Koh Phangan in augustus

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
essel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 04 januari 2010, 19:37

Koh Phangan in augustus

#1 Bericht door essel » maandag 13 juni 2011, 18:03

In augustus (vanaf 20 aug) willen wij in Koh Phangan verblijven voor een tijdje. Uiteraard aan het strand, echter ik heb begrepen dat in deze tijd van het jaar het water laag kan staan. Wat we graag willen is snorkelen (liefst in de buurt van koraal). Zelf dacht ik aan Thansadet Beach o.i.d. Dit is aan de oostkust, maar het koraal zou zich meer aan de westkust bevinden (bv Haad Yao, klopt dat ? Kortom wat is een goede keuze??

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Koh Phangan in augustus

#2 Bericht door NieTan » maandag 13 juni 2011, 21:14

Op Phangan Kan je het beste snorkellen bij koh ma, klein schiereiland in de buurt van Mae haad. Dit is de noord-west kant van het eiland. Dat het water laag staat in augustus weet ik niks van, enkel het weer is wat onzeker,

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Phangan in augustus

#3 Bericht door baco101 » dinsdag 14 juni 2011, 07:49

koh ma is een goede plek om te snorkelen.

het water staat in augustus laag, niet zo laag meer als in juni, daar het je aan de oostkust minder last van, is ook wel moeilijker bereikbaar door de afwezigheid van goede wegen of helemaal geen wegen er naar toe.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Koh Phangan in augustus

#4 Bericht door heisa » dinsdag 21 juni 2011, 06:37

Haad Yao is een mooi strand om te snorkelen en ook de oostkust (Tong Nai Pan) is een mooie plek hiervoor met een prima strand. alleen oostkust is wat duurder terwijl je op Haad Yao voor Ned begrippen goedkoop een strandbungalow hebt. Mijn advies: zoek een mooi strand uit, huur een scooter en ga lekker met snorkelset onder de arm de stranden af. Koh ma is denk ik wel de mooiste plek om te snorkelen.

Water stond deze maand heel erg laag op Haad Yao maar dat zal in augustus minder zijn.

Mocht je accomodatie willen boeken of meer info willen dan kan ik je eventueel in contact brengen met een vriendin van mij die op phangan woont en momenteel bezig is om een reisbureau/travellerscafe op te zetten in Thongsala.

Succes en veel plezier.

Ribu
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 19 maart 2011, 21:41

Re: Koh Phangan in augustus

#5 Bericht door Ribu » woensdag 06 juli 2011, 14:27

Stap gewoon op een boot om een snorkeltripje te maken, ben je ook niet aan een specifieke plek gebonden. Haad Salad (West) is overigens erg de moeite waard en nog niet genoemd.

elpadrone
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 21 juni 2010, 12:12

Re: Koh Phangan in augustus

#6 Bericht door elpadrone » donderdag 07 juli 2011, 13:13

heisa schreef:Haad Yao is een mooi strand om te snorkelen en ook de oostkust (Tong Nai Pan) is een mooie plek hiervoor met een prima strand. alleen oostkust is wat duurder terwijl je op Haad Yao voor Ned begrippen goedkoop een strandbungalow hebt. Mijn advies: zoek een mooi strand uit, huur een scooter en ga lekker met snorkelset onder de arm de stranden af. Koh ma is denk ik wel de mooiste plek om te snorkelen.

Water stond deze maand heel erg laag op Haad Yao maar dat zal in augustus minder zijn.

Mocht je accomodatie willen boeken of meer info willen dan kan ik je eventueel in contact brengen met een vriendin van mij die op phangan woont en momenteel bezig is om een reisbureau/travellerscafe op te zetten in Thongsala.

Succes en veel plezier.


mee eens, maar pas wel op met de scooter, de wegen zijn er pislink en met teveel gewicht en te weinig pk's heb je al gauw kans dat je sommige stukken niet eens omhoog kom(wij zaten samen op een 125 pk).... ik heb na 2 dagen mn scooter teruggebracht (ben zelf rond de 120 kilo, vriendin 50 kilo)

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Phangan in augustus

#7 Bericht door baco101 » vrijdag 08 juli 2011, 07:39

elpadrone schreef:mee eens, maar pas wel op met de scooter, de wegen zijn er pislink en met teveel gewicht en te weinig pk's heb je al gauw kans dat je sommige stukken niet eens omhoog kom(wij zaten samen op een 125 pk).... ik heb na 2 dagen mn scooter teruggebracht (ben zelf rond de 120 kilo, vriendin 50 kilo)
het zijn meestal de bestuurders vd motorbike die pislink zijn.
Er zijn ook automaische motorbikes met 150 pk te huur dan kom je de meeste heuvels wel over.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”