Koh Chang of Koh Samet???

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Koh Chang of Koh Samet???

#1 Bericht door Inge » donderdag 24 maart 2011, 14:19

Wij willen in mei voor 2 weken naar Thailand, dit wordt de 4e keer. We hebben al heel veel gezien en willen er een rustige vakantie van maken.

2 nachten BKK en we dachten daarna aan Koh Samet of Koh Chang of beide.
Liggen de eilanden dicht bij elkaar zodat we ze alletwee kunnen doen( met ferry van ene naar andere eiland ofzo)
Is het qua weer goed te doen dan of kunnen we beter de andere kant nemen ( phuket ect)

We reizen graag met weinig bagage, lowbudget maar ook weer niet heel erg low ( beetje middenmoot) Weet er iemand een leuk hotel of bungalow( liefst op het strand) rond de 1000/1500 bath per nacht.

We willen met de bus uit BKK naar de ferry toe, is geloof ik wel goed te doen???

Alvast bedankt

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#2 Bericht door Akang » donderdag 24 maart 2011, 14:49

http://iamkohchang.com/

Mei, erg heet en slecht weer in het Oosten, meeste bungalows laag geprijsd, want laag seizoen, overal rustig dus.
Koh Samet en Koh Chang behoren tot zelfde marine park...
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 02:02

Ik ben een maandje terug op Samet geweest.
Was er een 4-5 tal jaren niet geweest en werd er niet vrolijk van.
Ik moet wel zeggen dat ik had gekozen voor Had Sai Kaew, het hoofdstrand zeg maar.
Waar er voorheen een paar hotels stonden en een rijtje strandstoelen staat het nu vol met
hotels en rijen dikke strandstoelen voornamelijk bezet door Oost Europeanen die vanuit Pattaya een dagje Samet doen...
Nooit meer, tenzij met een gechartered bootje en dan langs andere rustigere stranden..

Koh Chang heb je meer en gemakkelijker toegangkelijke oplossingen, zou mijn keuze zijn

Akang geeft wel een paar probleempjes voor je aan...maar doorgaans is die streek nog het beste kwa gemiddelde regenval in die periode.
Als non meteroloog wil ik wel aangeven dat Mei normaliter een natte maand is mede door de voorgaande hete periode, aangezien dat laatste niet werkelijk heeft plaatsgevonden aan deze kuststreek althans voor 2011 en er al heel wat water is gevallen zou de logische geest een berekening aan durven te gaan die minder water voorspelt in Mei :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#4 Bericht door Akang » vrijdag 25 maart 2011, 02:30

Ja Jumbo je hebt gelijk, het valt in Mei meestal nog wel mee en dit jaar hopelijk helemaal!

Maar de vragen van Inge zijn zo globaal, aangezien de eilanden dicht bij elkaar liggen, zou je op beiden plekken een kijkje kunnen nemen?
Ik vond 8 jaar geleden al helemaal niks aan samet en met name het feit dat de weg bijna onbegaanbaar is en je 400 baht moet betalen omdat het een national park is om vervolgens overal rotzooi te zien rondslingeren....

Op kOh Chang meer keus in stranden en plekken om te overnachten
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 02:42

Akang schreef:Ja Jumbo je hebt gelijk, het valt in Mei meestal nog wel mee en dit jaar hopelijk helemaal!

Maar de vragen van Inge zijn zo globaal, aangezien de eilanden dicht bij elkaar liggen, zou je op beiden plekken een kijkje kunnen nemen?
Ik vond 8 jaar geleden al helemaal niks aan samet en met name het feit dat de weg bijna onbegaanbaar is en je 400 baht moet betalen omdat het een national park is om vervolgens overal rotzooi te zien rondslingeren....

Op kOh Chang meer keus in stranden en plekken om te overnachten

Ook dat, maar voor de taxpayer (moi) 20 thb en kinderen gratis....
ach ja elk nadeel heeft zo zijn voordeel (JC Superstar)
Maar Had Sai Kaew (hoe mooi ook!) ben ik klaar mee...Nastrovje
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#6 Bericht door Inge » vrijdag 25 maart 2011, 09:16

Dank jullie wel!

Gaan iig morgen een ticket BKK boeken, en verder wordt het Koh Chang. Vandaaruit misschien ook nog Koh Samet.
Mocht het qua weer erg slecht zijn kunnen we vanuit BKK ook eergens anders heen. We boeken verder niks dus zijn lekker flexibel.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#7 Bericht door Inge » vrijdag 25 maart 2011, 09:19

Akang,

Dank je voor de link naar de site.

Stond wel wat geweldigs op: Baan Rim Nam ., ziet er super uit!

Heb jij daar ervaring mee? Wel eens geweest???

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2011, 09:27

Niet dat je het mij vroeg, maar ik ken het guesthouse niet, wel het strand
Ik zou toch White Sand Beach verkiezen OF als je het niet erg vind wat afgezonderd te zitten
maar wel onder gezelschap van Nikki en een paar leuke restaurentjes waaronder het restaurant van het Warapura resort (top, zonder meer) en de lekkerste pizza's van Koh Chang e.o.
dan zou ik toch voor Lonely Beach gaan.
Prima strand, leuk strand met veel jongere gasten, beetje bekpekkers gebied.. dus voldoende low budget daar waaronder deze http://www.ekohchang.com/Paradise_Cottage/
voor het strand een beetje lopen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#9 Bericht door Akang » vrijdag 25 maart 2011, 13:39

Hmmz Zou als jullie echt rust willen long beach kiezen [google een map van koh chang en je kunt zien waar t allemaal ligt] of Lonely beach, op lonely beach is in het laag sezieon savonds nog het meest te doen.

Als jullie vanuit Koh Chang nog ander eiland willen bezoeken zou ik niet voor Koh Samet kiezen maar eerder voor Koh Kood or Koh Mak...dichterbij en authentieker dan Samet....fijne reis! En wie weet tot in onze bar op Koh Chang!
Even the longest journey starts with the first step...

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#10 Bericht door Inge » vrijdag 25 maart 2011, 21:48

enne... Welke bar heb je dan??? En waar???

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#11 Bericht door Akang » zaterdag 26 maart 2011, 01:21

Om bar, Lonely beach Koh Chang
Even the longest journey starts with the first step...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#12 Bericht door driver » zaterdag 26 maart 2011, 11:09

Ben net terug uit Thailand en ben ook naar Ko Samet geweest en er na 1,5 dag weer weggegaan omdat het m.i puur op toerisme is gericht en niks van doen heeft met Thailand .
Ik mijdt overigens alles in Thailand of waar dan ook waar veel toeristen komen want daar waar het toerisme veel en vaak komt verdwijnt de oorspronkelijke cultuur meestal in rap tempo en neemt het toerisme het over wat ik best vindt overigens want dat levert ongetwijfeld centjes op voor de locals maar m.i wordt het er nooit beter van en wordt het motto meer,meer en nog meerrrr...
Soms ontkom je er niet aan uiteraard maar doe mij maar bijv. Ko Sichang ,lekker rustig en weinig toerisme en meer Thai.

gr driver

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#13 Bericht door baco101 » zaterdag 26 maart 2011, 11:51

je bent zelf toch ook toerist dus als je ergens heen gaat is er ook toerisme en je verteld waar je heen gaat en ook dat het daar nog niet zo toeristisch is. Het gevolg kan zijn dat er dus meer toeristen heen gaan dus werk jezelf ook mee aan de verspreiding vh toerisme.

als ik weg wil vh toerisme ga ik naar mijn schoonmoeder.



Ik zeg altijd: de lonely planet is het begin v einde.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#14 Bericht door driver » zaterdag 26 maart 2011, 12:01

baco101 schreef:je bent zelf toch ook toerist dus als je ergens heen gaat is er ook toerisme en je verteld waar je heen gaat en ook dat het daar nog niet zo toeristisch is. Het gevolg kan zijn dat er dus meer toeristen heen gaan dus werk jezelf ook mee aan de verspreiding vh toerisme.

als ik weg wil vh toerisme ga ik naar mijn schoonmoeder.



Ik zeg altijd: de lonely planet is het begin v einde.
klopt ,duszzz....Ko Sichang moet je niet heengaan want er valt niks te beleven zeker niet in de weekenden , veel te rustig , koud en vies water dus wegblijven aub ;)

gr driver

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Chang of Koh Samet???

#15 Bericht door baco101 » zaterdag 26 maart 2011, 12:39

driver schreef:
baco101 schreef:je bent zelf toch ook toerist dus als je ergens heen gaat is er ook toerisme en je verteld waar je heen gaat en ook dat het daar nog niet zo toeristisch is. Het gevolg kan zijn dat er dus meer toeristen heen gaan dus werk jezelf ook mee aan de verspreiding vh toerisme.

als ik weg wil vh toerisme ga ik naar mijn schoonmoeder.



Ik zeg altijd: de lonely planet is het begin v einde.
klopt ,duszzz....Ko Sichang moet je niet heengaan want er valt niks te beleven zeker niet in de weekenden , veel te rustig , koud en vies water dus wegblijven aub ;)

gr driver
zeker ook alleen maar thai die geen engels spreken en geen mc donalds of KFC ;)
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”