waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#16 Bericht door jumbo » dinsdag 31 mei 2011, 02:09

Ben schreef: dus hollen ze elkaar weer achterna in Thailand .en over 7 jaar heeft iedereen een Rubber plantage en heeft de chemische industrie zoveel additieven ontwikkeld dat er nog 10 % olie nodig is om rubber te produceren .

En men vergeten is dat de eerste dagelijkse behoefte voedsel is.
Benzell, ik had het niet beter kunnen verwoorden...

Wat zijn we het weer eens he?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#17 Bericht door printen44 » dinsdag 31 mei 2011, 02:45

Deed me denken aan een paar jaar geleden. Toen was de prijs van varkensvlees erg hoog. Iedereen begon toen varkens te houden, de markt werd overvoerd met varkensvlees en de prijs zakte als een baksteen. Van 120 baht voor een kilo naar 58 baht voor een kilo in BigC, om een voorbeeld te noemen.

En rubberbomen planten is leuk. Alleen kan je pas jaren later wat rubber uit die bomen krijgen. Intussen kan je op een (rubberboom)-houtje bijten. [8)

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#18 Bericht door loodvrij » dinsdag 31 mei 2011, 05:23

printen44 schreef:Deed me denken aan een paar jaar geleden. Toen was de prijs van varkensvlees erg hoog. Iedereen begon toen varkens te houden, de markt werd overvoerd met varkensvlees en de prijs zakte als een baksteen. Van 120 baht voor een kilo naar 58 baht voor een kilo in BigC, om een voorbeeld te noemen.

En rubberbomen planten is leuk. Alleen kan je pas jaren later wat rubber uit die bomen krijgen. Intussen kan je op een (rubberboom)-houtje bijten. [8)

Dat ik pas over een aantal jaren er iets aan zal hebben is niet erg, ben ook van de lange termijn planning...
Ik ben mij er wel van bewust dat het aanbod van bijvoorbeeld rubber steeds groter gaat worden en de opbrengst in geld gezien steeds minder gaat worden.
Wil er ook niet rijk mee worden, wel wil ik dat ik niet te veel inteer op eigen vermogen....vandaar bijvoorbeeld een rubberboomplantage.

Maar kom maar met andere ideeën als je die hebt.....
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#19 Bericht door Pieter » dinsdag 31 mei 2011, 05:47

HOT op dit moment is verschillende soorten sla voor in de salades
gewoon in kassen kweken op hydrokultuur
(kassen om het wat kouder te maken en wat minder zon)
zakt de prijs daarvan dan kun je snel omschakelen naar volgend jaar wat anders
b.v. specieboontjes
als je een infrastructuur hebt die wat duurder is dan dat een gemiddelde goed boerende thaise boer te besteden heeft
is ook de konkurentie wat minder

en wat denk je van meervallen ??

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#20 Bericht door Ben » dinsdag 31 mei 2011, 06:09

Heb 2 jaar geleden een kennis van me aan de hogeschool in wageningen om wat adviezen gevraagd .en dit doorgespeeld aan een Thaise kennis met 180 Rai grond .

Na een aantal aanpassingen is men aan het werk gegaan op dit moment staat er olijfbomen
en nogal wat geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .

De olijfbomen moeten nog even wachten voor de oogst maar ze doen het waarachtig goed .
en die gaan wat langer mee dan een rubberboom . :?:

Het heeft ze geen windeieren gelegd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#21 Bericht door Ben » dinsdag 31 mei 2011, 06:37

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noedels#Tarwe

Een pakje Mama noodle nu +/- 10 bath .......
maar je moet wel de grondstoffen hebben
Het huidige meel (Bloem) wordt steeds meer samengesteld uit vele soorten
vroeger was dat een of twee soorten .maar die tijd is voorbij bij gebrek aan voldoende.
En het zal alleen maar erger worden als men niets doet .


En de Thaise grond is echt niet alleen geschikt voor alleen maar rijst .

Een slimme boer is de millionair van later.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#22 Bericht door nbreeker » dinsdag 31 mei 2011, 06:44

Ben schreef:Heb 2 jaar geleden een kennis van me aan de hogeschool in wageningen om wat adviezen gevraagd .en dit doorgespeeld aan een Thaise kennis met 180 Rai grond .

Na een aantal aanpassingen is men aan het werk gegaan op dit moment staat er olijfbomen
en nogal wat geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .

De olijfbomen moeten nog even wachten voor de oogst maar ze doen het waarachtig goed .
en die gaan wat langer mee dan een rubberboom . :?:

Het heeft ze geen windeieren gelegd.
En hoelang gaat een rubberboom dan wel niet mee Ben.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#23 Bericht door nbreeker » dinsdag 31 mei 2011, 07:06

Loodvrij ik heb even op je profiel gekeken en zie dat je 40 jaar bent dus je hebt nog wel even te gaan voordat je je voorgoed kan vestigen in Thailand.
Dat houd in dat als je die plannen nu doorzet en wat je ook ga verbouwen je er zelf de meeste tijd niet bij bent dus altijd van anderen afhankelijk bent.
Thai's ondanks dat ik ze graag mag staan nu niet bekend dat je er goede afspraken mee kan maken ze zeggen ja maar ze bedoelen nee en het is altijd een ander die de schuld heeft.
Dat land wat je eventueel wilt kopen kan niet op jou naam dus moet op de naam van de vriendin of je vrouw.
En dan moet je het al goed dicht timmeren met een Notaris die te vertrouwen is anders mocht er onverhoopt iets gebeuren wat niet te hopen is met degeen opwiens naam het staat dan heb je een heel groot probleem en staat de family in de rij om het op te eisen en dat is niet een twee drie opgelost.En vooral als diegene kinderen heeft.
Misschien moet je daar als een nuchtere Groninger nog eens over nadenken en je goed voor laten lichten.
Je zou niet de eerste zijn en ook niet de laatste die op deze manier z'n zuur verdiende spaarcentjes kwijt raakt.
Daar zijn hier voorbeelden van te over.Je koopt dat land op een ander zijn naam jij betaalt alleen maar, maar in feite geef je iemand anders dat land kado.
Je kunt denken waar bemoei je je mee en daar heb je dan gelijk in maar ik wou het je toch even laten weten,dat ondanks Thailand een heerlijk land is,het ook hier niet altijd roze geur en maneschijn is.En een gewaarschuwd man telt voor 2.
Voor de rest wens ik je veel succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#24 Bericht door Ben » dinsdag 31 mei 2011, 07:42

nbreeker schreef:
Ben schreef:Heb 2 jaar geleden een kennis van me aan de hogeschool in wageningen om wat adviezen gevraagd .en dit doorgespeeld aan een Thaise kennis met 180 Rai grond .

Na een aantal aanpassingen is men aan het werk gegaan op dit moment staat er olijfbomen
en nogal wat geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .

De olijfbomen moeten nog even wachten voor de oogst maar ze doen het waarachtig goed .
en die gaan wat langer mee dan een rubberboom . :?:

Het heeft ze geen windeieren gelegd.
En hoelang gaat een rubberboom dan wel niet mee Ben.
20% van een olijfboom
De opbrengst per rai is 3 tot 4 keer de prijs van rubber op dit moment .

De rubberprijs is nu hoog , De olijfolie prijs al jaren zeer stabiel.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#25 Bericht door nbreeker » dinsdag 31 mei 2011, 10:15

Ben schreef:
nbreeker schreef:
Ben schreef:Heb 2 jaar geleden een kennis van me aan de hogeschool in wageningen om wat adviezen gevraagd .en dit doorgespeeld aan een Thaise kennis met 180 Rai grond .

Na een aantal aanpassingen is men aan het werk gegaan op dit moment staat er olijfbomen
en nogal wat geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .

De olijfbomen moeten nog even wachten voor de oogst maar ze doen het waarachtig goed .
en die gaan wat langer mee dan een rubberboom . :?:

Het heeft ze geen windeieren gelegd.
En hoelang gaat een rubberboom dan wel niet mee Ben.
20% van een olijfboom
De opbrengst per rai is 3 tot 4 keer de prijs van rubber op dit moment .

De rubberprijs is nu hoog , De olijfolie prijs al jaren zeer stabiel.
Een rubberboom gaat 25 jaar mee,lijkt me stug dat een olijfboom 125 jaat mee gaat.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#26 Bericht door Ben » dinsdag 31 mei 2011, 10:35

nbreeker schreef:

En hoelang gaat een rubberboom dan wel niet mee Ben.
20% van een olijfboom
De opbrengst per rai is 3 tot 4 keer de prijs van rubber op dit moment .

De rubberprijs is nu hoog , De olijfolie prijs al jaren zeer stabiel.
lijkt me stug dat een olijfboom 125 jaat mee gaat
sterker nog .Olijfbomen kunnen vele honderden jaren oud worden. Oude olijfbomen zijn bijzonder waardevol.maar 125 jaar is echt geen uitzondering in Italie staan bomen van 200 jaar waar nog steeds van wordt geoogst . ;)

Daarlangs is het een uitzonderlijke sterke boom , Bangkok Stad der olijfbomen dan moet je wel sterk zijn om daar te overleven .

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#27 Bericht door loodvrij » dinsdag 31 mei 2011, 12:16

nbreeker schreef:d.

een gewaarschuwd man telt voor 2.
Voor de rest wens ik je veel succes.
Nbreeker,

Dit soort opmerkingen zijn altijd welkom bij mij.
Tuurlijk weet ik dat het lastig gaat worden en ben ik ook nog niet zover.
Dat ik nog maar 40 ben en nog heel lang zal moeten wachten...? wie zegt dat ik moet wachten tot ik met pensioen ben.... :)

Mijn vriendin woont bij mij in Groningen, samen willen we graag naar Thailand voor de rest van ons leven.
Dat is ook precies de reden dat ik nu al veel (stomme) vragen stel om te kijken wat nu de beste mogelijkheid voor mij is.
Het blijft een feit dat het altijd wel een gok is.
(maar in Nederland trouwen met een Nederlandse vrouw, daarna scheiden de helft van je huis kwijtraken is ook een gok !)

Ik ben nog steeds aan het uitzoeken wat mijn rechten zijn als ik met haar in Thailand zou trouwen.
( voor mijn bezittingen in Nederland hoeft het niet over te gaan, deze zijn namelijk nihil)
Daarnaast wil ik op termijn dan eerst een half jaar naar Thailand en een half jaar in Nederland blijven werken ( die mogelijkheid heb ik...)
Dat wil ik dan een paar jaar volhouden en mijn woning als kamers verhuren in tussentijd.
Ik kan dus wel enigszins de boel in de gaten houden, maar ik blijf natuurlijk afhankelijk van de Thaise medemens.
Laatst gewijzigd door loodvrij op dinsdag 31 mei 2011, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#28 Bericht door loodvrij » dinsdag 31 mei 2011, 12:17

Ben schreef:
Het heeft ze geen windeieren gelegd.
Wat heeft ze geen windeieren gelegd...?
De bomen geven nog geen oogst vertel je, waar hebben ze dan wel iets mee verdient.?
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#29 Bericht door Mart » dinsdag 31 mei 2011, 12:21

loodvrij schreef:
Ben schreef:
Het heeft ze geen windeieren gelegd.
Wat heeft ze geen windeieren gelegd...?
De bomen geven nog geen oogst vertel je, waar hebben ze dan wel iets mee verdient.?
:?: geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .......
zijn geen windeieren :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: waarde grond (rijstvelden) omgeving Surin

#30 Bericht door Ben » dinsdag 31 mei 2011, 13:08

Mart schreef:
loodvrij schreef:
Ben schreef:
Het heeft ze geen windeieren gelegd.
Wat heeft ze geen windeieren gelegd...?
De bomen geven nog geen oogst vertel je, waar hebben ze dan wel iets mee verdient.?
:?: geneeskundige planten. daarnaast planten voor de parfum industrie .......
zijn geen windeieren :?
Precies Mart er is zolgvuldig gekozen voor de juiste planten en waarnaar veel vraag is.
Tussen de medicinale planten staan er een aantal soorten die het hele jaar geoogst kunnen worden .

Ooit gehoord van een soort speciale taxus waar men medicatie voor kanker van maakt .
die Taxus kan hier niet gedijen helaas ,maar er zijn honderden soorten die het wel kunnen.
en zeer snel groeien , oogsten kan al na 1 jaar .

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”