Waar is het goed wonen voor farang

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Waar is het goed wonen voor farang

#1 Bericht door menan » vrijdag 03 juni 2011, 07:26

Wij zijn al tijden lang aan het speuren naar een goede plek om te gaan wonen in Thailand. eerlijk gezegd vind ik het nogal ingewikkeld om een plek te vinden. Nu weet ik dat het zeer persoonlijk is en iedereen zijn eigen wensen heeft om ergens wel of niet te wonen. Maar er moeten toch gemene delers zijn waar iedere farang wel rekening mee houdt. B.v veiligheid, misschien een zwembad, laagbouw, condominium, afstand tot e.e.a.
Hoe voorkom je vereenzaming e.d.
In Nederland weet ik vrij goed wat 'goed aan voelt' of niet. In Thailand is dat niet zo vanzelfsprekend.
Nu zou ik toch graag eens willen weten hoe diverse mensen tot bepaalde keuzes zijn gekomen en welke criteria daarbij gehanteerd is. Misschien werkt dat inspirerend. Wij weten zelfs niet of we in CM of in BKK willen wonen of nog kleiner. Thailand is ook zo totaal anders.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 03 juni 2011, 07:44

De meesten hebben een Thaise partner dus dan wordt de keuze voor ze gemaakt... :lol:
De enkele buitenlandse stellen die ik ken wonen aan de kust, daar kom je ook de meeste farang tegen... en de zee trekt altijd in dit klimaat.
Vele dezelfde nationaliteiten zitten vaak bij elkaar, je ziet bijvoorbeeld veel Scandinaviers in Rayong. Ook een keuze.

Maar afhankelijk van je eigen wensen kan het ook zijn dat je in de Isaan je droom vindt...
Ik ben er nu een paar keer geweest in prachtige omgevingen... het kan zo maar zijn dat ik daar ergens terecht kom..ooit
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#3 Bericht door baco101 » vrijdag 03 juni 2011, 07:45

menan schreef:Wij zijn al tijden lang aan het speuren naar een goede plek om te gaan wonen in Thailand. eerlijk gezegd vind ik het nogal ingewikkeld om een plek te vinden. Nu weet ik dat het zeer persoonlijk is en iedereen zijn eigen wensen heeft om ergens wel of niet te wonen. Maar er moeten toch gemene delers zijn waar iedere farang wel rekening mee houdt. B.v veiligheid, misschien een zwembad, laagbouw, condominium, afstand tot e.e.a.
Hoe voorkom je vereenzaming e.d.
In Nederland weet ik vrij goed wat 'goed aan voelt' of niet. In Thailand is dat niet zo vanzelfsprekend.
Nu zou ik toch graag eens willen weten hoe diverse mensen tot bepaalde keuzes zijn gekomen en welke criteria daarbij gehanteerd is. Misschien werkt dat inspirerend. Wij weten zelfs niet of we in CM of in BKK willen wonen of nog kleiner. Thailand is ook zo totaal anders.
waarom dan niet eerst diverse plaatsen proberen, want iedereen is toch anders, de een wil graag in de middle of nowhere wonen de andere het liefst in de stad of in een dorpje maar wel in de buurt van een stad.

neem aan dat je al vaak in thailand bent geweest en waar voelde je je het meeste "thuis" of op je gemak ga daar eerst eens heen voor langere tijd en kijk of je het naar je zin hebt.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#4 Bericht door menan » vrijdag 03 juni 2011, 07:50

Nu, diverse plekken is natuurlijk een optie waar wij ook wel aan gedacht hebben, maar aangezien de hele inboedel uit Nederland mee komt (20m3) dan kun je wel bedenken dat je dit niet elke keer in-en uit wil pakken. Daarnaast worden veel huizen gemeubileerd verhuurd. Vandaar dat ik me heel goed probeer te oriënteren waar het aantrekkelijk is in ieder geval het te proberen en niet zo maar wat ga rondverhuizen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 03 juni 2011, 07:53

De kust is ook niet verkeerd!!!

De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
Hey, iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht
Staatsgreep 22 is hier nauwelijks nog berucht

Maar men weet het niet
en zwijgt van wat men hoort en ziet

Hier aan de kust, de Thaise kust
Waar de mensen onbewust zin in somtamfeesten krijgen
en van eten slechts nog zwijgen
als ze dronken zijn en voldaan
Na het karaoke slapen gaan

etc
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 03 juni 2011, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#6 Bericht door menan » vrijdag 03 juni 2011, 07:56

Daar dus maar niet :D

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#7 Bericht door Pieter » vrijdag 03 juni 2011, 08:17

Ik heb het goed naar m'n zin in Bangkok

Als je wat aan de rand(en) zoekt kun je nog zeker huizen met ruimte en frissere lucht vinden
ook eventueel met de infrastructuur zoals Markt / 7eleven / zwembad etc.
De buren spreken je aan en nodigen je uit op hun feestje zonder dat je
nu direct het gevoel hebt dat ze op je geld uit zijn (dat had ik in de lagere sukhumvit regionen wel toen ik daar bivakeerde)

zee trekt me nou ook niet zo en zweden (wel aardig maar tja wat dan ) zijn dan wel leuker dan russen maar verder
nogal stug

Afbeelding


1 van de twee zwembaden:

Afbeelding

de sportclub:

Afbeelding





Ik zou eerst wat huren en als de buurt bevalt kun je nog altijd zien:

b.v. bij ons op de Moo Baan:

(ik krijg geen provisie :roll: )

http://www.vsrrealestate.com/property_d ... 68fa&ln=en


Pieter [|) [|)
Laatst gewijzigd door Pieter op vrijdag 03 juni 2011, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 03 juni 2011, 08:21

Ik ken de moo baan en ik kan bevestigen van wat Pieter ervan vindt
Prima locatie, Centrum Bangkok blijft goed bereikbaar, hypermarkten ook niet tever af, Lotus en Carrefour...

En zo zijn er meerdere aan elke rand van Bangkok, oases van rust...... vooral als die 12.000 koters naar school zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#9 Bericht door unforgiven » vrijdag 03 juni 2011, 08:50

menan schreef:Wij zijn al tijden lang aan het speuren naar een goede plek om te gaan wonen in Thailand. eerlijk gezegd vind ik het nogal ingewikkeld om een plek te vinden. Nu weet ik dat het zeer persoonlijk is en iedereen zijn eigen wensen heeft om ergens wel of niet te wonen. Maar er moeten toch gemene delers zijn waar iedere farang wel rekening mee houdt. B.v veiligheid, misschien een zwembad, laagbouw, condominium, afstand tot e.e.a.
Hoe voorkom je vereenzaming e.d.
In Nederland weet ik vrij goed wat 'goed aan voelt' of niet. In Thailand is dat niet zo vanzelfsprekend.
Nu zou ik toch graag eens willen weten hoe diverse mensen tot bepaalde keuzes zijn gekomen en welke criteria daarbij gehanteerd is. Misschien werkt dat inspirerend. Wij weten zelfs niet of we in CM of in BKK willen wonen of nog kleiner. Thailand is ook zo totaal anders.

Ieder plek is goed als jij je er goed bij voelt.
"iedere farang"?? veiligheid interesseert mij niet, overigens is Thailand veiliger dan Nederland/België, zwembad interesseert mij niet, afstand interesseert mij niet....Yep wat een ontdekking Thailand is totaal anders....neem aan dat jullie al wel eens geweest zijn dus zijn er plaatsen die je leuk vond, blijf daarbij, later kun je altijd nog verhuizen.
There is only one road in life, the hard road.....

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#10 Bericht door menan » zondag 05 juni 2011, 17:35

Goed wonen is ook een kwestie van veilig wonen. Nu komt mrs steeds met verhalen over inbraak zus en inbraak zo. Je zou er paranoia van worden. Maar 2 x inbreken in een maand tijd in onze (bewaakte) Moo is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor een ontspannen woongenot.
We staan voor de keus om In CM of in BKK te gaan wonen, maar de problemen over veiligheid vind je natuurlijk overal. Zeker als we plannen hebben om lange tijd (reizen of verblijf in Nederland) te verblijven.
Hebben jullie wat adviezen waar je op moet letten, wanneer je toch langer tijd in het buitenland verblijft en niet je hele inboedel in een kluis wil opbergen? Zoals bv ook de auto niet te veel blootstelen aan diefstal of vandalisme? Zelf denk ik langzamerhand maar aan een condominium, maar ja je moet toch ook kunnen kiezen voor een gewoon huis en lange tijd weggaan zonder dat je beroofd wordt. Misschien is de ene Moo wat dat betreft beter dan de ander.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#11 Bericht door Mart » zondag 05 juni 2011, 17:46

Ik denk dat Mrs het liefste vlakbij haar ouders wenst te gaan wonen :?
Na ruim 20 jaar woongenot in Thailand, zijn er nog geen ongewenste bezoekers bij ons geweest.

Kennelijk is men van mening dat het een onbegonnen iets is om de viervoeters te passeren :o

De meeste nachtwakers hebben ook een dagtaak, dus wat doen ze als het donker is ........ :?:

Als je me nu vertel wanneer je huis weer voor onbepaalde tijd niet wordt bewoond, dan kan ik je nog wel wat meer vertellen. :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#12 Bericht door menan » zondag 05 juni 2011, 17:49

Mart, misschien ben je niet lang van huis geweest? :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#13 Bericht door Mart » zondag 05 juni 2011, 18:20

menan schreef:Mart, misschien ben je niet lang van huis geweest? :D
Ik ken Thailand, dus ....... ons huis is altijd bewoond, ook al ben ik lange tijd niet thuis :lol:
Maar ....... dat moet wel een vertrouwd iemand zijn, die ook toezicht houdt over de beesten, de tuin enz enz. Ook de rekeningen moeten betaald worden, zeker die van de electra my want anders is je meter ...... pleiten :lol:

Kom hier eens kijken, gratis B&B :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#14 Bericht door menan » zondag 05 juni 2011, 18:23

Houd ik zeker in gedachten wanneer ik weet terug ben in juli. :)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waar is het goed wonen voor farang

#15 Bericht door menan » zondag 05 juni 2011, 18:25

Mart schreef:
menan schreef:Mart, misschien ben je niet lang van huis geweest? :D
Ik ken Thailand, dus ....... ons huis is altijd bewoond, ook al ben ik lange tijd niet thuis :lol:
Maar ....... dat moet wel een vertrouwd iemand zijn, die ook toezicht houdt over de beesten, de tuin enz enz. Ook de rekeningen moeten betaald worden, zeker die van de electra my want anders is je meter ...... pleiten :lol:

Kom hier eens kijken, gratis B&B :?

Maar je geeft eigenlijk al aan dat je huis altijd wel 'beschermd' is doordat het altijd bewoond is. Wij zijn maar met z'n tweeën en we reizen dus ook met z'n tweeën.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”