Visum verlengen.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Visum verlengen.

#1 Bericht door nbreeker » dinsdag 18 januari 2011, 09:49

Vandaag naar het nieuwe immigratie kantoor geweest hier in Udon Thani om een nieuw visum aan te vragen.
Na alle papieren zo'n 5 x keer nagekeken te hebben en gevraagd waar zijn de foto's van je huis die zitten er tussen was mijn antwoord oja hier heb ik ze en de kopies van alle bladzijden van je paspoort die zitten er ook bij oja stom he waar ik maar niet op antwoorde.
Toen vond ze de verklaring van de ambassade maar de heer Verkerk had mijn jaarinkomsten in Euro's opgegeven,dat is in Euro's zei ze ja x 40 dan is het in Bath of ik dat zeker wist ja ik heb vanmorgen nog gekeken antwoorde ik,nu bijna iedereen in het kantoor werd ingeschakeld om uit te vinden hoeveel mijn inkomsten nu eigenlijk wel in bath was.
Het duurde even maar uiteindelijk had iemand het gevonden en werd het uitgeprint toen was het goed.
Daar dit de zesde keer is dat ik een visum ging aanvragen heb ik alles in de computer staan en hoef ik in feite alleen de datums te veranderen en kan ik het zo uitprinten en komt het netjes en verzorgd te voorschijn.
Maar er was toch nog een nieuw formuliertje wat ze te voorschijn toverde uit een laatje en daar draaide ze 2 kopietjes van en moest ik tekenen.
Na 1900 bath betaald te hebben moest ik ook nog voor het kopieeren betalen maar dat was "up to me" hoeveel,nu ik betaalde met 2000 bath dus ik zei zo is het goed ik dacht van ik heb je in de toekomst wel weer nodig dus laat het maar zo.
Ik begrijp dat ze serious werk moeten maken van die visas,en ik realiseer me dat je Holland ook zomaar niet inkom ik heb m'n vrouw een keer meegenomen naar Holland nu zolang ze niets zegt doe ik dat ook niet meer want dat is ook een hele poppenkast op de ambassade.
Maar ik voel me toch af en toe net een schooljongen als ik weer voor m'n visa moet,tot nog toe heb ik nooit echt last van ze gehad maar vroeger werkte er een immigratie officier die kon tekeer gaan en stuurde je om het kleinste dingetje weg met een grote mond toe.
Hij werkte eerst in het hospital en later in Nongkai.
Maar goed het moet nu eenmaal en ik mopper er ook niet over maar verbaas me wel af en toe.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Visum verlengen.

#2 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 10:31

Ja, dat gevoel ken ik. Misschien gaat het over als je hier wat langer bent, maar het is behoorlijk vervelend.

En als we nu ten koste van de economie hier kwamen maar ik denk dat we er ten goede van zijn (niet dat we die economie maken zoals sommigen schijnen te denken maar een beetje helpt het zeker wel). We betalen er ook nog eens ongelooflijk veel geld voor (voor Thaise begrippen dan) om die vergunningen te krijgen. Dus wat moeite doen ons een beetje op het gemak te stellen, zou op zijn plaats zijn.

Anderzijds moet ik zeggen dat ik nare verhalen uit het verleden gehoord en gelezen heb. Maar zelf ben ik hier in Chiang Mai tot nu toe keurig behandeld. Het gevoel zit hem bij mij dus gelukkig meer in het feit "dat het weer moet" dan in iets anders.

Konden wij er nu ook maar eens vanaf komen door gewoon te zeggen dat we deze keer hoofdpijn hebben. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visum verlengen.

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 18 januari 2011, 11:04

Zowel in Mae Sai als in Chiang Mai wordt ik keurig geholpen. De mensen daar bij Immigration zijn vriendelijk en behulpzaam. Alleen hier in Chiang Mai is het erg druk en je moet lang wachten, maar het daadwerkelijke werk, het stempelen enz. is binnen 20 minuten gepiept. En je moet uiteraard een kopie laten maken bij het restaurant aldaar, waar een kopieerapparaat staat. Ik moest een kopie van de achterkant van mijn paspoort laten maken. Een zwarte vlek op het papier, maar die mevrouw van het restaurant moet ook leven, nietwaar. [8) [8)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Visum verlengen.

#4 Bericht door Mart » dinsdag 18 januari 2011, 12:32

Dat zijn dus de problemen in die gebieden waar veel buitenlanders wonen :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Visum verlengen.

#5 Bericht door greenthaiway » dinsdag 18 januari 2011, 12:59

@ nBreeker

Nick ik denk dat ik weet wie je bedoelt daar in het Immigration Office te Nong Khai.
Die man die helemaal rechts in de hoek zat, dichtst bij de wandspiegel.
Met bril op, enorme zuurpruim, van horen zeggen heeft ie een maagzweer, zeker van het werk gekregen, is me de baan ook wel :P
Heb onprettige ervaring met de man, ga daar nu niet over uitweiden.
Onprettig figuur in de omgang, soort schoolmeester in negatieve zin, hij overheerst het kantoor, zelfs de vrouwelijke meerdere daar in die kamer.

Gelukkig zijn de mensen die in Udon en omstreken wonen niet meer afhankelijk van Nong Khai :mrgreen:

Het nieuwe Imm Office van Udon heeft wel betere stoelen ten opzichte van voormalig het vliegveld kantoor, ik doel op die blauwe ijzeren met gaatjes.
Kantoor is vernieuwd of gloednieuw.
Bij mij hebben ze ook 100.00 THB gevraagd én gekregen, kreeg rekening van 1,900.00 THB, betaalde echter 2,000.00 THB, die 100.00 extra gaat in de fooienpot ter latere verdeling.
Een kennis van ons ging ook mee, wilde een re-entry hebben, moest naar Europa, heeft een Retirement visum, die gaf een tip van 1,000.00 THB :-)

Hij geeft steevast 500.00 THB fooi, aan degene die de boel afhandelt aan de balie en aan de baas, samen 1,000.00 THB
Ik vertik het [|(

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Visum verlengen.

#6 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 14:12

Hij geeft steevast 500.00 THB fooi, aan degene die de boel afhandelt aan de balie en aan de baas, samen 1,000.00 THB
Is hier in Chiang Mai niet meer nodig en werkt gelukkig niet eens meer. Ik heb de laatste keer met opzet 2000 gegeven en kreeg het briefje van 100 vastgeniet aan de rekening terug. Kijk zo hoort het. Dit land gaat vooruit!
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum verlengen.

#7 Bericht door prajak » dinsdag 18 januari 2011, 15:52

Nee, heer Greenthaiway, die man is het niet. Zuurbek zit volgens mij nog steeds hier en aan het raam, rechts. Althans toen ik in november mijn 90 dg ging doen. Ik denk dat een andere Zuurbek is verplaatst naar Udon; we hadden er meer van..... Vriendelijkheid is een woord dat men in NK niet kent bij de IMM boys en girls. Het is arrogantie en snauwen.

Het verbaast me dat de ambas een verklaring afgaf in euro alleen. Bij mij staat er al jaren zowel E als THB op. En meneer Verkerk, is dat niet mevrouw ?

Ik heb nog iets in de pen maar de heer Bosma reageert niet op mijn vraag aangaande bankbetaling. Zou hij weg zijn ? Ik wacht tot dinsdag en dan gaat de email naar een andere medewerker die ik hoop te vinden op de website.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Visum verlengen.

#8 Bericht door greenthaiway » dinsdag 18 januari 2011, 16:23

prajak schreef:Nee, heer Greenthaiway, die man is het niet. Zuurbek zit volgens mij nog steeds hier en aan het raam, rechts. Althans toen ik in november mijn 90 dg ging doen. Ik denk dat een andere Zuurbek is verplaatst naar Udon; we hadden er meer van..... Vriendelijkheid is een woord dat men in NK niet kent bij de IMM boys en girls. Het is arrogantie en snauwen.

Het verbaast me dat de ambas een verklaring afgaf in euro alleen. Bij mij staat er al jaren zowel E als THB op. En meneer Verkerk, is dat niet mevrouw ?

Ik heb nog iets in de pen maar de heer Bosma reageert niet op mijn vraag aangaande bankbetaling. Zou hij weg zijn ? Ik wacht tot dinsdag en dan gaat de email naar een andere medewerker die ik hoop te vinden op de website.
De ambassade gaf ook bij mijn inkomensverklaring over jaar 2010 het bedrag uitsluitend in Euro's op.
Ook ik moest, net als nbreeker, het bedrag zelf op een rekenmachine omrekenen naar THB.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum verlengen.

#9 Bericht door prajak » dinsdag 18 januari 2011, 16:42

Nou, ik moet toch de ambas benaderen, ik zal het aankaarten. In mijn opgave van augustus stond er euro en baht.

Maar ik begrijp het wel. Ik heb dat veroorzaakt, denk ik. Ik heb toen nagevraagd waar de omrekenkoers vandaan kwam, daarvan heb ik hier bericht, en er blijkt een "vaste verrekenkoers" per maand te zijn, opgelegd door BuZa in NL. Die pakte voor mij toen ongunstig uit, de euro koers was die maand gestegen en men hanteerde een lagere koers dan de dagkoers.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visum verlengen.

#10 Bericht door nbreeker » woensdag 19 januari 2011, 00:26

prajak schreef:Nee, heer Greenthaiway, die man is het niet. Zuurbek zit volgens mij nog steeds hier en aan het raam, rechts. Althans toen ik in november mijn 90 dg ging doen. Ik denk dat een andere Zuurbek is verplaatst naar Udon; we hadden er meer van..... Vriendelijkheid is een woord dat men in NK niet kent bij de IMM boys en girls. Het is arrogantie en snauwen.

Het verbaast me dat de ambas een verklaring afgaf in euro alleen. Bij mij staat er al jaren zowel E als THB op. En meneer Verkerk, is dat niet mevrouw ?

Ik heb nog iets in de pen maar de heer Bosma reageert niet op mijn vraag aangaande bankbetaling. Zou hij weg zijn ? Ik wacht tot dinsdag en dan gaat de email naar een andere medewerker die ik hoop te vinden op de website.
Ik heb de persoon gesproken die mijn verklaring van inkomsten heeft gemaakt en die klonk als een man maar misschien is degene die heeft ondertekend niet dezelfde als die de verklaring heeft gemaakt heel goed mogelijk dat meneer verkerk een dame is.
Nog even terug te komen op mijn verhaal over mijn visum ik werd wel netjes behandeld en het is een prachtig kantoor en er is ook niet op de kleintjes gelet mooie vloer en genoeg airco units alles spic en spam ook het toilet keurig.
Ze hebben nu zelfs een computer zodat ze niet alle formulieren van hun met de hand in moeten vullen met een carbon papier er tussen.
Ik hoef het nu alleen nog maar op te halen en dan ben ik er weer voor een jaar af.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”