Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#31 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2011, 00:31

Het overgrote deel van het verhaal van meneer -vermoed ik- Kemsia gaat over berooide farang. En dan verder nog : huizenbouw klopt niet, spullen zijn slecht, etc. Een litanie van klachten. Die meneer geeft er blijk van 20 jaar in dit land te hebben rondgelopen met de ogen in de zak.

Advies kun je halen in dit forum en in TV dot com; in andere forums zoals ik heb aangegeven. En met dat advies ga je aan de gang. Daar hebben we hier mensen voor die de weg kennen, of kunnen vragen.

Maar...laat hij die klub maar oprichten. Vrijheid blijheid. Als hij zich geroepen voelt farang te helpen die meer hun ... achterna zijn gelopen dan hun verstand dan doet hij dat maar.

Ik ga beginnen aan een nieuwe en vooral zonnige dag in het land van mijn dromen !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#32 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2011, 00:34

Maar dan een vervolg. Bestaat er in Thailand iets als een rechtsbijstandsverzekering ? En nemen die farang aan ? En doen die ook iets voor je ? Want ik heb tot nu maar EEN ervaring met verzekeringsklubs.......en daar word je niet blij van....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#33 Bericht door yandre » dinsdag 22 maart 2011, 06:31

er bestaat wel iets hoor ik van de vrouw hier maar
als ze moeten uit keren zijn ze meestal niet thuis
of beperkt.
net nederland koeien met gouden horens de maatschappijen
als ze moeten uit keren ja deze kosten gaan er af en dit
is niet in begrepen in deze verzekering.


is altijd wat maar goed ik ben er mee gestopt aleen de wettelijke
verzekeringen heb ik en verder geloof ik het wel .
hebben genoeg aan me verdient in de jaren en dit zal hier niet
veel anders zijn met uitsluitingen en dergelijke.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#34 Bericht door joepattaya » dinsdag 22 maart 2011, 10:16

Poster Kemsia doet een beetje geheimzinnig tegenover de mensen die hij in 2e instantie in een expat club wil hebben.
Als je al zoiets wenst op te richten, dan is volledige openheid van zaken een eerste vereiste.
1 van de posters geeft ook al aan, dat niet iedereen met zijn/haar mogelijke leed te koop loopt, dus daarmee is de basis voor een gezonde 'vereniging' al om zeep.

Ik zie een forum als dit als een spontaan ontstane Expat club; zoals elke club heeft ook deze "Expat club" een harde kern, toehoorders/bezoekers en een stel passieve leden.
Is er iets dan "gooien" we het op het forum en met de informatie kunnen we aan de slag (of niet).
Heel af en toe zijn er fysieke samenkomsten, de "Biertjes", maar dat is puur informeel en gezellig.

Dus Kemsia, heb je een probleem, een nieuwtje of wijsheid die je wil delen met de overige leden van deze "Expat-club", welkom en op naar de 5.000 posts!!

kemsia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 08 maart 2011, 11:31

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#35 Bericht door kemsia » dinsdag 22 maart 2011, 11:51

Ik nodig een ieder die echt geintereseerd is in de gedachten van een belangenclub om te reageren via een PM of PB om verder naar de mogelijkheden te kijken. Dit geldt niet voor degene die reeds berooid al dan niet teruggekomen zijn of degene die nu reeds genieten van een riant pensioen of inkomen in Thailand en denken de zaken zelf voldoende afgedekt te hebben voor tegenslag en of niet geheel eerlijke (thaise) families.

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#36 Bericht door bantakokennerkhorat » dinsdag 22 maart 2011, 14:41

Beste Kemsia hoe wil je dit gaan leiden van uit Nederland?of is het zo dat je graag naar Thailand wilt emigreren? ik krijg namelijk de indruk dat je over de rug van anderen een bedrijfje wilt beginnen aangezien je in een ander topic met meubels bezig houdt onder het mom dat je het een ander wel gunt ben ik bang dat je alleen informatie aan het inwinnen bent om er zelf beter aan te worden.Ook krijg ik de indruk dat je zelf financieel wordt uitgekleed door je schoonfamilie want dit komt elke keer weer naar boven bij jou dus dat onderwerp zit je behoorlijk hoog als het niet zo is dan hoor ik dat graag.


m.v.g bantakokennerkhorat
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#37 Bericht door perry » dinsdag 22 maart 2011, 15:28

Dat idee krijg ik ook steeds meer even over de rug van anderen een Companie LTD oprichten en iets heel anders daarmee gaan doen.

Onder het motto Stichting Domme Hollanders [|(
Werk om te leven leef niet om te werken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#38 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2011, 16:07

"...Ik nodig een ieder die echt geintereseerd is in de gedachten van een belangenclub om te reageren via een PM of PB om verder naar de mogelijkheden te kijken...."

En daarmee wordt het uit de publiciteit getild en is er geen ruimte meer voor open discussie. Een lekkere klub wordt dat !

Een nieuwkomer, nog geen 10 berichten geplaatst hier, die aan onze poen wil komen, of is dit wel serieus ? Serieus in een achterkamertje ? Een serieus probleem pak je openlijk aan.

We horen er wel van.........of nooit meer. Ik denk het laatste.

kemsia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 08 maart 2011, 11:31

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#39 Bericht door kemsia » dinsdag 22 maart 2011, 16:56

bantakokennerkhorat schreef:Beste Kemsia hoe wil je dit gaan leiden van uit Nederland?of is het zo dat je graag naar Thailand wilt emigreren? ik krijg namelijk de indruk dat je over de rug van anderen een bedrijfje wilt beginnen aangezien je in een ander topic met meubels bezig houdt onder het mom dat je het een ander wel gunt ben ik bang dat je alleen informatie aan het inwinnen bent om er zelf beter aan te worden.Ook krijg ik de indruk dat je zelf financieel wordt uitgekleed door je schoonfamilie want dit komt elke keer weer naar boven bij jou dus dat onderwerp zit je behoorlijk hoog als het niet zo is dan hoor ik dat graag.


m.v.g bantakokennerkhorat
Om even op dit laatste te reageren, mijn schoonfamilie is vermogend en zit niet te wachten op enige steun, laat staan dat ik hierdoor uitgekleed wordt. Ik weet echter van anderen, kennissen, vrienden e.d. dat dit wel vaak gebeurd.
ten tweede wat is er mis aan om informatie in te winnen via dit forum, helaas kom ik er nu wel achter dat hier veel oude zeurkousen aanwezig zijn die niets zinnigs in te brengen hebben behalve kritiek. Ik denk ook dat ik mij na deze ervaringen elders ga vervoegen.

kemsia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 08 maart 2011, 11:31

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#40 Bericht door kemsia » dinsdag 22 maart 2011, 17:10

perry schreef:Dat idee krijg ik ook steeds meer even over de rug van anderen een Companie LTD oprichten en iets heel anders daarmee gaan doen.

Onder het motto Stichting Domme Hollanders [|(
Wie zegt over de rug van een ander ? of aan een ander zijn poen komen, dat is helemaal niet aan de orde, uiteindelijk ben je er zelf toch bij. Het is alleen een onderzoek naar een draagvlak voor dit idee, echter ik heb het al gezien aan de reacties, buiten een enkeling die wel willen meedenken aan dit idee en hoe dit in elkaar te schroeven, zitten hier vnml oude zeurkousen, die het voor elkaar denken te hebben en alleen kritiek kunnen spuien, bang zijn dat iemand aan de poen komt. Als ik 65+ ben en een goed leven leidt zou ik er ook niet meer in stappen,
het enige wat je dan rest is je tuintje in Thailand schoffelen en wachten op de dood.
Ik houd het hiermee voor gezien, wat mij weer tegenvalt is het typische Nederlandse gezeur, alleen kritiek en alleen maar beren op de weg zien en zeggen dit en dat kan allemaal niet. Kan allemaal best maar ik had toch meer iets van ideeen verwacht

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#41 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2011, 17:12

"...Ik denk ook dat ik mij na deze ervaringen elders ga vervoegen...."

En na de opmerking over "oude zeurkousen" lijkt me deze mededeling een aanwinst voor het forum. De persoon Kemsia kan duidelijk niet tegen kritische vraagstelling en als je niet tegen een weerwoord kan moet je je niet voegen in een forum.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#42 Bericht door Mart » dinsdag 22 maart 2011, 17:53

kemsia schreef: Ik houd het hiermee voor gezien, wat mij weer tegenvalt is het typische Nederlandse gezeur, alleen kritiek en alleen maar beren op de weg zien en zeggen dit en dat kan allemaal niet. Kan allemaal best maar ik had toch meer iets van ideeen verwacht
Eerder schreef je:
Geen geheimen, ik stuur graag mijn gegevens aan een ieder die hier prijs op stelt, echter wel via een PB i.p.v. openlijk op het forum [$)

Het is op dit forum ongebruikelijk dat informatie verkregen openbaar wordt gemaakt, tenzij de OP toestemming geeft.
Dus ik nodig je uit om je " geheim " prijs te geven :?

Dan zal je ervaren dat er een aantal oude zeurpieten zijn die wel een oplossing weten.

Ervaring is kennis van een ander. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#43 Bericht door perry » dinsdag 22 maart 2011, 17:58

kemsia schreef:
perry schreef:Dat idee krijg ik ook steeds meer even over de rug van anderen een Companie LTD oprichten en iets heel anders daarmee gaan doen.

Onder het motto Stichting Domme Hollanders [|(
Wie zegt over de rug van een ander ? of aan een ander zijn poen komen, dat is helemaal niet aan de orde, uiteindelijk ben je er zelf toch bij. Het is alleen een onderzoek naar een draagvlak voor dit idee, echter ik heb het al gezien aan de reacties, buiten een enkeling die wel willen meedenken aan dit idee en hoe dit in elkaar te schroeven, zitten hier vnml oude zeurkousen, die het voor elkaar denken te hebben en alleen kritiek kunnen spuien, bang zijn dat iemand aan de poen komt. Als ik 65+ ben en een goed leven leidt zou ik er ook niet meer in stappen,
het enige wat je dan rest is je tuintje in Thailand schoffelen en wachten op de dood.
Ik houd het hiermee voor gezien, wat mij weer tegenvalt is het typische Nederlandse gezeur, alleen kritiek en alleen maar beren op de weg zien en zeggen dit en dat kan allemaal niet. Kan allemaal best maar ik had toch meer iets van ideeen verwacht
Ik ben nog lang geen 65+en aan mijn Poen komt niemand en zeker niet iemand die net 10 berichten geplaatst heeft en voor mij en heel erg ongeloofwaardig over komt.

En Zeurkousen zijn wij allemaal ook niet de meesten hier zijn mischien genoeg verloren.
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#44 Bericht door perry » dinsdag 22 maart 2011, 18:00

Mart schreef:
kemsia schreef: Ik houd het hiermee voor gezien, wat mij weer tegenvalt is het typische Nederlandse gezeur, alleen kritiek en alleen maar beren op de weg zien en zeggen dit en dat kan allemaal niet. Kan allemaal best maar ik had toch meer iets van ideeen verwacht
Eerder schreef je:
Geen geheimen, ik stuur graag mijn gegevens aan een ieder die hier prijs op stelt, echter wel via een PB i.p.v. openlijk op het forum [$)

Het is op dit forum ongebruikelijk dat informatie verkregen openbaar wordt gemaakt, tenzij de OP toestemming geeft.
Dus ik nodig je uit om je " geheim " prijs te geven :?

Dan zal je ervaren dat er een aantal oude zeurpieten zijn die wel een oplossing weten.

Ervaring is kennis van een ander. :lol:
Ja geef je geheim is prijs mischien verandert dat onze mening. :)
Werk om te leven leef niet om te werken.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#45 Bericht door ron » dinsdag 22 maart 2011, 18:07

ron schreef:Denk dat er al zoiets bestaat,als hetgeen jij oppert............: Dit forum misschien :idea: :?:
In mijn optiek kun je hier op dit forum veel wijsheid opsteken.
Er zijn natuurlijk wel veel berichten van een minder NIVO (NIVEAU),maar als je echt met een probleem zit,wordt er bij tijd en wijle wel goed gereargeerd en advies gegeven.

Groet Ron

Zijn we het dus bijna allemaal met mijn reactie eens??
Kunnen we na een boel gezwam dit topic ook weer sluiten.
Was wel een draadje op NIVO(NIVEAU), ??

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”