Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#31 Bericht door Tonboy » donderdag 09 februari 2017, 12:42

hanshu schreef:De eisen zijn wat anders tussen O en OA.....verder is het resultaat hetzelfde. Bij O multy heb je het voordeel dat je een jaar de tijd hebt om die 8 ton op de bank te gooien. Bij OA heb je volgens mij een ingebouwde re entree.
Wordt steeds interessanter.....
echter wat bedoel je met "een ingebouwde re entree" ?

hanshu

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#32 Bericht door hanshu » donderdag 09 februari 2017, 13:27

Met een OA kun je thailand in en uit gedurende de geldigheid van het visum (365 dagen)
Bij een O krijg je telkens wanneer je thailand binnenkomt 90 dagen.
Ik neem aan dat je dit soort dingen wel weet als je voor een OA gaat en niet voor een O zoals de meeste.
Verder is het allemaal niet zo boeiend mits je de regels blijft volgen kun je lekker in Thailand blijven.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#33 Bericht door Mario08 » donderdag 09 februari 2017, 14:12

hanshu schreef:Met een OA kun je thailand in en uit gedurende de geldigheid van het visum (365 dagen)
Bij een O krijg je telkens wanneer je thailand binnenkomt 90 dagen.
Ik neem aan dat je dit soort dingen wel weet als je voor een OA gaat en niet voor een O zoals de meeste.
Verder is het allemaal niet zo boeiend mits je de regels blijft volgen kun je lekker in Thailand blijven.

Met een multiple Non-O kun je gedurende een jaar Thailand in en uit en krijg je iedere keer dat je Thailand binnenkomt 90 dagen om te blijven.
Voor een multiple O-A visa geldt eveneens een gedligheid van een jaar, gedurende welke je Thailand in en uit kan. Maar je krijgt steeds 1 jaar om te blijven in plaats van de 90 dagen met de O visum.

Door net voor het einde van het visum Thailand te verlaten en weer terug te keren kun je dus met een O-visum bijna 15 maanden in Thailand blijven, (met iedere 90 dagen Thailand verlaten) en met een O-A visum dus 2 jaar, voordat je een extentie van verblijf moet aanvragen.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#34 Bericht door Tonboy » vrijdag 10 februari 2017, 08:44

hanshu schreef:Ik neem aan dat je dit soort dingen wel weet als je voor een OA gaat en niet voor een O zoals de meeste.
De ambassade man in Den Haag was zeer behulpzaam. Is het inderdaad zo eenvoudig ? Vond ik niet dus heb ik mij laten adviseren door deze persoon. "zoveel mogelijk gegevens en inkomstenbewijzen aanleveren" heb ik gedaan. Afgelopen November ben ik getrouwd in Thailand, wellicht dat dit ook geholpen heeft.
Mario08 schreef:Voor een multiple O-A visa geldt eveneens een gedligheid van een jaar, gedurende welke je Thailand in en uit kan. Maar je krijgt steeds 1 jaar om te blijven in plaats van de 90 dagen met de O visum.

Door net voor het einde van het visum Thailand te verlaten en weer terug te keren kun je dus met een O-visum bijna 15 maanden in Thailand blijven, (met iedere 90 dagen Thailand verlaten) en met een O-A visum dus 2 jaar, voordat je een extentie van verblijf moet aanvragen.
Toch, de bij het O-A visum ontvangen en hier boven getoonde handleiding zegt toch echt "Vanaf de eerste datum van aankomst in Thailand mag de houder van het Non-Immigrant visum voor een periode van één jaar in Thailand verblijven"
8 maart komen wij aan in BKK, dat zou volgens de letter van de tekst betekenen dat ik vóór 8 maart 2018 een verlenging moet aanvragen. Bij zoals jij het stelt zou ik voor 1 feb 2018 even het land uitmoeten en bij terugkomst (vóór 1 feb. 2018 dus nog) weer een jaar in Thailand mogen verblijven alvorens een verlenging aan te vragen.

Ik ben nu een beetje verward...

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#35 Bericht door Mario08 » vrijdag 10 februari 2017, 13:57

Je hebt het goed begrepen.

Let er wel op dat het extra jaar alleen geldt voor de multiple O-A visa, niet voor een single O-A.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#36 Bericht door stevenl » vrijdag 10 februari 2017, 14:03

Tonboy schreef:
hanshu schreef:Ik neem aan dat je dit soort dingen wel weet als je voor een OA gaat en niet voor een O zoals de meeste.
De ambassade man in Den Haag was zeer behulpzaam. Is het inderdaad zo eenvoudig ? Vond ik niet dus heb ik mij laten adviseren door deze persoon. "zoveel mogelijk gegevens en inkomstenbewijzen aanleveren" heb ik gedaan. Afgelopen November ben ik getrouwd in Thailand, wellicht dat dit ook geholpen heeft.
Mario08 schreef:Voor een multiple O-A visa geldt eveneens een gedligheid van een jaar, gedurende welke je Thailand in en uit kan. Maar je krijgt steeds 1 jaar om te blijven in plaats van de 90 dagen met de O visum.

Door net voor het einde van het visum Thailand te verlaten en weer terug te keren kun je dus met een O-visum bijna 15 maanden in Thailand blijven, (met iedere 90 dagen Thailand verlaten) en met een O-A visum dus 2 jaar, voordat je een extentie van verblijf moet aanvragen.
Toch, de bij het O-A visum ontvangen en hier boven getoonde handleiding zegt toch echt "Vanaf de eerste datum van aankomst in Thailand mag de houder van het Non-Immigrant visum voor een periode van één jaar in Thailand verblijven"
8 maart komen wij aan in BKK, dat zou volgens de letter van de tekst betekenen dat ik vóór 8 maart 2018 een verlenging moet aanvragen. Bij zoals jij het stelt zou ik voor 1 feb 2018 even het land uitmoeten en bij terugkomst (vóór 1 feb. 2018 dus nog) weer een jaar in Thailand mogen verblijven alvorens een verlenging aan te vragen.

Ik ben nu een beetje verward...
Klopt. Ik zou de 6e even weggaan, de 7e terugkomen en dan heb je 365 dagen vanaf de 7e.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#37 Bericht door Tonboy » vrijdag 10 februari 2017, 21:48

Goed, dat is duidelijk (2x). Top.

Is het dan zo dat ik die verlenging automatisch ingaat bij terugkeer via de grens (per land of via vliegtuig)? Of moet ik daarvoor nog langs de immigratiedienst ?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#38 Bericht door stevenl » zaterdag 11 februari 2017, 02:18

Tonboy schreef:Goed, dat is duidelijk (2x). Top.

Is het dan zo dat ik die verlenging automatisch ingaat bij terugkeer via de grens (per land of via vliegtuig)? Of moet ik daarvoor nog langs de immigratiedienst ?
Automatisch. Dit heet trouwens geen verlenging, want je maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden van je visum.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#39 Bericht door Tonboy » zondag 12 februari 2017, 13:53

Goed om te weten dus. Dank jullie.
Nou staat al in de planning dat ik 22 oktober 2017 voor een weekje naar Nederland terugkeer, aangezien mijn moeder dan jarig is (91 jaar). In principe hoeft dan dus, indien ik voor 1 februari Thailand niet meer verlaat, het visum pas in oktober 2018 verlengd hoeven te worden.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#40 Bericht door stevenl » maandag 13 februari 2017, 02:43

Tonboy schreef:Goed om te weten dus. Dank jullie.
Nou staat al in de planning dat ik 22 oktober 2017 voor een weekje naar Nederland terugkeer, aangezien mijn moeder dan jarig is (91 jaar). In principe hoeft dan dus, indien ik voor 1 februari Thailand niet meer verlaat, het visum pas in oktober 2018 verlengd hoeven te worden.
Klopt.

Zoals gezegd, zou ik niet doen, ik zou in maart 2018 nog even naar het buitenland gaan.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#41 Bericht door pjotter » vrijdag 17 maart 2017, 13:44

Goedemiddag allemaal,

Ik dacht dat je met een NON IMM O normaal gesproken een single entry had met een verblijf van 90 dagen. DIT visum kon/kan je dan verlengen (NA 2 maanden) met een jaar als je aan de voorwaarden voldoet. (EN elke 90 dagen melden)

Bij een NON IMM OA (Multi entry natuurlijk voor de visaruns) dacht ik dat dit visum wel een jaar geldigheid heeft, maar dat je elke 90 dagen een visarun moest maken. Pas na de laatste visumrun, kon je de laatste maand ook dit visum verlengen met een jaar. (Met elke 90 dagen melden).

Verdorie, is dit dan allemaal gewijzigd ?
Ik zie nu pas dat Consulaat A'dam b.v. geen multientry visas meer afgeeft sinds augustus vorig jaar.
Nu wordt het toch wel verleidelijk om meteen voor een NON IMM OA te gaan denk ik (leeftijd 50+). Behalve dan dat je duidelijk wat meer bewijsstukken moet overleggen (Medische verklaring zelfs e.d.) als ik op de site van de Ambassade in den Haag kijk. Ik zie overigens ook niet meer dat er zo'n zogenaamd reisplan moet worden bijgevoegd. Ik moet dus echt een maandje of 1 a 2 vlak voor mijn definitieve vertrek (oktober 2017) nog eens door al de formulieren en website heengaan.

Te lang voorbereiden heeft dus niet zoveel zin merk ik....

Nou ja, we zullen zien.

Groetjes !!!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#42 Bericht door wanadee » vrijdag 17 maart 2017, 14:02

In den haag geven ze die nog wel af volgens mij.
Overigens is het eenvoudiger om in thailand een jaar extensie aan te vragen dan een OA in nederland. Minder papieren, minder rompslomp.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#43 Bericht door pjotter » vrijdag 17 maart 2017, 14:45

Klopt Wanadee.

Op hun site is het zeker mogenlijk. Maar, zoals al lang geleden door sommige forumleden is verteld, gingen de meeste mensen idd voor een NON IMM O single entry en dit dan, in de laatste maand van geldigheid , verlengen met een jaar. Dit was ik eigenlijk ook van plan totdat ik dit draadje las. Toen zat ik ff te twijfelen. Tot nu toe blijf ik bij mijn originele plan toch maar.

Bedankt voor je antwoord Wanadee !!
Laatst gewijzigd door pjotter op maandag 20 maart 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#44 Bericht door wanadee » zaterdag 18 maart 2017, 01:55

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#45 Bericht door Tonboy » dinsdag 21 maart 2017, 06:27

Aangezien wij nu een woning gevonden hebben en op zaterdag getekend hebben voor een jaar, zijn wij zondag gelijk verhuisd naar de nieuwe woning. Gisteren direct naar immi in de Promenade te Chiang Mai gegaan om "change of address" door te geven.
Daar aangekomen was het toch druk zeg... zeker 200 mensen die stonden en zaten te wachten. Bij informatie nagevraagd "change of address ??" , antwoord : Third floor. Daar aangekomen, bleek men al te wachten op mij (zo leek het) en na aan een buro met een vrouw een paar formulieren te hebben ingevuld ivm adres en huurcontract, werd ik naar een ander buro geleidt en daar werd de aanvraag behandeld. Dit duurde slechts enkele minuten. Binnen 20 minuten van ik binnen en weer buiten. Prima geregeld dus.

Nu komt het. Bij de thaise ambassade in Den Haag kreeg ik de handleiding overhandigd (1 A4'tje met 1 zijde in Nederlands, en andere zijde in Engels) voor melding in Thailand gedurende het verblijf op mijn O-A multiple entry visum.
Daar staat : "Tot het einde van 90 dagen van het verblijf, moet de buitenlander zich melden bij de Immigratieambtenaar die in zijn/haar woonplaats aanwezig is. De buitenlander moet deze procedure elke 90 dagen herhalen gedurende het verblijf"

Wat mij interesseerde is hoe gerekend wordt met die 90 dagen, vanaf aankomst in Thailand (8 maart) of vanaf laatste melding bij de Immigratiedienst (20 maart) ....

Mij verbazing was groot, mede gezien het bovengenoemd document en de verhalen hier op het forum, toen die ambtenaar zei, dat ik mij pas weer hoefde te melden op het moment dat ik uitgereisd uit Thailand was en weer over de grens in Thailand kwam, dus zoals bij bezoek naar Nederland of op vakantie naar omliggende landen. "dus niet over 90 dagen ?? " vroeg ik. Nee, allen bij uitreis en terugkeer in Thailand......

Ben wederom een beetje verward....

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”