Skype.

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Skype.

#1 Bericht door nbreeker » maandag 27 december 2010, 07:15

Sinds gisteren 26 december ben ik verstoken van Skype,zijn er meerdere die dit probleem hebben of ben ik de enigste.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Skype.

#2 Bericht door elst99 » maandag 27 december 2010, 08:03

Er is een storing geweest, maar bij mij doet skype het weer!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Skype.

#3 Bericht door nbreeker » maandag 27 december 2010, 09:46

elst99 schreef:Er is een storing geweest, maar bij mij doet skype het weer!
Hartelijk bedankt voor je antwoord bij mij doet skype het inmiddels ook weer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Skype.

#4 Bericht door Ashley » dinsdag 07 februari 2012, 16:41

Mijn vriendin heeft sinds vandaag internet bij haar thuis(Sawang dean din)
Wij hebben voor die tijd ge skyped bij een internet cafe, nou was dat niet alt te best maar beter als wat ze nu heeft.

Zij ziet en hoort mij goed, maar ik hoor haar dus wel redelijk goed maar zie haar amper, skype geeft de melding dat de internetverbinding te langzaam is. Is dat dan bij haar of bij mij te langzaam?
Aan computers ligt het niet want die zijn splinternieuw.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Skype.

#5 Bericht door driver » dinsdag 07 februari 2012, 17:00

Ashley schreef:Mijn vriendin heeft sinds vandaag internet bij haar thuis(Sawang dean din)
Wij hebben voor die tijd ge skyped bij een internet cafe, nou was dat niet alt te best maar beter als wat ze nu heeft.

Zij ziet en hoort mij goed, maar ik hoor haar dus wel redelijk goed maar zie haar amper, skype geeft de melding dat de internetverbinding te langzaam is. Is dat dan bij haar of bij mij te langzaam?
Aan computers ligt het niet want die zijn splinternieuw.
Wij skypen regelmatig vanuit Ede met Bandung (Udon T) alletwee met nw. computers maar regelmatig slechte verbinding, beeld niet goed of er wordt ook gezegt te traag.Zal wel door de afstand komen denk ik want telefoonverkeer is ook vaak hopeloos ,lees kraaklijn of slecht te bereiken en dat geldt ook voor Sung Noen en in mindere mate voor Chon Bury .
Skypen met familie in BKK gaat vaak veel beter hoe dat komt ...betere ontvangst mogelijkheden oid ?

Wat minder beeld betreft kan het denk ik ook aan de camera liggen die op of in de computer zit .

mvg driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Skype.

#6 Bericht door Ashley » dinsdag 07 februari 2012, 17:51

Telefonisch bereik dat zit wel goed, ik bel mijn vriendin elke dag met een prepaid toestelletje van 20 eurro en een simkaart van lebarra en dat werk perfect of ze naast me op de bank zit.

Wij hebben dat internet vorig jaar December aangevraagd. Was een aanbieding, ik heb het vermoeden dat ze niet de aanbieding heeft gekregen(dus de snelheid van internet)waar we om hebben gevraagd.

Morgen maar eens aan haar vragen.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Skype.

#7 Bericht door v@go » dinsdag 07 februari 2012, 19:57

Als je skype hebt kun je een abonnement (wereld pakket) nemen van 10 euro en kun je 10.000 minuten per maand bellen naar vast en mobiel in Thailand en nog heel wat landen op de wereld. Heb je een smartphone kun je ook de app van skype downloaden. Je laat Thailand bellen en je neemt niet op maar belt met skype "gratis" terug.

http://www.skype.com/intl/nl/prices/pay-monthly/ inderdaad als je slecht verbinding heb, is eerst het beeld dan pas het geluid slecht.

Dat er slechte verbinding is ligt meerstal niet aan de Nederlandse provider. Want ik neem aan dat je niet meer via de telefoon internet maar Kabel oid. en die is anders dan de Thaise kabel :giggle:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Skype.

#8 Bericht door nbreeker » woensdag 08 februari 2012, 01:38

v@go schreef:Als je skype hebt kun je een abonnement (wereld pakket) nemen van 10 euro en kun je 10.000 minuten per maand bellen naar vast en mobiel in Thailand en nog heel wat landen op de wereld. Heb je een smartphone kun je ook de app van skype downloaden. Je laat Thailand bellen en je neemt niet op maar belt met skype "gratis" terug.

http://www.skype.com/intl/nl/prices/pay-monthly/ inderdaad als je slecht verbinding heb, is eerst het beeld dan pas het geluid slecht.

Dat er slechte verbinding is ligt meerstal niet aan de Nederlandse provider. Want ik neem aan dat je niet meer via de telefoon internet maar Kabel oid. en die is anders dan de Thaise kabel :giggle:
Ik heb BBB premier en betaal 1163 bath per maand en dat is hebben ze mij verteld speciaal voor Internationaal internetten,heb goede skype verbinding zowel van computer naar telefoon als van computer naar computer ook met camera en goede verbinding met Internetbankieren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Skype.

#9 Bericht door Jim » woensdag 08 februari 2012, 07:23

doe 's een speedtest naar amsterdam?

www.speedtest.net
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Skype.

#10 Bericht door nbreeker » donderdag 09 februari 2012, 00:03

Jim schreef:doe 's een speedtest naar amsterdam?

http://www.speedtest.net
Hallo Jim,ik heb de speedtest naar Amsterdam gedaan en hier is de uitslag.

Ping 48.
Download 3.07 mbps
Upload 0.76 mbps.
Groeten.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Skype.

#11 Bericht door v@go » donderdag 09 februari 2012, 00:42

gegevens die je nodig hebt voor skype:

Downstream Requirements for Skype

According to Skype, the minimum-to-recommended downstream speed for regular Skype audio calls is 30kbps to 100kbps. For regular Skype video calls, the speed range is 128kbps to 300kbps; for high-quality video calls, 400kbps to 500kbps; and for high definition video calls, 1.2Mbps to 1.5Mbps. Group Skype video calls with three or four users need 512kbps to 2Mbps; with five or six users, 2Mbps to 4Mbps; and with seven or more users, 4Mbps to 8Mbps.


Upstream Requirements for Skype

Skype's minimum-to-recommended upstream speeds for regular Skype audio calls are 30kbps to 100kbps. For regular Skype video calls, the range is 128kbps to 300kbps; for high-quality video calls, 400kbps to 500kbps; and for high definition video calls, 1.2Mbps to 1.5Mbps. All group Skype video calls with any number of users require downstream speeds of 128kbps to 512kbps
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Skype.

#12 Bericht door Jim » donderdag 09 februari 2012, 00:43

nbreeker schreef: Hallo Jim,ik heb de speedtest naar Amsterdam gedaan en hier is de uitslag.

Ping 48.
Download 3.07 mbps
Upload 0.76 mbps.
Groeten.
Nick.
die ping zal wel 480 zijn :)

up/download snelheden zien er niet slecht uit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Skype.

#13 Bericht door nbreeker » donderdag 09 februari 2012, 01:40

Jim schreef:
nbreeker schreef: Hallo Jim,ik heb de speedtest naar Amsterdam gedaan en hier is de uitslag.

Ping 48.
Download 3.07 mbps
Upload 0.76 mbps.
Groeten.
Nick.
die ping zal wel 480 zijn :)

up/download snelheden zien er niet slecht uit.
Ik heb ook weinig klachten die had ik wel allerlei vervelende dingen ook storings golven op m'n beeld ik gebruik een 32" flatscherm tv als monitor,tevens had ik veel meldingen dat m'n usb te traag was terwijl ik een Usb 2 hub gebruikte ,ik ben toen eens gaan vragen in een wat kleinere computerzaak en die man adviseerde me om een betere monitor kabel te installeren,die heb ik bij hem gekocht ik mocht hem terugbrengen als het niet werkte en ik hem een scherp beeld en geen meldingen meer van usb alles werkt nu prima.
Heb ook een ups aangeschaft had hem net geinstalleerd na hem opgeladen te hebben begon het netwerk te schommelen nu hij pikte alles netjes op,ook met een powercut heb ik mooi de tijd om netjes af te sluiten.
Ik heb een abonnement met Donna zodat ik via m'n computer de motorraces (MotoGP)live als ook de trainingen en de kwlificatie kan volgen ook dat werkt heel goed en heb een vlijmscherp beeld.
Ik had eerst Indy voor 500 bath per maand maar veel storingen toen ik het eigenlijk een beetje zat werd heb ik het wat hogerop gespeeld en toen kwam er een manager bij me thuis en gaf me Premier voor een maand gratis sindsdien heb ik premier hij zei heel Thailand zit op Indy en internationaal werkt dat niet geweldig,skype ging vaak fout,Internet bankieren allemaal vervelende dingen maar nu ben ik wel tevreden.
Toen ik in Thailand kwam 7 jaar geleden gebruikte ik een bluetooth verbinding via de telefoon wat dat betreft is er evengoed wel veel veranderd en verbeterd.
Ik heb ook nog een pingtest gedaan met Rotterdam kon Amsterdam niet vinden,hier is de uitslag.

385 m/s
1 m/s Jitter
0% Packetloss.
Het zegt jou zeker weten meer dan mij.

Groeten.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Skype.

#14 Bericht door Kees » donderdag 09 februari 2012, 10:52

Ook maar even getest, vanuit Hua Hin.
Voor wat het waard is :ugeek:
Ping 35 ms
Download 4,86 Mbps
Upload 0.24 Mbps.

En Jim geen 350
35 ms is wat de test aangeeft.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Skype.

#15 Bericht door Edje » donderdag 09 februari 2012, 12:31

Die test stelt niets voor. Op dit moment een zeer slechte verbinding, alles werkt maar op halve kracht. Komt hier vaker voor. Laat je een monteur komen, doet de speedtest en zegt 'ok'
Ik weet wel beter. Testuitslagen zijn altijd gelijk, nu ook weer:
Ping, 30ms
Download, 9,04Mbs en Upload 0,87Mbs. Precies de waarden volgens abonnement 3BB.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”