Is het de moeite waard ?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ferry23
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 10 april 2011, 21:26

Is het de moeite waard ?

#1 Bericht door ferry23 » zaterdag 21 mei 2011, 19:56

Hallo

Even voorstellen:

Mijn naam is Ferry

Je kan op dit forum bijna van alles lezen, zowel positieve en negatieve verhalen.
Maar wat ik nou echt wil weten is. Is het de moeite waard ?
Wat ik hier mee bedoel is namelijk het volgende.

Ik een lief en leuk Thais meisje ontmoet waar ik dus verliefd op ben geworden.
Zij ook op mij, ik mag haar ook met tirak aanspreken.
Ik zou eigenlijk ook wel naar Thailand willen verkassen, om met haar een nieuw en mooi leven te beginnen.
Maar ik lees en hoor meer negatieve berichten over van alles eigenlijk , dan positieve berichten.
Vandaar dat ik graag zou willen weten, is er uit eindelijk wel door heen te komen, door de Thaise ambtenarij , bedoel ik.
En is het voor hen die het gelukt is , die daar nu wonen, is het voor jullie de moeite waard geweest.
Of zeg je , eens maar nooit weer.
Kijk ik hou van die meid en zij ook van mij, dus voor die reden wil ik het proberen.
Maar wie kan of wil mij nou enig zinnig antwoord/advies hier over geven.
Mijn plan is om een 3 kamer appartement/flat te willen huren , om samen daar met haar te leven.
Proberen te rentenieren. That's All Folks :lol: Niets meer , niets minder
Dus ik zoek daar geen werk.

Groetjes uit het Zuiden

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Is het de moeite waard ?

#2 Bericht door Duiker » zaterdag 21 mei 2011, 21:12

Je schrijft niet of je als eens eerder in Thailand geweest bent. Mocht dant niet zo zijn, ga er dan eerst eens op vakantie. Verkassen kan altijd nog.

En wat je centen betreft, DAAR houden ze zeker van. Dus doe lekker rustig aan. Verder geef je weinig info, daar zal men naar vragen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Is het de moeite waard ?

#3 Bericht door Gardensafari » zaterdag 21 mei 2011, 21:30

Ben het met Duiker eens: we hebben wel erg weinig info.

Heb je haar in Nl leren kennen en hoe, of in Th en hoe.
Wat is je leeftijd?
Hoeveel geld heb je ter beschikking?
Wil je gaan trouwen (Thais, dus voor Boeddha, of wettelijk)?
Hoe vaak ben je in Thailand geweest?
Ken je al wat van de Thaise cultuur?

En bureucratie: zeer vervelend, maar je overleeft het wel.
Blijf erom lachen en er gebeurt je niets.
Wind jezelf op en je krijgt problemen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Is het de moeite waard ?

#4 Bericht door Wereldvreemd » zondag 22 mei 2011, 00:23

ferry23 schreef: Maar ik lees en hoor meer negatieve berichten over van alles eigenlijk , dan positieve berichten.
Negatieve verhalen worden het snelst verteld en onthouden mensen het best. Positieve verhalen hoor je minder snel. Het is net als met het lezen van de krant: het grootste deel is rampspoed en slechts een klein deel is positief. Je moet slechts lessen leren uit al die verhalen.

Wat betreft je voornemen, bekruipt mij het gevoel dat je nog niet veelvuldig in Thailand vertoefd heb. Was dat namelijk wel het geval, dan zou je misschien al beter weten waarom je juist wel of juist niet moet gaan. Tot slot van rekening zijn velen je voorgegaan, dus ook voor jou zou het een haalbare kaart moeten zijn, mits een aantal factoren (geld/leeftijd/e.d.) in jouw voordeel uitvallen.
- -

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Is het de moeite waard ?

#5 Bericht door soulwy » zondag 22 mei 2011, 00:58

Wat n gemene vraag...
forumleden die in Thaland wonen,en zeker die hier n lief hebben, zullen zeggen dat t de moeite waard is.

Ik mis mijn familie, vrienden en Beemsterkaas, maar de kaas is de reden dat ik nog niet officieel ge-emigreerd ben... ;)

De moeite waard, met betrekking tot wat ?
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Is het de moeite waard ?

#6 Bericht door DeDe » zondag 22 mei 2011, 01:22

Hallo Ferry,
Het is zoals Wereldvreemd schrijft, de goede verhalen worden hier zelden opgeschreven en het is voor iedereen weer anders.
Ik woon 4,5 jaar in een dorpje in de Isaan,ben al weer 8 jaar gelukkig getrouwd,heb me zo goed mogelijk aangepast en wil dus nooit weer terug naar Nederland, zelfs niet op vakantie. Heb kinderen in Nederland, maar die komen hier zo af en toe op vakantie.
Het enige wat ik hier af en toe mis is de zee en het zeilen, maar daar werk ik momenteel aan.
Ik wens je veel succes, Dirk.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Is het de moeite waard ?

#7 Bericht door joepattaya » zondag 22 mei 2011, 05:23

Concreet gaat jouw vraag over de Thaise bureaucratie en of dat de moeite waard is.
Antwoord: Ja!
De Thaise bureaucratie is iets waar onbekenden als een huis tegenaan lopen, maar als je er eenmaal aan gewend bent.........

De Thaise bureaucratie die je tegen komt bij een mogelijke emigratie naar Thailand is een fractie van de Nederlandse bureaucratie die je tegen komt in Nederland bij je vertrek daar.

Of dat in beide gevallen opweegt tegen jouw liefde voor je meisje kan ik niet beoordelen, maar je kent de verhalen (positief en negatief) en doe daar je voordeel mee. Je zult er pas achter komen na een poos in Thailand geleeft te hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Is het de moeite waard ?

#8 Bericht door dutch » zondag 22 mei 2011, 06:22

DeDe schreef:Hallo Ferry,
Het is zoals Wereldvreemd schrijft, de goede verhalen worden hier zelden opgeschreven en het is voor iedereen weer anders.
Ik woon 4,5 jaar in een dorpje in de Isaan,ben al weer 8 jaar gelukkig getrouwd,heb me zo goed mogelijk aangepast en wil dus nooit weer terug naar Nederland, zelfs niet op vakantie. Heb kinderen in Nederland, maar die komen hier zo af en toe op vakantie.
Het enige wat ik hier af en toe mis is de zee en het zeilen, maar daar werk ik momenteel aan.
Ik wens je veel succes, Dirk.
Dirk,zou je je niet eens registreren als inwoner van Thailand?
Op het forum bedoel ik dus.Even een berichtje aan Chang en je staat te boek als VIP (wil niet zeggen dat je het dan ook bent ;) ).Wel gemakkelijk bij het antwoorden of beoordelen van vragen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Is het de moeite waard ?

#9 Bericht door Pieter » zondag 22 mei 2011, 12:27

ferry23 schreef: Ik een lief en leuk Thais meisje ontmoet waar ik dus verliefd op ben geworden.
Tja gebeurd wel meer
ferry23 schreef: Zij ook op mij, ik mag haar ook met tirak aanspreken.
een rijke Farang mag een Thaise vrouw die bij hem is met een hoop dingen aanspreken daar doen ze niet moeilijk over.
vergeet nooit dat thaise verliefdheid ander is dan westerse verliefdheid / liefde


ferry23 schreef: Ik zou eigenlijk ook wel naar Thailand willen verkassen, om met haar een nieuw en mooi leven te beginnen.
Maar ik lees en hoor meer negatieve berichten over van alles eigenlijk , dan positieve berichten.
Alleen al dit bericht bewijst dat je twijfelt.
dat is niet zo goed je moet er gewoon voor gaan
ferry23 schreef: Mijn plan is om een 3 kamer appartement/flat te willen huren , om samen daar met haar te leven.
Proberen te rentenieren. That's All Folks :lol: Niets meer , niets minder
Dus ik zoek daar geen werk.
Wel eens Thaise buren gehad die hun (niet toegestane) hond op 5 hoog elke dag op de gang laten schijten
en tja het is hier eigenlijk altijd vakantie

als je dat leuk vind wat let je :?:


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Is het de moeite waard ?

#10 Bericht door unforgiven » zondag 22 mei 2011, 12:51

Vaag verhaal maar goed. Iedere dag in Thailand is een zegen
Ja het is meer dan de moeite waard....in jou geval zou ik het nog even aankijken je lijkt niet al te stevig in de schoenen te staan. Net een vriendinnetje tsja kijk dat eerst maar even aan en bezoek Thailand zoveel mogelijk.
There is only one road in life, the hard road.....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Is het de moeite waard ?

#11 Bericht door Jeanette » zondag 22 mei 2011, 13:25

ferry23 schreef:Hallo

Even voorstellen:

Mijn naam is Ferry
Ik een lief en leuk Thais meisje ontmoet waar ik dus verliefd op ben geworden.

Jongen ontmoet meisje, oké

Ik zou eigenlijk ook wel naar Thailand willen verkassen, om met haar een nieuw en mooi leven te beginnen.

Moet je niet werken dan? Hoe ziet een nieuw, mooi leven er dan uit?

Maar ik lees en hoor meer negatieve berichten over van alles eigenlijk , dan positieve berichten.

Maar de zon schijnt bijna elke dag, het zeewater is heerlijk schoon en niet koud, voor €5,- krijg je een maaltijd of een zak schone was en als je €5,50 geeft houden ze allemaal van je.

Vandaar dat ik graag zou willen weten, is er uit eindelijk wel door heen te komen, door de Thaise ambtenarij , bedoel ik.

Tot 30 dagen heb je geen visum nodig

En is het voor hen die het gelukt is , die daar nu wonen, is het voor jullie de moeite waard geweest.
Of zeg je , eens maar nooit weer.

Tja, het maakt een groot verschil of je 25 bent of 60

Kijk ik hou van die meid en zij ook van mij, dus voor die reden wil ik het proberen.
Maar wie kan of wil mij nou enig zinnig antwoord/advies hier over geven.

Ligt eraan wat je opgeeft, dus wat je niet meer houdt. En hoe gaat de communicatie? Proeftijd?

Mijn plan is om een 3 kamer appartement/flat te willen huren , om samen daar met haar te leven.
Proberen te rentenieren. That's All Folks :lol: Niets meer , niets minder
Dus ik zoek daar geen werk.

Groetjes uit het Zuiden
Zonder dollen, je klinkt meer alsof je weg wilt uit het leven dat je nu leidt en dat je van anderen wilt horen dat dit sprookje levensvatbaarheid heeft. Alsof je van plan bent om in de loterij te gaan spelen en nu eens wilt weten wie er al een flink bedrag gewonnen heeft.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Is het de moeite waard ?

#12 Bericht door Nimnuan » zondag 22 mei 2011, 15:30

Als je zo twijfelt zou ik het (nog) niet doen [|( Dat wordt ieder obstakel 10x zo uitvergroot.
Misschien is het beter om bijvoorbeeld een (half) jaar in Thailand te verblijven zonder te emigreren? Als je dan rustig rondkijkt en informeert kom je er zelf achter waar en bij wie je moet zijn. Kun je altijd dan beslissen om het in gang te zetten.

Oh ja en natuurlijk dit forum in de gaten houden. Er zijn hier veel mensen die je hierover advies kunnen geven.
Succes!
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Is het de moeite waard ?

#13 Bericht door Borat » maandag 23 mei 2011, 16:33

Of het de moeite waard is?? Misschien zegt het feit dat er een senseo-draadje hieronder loopt al voldoende. Ze kunnen niet eens zonder een bakkie troost uit het vaderland :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Is het de moeite waard ?

#14 Bericht door Jim » maandag 23 mei 2011, 17:29

dat komt omdat die nescafe gold gewoon echt niet te zuipen is :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Is het de moeite waard ?

#15 Bericht door Ben » maandag 23 mei 2011, 18:07

ferry23 schreef:Hallo

Even voorstellen:

Mijn naam is Ferry

Je kan op dit forum bijna van alles lezen, zowel positieve en negatieve verhalen.
Maar wat ik nou echt wil weten is. Is het de moeite waard ?
Wat ik hier mee bedoel is namelijk het volgende.

Ik een lief en leuk Thais meisje ontmoet waar ik dus verliefd op ben geworden.
Zij ook op mij, ik mag haar ook met tirak aanspreken.
Ik zou eigenlijk ook wel naar Thailand willen verkassen, om met haar een nieuw en mooi leven te beginnen.
Maar ik lees en hoor meer negatieve berichten over van alles eigenlijk , dan positieve berichten.
Vandaar dat ik graag zou willen weten, is er uit eindelijk wel door heen te komen, door de Thaise ambtenarij , bedoel ik.
En is het voor hen die het gelukt is , die daar nu wonen, is het voor jullie de moeite waard geweest.
Of zeg je , eens maar nooit weer.
Kijk ik hou van die meid en zij ook van mij, dus voor die reden wil ik het proberen.
Maar wie kan of wil mij nou enig zinnig antwoord/advies hier over geven.
Mijn plan is om een 3 kamer appartement/flat te willen huren , om samen daar met haar te leven.
Proberen te rentenieren. That's All Folks :lol: Niets meer , niets minder
Dus ik zoek daar geen werk.

Groetjes uit het Zuiden
De burocratische regels vallen wel mee het is een omschakeling.
Een driekamer app lijkt me een minder goed idee je kan beter een huis huren vaak ook nog goedkoper.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”