************************

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Roken in Thailand

#80 Bericht door vleespet » dinsdag 27 september 2011, 06:22

RuudThai schreef:Opnieuw een Teletekstbericht en hieruit blijkt dat ik niet de enige en zelfs deel van de meerderheid van de Nederlandse bevolking ben die vindt dat rokers (en zo ook alcoholisten) een hogere zorgpremie moeten betalen.
Je zou deze verslavingen uit de basispremie kunnen halen en onder een aanvullende verzekering kunnen brengen net zoals tandartskosten en zo. Die basispremie kan dan wat omlaag want de mensen die voor veel zorgkosten verantwoordelijk zijn betalen dan hun eigen premie daarvoor.


105 Teletekst di 27 sep
***************************************
"Hogere zorgpremie voor rokers"

***************************************
` Bijna 55 procent van de Nederlanders
vindt dat rokers en mensen die veel
alcohol drinken meer zorgpremie moeten
betalen.Dat blijkt uit een studie van
het CBS naar solidariteit in de zorg.

Mensen die onvoldoende bewegen moeten
volgens een kwart van de ondervraagden
een hogere premie betalen voor hun
basiszorgverzekering.Die premie is nu
voor iedereen gelijk,ongeacht leeftijd,
gezondheid of kans op ziekte.

Bijna 60 procent van de Nederlanders
vindt dat de premie voor ouderen even
hoog moet zijn als die voor anderen.
Drie op de tien Nederlanders vinden een
lagere zorgpremie voor ouderen gepast.
***************************************
En hoe en door wie gaat dat gecontroleerd worden?
Het wordt steeds"gezelliger"in Nederland,jongeren willen niet meer meebetalen aan de AOW,gezonde mensen willen niet meer meebetalen voor de zieke medemens.
Ik wil niet meer meebetalen voor de kinderbijslag van andere.
Ik wil ook niet meer meebetalen voor kinder opvang.
Gaan we voortaan ook alleen maar belasting betalen voor de dingen waar we zelf belang bij hebben?
De steeds hoger wordende kosten in de zorg worden veroorzaakt door de privatisering en de manager cultuur.
Solidariteit wordt zo langzamerhand een vies woord in Nederland.

:happyno: :oops: :evil:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#81 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 06:54

vleespet schreef:En hoe en door wie gaat dat gecontroleerd worden?
Het wordt steeds"gezelliger"in Nederland,jongeren willen niet meer meebetalen aan de AOW,gezonde mensen willen niet meer meebetalen voor de zieke medemens.
Ik wil niet meer meebetalen voor de kinderbijslag van andere.
Ik wil ook niet meer meebetalen voor kinder opvang.
Gaan we voortaan ook alleen maar belasting betalen voor de dingen waar we zelf belang bij hebben?
De steeds hoger wordende kosten in de zorg worden veroorzaakt door de privatisering en de manager cultuur.
Solidariteit wordt zo langzamerhand een vies woord in Nederland.

:happyno: :oops: :evil:
Solidariteit: akkoord. Solidariteit voor mensen die het aan zichzelf te wijten hebben dat ze het risico lopen om een zorgkostenverslindende ziekte op te lopen? Nee, meestal niet.
Je ziet toch ook al sedert vele jaren dat bij een reisverzekering meestal de extreme-sports worden uitgesloten? Als je je leven in de waagschaal wilt stellen op eigen initiatief, dan vind ik dat je daarvan zelf de lasten moet dragen. Dus speciale premies of een hoger eigen risico o.i.d.
Dan kunnen de zorgkostenpremies omlaag (die in 2012 al voor het 3e achtereenvolgende jaar worden verhoogd) en dat is goed voor Jan Minimaal! Behalve als hij rookt of zuipt! Moet jou toch aanspreken, vleespet? ;) :giggle:

En argumenten als: deelnemen aan het verkeer of in een vliegtuig stappen is ook een risico zijn flauwekul. We hebben het hier niet over zoals de Amerikanen het noemen, een " Act Of God", dus iets wat je overkomt, maar over het op eigen initiatief doelbewust een risico nemen. Die zgn. solidariteit is dan niet meer dan het afwentelen van dat risico op mensen die wel bewust en gezond leven. Is dat eerlijk? [|(

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Roken in Thailand

#82 Bericht door Jeanette » dinsdag 27 september 2011, 07:46

Je hebt al aangetoond dat rokers en bedreigde diersoort aan het worden is dus gun ze een beetje lol bij het uitsterven Ruud. Ze hebben al minder smaak, minder lucht, minder geld, minder sociale acceptatie dus niet schoppen tegen een groep die zich door een zwakheid al zo heeft laten pakken.

Wel ben ik er voor om bij het recht op hulpmiddelen de 2de hands niet uit te sluiten. Heb je recht op een scootmobiel, rollator of rolstoel dan zou een fondsmodelletje moeten volstaan. Wil je geavanceerder spaar er dan zelf voor. :idea:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#83 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 08:52

Hmmmm, bedreigde diersoorten, daar zet je meestal een hek omheen. Kan dat bij rokers dan ook niet? :clap: :cheesy:
En kijk je wel eens naar Koefnoen? Die rokende rochelaars aan de zuurstoffles en zo? :Whistle: :crazy:

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Roken in Thailand

#84 Bericht door vleespet » dinsdag 27 september 2011, 08:57

Even voor de goede orde,ik ben geen roker en ook geen drinker.
Ik ben alleen een tegenstander van de huidige trend (de ieder voor zich mentaliteit),i.p.v gezamelijk de crisis het hoofd te bieden,worden nu de mensen tegen elkaar opgezet.
De christenen tegen de moslims,de oudere tegen de jongere,de valide tegen de invalide,alles wordt uit de kast gehaald om de aandacht van de echte problemen af te leiden.
Het idee van Jeanette hadden ze al veel eerder in moeten voeren,er staan heel veel 2de hands hulpmiddelen ongebruikt weg te rotten,en dat is ook weer zo'n voorbeeld van privatisering,er zijn contracten afgesloten met leveranciers en 2de hands daar is niks aan te verdienen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken in Thailand

#85 Bericht door joepattaya » dinsdag 27 september 2011, 09:25

RuudThai schreef:Hmmmm, bedreigde diersoorten, daar zet je meestal een hek omheen. Kan dat bij rokers dan ook niet? :clap: :cheesy:
DAT zou inderdaad geweldig zijn, zijn wij rokers eindelijk van dat eeuwige gezeik af van mensen die in het verleden ook niet van de peuken af konden blijven, want dat zijn en blijven de ergste kankeraars. :neus:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#86 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 09:31

joepattaya schreef:
RuudThai schreef:Hmmmm, bedreigde diersoorten, daar zet je meestal een hek omheen. Kan dat bij rokers dan ook niet? :clap: :cheesy:
DAT zou inderdaad geweldig zijn, zijn wij rokers eindelijk van dat eeuwige gezeik af van mensen die in het verleden ook niet van de peuken af konden blijven, want dat zijn en blijven de ergste kankeraars. :neus:
Hoor ik niet bij: toen ik een jaar of 14 was kreeg ik van mijn oma een peuk om het te proberen en dat vond ik zo afgrijselijk smerig dat ik er nooit aan ben begonnen. :worshippy: :thumbsup:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Roken in Thailand

#87 Bericht door Jeanette » dinsdag 27 september 2011, 09:34

RuudThai schreef:Hmmmm, bedreigde diersoorten, daar zet je meestal een hek omheen. Kan dat bij rokers dan ook niet? :clap: :cheesy:
Dit is een duidelijk geval van een discriminerende grap. :giggle3:
RuudThai schreef:En kijk je wel eens naar Koefnoen?

Sinds die aflevering waar een 'jongetje' onder de tabbert van Sinterklaas werd geduwd heb ik besloten dat het onder mijn niveau is. :giggle3:

Ja vleespet, die astronauten bijvoeding valt ook onder jou voorbeeld. Als mensen aantoonbaar voedingstekorten hebben krijgen ze dat dure spul. Er komt dan voor 3 maanden en voor honderden euri achter de deur en als ze het dan niet lusten wordt het zo weggegooid.
En incontinentie materiaal. Weggooibroekjes van €5,- per stuk, gewoon even liegen dat je totaal incontinent bent en de 3 druppel verliezers krijgen ze ook voor geschreven. Niet hulp aan hulpbehoevenden staat voorop (en daar wil ik echt niet op bezuinigen) maar de winst van toeleverings bedrijven.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Roken in Thailand

#88 Bericht door printen44 » dinsdag 27 september 2011, 10:47

Ach, anti-rokers zijn fanatiek, net zoals alle anderen die tegen het een of ander zijn.

Maar er is nog hoop voor die anti-rokers en voor de rokers.

Ik rook sinds mijn 17de en ben nu 66 jaar. Veel gesport, ondanks het roken. Bij de conditietesten voor scheidsrechters zat ik altijd in mijn leeftijdsgroep bij de beste. Liep een kwart marathon en stak een "peukie" op, toen ik even ging rusten onder dat lopen. Mijn cijfers voor conditie waren in de beoordelingsrapporten vrijwel altijd een 9 of 9+.

In april j.l. moest ik een geneeskundig onderzoek laten doen ter beoordeling van het ziekenfonds. Hoewel ik naar waarheid het aantal "peukies" had ingevuld, gaf de arts mij een compliment over de schone longen die ik op mijn 66ste nog had.

Ik ken collega's en bekenden die nog nooit in hun leven een sigaret hadden gerookt en die zijn overleden aan longziektes.

Ik gaf 27 jaar bloed en plasma en elk jaar was het geneeskundig onderzoek prima. Ik stond op de lijst van donors voor anti-stoffen.

Wat ik hiermee wel zeggen is, dat elk geval van ziekte op zichzelf staat. De een rookt nooit en delft het onderspit door een longziekte en een ander rookt zich te pletter en wordt honderd. Overigens, een zuster van mijn moeder, 94 jaar oud, rookt sinds haar 20ste en heeft ook schone longen. Ze rookt zo'n 20 sigaretten per dag. Ook op haar 94ste. Mijn moeder rookte vanaf haar 18de en is 88 jaar geworden.

Maar ik wil echt niet beweren dat roken gezond is. dat is het zeker niet. Teveel alcohol is ook niet goed, teveel eten ook niet, teveel dierlijke vetten ook niet, kip, daar moet je mee op passen, niet teveel eieren eten, van vis wordt je een een lopende thermometer, groenten, daar zit gif in, chocolade, dat maakt dik, niet teveel fruit, want anders krijg je teveel suiker binnen, kortom was in nu wel gezond? De buitenlucht, maar die is weer vervuild met allerlei dodelijke gassen. Ik denk maar dat ik als kluizenaar, hoog op een berg gaat leven. [8)

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Roken in Thailand

#89 Bericht door DeDe » dinsdag 27 september 2011, 11:09

printen44 schreef:Ach, anti-rokers zijn fanatiek, net zoals alle anderen die tegen het een of ander zijn.

Maar er is nog hoop voor die anti-rokers en voor de rokers.

Ik rook sinds mijn 17de en ben nu 66 jaar. Veel gesport, ondanks het roken. Bij de conditietesten voor scheidsrechters zat ik altijd in mijn leeftijdsgroep bij de beste. Liep een kwart marathon en stak een "peukie" op, toen ik even ging rusten onder dat lopen. Mijn cijfers voor conditie waren in de beoordelingsrapporten vrijwel altijd een 9 of 9+.

In april j.l. moest ik een geneeskundig onderzoek laten doen ter beoordeling van het ziekenfonds. Hoewel ik naar waarheid het aantal "peukies" had ingevuld, gaf de arts mij een compliment over de schone longen die ik op mijn 66ste nog had.

Ik ken collega's en bekenden die nog nooit in hun leven een sigaret hadden gerookt en die zijn overleden aan longziektes.

Ik gaf 27 jaar bloed en plasma en elk jaar was het geneeskundig onderzoek prima. Ik stond op de lijst van donors voor anti-stoffen.

Wat ik hiermee wel zeggen is, dat elk geval van ziekte op zichzelf staat. De een rookt nooit en delft het onderspit door een longziekte en een ander rookt zich te pletter en wordt honderd. Overigens, een zuster van mijn moeder, 94 jaar oud, rookt sinds haar 20ste en heeft ook schone longen. Ze rookt zo'n 20 sigaretten per dag. Ook op haar 94ste. Mijn moeder rookte vanaf haar 18de en is 88 jaar geworden.

Maar ik wil echt niet beweren dat roken gezond is. dat is het zeker niet. Teveel alcohol is ook niet goed, teveel eten ook niet, teveel dierlijke vetten ook niet, kip, daar moet je mee op passen, niet teveel eieren eten, van vis wordt je een een lopende thermometer, groenten, daar zit gif in, chocolade, dat maakt dik, niet teveel fruit, want anders krijg je teveel suiker binnen, kortom was in nu wel gezond? De buitenlucht, maar die is weer vervuild met allerlei dodelijke gassen. Ik denk maar dat ik als kluizenaar, hoog op een berg gaat leven. [8)
Eindelijk een paar ware woorden en dan ben je nog vergeten hoeveel miljarden de staat al aan belastingen heeft opgestreken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#90 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 11:25

DeDe schreef: Eindelijk een paar ware woorden en dan ben je nog vergeten hoeveel miljarden de staat al aan belastingen heeft opgestreken.
Voor de 1 een waar woord voor de ander de obligate dooddoener van een rookliefhebber.
Mijn tante van 96 die rookte 2 pakjes gauloises per dag en is nog niet dood....en mijn oom van 103 zuipt elke dag een fles jajem en hij heeft nog de mooiste lever van de wereld......Smoesjes!
En mijn vrouws neef van 35 gaat dood aan longkanker terwijl hij nog nooooit heeft gerookt (maar wel jarenlang metaalslijper was in Thailand en z'n longen vol ijzerstof zaten). Waar gebeurd!
Prachtig hoor, maar het gaat om het gemiddelde genomen. En dat is wetenschappelijk aangetoond dat rokers aanmerkelijk meer kans hebben op longkanker en hart- en vaatziekten. En als ze zo'n ziekte krijgen is dat hun eigen schuld. De een is er vatbaarder voor dan de ander maar als ze nou een eigen "rokerszorgfonds" oprichten met die meerprijs van de zorgpremie die ze zouden moeten gaan betalen dan hebben ze hun eigen solidariteit.
En de baten van de tabaksaccijns kunnen zo de uitgavenpot van de zorgsector in! :angel: [|)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”