Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nova-Mayawee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 december 2010, 06:58

Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#1 Bericht door Nova-Mayawee » vrijdag 07 januari 2011, 14:17

Hallo " Wijze mannen en vrouwen "!

Stel; Je hebt een huis met overwaarde, een goede baan die over 3,5 jaar eindigd (vervroegd pensioen), je hebt plannen om te gaan emigreren voor 50%(winter in Thailand, zomer op de keukenhof), en je hebt een hele goede relatie met een Thaise partner (zwanger van een 1e dochtertje), en........en......je hebt 50.000 eurries die je vrij hebt te besteden......(en de kleur vd biljetten is zwart).
Nu heb ik diverse ideeen om dit geld te investeren of uitgeven, nl. het aankopen van goud, het kopen van een huis of grond in Thailand, het geld onder mijn kussen houden, of het schenken aan Greenpeace........ beleggen op de beurs heb ik hele slechte ervaringen mee, dus dat wordt het in ieder geval niet.....!!

Graag uw mening of advies (en het liefst met argumenten)

Alvast bedankt.

Gr. Rick.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#2 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 14:48

Als eerste zou ik de kleur van de biljetten niet bekend maken door je eigen posting te wijzigen!
Beken geen kleur :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#3 Bericht door prajak » vrijdag 07 januari 2011, 16:19

Goud is nu duur. Thais goud staat per baht (rond de 16 gram) op iets van 18 k baht. Goud wordt nog duurder; het kost steeds meer poen om het uit de grond te scheppen. Goud is een goede belegging. Maar of je in TH als niet-ingezetene een goudrekening kunt openen is maar de vraag. Je bent dan aangewezen op de fysieke aankoop van Thais geelgoud en dat moet je dan weer ergens opslaan. Een bankkluis lijkt de beste optie. Dan moet je bij die bank ook een lopende rekening openen waar men jaarlijks de kosten van de kluis af kan halen. Anders gaat de kluis open met alle gevolgen van dien.

Grond kopen in TH kan alleen als je Thai bent. Daar is hier vaak over geschreven. Je kunt wel een huis kopen maar dan moet je zorgen voor rechten op de grond andere dan huur. Dus opstal of vruchtgebruik. Daar is een Thai voor nodig of een Thai company. Ik vind het bedrag voor die constructie te laag.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#4 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 17:49

KLEUR :roll: :idea:
BB leest mee en je IP adres ....... :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#5 Bericht door Borowolf » vrijdag 07 januari 2011, 17:52

Goud is op dit moment duur.
De langlopende trent mag dan misschien omhoog zijn maar ik zie het nu als een piek dus zou niet in goud investeren.

Mijn (nog te bouwen) huis in Thailand schrijf ik direct af. Is geen goede investering.
Grond, misschien maar ja, dat mag je niet in eigendom hebben zoals Prajak al schreef.

Als het geld is dat je kan missen zou ik het nu op de beurs beleggen. Maar ja, dat wil je niet.
Een alternatief heb ik voor mijzelf op dit moment ook niet.

Dus toch maar Greenpeace dan?
Ben je gelijk voor altijd van die zorg af. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#6 Bericht door greenthaiway » vrijdag 07 januari 2011, 23:15

Het bedrag is eigenlijk niet interessant genoeg om te beleggen.
Ik zou het maar lekker egoïstisch opsouperen 8-)
Anders, gewit, op een spaarrekening zetten.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#7 Bericht door Gardensafari » zaterdag 08 januari 2011, 01:42

Als ik alles goed bekijk, dan hebben we hier een vragensteller.
Van vragensteller hebben we al meer dan één dag in het geheel niets vernomen.
Vragensteller deelt ons mede over € 50.000 te beschikken.
Dat is zo'n bedrag waarvan je zegt: "het is niet goed en het is niet slecht".

Vragensteller weet eigenlijk niet of hij dat bedrag moet beleggen of opmaken.
Dat is logisch.
Als hij het belegt, heeft hij geen lol, maar wel rendement.
Als hij het bedrag er doorheen jaagt, heeft hij wel lol, maar aan het eind geen geld.
Als vragensteller al op leeftijd is, heeft beleggen in goud of anderszins geen zin.
Als vragensteller nog jong is, dan vraag ik me af: wat wil je met "slechts" 50.000 euri.
Pik een meid op in Pattaya langs het strand en je kunt zo'n 10.000 wipjes maken met de "short time girls'".
Grote kans op een nare venerische ziekte, dus het zal moeite genoeg kosten om de 50.000 er werkelijk door heen te jassen.

Wat ik bedoel is dat ik deze vraag zo onzinnig vind.
Die € 50.000 had je ook wit kunnen verdienen en dan had je nu geen geslachtsziekte.
Ik neem vragensteller dan ook niet serieus.
Terwijl hij zich bij zijn geslachtsdeel laat nemen, worden wij bij de neus genomen.
Beide onderdelen gaan vervolgens lopen.
Bij hem heet dat een druiper, bij ons een neusverkoudheid.

Misschien ben ik te hard, maar dit topic is absoluut niet serieus te nemen.
En het mag ook niet serieus genomen worden.
Of, om het anders te stellen, ik wil ook niet graag serieus genómen worden.
Mijn poepgat fungeert als uitgang en dat wil ik graag zo houden.

Voor de nichten op deze site geldt wellicht iets anders, maar die stellen dan ook niet van dit soort idiote vragen....
Dit klinkt misschien wat hard, maar ik heb het een beetje gehad met dit soort flauwekul.
Waarom?
Ach, ik ben gewoon in een pestbui vandaag.
In Holland is het koud, nat en glad.
De euro zakt als de ziekte en mijn vrouw vertrekt volgende week naar Thailand....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#8 Bericht door prajak » zaterdag 08 januari 2011, 02:14

Er zitten ook in dit forum mensen die jacht maken op zwart geld en op oneigenlijk gebruik van regeltjes.

We herinneren ons de "wijsneus" die geen fatsoenlijk NL kon schrijven en die ons gouden bergen beloofde met de Spanje-route. Hopelijk reageert een van ons met een "Ja, dat doe ik ook...." en dan hebben ze hem/haar te pakken tenzij alle berichten uit een emailcafe komen.

Zo kan dit bericht van deze Nova-etc ook zijn. Trap er niet in en laat je nimmer uit over gekleurde poen en routes naar Thailand die eigenlijk niet daarvoor zijn bedoeld en frauduleus handelen betekenen, tegen welk land en welke regels ook. Big Bro leest mee.

Ik zie dat dit persoon nieuw is en 2 keer heeft gepend en dan al over vertrouwelijke zaken ? En ik zou nimmer iets zeggen over de kleur van mijn poen behalve als het wit is.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#9 Bericht door Geert S » zaterdag 08 januari 2011, 03:18

Gardensafari schreef: Pik een meid op in Pattaya langs het strand en je kunt zo'n 10.000 wipjes maken met de "short time girls'".
:lol: :lol:


Nee, nee, vragensteller heeft een goede relatie met een Thaise die bovendien zwanger is van hem.. :lol:

In dit geval zie ik het probleem totaal niet, een beeeetje Thaise jaagt dat geld er in een week wel doorheen, en anders heeft ze vast wel een vader met een waterbuffel die plots watervrees heeft gekregen of zo... allemaal no problem, mark my words, binnen een week is dat probleem verdwenen als sneeuw voor de zon!

Voor de rest ben ik het met je eens, zoveelste trolletje, gewoon niet serieus nemen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#10 Bericht door Mart » zaterdag 08 januari 2011, 03:32

Gardensafari schreef: Als vragensteller nog jong is, dan vraag ik me af: wat wil je met "slechts" 50.000 euri.
Pik een meid op in Pattaya langs het strand en je kunt zo'n 10.000 wipjes maken met de "short time girls'".

Ach, ik ben gewoon in een pestbui vandaag.
Even aan Prajak vragen of ik mijn goede bril op de neus heb cq of mijn rekentuig machien niet ziek is :?:
Is mijn berekening juist :?:
50.000 x 40 = 2.000.000 : 10.000 = 200

Is het tegenwoordig zo goedkoop :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#11 Bericht door dutch » zaterdag 08 januari 2011, 03:48

Ik ben niet geneigd om direct het woord " troll" te gebruiken. :|
Wel heb ik nogal wat vraagtekens,maar misschien is alles eenvoudiger als gedacht en horen we graag van de OP
Hoe iemand met 51 jaar al een zwart bedrag van €50.000,- heeft vanuit een baan (?) bij de brandweer = overheidsdienst en wat "beveiligingswerk" ?
Met 55 jaar met vervroegd pensioen en dan voldoende hebben om een- 50% Thailand en 50% Nederland- leven te lijden?
Ik ging met 63 met vervroegd pensioen en had 70% van mijn laatstgenoten salaris tot aan mijn normale pensioen(AOW)leeftijd.
Hij spreekt ook nog over overwaarde (als zijn huis is afgelost en verkocht) maar blijft voor 50% in Nederland wonen.Waar ?
Heeft dus behuizing nodig in Thailand voor zich zelf en zijn (nog) zwangere vriendin en gaat deze vriendin dan elk half jaar mee verhuizen?En dat alles van een vervroegd ambtenaren pensioen.
Ik ben het met vorige sprekers eens dat het,als je dieper op de zaken ingaat,een wat warrig geheel hebt. :?:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#12 Bericht door prajak » zaterdag 08 januari 2011, 04:11

Ja, Mart, je hebt het juiste brilletje op je neus en een goede zakjap gevonden deze keer !

Maar waarom vraag je het aan mij ? Ik heb geen verstand van wulpse strandjuffen en weet al helemaal niks van jeweetwel in een duinpan tussen het aan je dierbaarste onderdelen kietelende helmgras.....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#13 Bericht door Jim » zaterdag 08 januari 2011, 07:01

50k zwart geld gespaard hebben, is natuurlijk een fluitje van een cent.
zat beroepen waar dat heel erg gemakkelijk gaat.. schilder, auto-beunhaas, kapper, loodgieter en/of alles wat met de bouw te maken heeft, computer nerd.
of anders een zolderkamer ombouwen tot wietkwekerij.

als je 20 jaar geleden bent begonnen met sparen, is 50k zelfs nog wat magertjes.
meenemen naar thailand is nogal lastig.
de geldhonden ruiken je op 100 meter afstand, dus als je pech hebt kan je op schiphol verklaren waarom je 50 duizend euri in condooms hebt verpakt en in je kontgat hebt verstopt :D

oh, en je huisje kan je verkopen en een stacaravan of vakantie woninkje kopen voor als je in de zomer in nederland bent.

.... zo, alles weer opgelost... :ugeek:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#14 Bericht door Mart » zaterdag 08 januari 2011, 10:28

Jim schreef: meenemen naar thailand is nogal lastig. :ugeek:
Advies nodig :?: Stuur maar een PB :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#15 Bericht door Gardensafari » zaterdag 08 januari 2011, 10:31

Mart schreef:
Jim schreef: meenemen naar thailand is nogal lastig. :ugeek:
Advies nodig :?: Stuur maar een PB :roll: :lol:
Jouw behulpzaamheid kent ook werkelijk geen grenzen.... :mrgreen:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”