Welke eilanden kan je het beste bezoeken in oktober

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eveline1976
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 29 juni 2011, 12:55

Welke eilanden kan je het beste bezoeken in oktober

#1 Bericht door eveline1976 » vrijdag 01 juli 2011, 20:02

Ik ga in oktober met een vriendin op vakantie naar Thailand. Omdat het dan ook regenseizoen is vroeg ik me af naar welke eilanden je het beste kan gaan. We willen erg graag naar ko lipe, maar ik las dat daar veel gesloten is in oktober vanwege het weer. Wat kunnen jullie aanraden voor de oktober periode?

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Welke eilanden kan je het beste bezoeken in oktober

#2 Bericht door Borat » vrijdag 01 juli 2011, 20:23

In die tijd is het inderdaad minder goed weer in het zuiden van Thailand. Als je googled zul je waarschijnlijk zien dat koh ta ru tao gesloten is. Ook de hoger gelegen eilanden zoals Phuket en Samui hebben niet zo'n goed weer, althans de keren dat ik er was in die tijd van het jaar was er veel regen.

Koh Samet en koh Chang hadden beter weer in dezelfde periode. Nu kan dat toeval zijn maar misschien bespaart het je ook een hoop natte pakken en een prettigere vakantie.

Ribu
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 19 maart 2011, 21:41

Re: Welke eilanden kan je het beste bezoeken in oktober

#3 Bericht door Ribu » woensdag 06 juli 2011, 14:16

Ligt eraan om welke reden je een eiland wel of niet bezoekt. Is dat alleen het weer ? Dan geldt dat voor ongeveer elk eiland. Het seizoen is nou eenmaal het seizoen. De regentijd is op zich geen probleem, de buien zijn meestal van erg korte (en hevige) duur, en zijn best nog wel verfrissend. Wij hebben in die periode veel eilanden bezocht de afgelopen jaren, en ons nooit door de regentijd laten leiden. Kijk ook eens naar Koh Phangan...... Heerlijk rustig en nog niet zo vertoeristiseerd als Koh Samui (zolang je wegblijft van het party strand Haad Rin)

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”