Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#16 Bericht door Mart » maandag 21 maart 2011, 09:26

En deze:

Wees gewaarschuwd jonge ( oude ) held, mooie meisjes ( en schatjes ) kosten geld :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

kemsia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 08 maart 2011, 11:31

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#17 Bericht door kemsia » maandag 21 maart 2011, 10:02

Ondanks dat ik toegeef dat het misschien een nobel streven is en waarschijnlijk moeilijk van de grond te krijgen zie ik ook aan de reacties dat het idee wel leeft onder degene hier op het forum. Ik ben het volledig eens met een aantal stellingen hier, de huidige (expat)clubs zijn inderdaad niet meer dan veredelde bingoclubs, heel gezellig als je dit leuk vindt en het kan
een bijdrage zijn om ervaringen uit te wisselen. Net als dit forum waar je uiteraard veel informatie die voor jezelf van belang is uit kunt halen. Echter ieder is toch op zichzelf en zijn of haar Thaise familie aangewezen als het erop aan komt. Hoevele van ons kunnen hun eigen
lieftallige Thaise eega voor 100% vertrouwen ? Ook als het vertrouwen er wel is dan is het nog niet zeker dat zij onder druk van de familie bezwijken. Bij scheiding of andere problemen,
al dan niet van financieele aard staat men echt alleen en zal de farang altijd aan het kortste
eind trekken. talloos zijn de verhalen van de farang die berooid noodgedwongen weer terug moeten naar farang land. Ook in minder ernstige gevallen indien je relatie ten einde is zul je
als farang in de meeste gevallen je bezit achter moeten laten. En dan nog maar niet te spreken over de onderlinge bedriegingen, afgunst en jalouzie van de Thai zelf, ook binnen
de eigen families is men niet te beroerd om een leugentje om er zelf financieel beter van te worden.
Belangenverenigingen, expatclubs, ambassade, forums zullen je daarbij niet helpen behalve
met leedvermaak en wat adviezen.
Ik weet dat een echte belangenvereniging oprichten moeilijk zal zijn, degene die het nu
wel goed hebben zullen er geen behoefte aan hebben en anderen zullen misschien denken, het is mij allemaal te moeilijk, te ver weg, geen interesse meer vanwege leeftijd of wat voor reden dan ook. Ik denk dat een echte belangenvereniging keihard zakelijk dient te zijn een soort bedrijf met de leden als aandeelhouders met inspraak hierin. Bundelen van de (financieele)krachten van ons allen en onze belangen waar je hard voor gewerkt hebt veilig stellen.
Wie geeft in onze landen alle bezittingen in handen van zijn of haar eega of families ?
Uiteraard is hier geld voor nodig om dit te bewerkstelligen, maar velen maken dit dragelijker.
Individueel kun je weinig doen, tenzij men zodanig rijk is dat het allemaal geen probleem is
om dit of te verliezen als het fout gaat of zelf via LTD contructies veilig te stellen.
Een belangenvereniging dient daarbij ook de juiste kontakten te hebben met eerlijke juristen, bouwkundigen, vertalers, adviseurs van Thaise nationaliteit. Ook hier geldt dat velen die dit dragen, de lasten lichter maken. Wat de nationaliteit van de leden van de vereniging is, is mijns inziens minder van belang omdat we ons toch aan de Thaise regelgeving en gewoonten dienen te houden en dat is voor elke buitenlander hetzelfde of je nu uit Nederland komt of Finland, je blijft dezelfde farang. Ik ga graag de discussie aan hoe verder met dit idee.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#18 Bericht door Mart » maandag 21 maart 2011, 10:21

kemsia schreef: Wie geeft in onze landen alle bezittingen in handen van zijn of haar eega of families ?
Ik :o
kemsia schreef: Ik ga graag de discussie aan hoe verder met dit idee.
Ik ook, maar wil dan wel weten met wie ik te maken heb. :lol:

( Ofschoon bij vele TF leden mijn NAW bekend is, stuur ik je een PB met mijn gegevens )
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

kemsia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 08 maart 2011, 11:31

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#19 Bericht door kemsia » maandag 21 maart 2011, 10:31

Geen geheimen, ik stuur graag mijn gegevens aan een ieder die hier prijs op stelt, echter wel via een PB i.p.v. openlijk op het forum [$)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#20 Bericht door jumbo » maandag 21 maart 2011, 10:41

kemsia schreef:Wat de nationaliteit van de leden van de vereniging is, is mijns inziens minder van belang omdat we ons toch aan de Thaise regelgeving en gewoonten dienen te houden en dat is voor elke buitenlander hetzelfde of je nu uit Nederland komt of Finland, je blijft dezelfde farang. Ik ga graag de discussie aan hoe verder met dit idee.
Nederlanders en anderen zijn allen vereenigd op thaivisa.com, laat je ballonnetje daar maar eens op.... nooit verkeerd om een keer afgezeken te worden in een wereldtaal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#21 Bericht door Akang » maandag 21 maart 2011, 11:01

Wat ik 'proef' in je laatste bericht is dat het dan zou gaan om een vereniging die mensen helpt als ze 'gedupeerd' zijn na een scheiding o.i.d. het lijkt me dat de betreffende persoon dan het meeste heeft aan een advocaat mocht er iets juridisch te bereiken zijn en waar men die vindt of welke ervaringen men met diverse juristen in Thailand heeft kan men dan weer op een forum als dit vragen.

Mij is de meerwaarde van een vereniging niet helemaal duidelijk en voor meer dan een nationaliteit is dat vooral in juridisch opzicht heel ingewikkeld.
Wat wil je dan precies wel bieden ipv bingomiddagen?
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#22 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2011, 11:18

Kemsia, kun je hier niet beter een verzekeringsagent raadplegen voor een rechtsbijstandsverzekering in Thailand ? Er zitten enkele verzekeringsdeskundigen in dit forum.

En nogmaals, als de poen weg is, op welke manier dan ook, is er niets meer te halen bij de ex en haar/zijn familie. Ze kunnen niet eens hun stukje grond onderzetten als waarborg of hypotheek geven ten behoeve van jou want je bent farang.......

rdteth
Expat
Expat
Berichten: 63
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2011, 04:26
Locatie: Taphong

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#23 Bericht door rdteth » maandag 21 maart 2011, 12:11

In dit land moet je het zelf rooien. Helemaal alleen ! Ogen en oren open
Dat is de kern waar het om draait.
Het is net als met gereedschap. Je kunt het beter niet zelf hebben, maar weten wie het wel heeft en die ermee weet om te gaan.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#24 Bericht door perry » maandag 21 maart 2011, 14:07

Ik persoonlijk denk dat een Vereninging oprichten weinig zin heeft iemand die grote problemen heeft in Thailand die gaat dat niet uitgebreid bij een Club neerleggen vooral niet als hij of zij LeegGeplukt is door een Thai.

Op dit Forum zijn genoeg voorbeelden en adviesen om alles te weten te komen wat men wil.

Zo een Club of hoe het ook mag heten is snel doodgebloed.
En er zijn er Heel veel die eigenlijk al die problemen achter hebben gelaten want die zijn hier om van hun Pensioen te genieten en hebben voor Thailand gekozen en meestal voor een Thaise Vrouw of Man als Partner en die Intereseert het niet of iemand door haar of zijn partner leeggeplukt is of mischien Falliet gegaan is.

De meeste dingen zijn bekend en berucht en je bent er altijd nog zelf bij als het je overkomt verliefd of niet Dingen die hier gebeuren die zou je nooit en te Nimmer in Nedeland doen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#25 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2011, 16:12

Het is al gezegd, dit forum zit vol met kennis en ervaring. Die mensen kun je aanspreken. Als je berooid achterblijft is het te laat. Doe het vooraf; leer en bespreek en regel alles met in de materie thuisgeraakte NL-ers en Vlamingen. Zoek en betaal desnoods deskundige hulp.

Maar dan kan het toch gebeuren. Ja, dan heb je pech en helpt er niets meer aan. Weg is weg.

Niemand in dit land interesseert zich voor je als je niks meer hebt. Geen poen dus ook geen hulp. Pas als er sprake is van diefstal of bedrog zoals valsheid in geschrifte kun je naar een advocaat stappen en de politie inschakelen. Dan heb je mogelijk ook een vette envelop nodig anders komt men niet in aktie.

Wat kan een klub bereiken ? Toch helemaal niks ?

Op terrein van visa, belasting, juridische zaken, zorg, testament, huurcontracten, koop van een onroerende zaak met al die haken en ogen zit hier de juiste kennis en je kunt ook thaivisa dot com raadplegen. En dat is gratis.

Ik denk dat de OP het wiel probeert uit te vinden.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#26 Bericht door Borowolf » maandag 21 maart 2011, 16:33

Ik denk dat de OP het wiel probeert uit te vinden
Nou, dat denk ik nu weer niet. Het oprichten van zo een vereninging lijkt me niet zo eenvoudig haalbaar. Ik denk dat bijna alle emigranten hier van mening zijn dat ze hun eigen boontjes kunnen doppen. Ongeacht of dat waar is. Het is niet de gemiddelde Nederlander die emigreert naar een land dat zo ver weg ligt.
Dat gezegd hebbende heeft de OP wel iets anders voor ogen dan het forum. Ik heb op dit forum heel veel geleerd en daar ben ik jullie allemaal dankbaar voor, maar als het puntje bij het paaltje aankomt dien je toch zelf te besluiten welk advies je opvolgt, hoe je het uitvoert en eventueel wie je daarbij in de hand neemt. Voor het sluiten van mijn usufruct bijvoorbeeld heb ik toch een advocaat in de hand genomen. Gewapend met de nodige informatie (en misinformatie, vergeet ook dat niet) van dit forum maar dan toch.....
En het is dat aspect dat de OP wil toevoegen. Een loffelijk streven, vind ik...... maar ik ben bang dat het niets gaat worden.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#27 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2011, 16:50

Borowolf, je zegt het uitstekend zelf al. Je hebt het forum gelezen en een advocaat in de arm genomen. Dat is hier ook geadviseerd. Dat is de waarde van het forum. Daar heb je geen dure klub voor nodig. Wat kan zo' n klub voor je doen ? Je naar een advocaat sturen......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#28 Bericht door Mart » maandag 21 maart 2011, 17:07

kemsia schreef:Geen geheimen, ik stuur graag mijn gegevens aan een ieder die hier prijs op stelt, echter wel via een PB i.p.v. openlijk op het forum [$)
Bedankt voor de PB. Ik begrijp nu waarom je in TH iets van de grond wil krijgen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#29 Bericht door Borowolf » maandag 21 maart 2011, 17:43

Borowolf, je zegt het uitstekend zelf al. Je hebt het forum gelezen en een advocaat in de arm genomen. Dat is hier ook geadviseerd. Dat is de waarde van het forum. Daar heb je geen dure klub voor nodig. Wat kan zo' n klub voor je doen ? Je naar een advocaat sturen......
Ja, maar dan wel een die de omstandigheden goed kent, het juiste tarief hanteert enz, enz.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Oprichten belangen vereniging van Buitenlanders in Thail

#30 Bericht door perry » maandag 21 maart 2011, 18:02

Conclusie We hebben geen Club Nodig.

We hebben ons Forum en daar hebben we genoeg aan. [|)
Werk om te leven leef niet om te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”