Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#76 Bericht door driver » maandag 04 april 2011, 19:48

Mart schreef:
driver schreef:ik hier inmiddels wel geleerd heb is dat je een mening moet kunnen onderbouwen want er zitten hier wat bijdehandjes die alles heel kritisch lezen en je de bal direct terug kaatsen als je iets neerpent wat niet geheel strookt met de inhoud oid van het topic waarin je reageert.

Beetje moeilijk neergezet misschien maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.
Ik vindt dit een goed forum en blijf hier lekker rondhangen ,meelezen en reageren.

mvg driver
Arie, het zijn niet alleen bijdehandjes en zeker niet alleen zeurpieten, maar ook mannen en vrouwen met veel levenservaring en ook nog een stel die hier al 5 -10 - 15 ja zelfs 20 jaar hier wonen :?
Mart, ik noemde het dan ook..WAT bijdehandjes dus niet iedereen ;) .
En levenservaring is voor een ieder weer anders dus daar kun je in veel gevallen weinig mee denk ik omdat iedereen anders is of denkt of weet ik veel maar luisteren,lezen en nadenken over datgene wat je hoort of leest oid levert vaak ook genoeg op.

mvg Arie
Laatst gewijzigd door driver op maandag 04 april 2011, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#77 Bericht door driver » maandag 04 april 2011, 19:53

mvg Arie
perry schreef:Waarom een mening onderbouwen zie ik het nut niet van in of je hebt een mening of niet.

Sommige mensen hier weten eenmaal meer dan een ander en sommigen denken dat ze meer weten.

En of je nu 20 jaar hier bent of 2 weken dat maakt niet uit als je iets weet dan post je dat en weet je niks dan vraag je dat heel simpel heel makkelijk en kost niks :lol:

Daar hoef ik geen vereniging voor te hebben.
onderbouwen.....ik zeg nu dat Thailand kleiner is dan Nederland dat is dus mijn mening.
Is het nu dan goed ;)

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#78 Bericht door perry » maandag 04 april 2011, 20:48

driver schreef:mvg Arie
perry schreef:Waarom een mening onderbouwen zie ik het nut niet van in of je hebt een mening of niet.

Sommige mensen hier weten eenmaal meer dan een ander en sommigen denken dat ze meer weten.

En of je nu 20 jaar hier bent of 2 weken dat maakt niet uit als je iets weet dan post je dat en weet je niks dan vraag je dat heel simpel heel makkelijk en kost niks :lol:

Daar hoef ik geen vereniging voor te hebben.
onderbouwen.....ik zeg nu dat Thailand kleiner is dan Nederland dat is dus mijn mening.
Is het nu dan goed ;)
Thailand is alleen kleiner hier op het Forum ;) :mrgreen:
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#79 Bericht door driver » maandag 04 april 2011, 21:11

perry schreef:
driver schreef:mvg Arie
perry schreef:Waarom een mening onderbouwen zie ik het nut niet van in of je hebt een mening of niet.

Sommige mensen hier weten eenmaal meer dan een ander en sommigen denken dat ze meer weten.

En of je nu 20 jaar hier bent of 2 weken dat maakt niet uit als je iets weet dan post je dat en weet je niks dan vraag je dat heel simpel heel makkelijk en kost niks :lol:

Daar hoef ik geen vereniging voor te hebben.
onderbouwen.....ik zeg nu dat Thailand kleiner is dan Nederland dat is dus mijn mening.
Is het nu dan goed ;)
Thailand is alleen kleiner hier op het Forum ;) :mrgreen:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#80 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 april 2011, 03:05

Ik ga toch reageren............
Hier in mijn dorp kan ik zo al 3 of 4 verenigingen opnoemen: Pattaya City Expats Club (algemeen), Nederlandse Vereniging Pattaya (Nederlands), Expat Club (Duits), Club of former UK service men (Club voor gepensioneerde Engelse ex-militairen), en dan is er ook nog een Scandinavische Expat Club en een Franse.

Ze hebben allemaal tot doel om op de 1 of andere manier hun doelgroep te verbinden en deze te voorzien van informatie en adviezen betreffende het verblijf in Thailand en zaken die hen allemaal raken.
De bekendste expatclub is de PCEC (Pattaya City Expat Club) onder leiding van Niels Kolov, die wekelijks haar leden informeert middels een plenaire vergadering. Deze vereniging is behoorlijk aktief en voorziet haar leden van veel en goede informatie.
Net zoals bij iedere vereniging met dezelfde doelstelling en werking, is het een eenzijdig verhaal: De vereniging bepaalt wat voor informatie er richting de leden gaat. Als 1 of meer leden informatie nodig hebben of met een probleem zitten is men vaak niet thuis.

Een goed voorbeeld is de NVP (Nederlandse Vereniging Pattaya). Een clubje van gepensioneerde Nederlanders, die verder niets om handen hebben bedruipen deze vereniging en organiseren boek-besprekingen, kaart bijeenkomsten en meer van dit soort ongein.
Het bestuur van deze club is niet zo lang geleden uit elkaar gevallen vanwege onenigheid (klinkt ook bekend).
Aan den lijve moge ondervinden, dat in het geval van serieuze problemen de club niet thuis is, maar als het om oppervlakkige info gaat, praten ze graag met je.
Als proef op de som, een paar jaar geleden vanuit 1 email-adres een noodoproep gedaan naar aanleiding van een schrijnend medisch probleem bij een goede kennis. Deze mail een week later nog eens verstuurd met ontvangst- en lees-bevestiging. De ontvangst-bevestiging kreeg ik mooi terug, zoals ook de leesbevestiging, maar nooit een antwoord gezien.

Besloot na 2 weken vanuit een ander email adres (zakelijk) mijn financiele steun te betuigen bij een te organiseren activiteit.
Het bestuur viel over me heen en wist niet hoe snel ze me wilde zien om de zaken vast te leggen.

Ik heb ze daarop geconfronteerd met mijn eerdere mails; ze verder vriendelijk bedankt en het contact gelaten voor wat het was.

Het is eigenlijk daarom, dat ik een vereniging die onder andere mijn belangen gaat behartigen absolute onzin. Daarnaast heb ik het principe, dat ik niet naar Thailand gegaan ben om me vervolgens weer te gaan verenigen met gelijk-gestemden.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#81 Bericht door greenthaiway » dinsdag 05 april 2011, 06:18

Mijn belangen regel ik zelf, daarvoor heb ik geen "Belangen vereniging van Buitenlanders in Thailand" nodig.
Ik zie geen brood in deelname aan dit idee, als ik raad nodig heb dan raadpleeg ik dit forum, het forum werkt uitstekend als vraagbaak. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#82 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 april 2011, 06:43

joepattaya schreef: Besloot na 2 weken vanuit een ander email adres (zakelijk) mijn financiele steun te betuigen bij een te organiseren activiteit.
Het bestuur viel over me heen en wist niet hoe snel ze me wilde zien om de zaken vast te leggen.
Dat bestuur woont kennelijk al lang in Thailand en heeft de goede Thaise gewoonten al overgenomen...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#83 Bericht door greenthaiway » dinsdag 05 april 2011, 07:21

Als er wat te halen valt is men er snel bij...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#84 Bericht door prajak » dinsdag 05 april 2011, 16:14

In NK heeft de farang gemeenschap afspraken gemaakt. Je helpt de eigen nationaliteit.

De Zwitsers hebben een landgenoot bevrijd die, zwaar aan kanker, werd opgesloten in zijn bovenwoning door zijn "liefhebbende" vriendin. De politie en brandweer hebben de man moeten bevrijden uit zijn afgesloten woning. Het was een sterfhuisconstructie in de meest letterlijke zin van het woord. Zijn mooie spullen waren al weg...... De man is naar een tempel gebracht waar hij in zijn laatste dagen goed werd verzorgd en verpleegd.

Hoe ze er achter kwamen ? Ze hadden de man al dagen niet gezien en dan wordt er eens aan de deur gerammeld. De buren deden hun verhaal en toen werd er ingegrepen.

De NL gemeenschap hier bestaat uit een man of vijf slechts. En we hebben geen kontakt met elkaar. En dat is wel zo rustig.......

Maar o wee als we de nestor van onze gemeenschap een paar dagen niet zien ! De man is USA-er met Italiaanse roots en is bijna 90. Dan gaan de zorgen de stad rond en gaat er iemand naar toe. En dan blijkt Harry gewoon thuis te zitten met zijn vriendin en fluit te spelen..... Maar gebeurt er iets met hem dan nemen de Italianen het over van ons. Zij hebben daarvoor geen vereniging nodig. Het wordt gewoon gedaan !

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”