Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#31 Bericht door driver » vrijdag 11 maart 2011, 07:58

Jim schreef:ah, als de ambassadekosten er bij zitten dat klopt het wel.
26 euro per documentje (orgineel + vertaling is dan 52).

ze zullen wel hele dure inkt gebruiken.. :?
Jij bent snel ha,ha
Ik was nog wat aan het wijzigen in mijn bericht en zag daarna jouw reactie al staan.
Okee, dus 4 en 5 zijn de extra kosten voor de ambassades .

Inkt / service prijs per document :

2400 THB :40 ? = 60 euro ?

incl.service kosten dus 20 euro per document ?
Misschien wat gouden inkt erbij :mrgreen:

Toch jammer dat de Ned. fee aardig hoog is .

mvg driver

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#32 Bericht door Tonnie » vrijdag 11 maart 2011, 09:43

Wij hebben ook dat bureautje tegenover de ambassade gebruikt voor de vertaling en legalisatie van de papieren.
Prijs weet ik niet meer, wat ik wel weet is dat je vooraf alles moet betalen en als ze dan een fout maken (wat bij ons het geval was) ze moeilijk gaan doen.
Ze hadden bij ons in de papieren van het trouwen mijn geboortedatum foutief vertaald (januari i.p.v. juli). Hadden ook een datum afgesproken, omdat ik op het vliegtuig naar Nederland moest. Datum werd niet gehaald, dus op het laatste moment alles opgehaald en bij controle bleek dus die fout.
Zij dus moeilijk doen, wilde wel kosteloos vertalen maar ik zou dan de stempels van de ambassade moeten betalen :o Zij hebben toch die fout gemaakt, moeten ze het maar goed controleren voordat ze de stempel laten zetten.
Aangezien ik op het vliegtuig moest, heb ik het zo meegenomen en ze hartelijk bedankt voor de 'slechte' service. We hebben geen problemen gehad in Nederland met die fout, wel heeft de gemeente bij het inschrijven van ons huwelijk de fout ontdekt, maar volgens hun was het allemaal zo duidelijk dat ik het was dat ze daar geen probleem van wilde maken. Gelukkig.
Als ik weer gebruik zou maken van dat bureautje (of een ander), zou ik het proberen te regelen met een aanbetaling en bij goed bevinden de rest.

Dus let op!!!
Succes
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#33 Bericht door driver » vrijdag 11 maart 2011, 17:30

Tonnie schreef:Wij hebben ook dat bureautje tegenover de ambassade gebruikt voor de vertaling en legalisatie van de papieren.
Prijs weet ik niet meer, wat ik wel weet is dat je vooraf alles moet betalen en als ze dan een fout maken (wat bij ons het geval was) ze moeilijk gaan doen.
Ze hadden bij ons in de papieren van het trouwen mijn geboortedatum foutief vertaald (januari i.p.v. juli). Hadden ook een datum afgesproken, omdat ik op het vliegtuig naar Nederland moest. Datum werd niet gehaald, dus op het laatste moment alles opgehaald en bij controle bleek dus die fout.
Zij dus moeilijk doen, wilde wel kosteloos vertalen maar ik zou dan de stempels van de ambassade moeten betalen :o Zij hebben toch die fout gemaakt, moeten ze het maar goed controleren voordat ze de stempel laten zetten.
Aangezien ik op het vliegtuig moest, heb ik het zo meegenomen en ze hartelijk bedankt voor de 'slechte' service. We hebben geen problemen gehad in Nederland met die fout, wel heeft de gemeente bij het inschrijven van ons huwelijk de fout ontdekt, maar volgens hun was het allemaal zo duidelijk dat ik het was dat ze daar geen probleem van wilde maken. Gelukkig.
Als ik weer gebruik zou maken van dat bureautje (of een ander), zou ik het proberen te regelen met een aanbetaling en bij goed bevinden de rest.

Dus let op!!!
Succes
Aanbetalen sowieso maar als het klaar is zit ik denk ik weer in Holland en zal Suk. het op gaan halen dus controle door mij alleen mogelijk als ze het per email doorsturen zodat ik het thuis ook kan checken en uitprinten.

IOk zal Suk goed trachten uit te leggen dat ze voordat ze de rest betaalt alles goed nakijkt.

mvg driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#34 Bericht door Gardensafari » vrijdag 11 maart 2011, 20:15

driver schreef:
Tonnie schreef:Wij hebben ook dat bureautje tegenover de ambassade gebruikt voor de vertaling en legalisatie van de papieren.
Prijs weet ik niet meer, wat ik wel weet is dat je vooraf alles moet betalen en als ze dan een fout maken (wat bij ons het geval was) ze moeilijk gaan doen.
Ze hadden bij ons in de papieren van het trouwen mijn geboortedatum foutief vertaald (januari i.p.v. juli). Hadden ook een datum afgesproken, omdat ik op het vliegtuig naar Nederland moest. Datum werd niet gehaald, dus op het laatste moment alles opgehaald en bij controle bleek dus die fout.
Zij dus moeilijk doen, wilde wel kosteloos vertalen maar ik zou dan de stempels van de ambassade moeten betalen :o Zij hebben toch die fout gemaakt, moeten ze het maar goed controleren voordat ze de stempel laten zetten.
Aangezien ik op het vliegtuig moest, heb ik het zo meegenomen en ze hartelijk bedankt voor de 'slechte' service. We hebben geen problemen gehad in Nederland met die fout, wel heeft de gemeente bij het inschrijven van ons huwelijk de fout ontdekt, maar volgens hun was het allemaal zo duidelijk dat ik het was dat ze daar geen probleem van wilde maken. Gelukkig.
Als ik weer gebruik zou maken van dat bureautje (of een ander), zou ik het proberen te regelen met een aanbetaling en bij goed bevinden de rest.

Dus let op!!!
Succes
Aanbetalen sowieso maar als het klaar is zit ik denk ik weer in Holland en zal Suk. het op gaan halen dus controle door mij alleen mogelijk als ze het per email doorsturen zodat ik het thuis ook kan checken en uitprinten.

IOk zal Suk goed trachten uit te leggen dat ze voordat ze de rest betaalt alles goed nakijkt.

mvg driver
Doe niets met zelf uitgeprinte exemplaren.
Er moet een officieel stempel op staan!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#35 Bericht door Khon Neua » vrijdag 11 maart 2011, 22:19

Het bureautje tegenover de ambasade is een raar bedrijf . De eigenaar ( thaise man met veel goude ringen ) zag ik ooit de ambassade binnen wandelen het personeel van de ambassade was wel heel vriendelijk tegen hem !!!

Ik als nederlander moet buiten wachten als mijn vrouw een imburgerings examen aflegt en deze man mag zo naar binnen ??? Ruikt na een corrupt zooitje :evil:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#36 Bericht door Gardensafari » vrijdag 11 maart 2011, 23:42

Khon Neua schreef:Het bureautje tegenover de ambasade is een raar bedrijf . De eigenaar ( thaise man met veel goude ringen ) zag ik ooit de ambassade binnen wandelen het personeel van de ambassade was wel heel vriendelijk tegen hem !!!

Ik als nederlander moet buiten wachten als mijn vrouw een imburgerings examen aflegt en deze man mag zo naar binnen ??? Ruikt na een corrupt zooitje :evil:
Tsja, had jij een officieel stempel?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#37 Bericht door Khon Neua » zaterdag 12 maart 2011, 20:18

wat voor stempel ?

Ik heb bij het bureautje nooit iets laten vertalen . Maar vond het erg raar dat ( waarschijnlijk ) de eigenaar van dit bedrijfje zomaar de ambassade binnen kan lopen . Als ik als nederlander er niks te zoeken heb als mijn vrouw examen doet . Heeft hij er al helemaal niks te zoeken .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#38 Bericht door driver » zondag 13 maart 2011, 10:45

Of hij er niks te zoeken weet niemand denk ik.
Hij doet o.a vertaalwerk en helpt ook bij KVV en MVV aanvragen begreep ik dus hij zal misschien daardoor wat contacten hebben binnen de Ambassade en daarom wslijk wat in en uit kunnen lopen daar.

Corrupt zooitje...vlgs mij is de Ambassade onlangs aardig opgeschoond en onderzocht dus dat zal wel los lopen denk ik en dan is het nog heel vaak zo dat in ieder land de 1 wat makkelijker de weg weet dan een ander.

Ik zie het wel wat de man in kewestie voor ons kan betekenen , Eerst dat niet getrouwd zijn gedoe zien te regelen 22 Maart en daarna hopelijk via hem de rest afhandelen als ik weer verplicht in Nederland zit.

mvg driver

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#39 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 17 maart 2011, 20:27

Sunisa en ik zijn ook heel blij, zij heeft afgelopen dinsdag examen gedaan en heeft 43 punten behaald :-)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#40 Bericht door Ben » vrijdag 18 maart 2011, 01:46

Khon Neua schreef:Het bureautje tegenover de ambasade is een raar bedrijf . De eigenaar ( thaise man met veel goude ringen ) zag ik ooit de ambassade binnen wandelen het personeel van de ambassade was wel heel vriendelijk tegen hem !!!

Ik als nederlander moet buiten wachten als mijn vrouw een imburgerings examen aflegt en deze man mag zo naar binnen ??? Ruikt na een corrupt zooitje :evil:

Weet je nog dat er onlangs een onderzoek is geweest op de Ambassade en daar nagenoeg
niets is uitgekomen .En dat er toch 350.000 € zijn verdwenen .TIT .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#41 Bericht door jumbo » vrijdag 18 maart 2011, 09:41

NielsGeraedts schreef:Sunisa en ik zijn ook heel blij, zij heeft afgelopen dinsdag examen gedaan en heeft 43 punten behaald :-)

Ook proficiat Niels en vergeet niet naar de 10 geboden te kijken :roll: :roll: [|(
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#42 Bericht door Ervee71 » maandag 28 maart 2011, 08:54

Hoi Driver,

Ik ben benieuwd of het gelukt is, om beide documenten te bemachtigen?

M.v.g Ronald
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#43 Bericht door driver » maandag 28 maart 2011, 16:06

NielsGeraedts schreef:Sunisa en ik zijn ook heel blij, zij heeft afgelopen dinsdag examen gedaan en heeft 43 punten behaald :-)
Vanuit Ede van harte gefeliciteerd.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#44 Bericht door driver » maandag 28 maart 2011, 16:23

Ervee71 schreef:Hoi Driver,

Ik ben benieuwd of het gelukt is, om beide documenten te bemachtigen?

M.v.g Ronald
Yep.....we konden pas 22 Maart terecht in Suphan.
Tot die tijd wat rondgehangen in o.a BKK/Ko Samet /strandje onder Rayon /idem bij Chon Bury en Ko Sichang.

21 Maart....met 2 zussen en de moeder van Suk naar Suphan, overnacht aldaar en s,morgens naar het gemeentehuis oid.
Moeders en de 2 zussen verklaren dat Suk nooit getrouwd is geweest etc en een uur later het ongehuwd zijn papier mee incl.stempel.

Terug naar BKK en 23 Maart naar de shop die iets voor de Ned.Ambassade zit bij een parkeer garage oid geweest dus niet die er recht t.o.v zit .

Omdat ik geen trouwplannen heb voorlopig en eerst de adviesaanvraag doe in Nederland moest ik 1 papier hebben voor de adviesaanvraag maar ja...leg dat maar eens uit dat begrijpen ze niet of willen ze niet dus heb ik gezegt dat ze alles alvast op scherp konden zetten en als de aanvraag positief is dat ze dan al het officiele papierwerk kunnen regelen.

7140 thb betaald dan ben ik er gelijk klaar mee en bij problemen oid komt dat denk ik ook wel weer goed ik denk daar makkelijk over meestal en het papier van ongehuwd moest per email naar mij worden gestuurd.
24 Maart was dat ook netjes doorgemaild

Vandaag wat verplichtingen dus niet gewerkt en alle papieren voor de IND klaargemaakt.
Tevens een brief erbij waarom ik de MVV aanvraag doe mede omdat Suk nog nooit hier is geweest .
Ook wat fotoos van ons erbij gedaan en samen met moeders, deze tip kreeg ik van een kennis van mij die een soortgelijke aanvraag heeft gedaan als ons en toen ook deze dingen als aanvulling moest nasturen.

De dikke envelop vervolgens aangetekend weggedaan en dus wordt het nu afwachten op bericht van de IND dat de brief daar is aangekomen.
Het wachten is dus begonnen :mrgreen:

mvg driver

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#45 Bericht door Gijs-CNX » maandag 28 maart 2011, 18:07

driver schreef:
Ervee71 schreef:Hoi Driver,

Ik ben benieuwd of het gelukt is, om beide documenten te bemachtigen?

M.v.g Ronald
Yep.....we konden pas 22 Maart terecht in Suphan.
Tot die tijd wat rondgehangen in o.a BKK/Ko Samet /strandje onder Rayon /idem bij Chon Bury en Ko Sichang.

21 Maart....met 2 zussen en de moeder van Suk naar Suphan, overnacht aldaar en s,morgens naar het gemeentehuis oid.
Moeders en de 2 zussen verklaren dat Suk nooit getrouwd is geweest etc en een uur later het ongehuwd zijn papier mee incl.stempel.

Terug naar BKK en 23 Maart naar de shop die iets voor de Ned.Ambassade zit bij een parkeer garage oid geweest dus niet die er recht t.o.v zit .

Omdat ik geen trouwplannen heb voorlopig en eerst de adviesaanvraag doe in Nederland moest ik 1 papier hebben voor de adviesaanvraag maar ja...leg dat maar eens uit dat begrijpen ze niet of willen ze niet dus heb ik gezegt dat ze alles alvast op scherp konden zetten en als de aanvraag positief is dat ze dan al het officiele papierwerk kunnen regelen.

7140 thb betaald dan ben ik er gelijk klaar mee en bij problemen oid komt dat denk ik ook wel weer goed ik denk daar makkelijk over meestal en het papier van ongehuwd moest per email naar mij worden gestuurd.
24 Maart was dat ook netjes doorgemaild

Vandaag wat verplichtingen dus niet gewerkt en alle papieren voor de IND klaargemaakt.
Tevens een brief erbij waarom ik de MVV aanvraag doe mede omdat Suk nog nooit hier is geweest .
Ook wat fotoos van ons erbij gedaan en samen met moeders, deze tip kreeg ik van een kennis van mij die een soortgelijke aanvraag heeft gedaan als ons en toen ook deze dingen als aanvulling moest nasturen.

De dikke envelop vervolgens aangetekend weggedaan en dus wordt het nu afwachten op bericht van de IND dat de brief daar is aangekomen.
Het wachten is dus begonnen :mrgreen:

mvg driver

Succes Arie, wij zijn vandaag in Amsterdam aangekomen. Mooie dag om te starten, zelfs nu is het nog te koud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Goed nieuws en hoe snel het allemaal kan. Ik heb mijn Workpass en Permit voor Singapore binnen en Aoy heeft ook al haar long term pass visit approval binnen om in Singapore te verblijven en te werken. Dus zoals het er nu uitziet gaan we eerst 2 jaar bivakeren in zonnig Singapore. Met uitvalsbasis Chiang Mai en Arnhem.

[|) [|) [|) [|)
Tja.... het is genoeg geweest.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”