Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#16 Bericht door prajak » zaterdag 08 januari 2011, 17:26

Maar Mart heeft zijn percentage provisie nog niet genoemd......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#17 Bericht door Mart » zaterdag 08 januari 2011, 18:32

prajak schreef:Maar Mart heeft zijn percentage provisie nog niet genoemd......
Kijk .... als je wilt blijven genieten van stroopwafels, worstenbroodjes en ook speculaas, moet ook ik ..... oplossingen bedenken :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#18 Bericht door Borowolf » zondag 09 januari 2011, 01:45

Pik een meid op in Pattaya langs het strand en je kunt zo'n 10.000 wipjes maken met de "short time girls'".
Even afgezien van de kosten en het soort meiden lijken me dit soort adviezen tot niet alleen het verlies van het geld leiden maar ook tot het verlies van elke vorm van welbevinden. Een korte berekening leert me dat als de betreffende persoon er 10 jaar voor "uittrekt" hij gedurende die 10 jaar elke dag gemiddeld 2,7 meiden moet oppikken.

Dat klinkt leuk maar volgens mij komen die meiden je na een week al de oren uit, na een jaar sleept de man zich voort in een moeilijk voorstelbare houding en na 10 jaar........ dan is ie allang dood en begraven. Misschien heeft OP zich al overgegeven aan het advies en reageert hij daarom niet meer.

Kortom, het blijkt maar weer eens dat het verstandig is de adviezen op deze site serieus na te "trekken" voordat er niets meer van je overblijft. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#19 Bericht door Jeanette » zondag 09 januari 2011, 08:55

Het was ook een 'beetje dom' advies in de catagorie; "Ga er lekker van eten bij Ikea, je kunt er 50.000 keer van ontbijten", om eens een ander zintuig op dezelfde manier te verwennen. :mrgreen: Of laat de grote schoonmaak 1000 keer zwart doen. :mrgreen:

Betere bui vandaag Gardensafari? Wanneer vliegt je vrouw?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#20 Bericht door Gardensafari » zondag 09 januari 2011, 10:31

De berekening van Borowolf lijkt mij niet onjuist.
Voor een gewone man een inderdaad niet erg aanlokkelijk vooruitzicht.
Maar voor vragensteller een fluitje van een cent.
Borowolf is kennelijk vergeten dat het hier een spuitgast betreft!

Het regent niet meer en de zon begint te schijnen.
Mijn vrouw vliegt op zaterdag aanstaande.
Vier weken ontspanning liggen in het verschiet.
Ik heb alle reden tot feestvieren.

Maar: ik zal haar toch wel missen.
Ik moet voor mijn eigen eten gaan zorgen, terwijl zij een geweldige kokkin is.
De baht blijft maar stijgen.

Dat alles afwegende bekruipt mij een gevoel van machteloze doch alom aanwezige eenzaamheidsbeleving.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#21 Bericht door Mart » zondag 09 januari 2011, 12:33

Gardensafari schreef: Bij het opstaan hou ik van mensen, rond het middaguur wordt dat een stuk minder.
en verder ????????
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Nova-Mayawee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 december 2010, 06:58

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#22 Bericht door Nova-Mayawee » zondag 09 januari 2011, 14:51

Uuuhhhhhh, Wat een boute en ondermaatse taal van sommige......
Ik wist niet dat je zo gewapend, een gewone vraag moest stellen....
Ik heb een eerlijke vraag gesteld, om advies in te kunnen winnen, maar had niet op zoveel kritiek gerekend en zeker niet van gelouterde mannen die het al helemaal gemaakt hebben!
50.000 euro zwart of wit, is hier in NL nog steeds ruim meer als een modaal jaar inkomen (33.000) en ik heb van huis meegekregen dat je mensen die werken zonder anderen te benadelen moet respekteren.....
Ik heb dit geld zelf verdiend met eigen handen, en ik wil er op een goede manier mee omgaan!
Maar ja, je hebt altijd mensen die rijker bedeeld zijn.....
Maar ik ben er ook van overtuigd dat er individuen zijn die zich groter voor doen!
Ik behoor in ieder geval bij de groep die 50.000 een aanzienlijk bedrag vinden.
Gelukkig waren er ook mensen met positieve feedback, die mij gesterkt hebben in mijn eigen voornemens, mijn dank daarvoor!

Heren veel succes, en veel plezier met jullie eigen verdiende centjes, :)

Gr. Rick.

"It is very easy to be rude from a distance "!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#23 Bericht door Jeanette » zondag 09 januari 2011, 15:47

Ik zat een beetje te geiten, sorry Rick. Zo heet mijn kleinzoon ook en die zegt weleens; Oma blijft een meisje en meisjes zijn eng". Ach, hij is 13, hij weet nog niet beter.

Om op je eerste vraag terug te komen.... Je hebt een huis.... Je wilt 's zomers op de camping van de keukenhof (of duinrel).... Je hebt nog wat jaartjes om plannen te maken.... Dus als je nu in het weekend en 's zomers vast oefent in het camping leven dan vind je misschien wel een vertrouwd iemand/stel/gezin die als jij gaat 50/50-gen in Thailand/Nederland, 's winters jouw huis wil huren zodat je geen dubbele woonlasten hebt. Dan zijn niet alle schepen achter je verbrand en bij spijt kun je weer terug. Zo zou je het per jaar kunnen bekijken of je het nog leuk vindt.
[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#24 Bericht door prajak » zondag 09 januari 2011, 16:38

Rick, je hebt het zelf over je afgeroepen door met zwart geld aan te komen. Dat is niet te beleggen zonder van fraude te spreken. Ik heb je een paar tips gegeven en daar moet je het mee doen. Verder herhaal ik de opmerking van een van de forumleden. De fiscus leest mee hier. Sterker nog, ik heb hier een posting gelezen over de Spanje route en die was TE knullig in elkaar gepoot om waar te zijn. Men wacht tot iemand roept "dat heb/doe ik ook" en zijn IP adres wordt nageplozen en dan hebben ze je. Big Bro is machtig.

Het noemen van zwart geld is uitermate dom. Laat dat woord weg en je wordt serieus van info voorzien.

Maar misschien ben jij wel de fiscus ? Op zoek naar.....? Het zou zo maar kunnen. Het is namelijk vreemd dat een nieuw lid hier zomaar zijn geheimpje prijs geeft. Dat geeft te denken. Wij zijn misschien gelouterd maar zeker niet achterlijk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#25 Bericht door prajak » zondag 09 januari 2011, 16:49

Maar, jullie kennen me, ik heb natuurlijk alle aangedragen inventieve oplossingen eens stevig ingetoetst op mijn zakjap. 50 K euro besteden in huizen van plezier ? Nu zijn die op het land duurder dan bij het oppikken van een juffie of een boy op een strand maar toch !

Ik verraad niets over mijn fysieke toestand en vermogens maar als ik een dergelijk bedrag zou moeten besteden aan.... dan zat er binnen de kortste keren geen muziek meer in mijn ouweheer ! Dan haal ik de tijd dat het ding uitsluitend gaat dienen als uitwaterende sluis te snel dichterbij.

Ach. dan ik kan altijd nog "ingeland" worden..... Die lui hebben verstand van sluizen....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#26 Bericht door jumbo » maandag 10 januari 2011, 02:26

middenlange termijn goud en zilver, langere termijn OG... altijd goed
en je moet flexibel genoeg zijn om een jaar langer zonder je geld te kunnen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nova-Mayawee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 december 2010, 06:58

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#27 Bericht door Nova-Mayawee » woensdag 12 januari 2011, 00:57

Ik heb alle adviezen op waarde beoordeeld, en ik neem ze ook zeker mee in mijn achterhoofd.
Ennuh, ik ben niet van de fiscus maar ik wil met mijn woord en geschrift nog weleens te spontaan en impulsief reageren......
Maar met het uitgeven van mijn centjes, ben ik een echte " Hollander " en " Weegschaal "!! :D

Tot horens,

Gr. Rick.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#28 Bericht door joepattaya » woensdag 12 januari 2011, 03:32

Nova-Mayawee schreef:Ik heb alle adviezen op waarde beoordeeld, en ik neem ze ook zeker mee in mijn achterhoofd.
Ennuh, ik ben niet van de fiscus maar ik wil met mijn woord en geschrift nog weleens te spontaan en impulsief reageren......
Maar met het uitgeven van mijn centjes, ben ik een echte " Hollander " en " Weegschaal "!! :D

Tot horens,

Gr. Rick.
Ben dan maar gewoon lekker zuinig op je centjes..........laat de helft staan op een NL bankrekening en ga met de andere helft aan de slag.
Lukt het NIET om binnen een jaar iets op poten te zetten, keer dan terug, neem je verlies voor lief en geniet van je andere helft.
Lukt het WEL om binnen een jaar iets fatsoenlijks op poten te zetten.........dan kun je altijd je Nederlandse rekening aanspreken.

Let wel op, dat waarin je ook investeert, je zult OFFICIEEL nooit 100% eigenaar zijn. (Ja, je kunt een condo op je eigen naam zetten, maar als puntje bij paaltje komt, dan ben je ook geen 100% eigenaar van het volledige onroerend goed en je kunt niet zomaar aan iedereen verkopen (49/51-regel).

Nog een ander klein tipje: Wacht even met investeren totdat duidelijk wordt hoe het met "Thailand's Vader" gesteld is. Papa's gezondheid laat te wensen over en men verwacht elke moment zijn 'overgave'. Iedereen in Thailand (Thai en gasten) zijn best wel een beetje bang voor dat moment, omdat niemand echt weet hoe de Thaise gemeenschap gaat reageren op dit evenement.
In het gunstigste geval gaat Thailand plat voor een aantal dagen en mogen de mensen in dienst van de overheid 100 dagen in het zwart gehuld gaan; in het ergste geval gaat Thailand een jaar plat, loopt dus het toerisme terug tot een nulpunt, dondert de hele economie in elkaar, vliegen de Thai mekaar in de haren, waarbij uiteindelijk de buitenlanders het onderspit delven en hun toevlucht moeten zoeken in het buitenland, na achterlating van hun investeringen, die uiteraard door de Thaise bevolking in dank aanvaard worden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#29 Bericht door greenthaiway » woensdag 12 januari 2011, 08:58

Voorspelling van Greenthaiway;
Denk zelf dat het redelijk voorspelbaar is wat er gebeurt na vaders overgaan naar het volgend koninkrijk...
De zoon volgt op, degenen die liever de zuster op de troon zien zullen het onderspit moeten delven.
Thaise koninginnen zijn er nooit geweest...
De zoon heeft ook het leger achter zich.
De middenklasse en hoger, zij die de macht hebben, hebben geen baat bij onrust.
De macht ligt bij de loop van het geweer en de pecunia, de zoon heeft beiden als medestander na heengaan papa.
Na de rouwperiode is het business as usual.
Niemand die het weet, het is MIJN aanname.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Investeren......(voorbereid zijn op de toekomst).....

#30 Bericht door Pieter » woensdag 12 januari 2011, 09:16

greenthaiway schreef:Voorspelling van Greenthaiway;
Denk zelf dat het redelijk voorspelbaar is wat er gebeurt na vaders overgaan naar het volgend koninkrijk...
De zoon volgt op, degenen die liever de zuster op de troon zien zullen het onderspit moeten delven.
Thaise koninginnen zijn er nooit geweest...
De zoon heeft ook het leger achter zich.
De middenklasse en hoger, zij die de macht hebben, hebben geen baat bij onrust.
De macht ligt bij de loop van het geweer en de pecunia, de zoon heeft beiden als medestander na heengaan papa.
Na de rouwperiode is het business as usual.
Niemand die het weet, het is MIJN aanname.
Je weet het niet net als die engelsman die bang was voor WOIII en een Globe eens goed bekeek en daar
zag hij heel ver weg van engeland de Falkland eilanden.
Hij emigreerde daar naar toe en binnen een jaar begint de oorlog daar.

Deze koning is trouwens de de zoon van de 69 ste zoon van Rama V dus ook niet een directe opvolgert.

Wat ook dus zomaar zou kunnen dat dat kleine menneke koning wordt en den zuster voogd wordt tot hij 18 is.

Taksin kan ook nog naar den Usa gaan en met de echte oudste zoon van de prins het hele stelletje een poets bakken.

of we krijgen gewoon een noord en een zuid thailand.


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”