kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#16 Bericht door dutch » donderdag 05 mei 2011, 05:17

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Het is duidelijk niet Ruud zijn verstandskies die is getrokken....
Die ben ik allemaal al sinds een jaar of 20 kwijt...... en degene die er naast zitten raak ik deze weken kwijt :mrgreen: Zodat ik lekker onbelast met verstand en ongecompliceerd hier op dit forum m'n mening kan geven ;) :lol: :mrgreen: [|)
Het grote geheim ontraatselt ;)
Kunnen nu ook nooit geen kritiek meer leveren,want de mening van een "onnozelaar" ????? :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#17 Bericht door hteeuwen » donderdag 05 mei 2011, 07:48

Dat werkt toch niet helemaal zo. Onverwacht toch nog bericht gekregen van de ambassade met de mededeling dat wij ons beide dienen te melden op de amphur waar het huwelijk gesloten is, en het daar te beeindigen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#18 Bericht door dutch » donderdag 05 mei 2011, 08:10

hteeuwen schreef:Dat werkt toch niet helemaal zo. Onverwacht toch nog bericht gekregen van de ambassade met de mededeling dat wij ons beide dienen te melden op de amphur waar het huwelijk gesloten is, en het daar te beeindigen.
En wat als de scheiding nu eens niet in alle paix en vree was geweest,of als je -ex inmiddels uit je blik is verdwenen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#19 Bericht door RuudThai » donderdag 05 mei 2011, 09:49

hteeuwen schreef:Dat werkt toch niet helemaal zo. Onverwacht toch nog bericht gekregen van de ambassade met de mededeling dat wij ons beide dienen te melden op de amphur waar het huwelijk gesloten is, en het daar te beeindigen.
Het lijkt mij vreemd. Ik denk dat de mensen op de ambassade niet helemaal capabel zijn.
Men erkent elkaars gerechtelijke uitspraken zoals een echtscheiding er ook eentje is.
Dus een officieel papier overhandigen (en zelfs al opsturen) moet voldoende zijn.
En bijv. de roemruchte heer Thaksin en zijn vrouwtje Pojaman zijn op een Thaise ambassade (ik meen in Hongkong) van elkaar gescheiden. Maar dat zijn beiden Thai en ik weet niet of dat met een gemengd huwelijk ook kan. Dus speciaal samen naar de amphur lijkt mij onnodig.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#20 Bericht door Ervee71 » donderdag 05 mei 2011, 12:41

RuudThai schreef:
hteeuwen schreef:Dat werkt toch niet helemaal zo. Onverwacht toch nog bericht gekregen van de ambassade met de mededeling dat wij ons beide dienen te melden op de amphur waar het huwelijk gesloten is, en het daar te beeindigen.
Het lijkt mij vreemd. Ik denk dat de mensen op de ambassade niet helemaal capabel zijn.
Men erkent elkaars gerechtelijke uitspraken zoals een echtscheiding er ook eentje is.
Dus een officieel papier overhandigen (en zelfs al opsturen) moet voldoende zijn.
En bijv. de roemruchte heer Thaksin en zijn vrouwtje Pojaman zijn op een Thaise ambassade (ik meen in Hongkong) van elkaar gescheiden. Maar dat zijn beiden Thai en ik weet niet of dat met een gemengd huwelijk ook kan. Dus speciaal samen naar de amphur lijkt mij onnodig.

Tja, andersom (in Nederland trouwen voor de wet) moet je toch ook beiden naar Thailand, al eer het huwelijk in Thailand wordt erkend.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#21 Bericht door RuudThai » donderdag 05 mei 2011, 13:01

Ervee71 schreef: Tja, andersom (in Nederland trouwen voor de wet) moet je toch ook beiden naar Thailand, al eer het huwelijk in Thailand wordt erkend.
Dat heeft dus niet zozeer te maken met erkennen (want dat is volgens dat internationaal privaatrecht wel geregeld), maar meer met het "niet weten". Want een huwelijk in Nederland tussen bijv. een Nederlander en een Francaise wordt wel doorgegeven aan de Franse autoriteiten (en omgekeerd). Maar dat gebeurt niet met Nederlands/Thaise huwelijken, zowel in NL als in TH gesloten. En dan moet je daar dus zelf voor zorgen. Maar naar Thailand in persoon en zelfs beiden lijkt mij onzin.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#22 Bericht door dutch » donderdag 05 mei 2011, 13:21

Ervee71 schreef: Tja, andersom (in Nederland trouwen voor de wet) moet je toch ook beiden naar Thailand, al eer het huwelijk in Thailand wordt erkend.
mijn Nederlandse huwelijks papieren heb ik in het Engels en Thais laten vertalen en legaliseren(heb zelden zoveel officiele stempels bij elkaar gezien ;) )
Heb,gezien het internationale karakter van mijn werk,ook een aantal officiele kopieen laten maken met de originele stempels dus.
Is mij overal van pas gekomen als ik weer eens de legitimiteit van mijn huwelijk moest "bewijzen".
Toen wij onze vaste woonplaats in Thailand hadden gevonden was de Amphur danig onder de indruk van dit alles en verklaarde dat wij echt officieel als gehuwden in Thailand werden erkent.
(Kan me niet herinneren of ik nog iets heb moeten tekenen of zoiets.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#23 Bericht door mooatje » donderdag 05 mei 2011, 14:08

Ik ben gehuwd geweest in Thailand,de scheiding is uitgesproken in Belgie.

Mijn ex is met de officiële Belgische scheidingspapieren naar de amphur geweest en heeft daar de scheiding verkregen.Ik was daar niet bij.

Waarschijnlijk heeft ze een vertaling en legalisatie moeten uitvoeren,maar waar en hoe weet ik niet.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#24 Bericht door Ervee71 » vrijdag 06 mei 2011, 07:23

RuudThai schreef:
Ervee71 schreef: Tja, andersom (in Nederland trouwen voor de wet) moet je toch ook beiden naar Thailand, al eer het huwelijk in Thailand wordt erkend.
Dat heeft dus niet zozeer te maken met erkennen (want dat is volgens dat internationaal privaatrecht wel geregeld), maar meer met het "niet weten". Want een huwelijk in Nederland tussen bijv. een Nederlander en een Francaise wordt wel doorgegeven aan de Franse autoriteiten (en omgekeerd). Maar dat gebeurt niet met Nederlands/Thaise huwelijken, zowel in NL als in TH gesloten. En dan moet je daar dus zelf voor zorgen. Maar naar Thailand in persoon en zelfs beiden lijkt mij onzin.
dutch schreef: mijn Nederlandse huwelijks papieren heb ik in het Engels en Thais laten vertalen en legaliseren(heb zelden zoveel officiele stempels bij elkaar gezien ;) )
Heb,gezien het internationale karakter van mijn werk,ook een aantal officiele kopieen laten maken met de originele stempels dus.
Is mij overal van pas gekomen als ik weer eens de legitimiteit van mijn huwelijk moest "bewijzen".
Toen wij onze vaste woonplaats in Thailand hadden gevonden was de Amphur danig onder de indruk van dit alles en verklaarde dat wij echt officieel als gehuwden in Thailand werden erkent.
(Kan me niet herinneren of ik nog iets heb moeten tekenen of zoiets.)
Ok, duidelijke punten.
Nu nog "even" wachten op een antwoord van de Thaise ambassade in Den Haag, als die uberhaupt komt.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#25 Bericht door jumbo » vrijdag 06 mei 2011, 07:34

Ervee71 schreef:
Ok, duidelijke punten.
Nu nog "even" wachten op een antwoord van de Thaise ambassade in Den Haag, als die uberhaupt komt.

Die gasten weten het echt niet, het lange wachten is omdat ze een goede duidelijke vertaling
van; "mhai mee" aan je willen meegeven...

Mooatje is de ervaringsdeskundige met een Thaise ervaring, ik met een US ervaring, alles kan zonder naar de plaats delict te gaan :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#26 Bericht door Ervee71 » vrijdag 06 mei 2011, 07:53

jumbo schreef:

Die gasten weten het echt niet, het lange wachten is omdat ze een goede duidelijke vertaling
van; "mhai mee" aan je willen meegeven...
Sorry, maar mijn kennis van de Thaise taal rijkt zover niet.
GETROUWD OP 24-08-2011

olily23
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 17 mei 2011, 15:04
Locatie: België - Thailand

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#27 Bericht door olily23 » dinsdag 17 mei 2011, 20:32

Hallo allemaal,

Ik denk dat Ruudthai gelijk heeft. Het is zo, dat je met je scheidingsakte (België of Nederland) het moet laat legaliseren op Min. van Buitenlandse Zaken en de Thaise Ambassade in België of Nederland. Vervolgens vertalen door beëidigd vertaler. Laat het voor het zekerste vertalen naar het Thais. Er zijn vertaalbureaus in Bangkok (niet ver van de Belgische en Nederlandse Ambassades) die Ned - Thais vertalen.
Ik weet dit omdat ik het zelf heb moeten doen voor iemand....
Indien 1 van de 2 naar Thailand kan gaan...laat dan een brief "volmacht" opmaken. (In het Thais of vertaalt naar het Thais)

Succes toegewenst!!!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#28 Bericht door Gardensafari » dinsdag 17 mei 2011, 21:25

Ik wil alleen even melden dat ik denk dat RuudThai volkomen gelijk heeft.
Tenzij het een zogenaamde "flitsscheiding" betreft.
Die wordt in sommige landen niet erkend.
Polen bijvoorbeeld accepteert alleen een scheiding die bij gerechtelijk vonnis is uitgesproken.

Ik weet niet of een flitsscheiding hier überhaupt aan de orde is en ik weet al helemaal niet hoe men daarmee in Thailand omgaat.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

olily23
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 17 mei 2011, 15:04
Locatie: België - Thailand

Re: kan scheiden ook op de thaise ambassade in Nederland?

#29 Bericht door olily23 » dinsdag 17 mei 2011, 21:54

Wel... de registratiebureaus in Bangkok zijn tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk, maar wat belangrijk is dat het door Minst. van Buitenlandse Zaken en Thaise Ambassade is gelegaliseerd en vertaald naar het Thais.... Ik heb dat vorig jaar nog nagevraagd in Bangkok. [|)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”