Gebruik debet card voor online transacties

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#16 Bericht door dutch » woensdag 02 februari 2011, 03:29

jumbo schreef:Dutch hier de link

http://www.hsbc.co.th/1/2/personal-en/c ... rd/premier

doorklikken op application form en dan zie je als bron van inkomsten ook 'retired' staan
Leeftijdsgrens: 20 - 65 jaar !!!

Grootste probleem vind ik:
Contant geld opnemen voor grote aankopen.Je staat aan de balie en de teller ratelt een bundel duizendjes,voor een ieder duidelijk hoorbaar,door de teller machine.
Deze handel berg je op in je tas,wederom ten aanzien van alle aanwezigen en dan begeef je je op de openbare weg.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#17 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 03:35

dutch schreef:
jumbo schreef:Dutch hier de link

http://www.hsbc.co.th/1/2/personal-en/c ... rd/premier

doorklikken op application form en dan zie je als bron van inkomsten ook 'retired' staan
Leeftijdsgrens: 20 - 65 jaar !!!

Grootste probleem vind ik:
Contant geld opnemen voor grote aankopen.Je staat aan de balie en de teller ratelt een bundel duizendjes,voor een ieder duidelijk hoorbaar,door de teller machine.
Deze handel berg je op in je tas,wederom ten aanzien van alle aanwezigen en dan begeef je je op de openbare weg.
je kan toch gewoon je bankkaart (de debetcard) gebruiken voor dat soort transacties??

Zoals ik al vermoede is de leeftijd een groter struikelblok (hier) dan je inkomsten aangezien de cc verzekerd is en bij overlijden moet uitkeren...maar grappig dat ze dan toch retired als inkomsten bron vermelden hoewel hier pensionering op 60 mogelijk is en er natuurlijk de vele buitenlandse oud militairen op hun 40ste al pensioneren..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#18 Bericht door dutch » woensdag 02 februari 2011, 03:41

Heb geen debetcard,maar dat kan ik natuurlijk zo veranderen (vooral om voorgenoemde veiligheidsredenen).
Wil echter graag de voordelen van credit platinum opstrijken.
On line boeken en betalen-extra kortingen bij grote winkel centra-extra parkeerplaats bij winkelcentra-extra gatis verzekeringen etc etc.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#19 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 03:54

dutch schreef:Heb geen debetcard,maar dat kan ik natuurlijk zo veranderen (vooral om voorgenoemde veiligheidsredenen).
Wil echter graag de voordelen van credit platinum opstrijken.
On line boeken en betalen-extra kortingen bij grote winkel centra-extra parkeerplaats bij winkelcentra-extra gatis verzekeringen etc etc.
Als je een bankkaart hebt met aan de voorkant een logo dan is dat je debet card, of betaal je de boodschappen ook contant?? Je moet alleen de transactie hoogte effe laten opschroeven, alsmede je PIN capaciteit, hoewel ik die heb laten verlagen.... je kan altijd meer opnemen aan de balie of met 2 rekeningen werken ( comme moi)

De parkeerplaatsen in de winkelcentra (althans in Bangkok) zijn gekoppeld aan je inkoop volume bij het betreffende centrum.....de extra verzekeringen zijn alleen reis- en overlijden...
Wel een punten systeem waarvoor ik al leuke dingen heb gekregen, gedineerd en overnachtingen in duurdere hotels...
al de voordelen betaal je indirect zelf natuurlijk, maar goed...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#20 Bericht door Mart » woensdag 02 februari 2011, 04:35

joepattaya schreef:Nee geen link. In 2006 werd deze mogelijkheid me aangeboden door VISA van de Krung Thai Bank.
Ik vind die mogelijkheid nu niet meer terug op de website, maar je zou het eens kunnen navragen.
In 2003 kreeg ik van de SCB een MASTER CARD.( In Cha-am )
In 2008 kreeg ik van de KTB een VISA kaart ( In Kuchinarai )

Dus zo moeilijk is dat niet :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#21 Bericht door dutch » woensdag 02 februari 2011, 05:03

Mijn bank kaart van de SCB heeft een Mastercard logo (Mart dat is dus geen credit card),maar ik gebruik deze rekening niet als lopende rekening.Dit is een noodfonds en er komt alleen maar bij en er gaat niets af :lol:
Bij de UOB heb ik alleen een ATM kaart zonder logo en is alleen geschikt om bij ATM's te gebruiken.

Ik koop alles contant.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#22 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 05:22

dutch schreef:Mijn bank kaart van de SCB heeft een Mastercard logo (Mart dat is dus geen credit card),maar ik gebruik deze rekening niet als lopende rekening.Dit is een noodfonds en er komt alleen maar bij en er gaat niets af :lol:
Bij de UOB heb ik alleen een ATM kaart zonder logo en is alleen geschikt om bij ATM's te gebruiken.

Ik koop alles contant.

Deze SCB bankkaart is dus je debetcard en kan je gewoon aan de kassa afgeven mist er voldoende saldo opstaat en ook in restaurants en overal waar het logo van mastercard of VISA staat gebruiken. Zeg maar een credit card zonder credit... :P
Voor grotere aankopen kan je deze ook gebruiken door op internetbanking onder profile je transactie limiet aan te passen, dat kan je iedere keer voor gebruik doen of permanent.
Een hogere transactie wordt vaak beter gechecked door de winkeliers...
Je kan je pinopname verlagen om eventuele fraude na skimming tegen te gaan...
En je UOB als saldokaart aan te houden. Met de UOB kan je bij iedere UOB ATM naar de SCB transfereren....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#23 Bericht door Borowolf » woensdag 02 februari 2011, 07:15

Mijn oplossing valt dus ook een beetje tegen. Er staat op mijn debet kaart een VISA logo, 16 cijfers en een cvv. Nu heb ik dus die K-Web kaart geactiveerd en denk je dan dat ik die 16 cijfers en cvv kan gebruiken?
Nee hoor, de slimmerts geven mij een andere set van 16 cijfers en een andere cvv.
Geen idee of de geldigheidsdatum wel klopt. Die wordt immers ook altijd gevraagd.
Edit: Had niet goed gekeken. De geldigheidsdatum is ook anders.

Probleem hiermee is dat ik er dus geen vliegtickets mee kan betalen omdat je bij inchecken de creditkaart moet laten zien en die heb ik dus niet. Ik heb alleen een setje cijfers. Vreemd.

Van iemand hoorde ik gisteren dat ie vier Thaise credit cards had. De eerste had ie verkregen door bij de club waar hij de spullen voor zijn nieuwe huis kocht een credit card te eisen. De tweede kreeg hij door bij de betreffende bank de eerste kaart te laten zien en te zeggen... "O, maar daar kreeg ik hem wel... zal ik dan daar maar deze rekening openen?"

Hoe hij de derde en de vierde kreeg weet ik niet meer. Had toen zeker al te veel bier op. :-)
Laatst gewijzigd door Borowolf op woensdag 02 februari 2011, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#24 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 07:31

Borowolf schreef:
Probleem hiermee is dat ik er dus geen vliegtickets mee kan betalen omdat je bij inchecken de creditkaart moet laten zien en die heb ik dus niet. Ik heb alleen een setje cijfers.
Snap ik effe niet, nog nooit meegemaakt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#25 Bericht door Borowolf » woensdag 02 februari 2011, 07:50

jumbo schreef:Snap ik effe niet, nog nooit meegemaakt...
Als je via het internet met een credit card je tickets koopt moet diezelfde creditcard aanwezig zijn bij het inchecken. Is die creditcard er niet dan zijn je tickets ongeldig en ga je niet mee tenzij je ter plaatse nieuwe tickets koopt.

Dit geldt voor elke vliegtuigmaatschappij en heeft iets met witwassen te maken. Maar het fijne weet ik er niet van.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#26 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 07:52

Borowolf schreef:
jumbo schreef:Snap ik effe niet, nog nooit meegemaakt...
Als je via het internet met een credit card je tickets koopt moet diezelfde creditcard aanwezig zijn bij het inchecken. Is die creditcard er niet dan zijn je tickets ongeldig en ga je niet mee tenzij je ter plaatse nieuwe tickets koopt.

Dit geldt voor elke vliegtuigmaatschappij en heeft iets met witwassen te maken. Maar het fijne weet ik er niet van.
Ik dacht dat de regel was dat degene die met de creditcard betaalt aanwezig moet zijn onder de passagiers....
Ik betaal regelmatig met een creditcard maar er is nog nooit naar gevraagd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#27 Bericht door Borowolf » woensdag 02 februari 2011, 07:56

Wat ik met name tegen de doodstraf heb, naast dat ik het inhumaan vind, is het onomkeerbare element.
O? Dat is raar. Bij mij vragen ze er altijd om.
Zie er zeker een stuk minder betrouwbaar uit.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#28 Bericht door Borowolf » woensdag 02 februari 2011, 07:58

Heb even een willekeurig ticket van me gepakt. Is van Bangkok Airways maar je vindt deze tekst volgens mij op elk ticket:

Credit Card Restriction
For the payment with all type of credit cards, card holder must be one of the travellers on the itinerary, and also required to provide the credit card used for online payment and to present valid identification document(s) (passport or identification card) at the check-in counter prior to issuance of boarding passes. Failure to present the credit card, a new payment at the airport counter for your journey is required. Passenger will be denied on board if found traveling with fraudulent credit card.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#29 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 08:21

Borowolf schreef:Heb even een willekeurig ticket van me gepakt. Is van Bangkok Airways maar je vindt deze tekst volgens mij op elk ticket:

Credit Card Restriction
For the payment with all type of credit cards, card holder must be one of the travellers on the itinerary, and also required to provide the credit card used for online payment and to present valid identification document(s) (passport or identification card) at the check-in counter prior to issuance of boarding passes. Failure to present the credit card, a new payment at the airport counter for your journey is required. Passenger will be denied on board if found traveling with fraudulent credit card.
Nog effe gekeken bij EVA waar ik ook vrij vaak mee vlieg, min of meer dezelfde tekst met dezelfde strekking, maar die wordt normaliter via de travel agent geboekt en betaald, dit voor eventuele last minute veranderingen zonder kosten.

En Bangkok Airways is nou net de enige airline die ik zelf betaal met mijn creditcard en reis daar met regelmaat zowel regionaal als nationaal mee en er is nog nooit naar gevraagd...
Dat heeft ook geen zin omdat de naam van de betalende persoon en de reizende persoon dezelfde is dus fraude is dan vrij onwaarschijnlijk....

Als jij betaalt voor een tripje van je partner en reist niet met haar mee, dan heeft ze een probleem...

Goed, uiterlijke schijn doet ook wat maar ik word altijd uit elke rij gepikt dus......
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#30 Bericht door carpediem » woensdag 02 februari 2011, 08:46

jumbo schreef:Goed, uiterlijke schijn doet ook wat maar ik word altijd uit elke rij gepikt dus......
Je moet een gelukkig mens zijn met zoveel aandacht
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”