Probeer die lucht bij je te houden !

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#31 Bericht door prajak » dinsdag 21 augustus 2012, 02:02

Dank je wel.

Mijn voorraad Manis is over een dag of 10 aangevuld en tot die tijd doe ik het met wat Kai gebrouwen heeft. Kan er hoogstens een maagverzakking aan overhouden......

Ik heb verder wat chocohagel voor de boterham besteld (die zal kleinjunior wel soldaat maken...) en een set drop want ik mocht eens te mager worden en dat moet worden voorkomen......

Met 13 potten Manis kan ik een jaar vooruit en trouwens, Brandal is ook erg lekker. Volgend jaar komt broer weer naar Thailand en die zal ik vragen wat mee te slepen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#32 Bericht door dutch » dinsdag 21 augustus 2012, 02:10

prajak schreef:Dank je wel.

Mijn voorraad Manis is over een dag of 10 aangevuld en tot die tijd doe ik het met wat Kai gebrouwen heeft. Kan er hoogstens een maagverzakking aan overhouden......

Ik heb verder wat chocohagel voor de boterham besteld (die zal kleinjunior wel soldaat maken...) en een set drop want ik mocht eens te mager worden en dat moet worden voorkomen......

Met 13 potten Manis kan ik een jaar vooruit en trouwens, Brandal is ook erg lekker. Volgend jaar komt broer weer naar Thailand en die zal ik vragen wat mee te slepen.
Duurt de aankomst TE lang,dan heeft de douane de zending onderschept.
Mijn laatste 2 zendingen verliepen zonder problemen en daarvoor was het twee keer raak.(1600 resp 850 baht aan invoerrechten plus de vertraging van een paar weken tot een maand).
Anderhalve maand geleden kreeg een Nederlandse kennis van mij,een pakketje van zijn zoon,waar helaas voor hem zaken inzaten die grotendeels ook inmiddels in The Mall te krijgen zijn.OOK kreeg hij een bijgaande rekening van de douane van 1600 baht.Hij was niet echt blij :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#33 Bericht door prajak » dinsdag 21 augustus 2012, 04:01

Ik kan het pakket op internet volgen. En als ik twee dagen achtereen lees dat het in NK is dan vermoed ik dat een briefje volgt van de douane....dat duurt hooguit twee dagen langer. Dan moet ik er naar toe en vraagt men wat het hoofdbestanddeel is. Maar men kan ook een gooi doen en dan rekent met het duurste tarief van 30 procent over de invoerwaarde plus vracht. En over de som van invoerwaarde, vracht en recht rekent men 7 procent btw. En ben je het er niet mee eens dan moet je bij ze langs gaan.....

Drop geldt als suikerwaren, choco ook. Het tarief is meen ik 10 procent.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#34 Bericht door Pieter » dinsdag 21 augustus 2012, 04:36

Ik maak m'n eten tegenwoordig (een beetje) heet / pittig met sukajaki-saus
(vrij vers in plastik flessen in de koeling bij tesco lotus en tops)

vind ik wel lekker heet

Thai heet kan me niet zo bekoren (althans voor het eten)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#35 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 augustus 2012, 05:44

prajak schreef:Ik heb verder wat chocohagel voor de boterham besteld (die zal kleinjunior wel soldaat maken...) en een set drop want ik mocht eens te mager worden en dat moet worden voorkomen......
Chocohagel is in kilopakken te verkrijgen bij de Makro, ze gebruiken het hier als versiering op gebak.
En heeft je farangwinkel in Nongkhai geen drop meer?
En verder zijn er bij de supers sinds begin juli eindelijk ook de originele Magnum ijsjes van Ola/Wall/Unilever te verkrijgen à raison van 40 baht, yumyum! Met als extra aanprijzing: met Belgische chocolade :giggle:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#36 Bericht door Pieter » dinsdag 21 augustus 2012, 06:04

RuudThai schreef: En verder zijn er bij de supers sinds begin juli eindelijk ook de originele Magnum ijsjes van Ola/Wall/Unilever te verkrijgen à raison van 40 baht, yumyum! Met als extra aanprijzing: met Belgische chocolade :giggle:
en dat alles met mijn geschreven software

maar wat er inzit is niet het zelfde als de "orginele"
het enigste orginele is de zelfde belgische chocolade

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#37 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 augustus 2012, 07:09

Pieter schreef:
RuudThai schreef: En verder zijn er bij de supers sinds begin juli eindelijk ook de originele Magnum ijsjes van Ola/Wall/Unilever te verkrijgen à raison van 40 baht, yumyum! Met als extra aanprijzing: met Belgische chocolade :giggle:
en dat alles met mijn geschreven software

maar wat er inzit is niet het zelfde als de "orginele"
het enigste orginele is de zelfde belgische chocolade

Pieter
Voor mijn gevoel smaakt de "Classic" wel hetzelfde, maar ja, het is ruim 6 jaar geleden dat ik in NL zo'n ijsje at. Je hebt ook nog de smaken Truffle en Almond, toch wel errug lekker!
En als het toch iets anders mocht smaken, dan ligt het vast aan de plaatselijke ingrediënten als melk en water, tenslotte is dat met Heineken ook zo want i.p.v. Amsterdams grachtenwater zullen ze hier wel Bangkoks khlongwater gebruiken... en dat is vast wel verschil! ;) :giggle2:

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 177
Lid geworden op: maandag 02 januari 2012, 01:49

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#38 Bericht door pcbiker » zaterdag 25 augustus 2012, 00:28

Ook een lekkere sambal om te maken!

Maal verse pepers in een vijzel,oelekan of blender.
snijd een paar uitjes,snipperen of iets groffer.
Snijd een paar vleestomaten,cherrytomaatjes of andere vlezige tomaten in blokjes
doe alles in een afsluitbare pot,een paar gesnipperde knoflookteentjes erbij,een paar theelepels zout ,suiker,beetje peper.
vervolgens giet je er inmaakazijn op tot alles (net)in de vloeistof staat,klaar is kees.

In de koelkast blijft het ook lang goed.
Je kan het zo heet maken als je wil,meer of minder tomaat/ui
of hetere pepersoort

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Probeer die lucht bij je te houden !

#39 Bericht door Pieter » zaterdag 25 augustus 2012, 04:45

RuudThai schreef: Voor mijn gevoel smaakt de "Classic" wel hetzelfde, maar ja, het is ruim 6 jaar geleden dat ik in NL zo'n ijsje at. Je hebt ook nog de smaken Truffle en Almond, toch wel errug lekker!
En als het toch iets anders mocht smaken, dan ligt het vast aan de plaatselijke ingrediënten als melk en water, tenslotte is dat met Heineken ook zo want i.p.v. Amsterdams grachtenwater zullen ze hier wel Bangkoks khlongwater gebruiken... en dat is vast wel verschil! ;) :giggle2:
het verschil is dat in de orginele magnums vooral veel echt vet zat dus boter en slagroom of te wel koeienspul
dat is bijna allemaal vervangen door plantaardig vet
dus net zoiets als ipv boter margarine op je brood

in dit geval niet om de smaak te veranderen maar om het goedkoper te maken

maar het lekkerste en vetste unilever ijs blijft toch den hartog slagroomijs
das pas vet

en nog iets : over een paar jaar smaak het ijs nergens meer naar en is van dezelfde dubieuse kwaliteit als nestle rotzooi
(zijn ze nu mee begonnen ..... nieuw productie proces

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”