Welke inentingen halen jullie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Welke inentingen halen jullie

#1 Bericht door Borowolf » dinsdag 01 februari 2011, 01:55

Toen ik voor de eerste keer naar Thailand kwam ben ik netjes naar de GGD gegaan en heb daar alle voorgeschreven inentingen gehaald. Dat waren DTP booster, Buiktyfus, Hepatitis-B en TBC (hepathitis A was nog geldig van andere reizen).

De geldigheid van deze inentingen gaan op een gegeven moment verlopen. Ik had mij zo voorgenomen het allemaal maar met een korreltje zout te nemen. Maar nu lees ik op een andere thread dat honden pillen krijgen en mensen allerlei ziektes. Wat is voor ons expats nu verstandig te doen? Vernieuwen jullie verlopen inentingen? En zo ja, welke?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Welke inentingen halen jullie

#2 Bericht door elst99 » dinsdag 01 februari 2011, 02:10

Nog al logisch degene die nodig zijn, je kunt toch in je inentingsboekje zien welke moeten worden herhaald!
Sommige waren 10 jaar geldig maar dat is achterhaald en moeten nu om de 5 jaar! Neem je boekje mee naar het hospitaal en laat hun het even nakijken of in Nederland als je daar woont bij de GGD of een meditel.
Zou daar toch maar serieus in zijn, je zag het vorig jaar met Mart en zijn zoon, kregen beide TBC en dat heerst hier nog steeds er hoeft er maar een in je gezicht te hoesten die het onder de leden heeft en je hebt het maar zo te pakken. Zo ook met hepatis A en B, hygiëne bij voedsel bereiding of met kleine wondjes kunnen je zo met een ziekte besmetten. Zou daar niet op bezuinigen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Welke inentingen halen jullie

#3 Bericht door dutch » dinsdag 01 februari 2011, 02:16

De laatste inentingen in mijn vaccinatie boekje dateren van 1998.
In die tijd verbleef ik veel in diverse Aziatische landen zoals India-Indonesie-Maleisie-Singapore-Myanamar met als standplaats Indonesie.
Nu ik in Thailand verblijf en niet bepaald in afgelegen gebieden,ben ik er mee opgehouden.
Ik ken van mijn nabije kennissen niemand die zijn vaccinatie boekje update (als ze er al een hebben).
Ook malaria tabletten heb ik al in geen 10 jaren meer aangeraakt.(op medisch advies overigens)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Welke inentingen halen jullie

#4 Bericht door Borowolf » dinsdag 01 februari 2011, 02:35

Het gaat mij niet zo zeer om bezuinigen. Vaak betaalt de verzekering het.
Dus dat is niet het punt. Het is meer de vraag of de noodzaak er is.

Net zoals ik meestal aan de dokter vraag "zijn de medicijnen die je voorschrijft nodig?"
Het antwoord (van Nederlandse artsen is negen op de tien keer). Nee, zonder gaat het ook wel over.

Van veel expats hoor ik, net als van Dutch, dat ze niet moeilijk meer doen over inentingen.
En eerlijk gezegd, heb ik het gevoel dat de GGD alles behoorlijk overdrijft en vraag ik mij
af of al die inentingen wel zo nodig zijn. Vandaar de vraag wat de rest van de expats hier doet.

Zo moest ik voor mijn werk een keer plotseling naar India. Naar de GGD. En tja, tja, tja..... nou als
u nu in een stad blijft en voorzichtig bent met water dan zal het allemaal zo'n vaart wel niet lopen.
Dus met inentingen waarvan de meeste (nog) niet geldig waren kon ik volgens hen toch wel naar India.

Voor Thailand hoefde ik ook geen malariatabletten. Maar als ik hier een paar kilometer verderop over de
grens ga, dan zou het ineens wel nodig zijn. Weten die muggen hier waar de Thaise grens is of zo?
Of is het het actieve beleid van de Thaise overheid wat dit verschil verklaart?

Af en toe met vakantie wat inentingen halen... geen probleem. Maar zorgen dat ze allemaal up to date blijven
omdat ik permanent in het buitenland ben doe ik alleen als het echt nodig is. De rest van mijn gezin hier
denkt er natuurlijk niet over die inentingen te gaan halen. Zijn die dom?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Welke inentingen halen jullie

#5 Bericht door elst99 » dinsdag 01 februari 2011, 02:48

Het is natuurlijk je eigen verantwoording, maar wij reizen binnen Azië nog steeds, heb daar kontakt over gehad met de GGD en die zeggen blijven herhalen! Ben geen arts, maar als ik daar geen gehoor aan geef hoef ik ook geen arts te conculteren. Malaria sliikken wij ook niet, maar als ik naar Myamar of de Sunda-eilanden ga dan doe ik het wel!
Ben ook niet blij met al die troep in m'n lichaam, maar als ik dat niet wil moet ik maar naar Texel op vakantie, daar loop ik minder risico!
Als ik soms hier om me heen kijk, is er niet een die een hand voor de mond houdt en staan te niezen boven de kookpot, het risico dat je wat oploopt is toch groter dan in een westers land.
Je imuumsysteem wordt toch kwetsbaarder als je wat ouder wordt.
Maar goed het is je eigen verantwoording.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Welke inentingen halen jullie

#6 Bericht door greenthaiway » dinsdag 01 februari 2011, 02:48

Daar doe ik niet meer aan :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Welke inentingen halen jullie

#7 Bericht door Mart » dinsdag 01 februari 2011, 03:24

Het advies voor Thailand is:

http://www.travelclinic.com/266/thailand.htm

En .... TBC kan men ondanks een BCG vaccinatie toch oplopen.

Het ergste is het Thailand Virus en daar ben ik al jaren me besmet :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Welke inentingen halen jullie

#8 Bericht door greenthaiway » dinsdag 01 februari 2011, 03:30

Mart schreef:Het advies voor Thailand is:

Het ergste is het Thailand Virus en daar ben ik al jaren me besmet :lol:
Ja, die heb ik ook, daarnaast het Zweden virus, Brazilië virus, Canada virus enz.enz., er zijn zoveel prachtige gebieden in de wereld...

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Welke inentingen halen jullie

#9 Bericht door Borowolf » dinsdag 01 februari 2011, 03:41

Wel grappig. Op de site waar Mart naar verwijst staat:

Malariamuggen steken voornamelijk ‘s avonds, ‘s nachts en in de zeer vroege ochtend.

Dit is in volstrekte tegenspraak met wat mijn ega mij vertelt. Die zegt mij altijd dat de "malariamug" alleen overdag steekt.
Komt wellicht door het tijdverschil van 6 uur? :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Welke inentingen halen jullie

#10 Bericht door greenthaiway » dinsdag 01 februari 2011, 04:04

Ook op onderstaande site staat; Malariamuggen steken voornamelijk ‘s avonds, ‘s nachts en in de vroege ochtend.
http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-thailand/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welke inentingen halen jullie

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 01 februari 2011, 04:26

Borowolf schreef:Wel grappig. Op de site waar Mart naar verwijst staat:

Malariamuggen steken voornamelijk ‘s avonds, ‘s nachts en in de zeer vroege ochtend.

Dit is in volstrekte tegenspraak met wat mijn ega mij vertelt. Die zegt mij altijd dat de "malariamug" alleen overdag steekt.
Komt wellicht door het tijdverschil van 6 uur? :mrgreen: :mrgreen:
denk dat ze het over de 'dengue' heeft, malaria is geen onmoverkomelijkheid meer, dengue kan dodelijk zijn.

Ik laat me elke 5 jaar prikken maar dan voornamelijk hepatitus en zo, ook omdat ik nog wel eens in andere landen kom in de region waar eea minder goed geregeld is als hier
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Welke inentingen halen jullie

#12 Bericht door Mart » dinsdag 01 februari 2011, 10:44

jumbo schreef:
Borowolf schreef:Wel grappig. Op de site waar Mart naar verwijst staat:

Malariamuggen steken voornamelijk ‘s avonds, ‘s nachts en in de zeer vroege ochtend.

Dit is in volstrekte tegenspraak met wat mijn ega mij vertelt. Die zegt mij altijd dat de "malariamug" alleen overdag steekt.
denk dat ze het over de 'dengue' heeft, malaria is geen onoverkomelijkheid meer, dengue kan dodelijk zijn.
Nadat ik door kennelijk door een bepaalde mug ben gestoken en er bij mij Dengue werd geconstateerd, heb ik me uitvoerig verdiept in het muggen probleem.
De malaria mug ( alleen de vrouwtjes ) steken voornamelijk bij zonsondergang en zonsopkomst.
Maar de " andere mug " die Dengue veroorzaakt is alleen overdag actief.
( Sommigen zijn van mening dat Dengue zo iets als een griep is, ik ben slachtoffer geweest en heb gevochten met HEIN. Dankzij mijn vrouw, die nog even mijn zoon afscheid wilde laten nemen, ben ik gaan knokken en ...... ja ik mag nog steeds meedoen :lol: )

Tegen malaria en dengue is nog geen voorbehoudsmiddel uitgevonden :o
Indien men pillen slikt en men zou malaria oplopen is de behandeling veel langer dan zonder het innemen van pillen.
Helaas.... alle kwakzalver methodes helpen echt niet.
Insmeren met Deet help een beetje, maar een lange broek en lange mouwen beschermen je beter.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Welke inentingen halen jullie

#13 Bericht door Borowolf » dinsdag 01 februari 2011, 12:02

Ja, dat Dengue verspreidende mugje is een moordenaar.
Een kennis van me heeft het ook maar op het nippertje gehaald.

Maar zoals je al schrijft valt er inderdaad niets aan te voor behoeden dus afwachten maar.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke inentingen halen jullie

#14 Bericht door prajak » dinsdag 01 februari 2011, 16:36

Ik neem geen enkel vaccin meer. Als ik me een open wond val controleer ik de laatste tetanusprik en als een niet-mijn-huisdier me bijt of krabt haal ik een hondsdolheid prik, nou ja, het zijn er vier......

Mijn huis is beschermd tegen muggen maar overdag heb je dat dengue ding. Er zijn nog andere soorten vervelende mug die hersenvliesontsteking kunnen veroorzaken of elephantiasis/filariasis maar vooral de laatste mug zit alleen in de grens met Birma en in het diepe zuiden. Van de ruim 300 soorten mug in TH zijn er maar een 40-tal die ziektes overbrengen. De rest doet niet meer dan een mug in NL. Bloed zuigen en jeuk veroorzaken.
En zie ik toch een mug in huis dan neem ik de krant en ......

Het verkeer is gevaarlijker.

De NVT heeft eens een lezing georganiseerd voor mensen in de regio Bangkok. Wat waren de grootste problemen voor farang hier ? Ongelukjes met nieuwe sporten als aan-een-vlieger-hangen en op een 4-wiel-ding zitten en dan op je bek vallen; en verbrande kuiten. Ik laat het aan jullie fantasie/kennis over waar die verbrande kuiten vandaan komen.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Welke inentingen halen jullie

#15 Bericht door elst99 » dinsdag 01 februari 2011, 16:47

Hepatitus A en B, zijn de grootste boosdoeners, maar goed ik hang niet meer aan een vliegding, maar zit wel in het verkeer en dat is in deze regio best wel een risico, je zou is een bloedtransfusie nodig hebben of een wondje bij deze of gene verzorgen of voedsel eten die door eem besmet persoon klaargemaakt is, zijn maar kleine voorbeelden, dan denk je toch had ik me maar laten inenten? Het hoeft niet, maar ach waarom dan toch dat risico!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”