Veel palmbomen

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Veel palmbomen

#1 Bericht door templeflower » zondag 30 januari 2011, 09:40

Hallo iedereen,

Wij zijn van plan dit jaar met ons gezin een reis door Thailand te maken.
Wij hebben 2 zoons van 9 en 17 jaar. Nu zit ik pas een paar dagen me te verdiepen in Thailand en heb zeker nog heel wat te gaan. Toch moeten we bij het begin beginnen en dat zijn de tickets. Ik wil graag eeb combinatie ticket; de heenreis weet ik al hoe of wat maar voor de terugreis moet ik nu al gaan verzinnen welk eiland we nemen. En daar komen de palmbomen dus de hoek om kijken. Vorig jaar zijn wij in Maleisië geweest daar is het zo dat er verschil is in het weer tussen de eilanden aan de oost en de westkust. Nu probeer ik er achter te komen of dit ook in Thailand geld maar ik zie tegenstrijdige berichten. Even een paar kleine feitjes; wij gaan in de maand juli tot begin augustus en willen de laatste dagen naar een mooi bounty eiland, we hoeven geen party’s en een Mc Donald wel zou het leuk zijn om enige variëteit te hebben in locale eettentjes. Voor de combinatie ticket kunnen we zover ik heb gezien met Thai air landen in Koh Samui en Krabi.
Phuket, Pattaya en Koh pha Ngan vallen voor ons zeker af. Koh Samui geeft mij het idee dat het enorm toeristisch is. Heeft iemand eventueel tips voor een eiland waar het weer eventueel het beste is? Het belangrijkste is welke kant het beste zou zijn.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Veel palmbomen

#2 Bericht door willem » zondag 30 januari 2011, 17:08

mischien kho phiphi?maarja,ook daar wel veel toeristen.waar niet?maar wel een leuk klein eilend voor een paar dagen,dan heb je het wel gezien.vandaar naar krabi,ao nang.railay beach.
vroeger komt nooit meer terug.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Veel palmbomen

#3 Bericht door prajak » zondag 30 januari 2011, 17:20

Palmbomen staan ook in mijn tuin hoor. Op het noord-oosten... Die vind je overal in Thailand.

Wil je een eiland met heel veel rust ? Neem dan een eiland zonder luchthaven en veerpont. Zuidelijk van Koh Chang (onder Trat tegen de grens met Cambodja) liggen enkele eilanden met simpele resorts waar alleen de budgetreizen komen. Je zit een uur op een walmende vissersboot zonder accomodatie en een rokende (en soms ronkende) maar vooral dronken kapitein die je over open zee loodst en je uitlacht als je je bang toont voor golven van 2 meter hoog. Slaat de diesel af dan moet jij het roer nemen en de kapitein duikt het vooronder in. En dan hoop je dat hij weer opdaagt. Je kijkt bezorgd naar de reddingsvesten en ontdekt een stapel autobanden....

Op de eilanden een aggregaat dat alleen overdag werkt en je moet in het donker jouw hut (meer is het niet) vinden en je slaapt tussen het heerlijke, natuurlijke geluid van brulkikkers die ook worden gebruikt om de stoofpot mee te vullen.

Nee, een rustig eiland vinden is een opgaaf. Dan geef je wel je comfort af en of je dat wilt doen met jonge kinderen.....

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#4 Bericht door templeflower » zondag 30 januari 2011, 23:11

Dank jullie wel voor de genomen moeite.
willem schreef:mischien kho phiphi?maarja,ook daar wel veel toeristen.waar niet?maar wel een leuk klein eilend voor een paar dagen,dan heb je het wel gezien.vandaar naar krabi,ao nang.railay beach.
Is het niet zo dat in de maanden juli en auguster het weer daar meer heeft te lijden onder de moesson? Ik heb een site gevonden waar echt heel veel over de eilanden staat beschreven en als ik het goed heb gelezen kan ik in deze maanden beter naar de zuidelijke eilanden aan de oostkant: koh samui en omliggende eilanden. Klopt dit :?:
prajak schreef:Palmbomen staan ook in mijn tuin hoor. Op het noord-oosten... Die vind je overal in Thailand.

Wil je een eiland met heel veel rust ? Neem dan een eiland zonder luchthaven en veerpont. Zuidelijk van Koh Chang (onder Trat tegen de grens met Cambodja) liggen enkele eilanden met simpele resorts waar alleen de budgetreizen komen. Je zit een uur op een walmende vissersboot zonder accomodatie en een rokende (en soms ronkende) maar vooral dronken kapitein die je over open zee loodst en je uitlacht als je je bang toont voor golven van 2 meter hoog. Slaat de diesel af dan moet jij het roer nemen en de kapitein duikt het vooronder in. En dan hoop je dat hij weer opdaagt. Je kijkt bezorgd naar de reddingsvesten en ontdekt een stapel autobanden....

Op de eilanden een aggregaat dat alleen overdag werkt en je moet in het donker jouw hut (meer is het niet) vinden en je slaapt tussen het heerlijke, natuurlijke geluid van brulkikkers die ook worden gebruikt om de stoofpot mee te vullen.

Nee, een rustig eiland vinden is een opgaaf. Dan geef je wel je comfort af en of je dat wilt doen met jonge kinderen.....
Als eerste raad ik je stellig af om de autobanden te gebruiken... :D
alle gekheid op een stokje; waarschijnlijk krijgen jullie vaak de vraag om een bounty eiland dat heel rustig is nee inderdaad we willen ook nog wat comfort absoluut niet te luxe want dat is ons vorig jaar op Langkawi behoorlijk tegen gevallen luxe is niet alles. We willen graag ook in locale restaurantjes eten en we zijn gek op foodstalls en foodcouts (ideaal met kinderen) dus gelieve niet afhankelijk te zijn van het hotelrestaurant. Ik heb een beetje de indruk gekregen dat Thailand veel toeristischer is als Maleisie maar misschien is dat de verkeerde indruk. Waar wij absoluut niet naar op zoek zijn is Benidorm achtige taferelen. Op zich trekt Koh Samui me wel mede ook vanwege de verbinding en dat er meer op het eiland te doen is, maar ik heb ook begrepen dat de prijzen hier hoger gaan als de gebouwen (sky high in termen).

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#5 Bericht door templeflower » dinsdag 01 februari 2011, 12:47

Heeft niemand een tip :?:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Veel palmbomen

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 01 februari 2011, 14:48

Ik ken niet zoveel eilanden daar, ik woon er 1500km vandaan, maar wel in het algemeen wat zeggen over tips.

Wat de een een prachtig eiland of hotel vindt, is voor de ander de hel op aarde. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Zeker als je er een paar eisen aan die tips hangt. Bounty-eiland is een naam voor een eilandje waar je hoogstens een hutje kan vinden. Een soort Robinson Crusoe Eiland. Wel zijn de eilanden in Thailand zijn, op enkele uitzonderingen na, toeristisch. Soms veel mensen op een kluitje, soms wat verspreid. Het "Bounty-achtige" is er allang vanaf. Of je moet op een God-verlaten eilandje ergens gaan zitten en met je hengel je dagelijkse kostje proberen te vangen.

IK ben op Krabi, Ko Phi Phi, Phuket en Ko Samui geweest, dus de oogst aan eilanden is niet zoveel. Maar allen hebben de McDonalds, Kentucky Chicken en de Pizza-hut op de stranden staan. Mooie eilanden, maar erg toeristisch. Hoef niet negatief te klinken, maar van het echte Thailand merk je daar weinig. Die vind je niet aan de kust, maar in de binnenlanden.

De zon in Benidorm is dezelfde zon als op de "Bounty-eilanden, maar is de zon op die "Bounty-eilanden" wat sterker.

Ga naar een eiland, beval het niet, ga je toch naar een ander eiland. Eilanden genoeg

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Veel palmbomen

#7 Bericht door Jim » dinsdag 01 februari 2011, 14:57

ik denk dat koh chang idd de beste keuze is.
Phuket, Pattaya en Koh pha Ngan vallen voor ons zeker af.
(ongefundeerde) aversie tegen pattaya kan ik nog begrijpen, maar waarom phuket en phagnan?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#8 Bericht door templeflower » dinsdag 01 februari 2011, 15:21

Ik begrijp dat het ongefundeerd is als je er nog niet geweest bent, maar na info te lezen zijn deze plaatsen niet waar wij naar op zoek zijn.

Phuket vooral vanwege het uitgaan wat een bepaald toerisme aantrekt (niet iedereen natuurlijk) en ik het idee heb dat het vooral daar Benidorm is.

phagnan vanwege de full moon party's, half moon party's, eight moon Party's en de black moon party's met andere woorde de Party's.

Hoe meer ik nu lees (niet alleen over de eilanden),hoe meer ik me afvraag of Thailand wel het land is wat wij zelf voor ogen hebben. Wij zijn in Maleisie, Borneo en Sri Lanka geweest maar ik krijg de indruk dat Thailand vele malen meer toeristischer is of zit ik er goed naast. :shock:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Veel palmbomen

#9 Bericht door Jim » dinsdag 01 februari 2011, 15:45

phuket is ruim 3 keer zo groot als texel.
zat rustige plekjes te vinden ;)

de parties op phagnan zijn volgens mij allemaal op hat rin.
de rest is niet zo druk.

maleisie, borneo en sri lanka ben ik (nog) niet geweest.
kan daar dus geen oordeel over vellen, maar anderen vast wel.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Veel palmbomen

#10 Bericht door prajak » dinsdag 01 februari 2011, 16:12

Je kunt ook naar de gordel van smaragd. Nee, niet Bali, dat is overvol. Steek met de pont over naar Lombok en zoek daar een resort. Er zijn vast NL toerklubs die daarheen een reis aanbieden. Ik ben er geweest (en ook naar Sumbawa, Komodo, Flores, Sulawesi) en vond er rust in kleine dorpjes en op mooie stranden. Die eilanden stralen rust uit en zijn goedkoop.
En zoek je jouw vertier in christen-gedomineerde plaatjes dan heb je geen last van kledingvoorschriften of van kommentaar op westerse kleding.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Veel palmbomen

#11 Bericht door Sert » dinsdag 01 februari 2011, 16:29

Ik heb vanmiddag een paar uur zitten tellen, ik heb uitzicht op 469 kokosnoten bomen. Palmbomen zijn dun gezaaid, ik zie er slechts 3 vanaf m'n balkon. Als dat enigszins aan de vraag voldoet, dan is Koh Tao wellicht een optie?

Maar: geen Kentucky Fwied Chicken, geen McDonalds, geen Burgah King.
En dat zal wel zo blijven, want de eis voor alledrie om hier een vestiging te openen is deze: alle eigen afval zelf van het eiland naar het vasteland transporteren (en elk van die restaurants produceert een gigantische berg afval!).

Maar ook dat hoeft geen probleem te zijn. Voor 135 baht heb je een echte beefburger, met lokaal gebakken hamburger-buns en een portie frietjes. Daar kan McDonalds niet tegen op!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Veel palmbomen

#12 Bericht door printen44 » dinsdag 01 februari 2011, 16:50

templeflower schreef:Ik begrijp dat het ongefundeerd is als je er nog niet geweest bent, maar na info te lezen zijn deze plaatsen niet waar wij naar op zoek zijn.

Phuket vooral vanwege het uitgaan wat een bepaald toerisme aantrekt (niet iedereen natuurlijk) en ik het idee heb dat het vooral daar Benidorm is.

phagnan vanwege de full moon party's, half moon party's, eight moon Party's en de black moon party's met andere woorde de Party's.

Hoe meer ik nu lees (niet alleen over de eilanden),hoe meer ik me afvraag of Thailand wel het land is wat wij zelf voor ogen hebben. Wij zijn in Maleisie, Borneo en Sri Lanka geweest maar ik krijg de indruk dat Thailand vele malen meer toeristischer is of zit ik er goed naast. :shock:
Het toerisme speelt zich in Thailand grotendeels af bij de kustgebieden en eilanden. Zo'n 70% van Thailand is niet toeristisch, dus weinig toeristen daar. Daar in die dorpen, steden en gehuchten speelt het normale leven van Thailand af.

Hier in het Noorden van Thailand is Chiang Mai, Chiang Rai en de Gouden Driehoek toeristisch te noemen. De rest is mooie natuur, bergen, watervallen, warmwaterbronnen, rivieren, voor elk wat wils. Maar geen strand en geen "bounty-eiland".

Je kunt een paar dagen voor mahout spelen. Dat is de oppasser van olifanten. Je kunt prachtige fietstochten houden door de natuur, mits je wat conditie hebt. De Mekong-route van Chiang Saen naar Chiang Kham is prachtig en je ziet er geen toerist.

Maar wil je vakantie vieren langs de kust, zijn er ook wel plaatsen waar het toerisme (nog) niet toegeslagen heeft. Daar gaan veel Thais naartoe.

Wat ik maar wil zeggen, Thailand heeft veel te bieden, zeker als je van de gebaande toeristische wegen wilt afwijken. Maar ieder zijn keus.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#13 Bericht door templeflower » dinsdag 01 februari 2011, 23:21

Dank jullie wel voor de informatie, en de geruststelling dat Thailand toch niet zo'n verkeerde keuze is.
printen44 schreef: Het toerisme speelt zich in Thailand grotendeels af bij de kustgebieden en eilanden. Zo'n 70% van Thailand is niet toeristisch, dus weinig toeristen daar. Daar in die dorpen, steden en gehuchten speelt het normale leven van Thailand af.

Hier in het Noorden van Thailand is Chiang Mai, Chiang Rai en de Gouden Driehoek toeristisch te noemen. De rest is mooie natuur, bergen, watervallen, warmwaterbronnen, rivieren, voor elk wat wils. Maar geen strand en geen "bounty-eiland".

Je kunt een paar dagen voor mahout spelen. Dat is de oppasser van olifanten. Je kunt prachtige fietstochten houden door de natuur, mits je wat conditie hebt. De Mekong-route van Chiang Saen naar Chiang Kham is prachtig en je ziet er geen toerist.

Maar wil je vakantie vieren langs de kust, zijn er ook wel plaatsen waar het toerisme (nog) niet toegeslagen heeft. Daar gaan veel Thais naartoe.

Wat ik maar wil zeggen, Thailand heeft veel te bieden, zeker als je van de gebaande toeristische wegen wilt afwijken. Maar ieder zijn keus.
Je route's lijken me prachtig en af en toe willen wij ook afwijken, maar met kinderen ben je toch gebonden en ik heb al gezien dat het dus de route naar het noorden wordt die vele volgen. Wij willen de route alleen in tegengestelde richting doen. Een dag Mahout zijn, heb ik ergens gelezen en lijkt ons heel leuk voor onze jongste zoon die in de vakantie jarig is. Wel wil ik van te voren goed kijken naar een "setting"waar dit verantwoord gebeurt (maw het omgaan met de olifanten) . Misschien heb jij tips?
Sert schreef:Ik heb vanmiddag een paar uur zitten tellen, ik heb uitzicht op 469 kokosnoten bomen. Palmbomen zijn dun gezaaid, ik zie er slechts 3 vanaf m'n balkon. Als dat enigszins aan de vraag voldoet, dan is Koh Tao wellicht een optie?

Maar: geen Kentucky Fwied Chicken, geen McDonalds, geen Burgah King.
En dat zal wel zo blijven, want de eis voor alledrie om hier een vestiging te openen is deze: alle eigen afval zelf van het eiland naar het vasteland transporteren (en elk van die restaurants produceert een gigantische berg afval!).

Maar ook dat hoeft geen probleem te zijn. Voor 135 baht heb je een echte beefburger, met lokaal gebakken hamburger-buns en een portie frietjes. Daar kan McDonalds niet tegen op!
Dit eiland is al vaker aan mijn netvlies voorbij gegaan, en lijkt voor ons op dit moment de eerste keuze. En met de palmbomen kunnen we echt wel leven :lol: . heb je misschien tips welk strand goed is we hoeven niet in het midden van alles te zitten (liggen) maar gelieve wel eetgelegenheden die op loopafstand zijn, zodat je niet afhankelijk bent van het hoteleten.

nogmaals dank je wel voor jullie moeite.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Veel palmbomen

#14 Bericht door printen44 » woensdag 02 februari 2011, 04:15

Hier is een link voor informatie over het Olifantencentrum in Lampang: http://www.thaisverkeersbureau.nl/nieuw ... asp?id=891

In Chiang Mai is ook "Flight of the Gibbon". Echt iets voor de jongens. De link: http://www.treetopasia.com/

Je kunt ook een trip naar de hoogste berg van Thailand maken, Doi Ithanon: http://www.chiangmai-chiangrai.com/doi_ ... _park.html

In Chiang Mai heeft Hans Deckers een reisbureau. Bij hem kan je alle informatie over het Noorden van Thailand verkrijgen. en fietstocht bij Chiang Mai is zeer aan te bevelen en Hans regelt dat perfect. De link is: http://www.thailandtreks.com/Nederlands.html

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Veel palmbomen

#15 Bericht door baco101 » donderdag 03 februari 2011, 20:04

het beeld,alleen maar parties, dat veel mensen hebben van koh Phangan is echt verkeerd zolang je wegblijft van haad rin dan heb je echt geen last vd parties.

Alleen rond full moon zal het drukker zijn op het hele eiland.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”