Kort Verblijf Visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#61 Bericht door mieke » woensdag 27 juli 2011, 13:45

die garantverklaaring heeft ze die dan terug gehad via de ambassade of blyven alle papieren daar

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Kort Verblijf Visa

#62 Bericht door Ervee71 » woensdag 27 juli 2011, 13:57

Die heeft zij terug ontvangen.
Ik neem aan dat jullie een kopie gemaakt hebben.
Zo ja, kan je die ook nog doormailen en kan ze die meenemen.
Neem voor alle zekerheid ook alle kopies van de documenten (die naar haar verstuurd zijn) mee als je haar gaat ophalen.
GETROUWD OP 24-08-2011

mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#63 Bericht door mieke » woensdag 27 juli 2011, 14:02

nee dom van ons kennen dat ook niet maar can je copy aanvragen by de gemeente ?

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Kort Verblijf Visa

#64 Bericht door Ervee71 » woensdag 27 juli 2011, 14:10

In Nederland niet, omdat je alleen je handtekening laat legaliseren op de gemeente.
Ik weet niet hoe dit in Belgie gaat, sorry.
GETROUWD OP 24-08-2011

mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#65 Bericht door mieke » woensdag 27 juli 2011, 14:22

ok hoor wel thanks hoor anders moet ze copy vragen in thailand by de belguim ambassade :giggle2:

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Kort Verblijf Visa

#66 Bericht door Ervee71 » woensdag 27 juli 2011, 14:31

mieke schreef:ok hoor wel thanks hoor anders moet ze copy vragen in thailand by de belguim ambassade :giggle2:

Graag gedaan en succes
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Kort Verblijf Visa

#67 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 27 juli 2011, 16:38

beste Mieke

Ben jij toevallig niet zelf de zoon daar waar jij je zo druk mee bezig houdt?Het klinkt prachtig hoor maar een moeder die zich zo druk maakt om de vriendin van haar zoon naar belgie te halen is wel een beetje vreemd?Of kan jou zoon zelf niks vragen om wat voor een reden dan ook. in ieder geval veel succes toe gewenst.

groetjes bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#68 Bericht door mieke » donderdag 28 juli 2011, 13:28

nee hoor ben niet de zoon maar inderdaad de mama ja hoe zal ik het zegen de zoon werkt veel en voor weinig tyd is gewoonte dat hy alles aan my vraagt om te doen je kent dat he poetsen wassen stryken enzo verder ben gewoon voor alles voor hem te doen zal bly zyn dat zyn meisje hier is hoor wordt tyd dat hy gezinetje start he maar myn andere zoon is ook zo hoor en is al gahuwd die vragen ook alles aan mama hoor

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Kort Verblijf Visa

#69 Bericht door Jeanette » donderdag 28 juli 2011, 13:43

Nou, eerlijk gezegd ben ik blij dat mijn kinderen zelfstandiger zijn. De haren in mijn nek gaan er van overeind staan.

Krijg je weleens tegengas? Kleinkinderen zijn een cadeautje van de natuur vind ik. Je zou ook met honden of katten kunnen gaan fokken. :idea:

mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#70 Bericht door mieke » donderdag 28 juli 2011, 13:47

ja kleinkind heb ik ook al net van 4 julie ja en hond heb ik ook zal myn jongens te veel verwend hebben he

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Kort Verblijf Visa

#71 Bericht door Akang » vrijdag 29 juli 2011, 01:23

Typisch, heb zelf in Belgie gestudeerd en daar leven studenten alleen op kamers als ze ver van huis zijn en gaan na hun studie meestal weer terug naar het ouderlijke huis, vooral de mannen.

Dat men in Nederland relatief vroeg [18/19 jaar] op kamers gaat vinden veel belgen erg jong en onbegrijpelijk.
In het studentenhuis in Gent waar ik woonde, ging iedereen ieder weekend naar huis....met de was [en kwam terug met eten voor de hele week en schoon ondergoed...]

Mijn moeder woont zelf in belgie, net over de grens en daar viert men regelmatig het 'Os' zijn van iemand [man, die 30 wordt, vrijgezel is en nog thuis woont.]
In de kleine dorpjes aan de grens streek, woont men tot zeer laat thuis, meestal totdat men getrouwd is om dan het liefst dicht bij het ouderlijke huis zelf een huis te bouwen of te kopen.
Frapant is dat de jeugd minder dan in Nederland of bijvoorbeeld Frankrijk [waar men grote leegloop van dorpen op het platteland kent] naar de grote steden trekt, dit houdt veel dorpjes en dorpen in takt.

Moeders zorgen vaak uitvoerig voor hun volwassen kroost [koken, strijken, wassen, poetsen]

Dit is toch een groot verschil met Nederland...niet per definitie beter of slechter, al moet ik er als moeder niet aan denken zolang mijn kind[eren] thuis te hebben!
Even the longest journey starts with the first step...

mieke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2011, 09:11

Re: Kort Verblijf Visa

#72 Bericht door mieke » vrijdag 29 juli 2011, 13:44

nee myn zoon woont reeds 11 jaar alleen hoor maar werkt soms 12 u per dag als je dan yhuis komt heb je voor niet veel meer zin he iets te doen maar heb langs de andere kant ook veel respect van myn kinderen terug hoor papa is wat ziek en kan niet veel meer zelf dus als er kastjes in elkaar moeten of geschilderd worden zyn de jongens er direkt hoor is langs beide kanten he en ik ben ook altyd graag goed geregeld daarom vraag ik hier veel goede steun en antwoorden thanks aan iedereen

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Kort Verblijf Visa

#73 Bericht door Akang » vrijdag 29 juli 2011, 13:50

Mooi dat het een wisselwerking is :thumbsup:
Even the longest journey starts with the first step...

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Kort Verblijf Visa

#74 Bericht door Ervee71 » vrijdag 05 augustus 2011, 16:13

Ervee71 schreef:Mijn vriendin is nu 3x naar Nederland gekomen en heeft geen enkele keer problemen gehad.
Ze kon elke keer zo doorlopen.

Een vriendin van een maat van mij had dan weer wel probleempjes, maar dat was haar eigen schuld. Ze was de garantverklaring vergeten in Thailand.

Aanstaande woensdag gaan we de zus van mijn vriendin ophalen. Ik laat het nog wel weten, hoe het ons is vergaan.
Ook "mijn aanstaande" schoonzus, is zo door kunnen lopen.
Achteraf misschien maar goed, had 2 koffertjes.
1 met wat kleren en het andere vol met etenswaren.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kort Verblijf Visa

#75 Bericht door Ben » vrijdag 05 augustus 2011, 19:20

mieke schreef:nee myn zoon woont reeds 11 jaar alleen hoor maar werkt soms 12 u per dag als je dan yhuis komt heb je voor niet veel meer zin he iets te doen maar heb langs de andere kant ook veel respect van myn kinderen terug hoor papa is wat ziek en kan niet veel meer zelf dus als er kastjes in elkaar moeten of geschilderd worden zyn de jongens er direkt hoor is langs beide kanten he en ik ben ook altyd graag goed geregeld daarom vraag ik hier veel goede steun en antwoorden thanks aan iedereen
nee myn zoon woont reeds 11 jaar alleen hoor maar werkt soms 12 u per dag als je dan yhuis komt heb je voor niet veel meer zin he iets te doen
Ja dan is het wel handig om een Thaise in huis te nemen
die de de hele huishouding kan doen :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”