zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#31 Bericht door Ervee71 » dinsdag 08 februari 2011, 08:05

Mart schreef:
Even nadenken.
In de advertentie stond " mijn vrouw " die kennelijk goed Nederlands kan schrijven :?:
In de Thaise badkamer zie ik 1 tandenborstel.
In de Thaise keuken zie ik enkel Thais kookgerei.
In de woonkamer zie ik een pot TOA lijm staan, kennelijk om de stoelen te repareren.

Wat wel erg bijzonder is, dat zijn de palmbomen, dus kennelijk is het een oud huis, gelet op de leeftijd van de bomen.

Dan nog even over "locatie". Een vriendje van ons, die in Udon woont is even pols hoogte wezen nemen, en omschreef het als een "kot ". Kennelijk is het pas aangeschaft, want in de tuin is ( was ) men beig met het maken van een vijver.

De waarde van het huis is geschat op 500.000 Tb. Het is dus mogelijk de miskoop van het vorige jaar.

Mart,

Als je nog een keer kijkt, let dan op de witte tandenborstel in de hoek. Zeer moeilijk te onderscheiden.
Dus als ik mij niet vergis staan er 2 tandenborstels, 1 witte en 1 rode :mrgreen:
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#32 Bericht door nbreeker » dinsdag 08 februari 2011, 09:36

Hallo mart,ik heb aldoor gedacht dat je in Nong han woonde ik heb daar kennissen niet in het dorp maar over de snelweg en daar zijn ze volgens mij bezig met een park aan te leggen en een meertje heel diep ingegraven ik zei nog tegen m'n vrouw lekker als een kind daar invalt of je rij er met je auto in hoe kom je er in Godsnaam uit,maar in ieder geval stond daar een heel groot huis keurig ,dus ik dacht daar woont volgens mij mart,ik dacht dat ik toch aardig de weg wist in Thailand maar Nong hang ben ik even kwijt dus als je zo vriendelijk wil zijn leg me dat even uit.
En bedankt voor je reaktie.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#33 Bericht door nbreeker » dinsdag 08 februari 2011, 09:41

nbreeker schreef:Hallo mart,ik heb aldoor gedacht dat je in Nong han woonde ik heb daar kennissen niet in het dorp maar over de snelweg en daar zijn ze volgens mij bezig met een park aan te leggen en een meertje heel diep ingegraven ik zei nog tegen m'n vrouw lekker als een kind daar invalt of je rij er met je auto in hoe kom je er in Godsnaam uit,maar in ieder geval stond daar een heel groot huis keurig ,dus ik dacht daar woont volgens mij mart,ik dacht dat ik toch aardig de weg wist in Thailand maar Nong hang ben ik even kwijt dus als je zo vriendelijk wil zijn leg me dat even uit.
En bedankt voor je reaktie.
Ik heb het al gegoogled het is voor bij Roi et,rechts onder zo zie je je bent nooit te oud om te leren.
Groetjes nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#34 Bericht door greenthaiway » dinsdag 08 februari 2011, 11:20

In navolging van Wouter_Udon plaats ik, ik ben maar zo vrij als onbezoldigd makelaar, LOL, nog enkele aanvullende foto's van het pand, tuin en interieur.
Het is niet een huis en omgeving, zover ik kan beoordelen van de foto's, waar mijn belangstelling naar uit gaat.
Wens de verkoper/verhuurder succes met de verkoop c.q verhuur.
De foto's spreken, in combinatie met de vraagprijs, voor zich...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#35 Bericht door Mart » dinsdag 08 februari 2011, 12:26

nbreeker schreef:Hallo mart,ik heb aldoor gedacht dat je in Nong han woonde

dus ik dacht daar woont volgens mij mart,

ik dacht dat ik toch aardig de weg wist in Thailand maar Nong hang ben ik even kwijt dus als je zo vriendelijk wil zijn leg me dat even uit.
En bedankt voor je reaktie.
Natuurlijk heer Nick.

Hier wonen wij
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=15

Aangezien ik als senior soms niet alles onder controle heb, doen zich soms rare dingen voor.
Enige maanden geleden heb ik een update gemaakt van al mijn foto's naar een extra HD, alvorens ik een nieuw systeem in gebruik nam.
Op die HD stonden alle foto's van de eerste spa tot de oplevering, en nog wel een paar .....
Nadat de installatie van mijn nieuwe laptop gereed was, bleek dat de externe HD was gecrasht. Als voormalig eigenaar van een IT bedrijf wist ik echt de weg wel, maar .......... helaas ........ . Tevens is op dit moment mijn digi camera onbruikbaar, maar een dierbare vriend brengt binnenkort een professionele camera voor me me uit NL.
Dan zal ik speciaal voor U een paar foto's maken, zodat U tot de ontdekking kan komen dat de heer Trompetter geen onzin heeft geschreven.

Dat U de weg niet weet in Thailand is dus duidelijk, maar met behulp van Mister Google kunt U Uw kennis verrijken.
Als U echt voornemens bent om mijn standbeeld te bewonderen, bent U van harte welkom.

Uw slaapgelegenheid met airco en een badkamer staat op ca 500 m2. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#36 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 08 februari 2011, 14:29

greenthaiway schreef:In navolging van Wouter_Udon plaats ik, ik ben maar zo vrij als onbezoldigd makelaar, LOL, nog enkele aanvullende foto's van het pand, tuin en interieur.
Het is niet een huis en omgeving, zover ik kan beoordelen van de foto's, waar mijn belangstelling naar uit gaat.
Wens de verkoper/verhuurder succes met de verkoop c.q verhuur.
De foto's spreken, in combinatie met de vraagprijs, voor zich...
Het ziet er op zich nog niet eens onaardig uit en is wel een leuk klein hokje maar de vraagprijs is aan de hoge kant.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#37 Bericht door falanglaos » dinsdag 08 februari 2011, 14:57

even kleine toelichting op deze post, aan de fotos te zien is dit huis gelokaliseerd in 1 van de eerste moebaan in udon, 9km van big c , richting sakhon nakhon, in phase 2 van deze moebaan,de keuken achter is waarschijnlijk later bijgebouwd, eigenlijk raar een huis te koop zetten zonder fotos en vermelding locatie..., (udon is groot!)
ik wens de verkoper echter veel succes aangezien er in die moebaan veel ( lege) huizen te koop staan( en veel huizen te duur en leeg blijven) zowel in phase 1 als 2.. en de concurrentie ondertussen groot is ....., (lang geleden ben ik daar ook gaan kijken en weet dus hoeveel deze huizen gekost hebben en wat ze er nu voor vragen..of ik moest verkeerd zijn wat locatie betreft ? in dit geval negeer mijn post )
nogmaals echter veel succes met de verkoop wat locatie het ook is...... [|)

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#38 Bericht door greenthaiway » dinsdag 08 februari 2011, 15:05

Wouter_Udon schreef:
greenthaiway schreef:In navolging van Wouter_Udon plaats ik, ik ben maar zo vrij als onbezoldigd makelaar, LOL, nog enkele aanvullende foto's van het pand, tuin en interieur.
Het is niet een huis en omgeving, zover ik kan beoordelen van de foto's, waar mijn belangstelling naar uit gaat.
Wens de verkoper/verhuurder succes met de verkoop c.q verhuur.
De foto's spreken, in combinatie met de vraagprijs, voor zich...
Het ziet er op zich nog niet eens onaardig uit en is wel een leuk klein hokje maar de vraagprijs is aan de hoge kant.
Ben het met je eens.
Heb geen belangstelling maar ik zou bieden 500,000.00 THB met een marge van 50,000.00 THB.
Te dicht naar mijn smaak op de buren en vrij oud.
Als het een spoedverkoop is krijgt OP nooit een bedrag dat maar in de buurt van de vraagprijs zit.
Als ik in zijn schoenen stond zou ik het verhuren.
In Udon Thani is er geen overvloed aan huurwoningen.
Voor genoemd pand kun je denk ik ongeveer 7,000.00 THB vragen én krijgen.
Via FBI, een onroerendgoed makelaar in Udon Thani, verhuurd redelijk aan de prijs, krijgt hij er misschien wel 9 á 10 duizend THB per maand voor...

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#39 Bericht door falanglaos » dinsdag 08 februari 2011, 15:14

@ greenthaiway,
ben het ook volledig met u eens dat verhuren in dit geval de betere optie is , en ook de prijs 6.000-7000bath/maand , de nagel op de kop geslagen, uw verkoopprijs echter 500.000bath , dwz verkopen met verlies in dit geval, niemand wil dit doen denk ik :roll:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#40 Bericht door greenthaiway » dinsdag 08 februari 2011, 15:30

falanglaos schreef:@ greenthaiway,
ben het ook volledig met u eens dat verhuren in dit geval de betere optie is , en ook de prijs 6.000-7000bath/maand , de nagel op de kop geslagen, uw verkoopprijs echter 500.000bath , dwz verkopen met verlies in dit geval, niemand wil dit doen denk ik :roll:
Niemand wil dit normaler wijze doen natuurlijk maar als de nood aan de man is blijft er weinig keus over...
Een andere optie is het pand via huurkoop te verkopen, dan krijg je er meer voor maar moet langer wachten tot het totale bedrag binnen is.
Ik denk dat een huurkoopcontract wel opgemaakt kan worden in Thailand?
Edje heeft dacht ik ook een pand dat ie, eventueel, via huurkoop wil verkopen, misschien heeft hij al onderzocht of dat hier in Thailand tot de legale mogelijkheden behoort.
Voor de goede orde, ik heb geen interesse, noch in koop, huur óf huurkoop.
De OP laat weinig van zich horen, met dit bericht sluit ik mijn bijdrage aan dit onderwerp, zucht.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#41 Bericht door trompetter » dinsdag 08 februari 2011, 15:45

Mart schreef:Dan zal ik speciaal voor U een paar foto's maken, zodat U tot de ontdekking kan komen dat de heer Trompetter geen onzin heeft geschreven.
Dank u wel meneer Mart. Uw oordeel telt.
Ik vrees dat meneer nbreeker het even niet zo zag als het bedoeld was.

Uw huis stond centraal in mijn verhaal en ik zou er aan willen toevoegen dat
het in de verwachting ligt dat het huis nog vele tientallen jaren zal (be)staan.
Een huis heeft de genen van z'n bouwer, maar leeft uiteindelijk z'n eigen leven.

Wat het effect op iets langere tijd betreft, kan ik me voorstellen dat de mensen
die betrokken zijn geweest bij de bouw en de mensen die uw huis bezocht hebben
inspiratie hebben opgedaan. En die inspiratie zal weerklank vinden.

Vat u het alstublief niet verkeerd op meneer nbreeker, maar ik wil even de Italiaanse
architecten ten tonele voeren, die hier op uitnodiging van Koning Chulalongkorn pakweg
begin vorige eeuw hun stempel op de Thaise architectuur kwamen zetten, Rigotti en
Tamagno, om er een paar te noemen. Hoe graag zou ik tesamen het glas heffend
naar hun verhalen willen luisteren, maar dit ter zijde!

Ik lig soms in een deuk als ik hier in het noorden door de dorpen fiets en ik zie dat de
helft van de in steen gebouwde huizen oud-griekse bouw elementen bevat.
Als een regionale 'cementhouwer' het op z'n repertoire heeft, dan herleeft de oudheid
in dat gebied. Leuk voor de archeologen straks.

Korintische zuilen en kapitelen heb ik het over! Je struikelt er hier over!

Wat zullen ze lol hebben, die Rigotti en die Tamagno!

met vr. groet
en T-geschal

Nog even een foto toevoegen.
Deze maakte ik in Nan en dit exemplaar maakte in ieder geval nog deel uit van een
officiëel gebouw. Een bijzonder originele kleur trouwens. Die komt niet uit de oudheid.

Afbeelding

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#42 Bericht door ron » dinsdag 08 februari 2011, 18:56

greenthaiway schreef:
Wouter_Udon schreef:
greenthaiway schreef:In navolging van Wouter_Udon plaats ik, ik ben maar zo vrij als onbezoldigd makelaar, LOL, nog enkele aanvullende foto's van het pand, tuin en interieur.
Het is niet een huis en omgeving, zover ik kan beoordelen van de foto's, waar mijn belangstelling naar uit gaat.
Wens de verkoper/verhuurder succes met de verkoop c.q verhuur.
De foto's spreken, in combinatie met de vraagprijs, voor zich...
Het ziet er op zich nog niet eens onaardig uit en is wel een leuk klein hokje maar de vraagprijs is aan de hoge kant.
Ben het met je eens.
Heb geen belangstelling maar ik zou bieden 500,000.00 THB met een marge van 50,000.00 THB.
Te dicht naar mijn smaak op de buren en vrij oud.
Als het een spoedverkoop is krijgt OP nooit een bedrag dat maar in de buurt van de vraagprijs zit.
Als ik in zijn schoenen stond zou ik het verhuren.
In Udon Thani is er geen overvloed aan huurwoningen.
Voor genoemd pand kun je denk ik ongeveer 7,000.00 THB vragen én krijgen.
Via FBI, een onroerendgoed makelaar in Udon Thani, verhuurd redelijk aan de prijs, krijgt hij er misschien wel 9 á 10 duizend THB per maand voor...

Denk niet dat deze HEER zaken wil doen Green.
Het verschil is ietwat te groot voor enige onderhandeling :roll:

vraagprijs=34000,00 Euro = 1.416.508,00 Thaise Baht
Jii wil er een derde voor geven............. [|(

Groet Ron [|)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#43 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 08 februari 2011, 19:24

ron schreef: Denk niet dat deze HEER zaken wil doen Green.
Het verschil is ietwat te groot voor enige onderhandeling :roll:

vraagprijs=34000,00 Euro = 1.416.508,00 Thaise Baht
Jii wil er een derde voor geven............. [|(

Groet Ron [|)
Zal ook niet veel meer waard zijn vrees ik.
Live your dream, don't dream your life.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#44 Bericht door Duiker » dinsdag 08 februari 2011, 20:42

Sodeju, mocht ik nog eens wat te koop aanbieden, dan is het opletten geblazen. Voor je het weet kennen ze je, googelen ze je, en komt er ff iemand kijken. :o Wel grappig dat je zegt dat er maar 1 tandenborstel staat. Ha ha ha. Tsja, het is natuurlijk even opletten! Maar ja, wat wil je nou met al die >>>>>prajak let op, daar komt ie<<<<< ... semie ouderen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: zeer mooie huis te huur of kopen in thailand

#45 Bericht door NieTan » dinsdag 08 februari 2011, 21:19

Na het zien van de fotos en contact te hebben gehad met de verkoper weet ik ook genoeg.
Wil het object niet heel erg afkraken want dat is niet leuk voor de verkopers, maar het is mij veel ste prijzig.
Misschien een kavel kopen in udon en dan later zelf wat bouwen. Kunnen 1 rai kopen voor 350000 mooie prijs dacht ik zo.

Gesloten

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”