Internetbedrijf vanuit Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#16 Bericht door dromer78 » dinsdag 15 maart 2011, 20:04

Beste forumleden allemaal bedankt voor jullie inspanning en adviezen, ik kom net tot de conclusie dat er onder Forum Index een categorie Streaming en Bellen staat en welke ik even gemist had.

Ik heb de site van Skype gecheckt en zie dat je ook vanuit je Skype account naar vaste en mobiele nummers kan bellen en zie nu alleen nog even wat de kosten vanuit NL naar Thailand zijn en moet nog even speuren naar de weg andersom. Met deze toepassing wordt het mogelijk om vanuit Thailand naar veel verschillende nummers te bellen zonder dat ze Skype gebruiken. Zelf ben ik geen Skype gebruiker en ben benieuwd naar de bevindingen vanuit Thailand als het heel intensief gebruikt wordt.

Voor Videoconferencing heb ik het idee om de SAAS oplossing van Ivisit te testen. Bij de technische specificaties zie ik alleen dat er een breedband DSL nodig is niet maar niet van welke snelheid. Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#17 Bericht door elst99 » woensdag 16 maart 2011, 02:15

Ik gebruik regelmatig skype, soms erg goed, soms met echo!
Moet zeggen dat ik hier via een router 30 mtr. verder geen stabiele aansluiting heb en de snelheid daardoor wisselend is.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#18 Bericht door Borowolf » woensdag 16 maart 2011, 08:44

zie nu alleen nog even wat de kosten vanuit NL naar Thailand zijn en moet nog even speuren naar de weg andersom.
Je kiest een "thuisland". Je kunt dan het abonnement van overal ter wereld gebruiken naar dat thuisland.
Ik heb Nederland als thuisland gekozen en kan dus met mijn abonnement van 12,xx Euro, zonder verdere kosten 3 maanden lang naar vaste nummers in Nederland bellen vanaf overal ter wereld. Dus ook vanuit Thailand.

De rest van je alinea snap ik niet.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#19 Bericht door dromer78 » woensdag 16 maart 2011, 09:57

Dat is geen geld om naar NL te bellen via Skype, ben wel benieuwd of de kwaliteit dusdanig is of je het zakelijk kan gebruiken. Als dit de kosten zijn betekend het wel dat ik maandelijks een redelijk bedrag kan investeren in hele goed internet verbinding. Het is namelijk geen optie dat als ik in gesprek dat de contactpersoon aangeeft me slecht of niet te verstaan. Over 5 weken ben ik op Bali en ga daar Skype testen naar NL om te zien hoe het vanaf daar werkt. Daarnaast ga ik een vriend polsen of we op een bepaalde manier een proeftuintje kunnen opzetten. Bedankt voor de reacties en adviezen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#20 Bericht door Mart » woensdag 16 maart 2011, 11:12

dromer78 schreef: Daarnaast ga ik een vriend polsen of we op een bepaalde manier een proeftuintje kunnen opzetten.
Internet peultjes :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#21 Bericht door dromer78 » woensdag 16 maart 2011, 13:30

Lijkt me heerlijk maar wel onder de voorwaarde dat er niet wordt geschoten in die proeftuin?

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#22 Bericht door Borowolf » woensdag 16 maart 2011, 14:00

Wat kun je zoal schieten in een proeftuin waar internet peultjes groeien?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#23 Bericht door dromer78 » woensdag 16 maart 2011, 14:06

Volgens mij digitale hutseflutse [8) ,

Of dwalen we nu een beetje af.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#24 Bericht door jumbo » donderdag 17 maart 2011, 09:58

Skype en andere VOIP is naar mijn mening niet stabiel genoeg voor zakelijke gesprekken...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#25 Bericht door dromer78 » donderdag 17 maart 2011, 11:34

Beste Jumbo,

Bedankt voor je reactie en dat maakt het een stuk gecompliceerder. In de opzet is het essentieel dat er goede zakelijke gesprekken van Thailand naar NL gevoerd moeten kunnen worden die kostentechnisch ook te verantwoorden zijn. Wellicht hebben mensen hiervoor ideeën want deze zijn meer dan welkom.

Dromer78

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#26 Bericht door Sert » donderdag 17 maart 2011, 11:53

In jouw geval wil je gebruik maken van verbindingen die 1/3 rond de wereld gaan. Da's een heel ander verhaal als een skype gesprek binnen Europa, waar de infrastructuur een veel grotere dichtheid heeft.

Met regelmaat veranderen de backbone routes over het internet. Zo gebeurt het zelfs dat de data van Thailand naar Nederland over een andere route loopt dan het verkeer van Nederland terug naar Thailand. Voor de meeste applicaties maakt dat weinig uit, Skype is echter tijdsgevoelig en dan maakt het wel iets uit.

Om meer inzicht te krijgen in de oorzaak van problemen die bij Skype kunnen optreden, zul je die factoren dus in de gaten moeten houden. Mijn ervaring is dat de standaard toerist als eerste klaagt bij de eigenaar van het internet cafe dat het internet k#t is. Als je op datzelfde moment een test-call maakt met de Skype server, dan werkt het opeens wel perfect. Ergo: het ligt niet aan het internet binnen Thailand, maar aan de backbone snelheid/latency tussen beide werelddelen op dat moment. Maar dat is doorgaans al te complex voor de gemiddelde eindgebruiker.

Om te bepalen of Skype zakelijk bruikbaar is, zul je de kwaliteit van de backbone verbinding tussen NL en TH ook op een zakelijke manier in de gaten moeten gaan houden. Dus geen momentopnames maken met speedtests en dergelijke.
Als je eenmaal een trend hebt van de tijdstippen met de beste kwaliteit, dan kun je daar het tijdstip van je zakelijke gesprekken op afstemmen.

Natuurlijk vereist het uitvoeren van bovenstaande ideeën meer kennis en moeite dan gewoon pc-gebruik. Een mens is nooit te oud om te leren!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#27 Bericht door Borowolf » donderdag 17 maart 2011, 12:41

Skype is echter tijdsgevoelig
Sert, ik ben niet zeker wat je hier bedoelt. Maar als je bedoelt dat je vertraging merkt in het gesprek. Daar heb ik nooit last van gehad. Zelfs niet als de verbinding slecht is.
Ik heb echter niet zo vaak een slechte verbinding. En dat met een gemiddelde TOT ADSL aansluiting. Dus niks bijzonders. Dus als je wel voor een kwaliteitslijn gaat.......

Als de verbinding bij mij slecht is, dan is dat vaak in het weekend en dan in het bijzonder in de avonduren. Dus dat zou zakelijk geen problemen moeten geven. Als je zakelijk belt met Nederland zou je dat in de middag hier kunnen doen, dus in de ochtend daar. Ik geef wel direct toe dat de verbinding bij mij heel soms zo slecht is dat men mij aan de andere kant hoort "hakkelen". Omgekeerd heb ik het vreemd genoeg nog niet meegemaakt. Een gesprek om deze reden afbreken is voor mij ook nog niet nodig geweest. Als ik zakelijk met Nederland bel, gebruik ik deze verbinding ook. Maar ik moet toegeven dat ik dan vaak (niet altijd) de klant ben. Dus mocht het eens niet zo goed functioneren, dan is dat niet zo erg.

Kortom, de opmerking van Jumbo snijdt hout natuurlijk. Maar is wat mij betreft te kort door de bocht. Ik zou het goed onderzoeken. Daarbij denk ik zelf niet aan Bali (zie daar echt het nut niet van in) maar hier in Thailand op de vestigingsplaats en met een verbinding die je in de toekomst zelf gaat gebruiken en waarvan je weet dat die in principe op de gewenste uren voldoende bandbreedte biedt voor Skype.

We horen graag waartoe je besloten hebt en hoe het functioneert. Zelf gebruik ik nml. ook mijn verbinding om computers in Amsterdam te beheren. Veel minder gevoelig voor storingen dan wat jij wilt maar toch...
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#28 Bericht door Mart » donderdag 17 maart 2011, 13:07

Het tijdsverschil met NL is een belangrijk punt.

Kantooruren in NL zijn van 09.00 tot 17.00. Dat is dus hier 15.00 / 23.00.
Vaak zijn hier de "gestoorde uren " van 16.00 tot 20.00 uur.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#29 Bericht door Pieter » donderdag 17 maart 2011, 13:16

jumbo schreef:Skype en andere VOIP is naar mijn mening niet stabiel genoeg voor zakelijke gesprekken...
Waarom niet doen we al 8 jaar met onze mensen in Slowakije, Australie, Nederland, Indonesie etc

goede zakelijke gesprekken voer je face to face.

Pieter [$)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#30 Bericht door dromer78 » donderdag 17 maart 2011, 15:28

Wederom enorm bedankt voor al jullie reacties en de enige optie om de daadwerkelijke kwaliteit te kunnen beoordelen is om het te testen. Ik zit zelf in de ICT heb werk daarin nauw samen met KPN en de latency van NL naar Azie is gemiddeld 300 ms. Ik heb klanten in NL die naar bepaalde delen in Azie een latency hebben van 150 ms waardoor het net mogelijk is om Voip gesprekken te voeren. Als voorbeeld, het netwerk van KPN kent in NL een latency die onder de 10 ms ligt.

Ik las in het forum bellen dat het mogelijk is via TOT om voor 15,6 bath per minuut naar NL te bellen. Dit is op zich redelijk kostbaar (als je het idee hebt veel minuten nodig te hebben en dat idee heb ik) maar als de kwaliteit van die dienst goed is om zakelijke gesprekken te voeren rechtvaardigt het kosten de verses de opbrengsten.

Ik ga binnenkort onze ideeën voorleggen aan een bekende om mogelijk een aantal zaken te gaan testen om de haalbaarheid te bepalen. Als jullie nog tips en ideeën hebben zie ik die graag tegemoet.

Dromer78

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”