Waar is het goed wonen voor farang

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

ik weet niet hoe oud je bent maar is dat belangrijk?........

#31 Bericht door nicod » dinsdag 07 juni 2011, 21:23

Toen ik 15 jaar was, deed ik vooral wat mijn ouders/ raadgevers mij NIET adviseerde. ik kocht een rugzak en ging als back-packer de wereld zelf wel verkennen.

Toen ik 20 werd ontdekte ik dat ik vaak de verkeerde paadjes volgde en nooit op de juiste plek was op de juiste tijd.

Toen ik 25 jaar was deed ik of de mening van mijn vrienden ertoe deed, ik wilde er zo graag bij horen.

toen ik 30 was vroeg ik mijn partner en mijn ouders wat verstandig was in het leven en gaf ik ze een tegeltje met de spreuken hierboven.

toen ik 35 was kon ik mijn ouders niet meer vragen en zocht mijn antwoorden bij onbekenden op internet.

toen ik 40 was vroeg ik aan anderen te onderzoeken wat mijn antwoorden moesten zijn, ik werd een beetje moe van het uitzoeken.

toen ik 42 werd. ontdekte ik dat op een plausibele vraag van een 15 jarige erg veel goed bedoelde antwoorden volgden. en evenzoveel meningen.

zoveel meningen zoveel provincies, stadjes dorpen en wijken. ik moest mijn rugzak weer omdoen om ze allemaal te bezoeken.

De moraal van het verhaal?..... sommige antwoorden kun je enkel zelf vinden door te ondervinden.

Ik ben jaloers op je als je de leeftijd hebt een rugzak aan te doen en de wereld in Thailand als vestigingsplaats te verkennen. Maar ik geloof nooit dat een ander dan jijzelf zou kunnen inschatten wat de ideale vestigingsplaats is in Thailand dan.................. jijzelf door te ervaren!

ps. wat je hiermee zeker bent opgeschoten is te achterhalen wat mijn leeftijd is :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ik weet niet hoe oud je bent maar is dat belangrijk?....

#32 Bericht door Mart » woensdag 08 juni 2011, 00:44

nicod schreef:
De moraal van het verhaal?..... sommige antwoorden kun je enkel zelf vinden door te ondervinden.
....en tot de ontdekking komen dat je het ........... hebt gedaan :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#33 Bericht door nicod » woensdag 08 juni 2011, 13:17

Erg scherp Mart; zo ken ik je :P Nee nog niet ben nog steeds zoekende, wikkende ende wegende. Kan jouw hulp nog wel een keer gebruiken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#34 Bericht door Mart » woensdag 08 juni 2011, 14:21

nicod schreef:Erg scherp Mart; zo ken ik je :P Nee nog niet ben nog steeds zoekende, wikkende ende wegende. Kan jouw hulp nog wel een keer gebruiken.
Nico, lees mijn profiel :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#35 Bericht door nicod » woensdag 08 juni 2011, 16:12

Mart, Je profiel heb ik gelezen bedoel je dat je niet meer in cha aam woont? dat had ik in de berichten al gelezen. Of bedoel jij je leeftijd? 4 jaar geleden was je (geestelijk) nog een jonge god :P dus je raad stel ik nu nog steeds op prijs. :geek:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#36 Bericht door Mart » woensdag 08 juni 2011, 17:25

nicod schreef:Mart, Je profiel heb ik gelezen bedoel je dat je niet meer in cha aam woont? dat had ik in de berichten al gelezen. Of bedoel jij je leeftijd? 4 jaar geleden was je (geestelijk) nog een jonge god :P dus je raad stel ik nu nog steeds op prijs. :geek:
Wij wonen nu dus in Kalasin / Kuchinarai / Nong Hang, op slecht een uur afstand van Mukdahan :? Ik ben mijn wilde haren nog niet kwijt :o
Kan jouw hulp nog wel een keer gebruiken.
Het is nog steeds Pro Deo :lol:

Maar terug naar het onderwerp.
Een farang kan heel goed in de Isaan wonen ;)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#37 Bericht door nicod » woensdag 08 juni 2011, 17:39

Ik beloof dat dit het laatste bericht zal zijn in dit draadje, het begint inderdaad erg off topic te worden door mijn reacties. Te gek dat je een uurtje van Mukdahan bent gaan wonen had ik zo snel niet gezien. en ben inderdaad op zoek naar jouw raad. misschien zelfs een betaalde baan als jij dat op jouw leeftijd nog wilt ik pm je vandaag of morgen even.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”