Gebruik debet card voor online transacties

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#31 Bericht door jumbo » woensdag 02 februari 2011, 09:22

carpediem schreef:
jumbo schreef:Goed, uiterlijke schijn doet ook wat maar ik word altijd uit elke rij gepikt dus......
Je moet een gelukkig mens zijn met zoveel aandacht
Hangt ervanaf wie (man of vrouw) de visitatie doet...hehehehehe (kan nu nog effe fantaseren ;) )
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#32 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 02 februari 2011, 09:46

jumbo schreef:
Borowolf schreef:Heb even een willekeurig ticket van me gepakt. Is van Bangkok Airways maar je vindt deze tekst volgens mij op elk ticket:

Credit Card Restriction
For the payment with all type of credit cards, card holder must be one of the travellers on the itinerary, and also required to provide the credit card used for online payment and to present valid identification document(s) (passport or identification card) at the check-in counter prior to issuance of boarding passes. Failure to present the credit card, a new payment at the airport counter for your journey is required. Passenger will be denied on board if found traveling with fraudulent credit card.
Nog effe gekeken bij EVA waar ik ook vrij vaak mee vlieg, min of meer dezelfde tekst met dezelfde strekking, maar die wordt normaliter via de travel agent geboekt en betaald, dit voor eventuele last minute veranderingen zonder kosten.

En Bangkok Airways is nou net de enige airline die ik zelf betaal met mijn creditcard en reis daar met regelmaat zowel regionaal als nationaal mee en er is nog nooit naar gevraagd...
Dat heeft ook geen zin omdat de naam van de betalende persoon en de reizende persoon dezelfde is dus fraude is dan vrij onwaarschijnlijk....

Als jij betaalt voor een tripje van je partner en reist niet met haar mee, dan heeft ze een probleem...

Goed, uiterlijke schijn doet ook wat maar ik word altijd uit elke rij gepikt dus......
Nok Air & Air Asia vragen er nooit om. Ik boek al jaren vluchten bij hun voor mijn vrouw en kinderen met mijn CC zonder dat ik met ze mee ga, is nooit een probleem.

Thai Air daarentegen vroeg recentelijk aan mij wel de CC terwijl ik zelf zou vliegen met ze.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#33 Bericht door joepattaya » maandag 28 februari 2011, 03:02

Wouter_Udon schreef:Nok Air & Air Asia vragen er nooit om. Ik boek al jaren vluchten bij hun voor mijn vrouw en kinderen met mijn CC zonder dat ik met ze mee ga, is nooit een probleem.
Bij het online boeken van Nok en Air Asia kun je ook de mogelijkheid ingeven om een ander te laten betalen. Ik vlieg soms met Air Asia en deze tickets worden betaald vanuit het buitenland.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#34 Bericht door carpediem » woensdag 23 november 2011, 14:48

Nog even voor de duidelijkheid:

Kun je met een (thai) visa electronic debet card one line boeken bij Nok air? (uiteraard met voldoende saldo)

bvd
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gebruik debet card voor online transacties

#35 Bericht door joepattaya » donderdag 24 november 2011, 02:14

carpediem schreef:Nog even voor de duidelijkheid:

Kun je met een (thai) visa electronic debet card one line boeken bij Nok air? (uiteraard met voldoende saldo)

bvd
Nee

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”