Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
LexRotterdam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 13 februari 2011, 14:45

Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#1 Bericht door LexRotterdam » maandag 14 februari 2011, 13:36

Heeft u een eigen zaak met een Oosters tintje of wilt u uw interieur thuis veranderen?
Met mijn aanbod van authentieke decoratie tovert u, uw ruimte in één klap om in een mystieke Thaise tempel
Aangeboden uit eigen inventaris:

1 Rijkelijk gedecoreerd levensecht sawadee ka beeld
- niet te koop in NL, direct geimporteerd, niet zoals het reguliere rood/groene houtsnijwerk
- zeer mooie kleurstelling, gedetailleerd gesneden en ingelegd met bladgoud en steentjes en spiegeltjes
- hoogte 185 cm
2 Samen met nummer 1 vormt zij een indrukwekkend welkomscomité in uw entree
3 Groen/rood sawadee ka beeld, hoogte 100 cm
4 Groen/rood sawadee ka beeld, hoogte 50 cm
5 Buddha beeld, goud-koper-, en bruintinten, hoogte 50 cm, breedte 45 cm, materiaal: hout
5 Buddha wandpaneel met verlichting, bruin, hoogte 100 cm, breedte 65 cm, materiaal: kunsstof. De Buddha
draagt een lotusvormige lamp die zeer sfeervol licht geeft.
Voor foto's ophttp://picasaweb.google.com#
Bij belangstelling, svp een privebericht of bellen naar 06 24308043

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#2 Bericht door greenthaiway » maandag 14 februari 2011, 14:08

Hoi "Lexrotterdam",
volgens mij is de link naar Picasa, waar de foto's zouden staan, niet correct...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#3 Bericht door prajak » maandag 14 februari 2011, 16:58

Die Picasa site is alleen in te zien als je een Google account hebt. Die heb ik niet en ik kom due niet binnen. Ik kan de beelden dus niet zien. Zie dus ook geen prijzen.

Ik heb belangstelling voor antiek en voor schilderijen en ceramiek met traditionele afbeeldingen en struin regelmatig hier de winkeltjes af waaronder de OTOP winkel. Heb al leuke dingen kunnen kopen. Dingen die het land niet uitmogen.....men bewaart het cultureel erfgoed graag voor het land zelf.

Kun je foto's plaatsen ?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#4 Bericht door jomel17 » dinsdag 15 februari 2011, 17:07

Ik heb wel een Google-account maar als ik op de link klik kom ik bij mijn eigen picasa-foto,s uit?
Voor foto's ophttp://picasaweb.google.com#
หลงรัก

louis0108
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: vrijdag 28 januari 2011, 00:19

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#5 Bericht door louis0108 » dinsdag 15 februari 2011, 19:16

jomel17 schreef:Ik heb wel een Google-account maar als ik op de link klik kom ik bij mijn eigen picasa-foto,s uit?
Voor foto's ophttp://picasaweb.google.com#

Had ik ook, de link is niet goed. De bovenstaande link is naar de homepage van picasaweb.
Hij moet de link aanpassen naar zijn persoonlijke pagina

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#6 Bericht door trompetter » woensdag 16 februari 2011, 04:30

prajak schreef: Ik heb belangstelling voor antiek en voor schilderijen en ceramiek met traditionele afbeeldingen en struin regelmatig hier de winkeltjes af waaronder de OTOP winkel. Heb al leuke dingen kunnen kopen. Dingen die het land niet uitmogen.....men bewaart het cultureel erfgoed graag voor het land zelf.
Geachte meneer prajak, staat u mij even toe een en ander toe te lichten, voordat er
misverstanden gaan ontstaan.

Met alle respect voor meneer Thaksin, de 'founding father' van het 'One Tambon One Product'
gebeuren, maar ik heb in een OTOP winkel nog nooit cultureel erfgoed aangetroffen.
Integendeel zelfs.

Voor de minder ingewijden: Dr. Thaksin, de uiterst daadkrachtige voormalige minister president van
Thailand, die door de kiezers aan een absolute meerderheid in het parlament was geholpen en daaropvolgens
door een militaire coup uit het land verdreven werd, gaf ieder dorp een miljoen Baht om een bepaalde produkt
te ontwikkelen en te vermarkten.
Daar zijn heel grappige zaken uit voortgekomen, zoals borden met "Agri tourism". Die borden werden dan
gekocht van dat miljoen en de boer, die ploegde voort.
De rest van het geld ging waarschijnlijk op aan onkosten.

Meneer prajak heeft de echt mooie dingen dus in de andere winkeltjes gekocht, niet in de OTOP.

Ja beste Prajak, grensplaatsen, net als hier Mae Sai met Tachilek aan de Burmese kant.
Er staat hier meer Burmees antiek te koop dan er ooit in een museum te zien is geweest.
Niet altijd 'Spiegelstraat kwaliteit' maar toch. Over de prijs zullen het maar niet hebben;
ieder antiek handelaar zou het te geefs noemen.

met vr. groet
en T-geschal

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#7 Bericht door prajak » woensdag 16 februari 2011, 04:41

Tja, dan zal het beeldje wel nep zijn.

Maar de schilderijen zijn wel echt en die hangen in de OTOP en zijn gemaakt door lokale mensen die je er een beetje mee steunt. Verder staat de OTOP vol met natuurprodukten als honing en thee en (Lao) koffie en tabakswaren en weefgoed. Het is een genot daar rond te lopen en als heer Trompetter eens afzakt dan zal ik hem de winkel laten zien.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#8 Bericht door Edje » woensdag 16 februari 2011, 13:06

prajak schreef:Die Picasa site is alleen in te zien als je een Google account hebt. Die heb ik niet
Niet nodig https://picasaweb.google.com/dejong.ed.1944/MijnHonda# Bekijk mijn PCX maar even.
Groetjes; Edje

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#9 Bericht door greenthaiway » woensdag 16 februari 2011, 13:26

@ Prajak,

Je hoeft, net als Edje schrijft, geen abo te hebben op Google.
Het ligt aan de instellingen, maak je (gedeelten) Picasa openbaar toegankelijk of niet.
Ik heb "mijn" Picasa toegangelijk voor eenieder gemaakt; https://picasaweb.google.com/schoterdijk
De OP heeft dus de instellingen niet goed ingesteld...

LexRotterdam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 13 februari 2011, 14:45

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#10 Bericht door LexRotterdam » woensdag 16 februari 2011, 15:03

Jullie hebben helemaal gelijk, ben nog niet zo bekend met picasa, ik plaats de foto's hier wel. De spullen zijn geen antiek maar zeer zeker de moeite waard ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet
Alex

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#11 Bericht door trompetter » woensdag 16 februari 2011, 15:39

prajak schreef:Tja, dan zal het beeldje wel nep zijn.

Maar de schilderijen zijn wel echt en die hangen in de OTOP en zijn gemaakt door lokale mensen die je er een beetje mee steunt. Verder staat de OTOP vol met natuurprodukten als honing en thee en (Lao) koffie en tabakswaren en weefgoed. Het is een genot daar rond te lopen en als heer Trompetter eens afzakt dan zal ik hem de winkel laten zien.
Ja, heerlijk, maar ik hoop wel dat Nong Khai wat meer te bieden heeft,
want het is een kolere end hier vandaan. En iemand die noodgedwongen het
'toeback sugen' moest opgeven lok je natuurlijk ook niet met rookwaren.
En honing heb ik altijd een hekel aan gehad, want ik vind het veel te zoet en het
wordt meestal aangeprezen door zeer bleke, ongezond uitziende en nogal bits
overkomende medemensen.

Maar schilderwerken, dat trekt me aan.
Ik zou dolgraag hier af en toe iets willen schrijven over kunst in Thailand, maar
ik vermoed dat daar op dit forum een sterk taboe voor geldt.
Volgens mij is Thaise kunst hier net zo'n verwerpelijk thema als Thais voetbal,
om van Thaise geschiedenis maar te zwijgen.

Ik doe dat daarom ook maar beter niet, want we willen het leuk houden nietwaar?
Bovendien is het thema 'kunst' in deze draad absoluut off topic.

Grapjes terzijde, in Nederland is kunst erg duur en grossieren de huiskamermuren
dus in posters, foto's van de kinderen en hond, betraande jongetjes en wulpse
zigeunerinnen. In Thailand liggen de zaken anders. Een schilderij krijg je hier voor
minder dan de helft van wat je in Nederland voor een grafisch blad betaalt.

Ik verbaasde me erover zo'n jaar of vijftien geleden in Hanoi, die geweldige kwaliteit!
Hanoi was Frans en Thailand Italiaans: Corrado Feroci, die met de Thaise nationaliteit
vereerd werd en vervolgens Silpa Bhirasri werd.

Ik hoop dat de 'Blaffende Stroopwafel' het me toestaat nog even dit te zeggen:
Chiangrai is een Honfleur, een Bergen, een Ubud!
Echt ongelooflijk! Ik kan me voorstellen dat je ook in Nongkhai denkt dat je in kunst
en antiek aan de verwende kant bent en ik kom heel graag kijken.

Ik zou er heel graag op ingaan, maar .... het is nou eenmaal zo 555!

met vr. groet
en T-geschal
Laatst gewijzigd door trompetter op donderdag 17 februari 2011, 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uit eigen inventaris:unieke Thaise beelden & wandlamp

#12 Bericht door prajak » woensdag 16 februari 2011, 16:10

Nou, zoveel antiek heeft NK niet hoor. Het is veel recent geproduceerd antiek om het maar netjes te zeggen. Voor antiek is NK echt te klein.

Is dit forum niet klaar voor kultuur ? Voor geschiedenis ? We zullen het binnenkort wel merken als ik (een) bijdrage(n) af heb over een Franse pater waar ik nu dagelijks aan werk en al mijn boeken en vooral internet intensief raadpleeg. Ik denk dat de Trompetter wel weet waar ik het over heb......maar ik zal hem een PB zenden.

Dit forum gaat over Thailand en taal, kultuur en geschiedenis dienen daarin een plaats te krijgen. Er wordt hier erg veel ge-oh-d over NL en te weinig over de diepere zaken des levens in en over Thailand. En dit land is zo rijk aan kultuur en geschiedenis !

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”