Visum Run Penang/Malysie

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
cj.willems
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 08:30
Locatie: Eindhoven / Korat

Visum Run Penang/Malysie

#1 Bericht door cj.willems » dinsdag 24 mei 2011, 07:34

Ik hoor verhalen, dat je in Penang nog een visum kunt krijgen voor een jr.
Wat is hier van waar?
Alles komt goed.......!!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visum Run Penang/Malysie

#2 Bericht door Ben » dinsdag 24 mei 2011, 08:03

cj.willems schreef:Ik hoor verhalen, dat je in Penang nog een visum kunt krijgen voor een jr.
Wat is hier van waar?

Welk type Visum :?:

Gebruikersavatar
cj.willems
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 08:30
Locatie: Eindhoven / Korat

Re: Visum Run Penang/Malysie

#3 Bericht door cj.willems » dinsdag 24 mei 2011, 08:22

Ben schreef:
cj.willems schreef:Ik hoor verhalen, dat je in Penang nog een visum kunt krijgen voor een jr.
Wat is hier van waar?

Welk type Visum :?:
Een non 0 visum
Alles komt goed.......!!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visum Run Penang/Malysie

#4 Bericht door joepattaya » dinsdag 24 mei 2011, 08:50

Als ik hier nou het verhaal neerschrijf dat je in Penang GEEN jaarvisum kunt krijgen, dan weegt dat op tegen de verhalen die beweren dat je in Penang een jaarvisum kunt krijgen.
In principe geeft een Ambassade/Consulaat in een land (zijnde niet je thuisland) geen jaar visa af. Let wel: In principe. Van een ander draadje, weten we wellicht wat een principe waard is.

Dus eigenlijk zou je vraag nu moeten luiden: "Ik hoor tegenstrijdige verhalen over het verkrijgen van een jaarvisum in Penang? Wie weet hoe het zit?" Antwoord: Niemand weet het exact, maar er is inderdaad wel een tijd geweest dat er jaarvisa (non-O) verstrekt werden in Penang.

Mag ik je een klein tipje geven: Als je een visa-exempt hebt of een toeristen-visum en er rest nog minimaal 21 dagen op 1 van beiden, dan kun je je exempt of visum laten omzetten naar een non-O (hetzij marriage, hetzij retirement). Dit moet in principe mogelijk zijn bij elke immigratie, maar in Bangkok lukt het zeker. Je zult in in eerste instantie een 90 dagen visum-verlenging krijgen zodat je de kans hebt om aan je verplichtingen te voldoen (voornamelijk de financiele natuurlijk).
Let op: Als immigratie er geen weet van heeft (waarschijnlijk) of ze hebben er geen zin in (nog waarschijnlijker) dan sturen ze je naar Penang of Vientiane. Daar moet je trouwens sowieso heen, als je binnen de 21 dagen voor afloop van je verblijf zit.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visum Run Penang/Malysie

#5 Bericht door Ben » dinsdag 24 mei 2011, 09:33

cj.willems schreef:
Ben schreef:
cj.willems schreef:Ik hoor verhalen, dat je in Penang nog een visum kunt krijgen voor een jr.
Wat is hier van waar?

Welk type Visum :?:
Een non 0 visum

Kota Bharu Maleisie .

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Visum Run Penang/Malysie

#6 Bericht door baco101 » dinsdag 24 mei 2011, 15:50

kuala lumphur kun je een non o multiple krijgen als je 100.000 baht op een thaise rekening hebt staan, penang is een loterij mij is het ruim een jaar geleden gelukt met slechts 55000 baht en via een agent, maar dit is echt onzeker in penang
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visum Run Penang/Malysie

#7 Bericht door Ben » woensdag 25 mei 2011, 10:24

Ben schreef:

Kota Bharu Maleisie .

Update :

Het consulate in Kota Bharu geeft op dit moment ook alleen maar 90 dagen dus geen jaar .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Visum Run Penang/Malysie

#8 Bericht door Mart » woensdag 25 mei 2011, 11:34

Singapore
Non-Immigrant Visa:
- Single Entry: 100 SGD
- 1 Year Multiple Entry: 250 SGD
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Visum Run Penang/Malysie

#9 Bericht door baco101 » woensdag 25 mei 2011, 12:24

Mart schreef:Singapore
Non-Immigrant Visa:
- Single Entry: 100 SGD
- 1 Year Multiple Entry: 250 SGD
moet je in singapore ook niet minimaal een bepaald bedrag op je thaise rekening hebben staan?
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
cj.willems
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 08:30
Locatie: Eindhoven / Korat

Re: Visum Run Penang/Malysie

#10 Bericht door cj.willems » maandag 30 mei 2011, 08:40

joepattaya schreef:Als ik hier nou het verhaal neerschrijf dat je in Penang GEEN jaarvisum kunt krijgen, dan weegt dat op tegen de verhalen die beweren dat je in Penang een jaarvisum kunt krijgen.
In principe geeft een Ambassade/Consulaat in een land (zijnde niet je thuisland) geen jaar visa af. Let wel: In principe. Van een ander draadje, weten we wellicht wat een principe waard is.

Dus eigenlijk zou je vraag nu moeten luiden: "Ik hoor tegenstrijdige verhalen over het verkrijgen van een jaarvisum in Penang? Wie weet hoe het zit?" Antwoord: Niemand weet het exact, maar er is inderdaad wel een tijd geweest dat er jaarvisa (non-O) verstrekt werden in Penang.

Mag ik je een klein tipje geven: Als je een visa-exempt hebt of een toeristen-visum en er rest nog minimaal 21 dagen op 1 van beiden, dan kun je je exempt of visum laten omzetten naar een non-O (hetzij marriage, hetzij retirement). Dit moet in principe mogelijk zijn bij elke immigratie, maar in Bangkok lukt het zeker. Je zult in in eerste instantie een 90 dagen visum-verlenging krijgen zodat je de kans hebt om aan je verplichtingen te voldoen (voornamelijk de financiele natuurlijk).
Let op: Als immigratie er geen weet van heeft (waarschijnlijk) of ze hebben er geen zin in (nog waarschijnlijker) dan sturen ze je naar Penang of Vientiane. Daar moet je trouwens sowieso heen, als je binnen de 21 dagen voor afloop van je verblijf zit.
Dankje wel voor je uitvoerige informatie.
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat ze in Penang een jr.afgeven.
Heb contact gehad met een visa-run office in Pukhet....die vertelden mij dat ze in Penang geen jr. visa afgeven.
Dus kun je net zogoed naar Laos.

Maar iemand schrijft nu over Singapore......hoe zit dat dan?
Alles komt goed.......!!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”