backpacken in het mooie thailand.

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: backpacken in het mooie thailand.

#16 Bericht door trompetter » dinsdag 04 januari 2011, 16:55

Duiker schreef:Oei oei oei, maar vergeef me wel als ik me een keer verspreek. Immers ik heb een geheugen als een..ehh hoe heet dat ook al weer?
teef ...?
of was het weef?

Ik denk dat we het in die buurt moeten zoeken.

met vriendelijke groet
en trompetgebral

... ach, op het laatste moment schoot het me te binnen:
zweef

(jaja, als het er echt op aan komt, dan ben je bij mij niet aan
het verkeerde adres!)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: backpacken in het mooie thailand.

#17 Bericht door prajak » dinsdag 04 januari 2011, 17:21

Ja ja, heer Duiker, met de vorderende leeftijd komen ook de gebreken. Dan vergist men zich wel eens met de juiste woordjes. Het is u vergeven. In dit land noemt men mij Khun Dta, "OPA". Nondepie ! Al kan men natuurlijk ook "eerbiedwaardige oudere heer" bedoelen. Daar houd ik het dan maar op.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: backpacken in het mooie thailand.

#18 Bericht door Duiker » dinsdag 04 januari 2011, 20:52

Ja ja, ook tegen mij word door de `jeugd` wel eens opa gezegd. En je kan er weing tegen doen.
In het begin keek ik wel vreemd op toen een thai `papa` tegen een oudere man zei. Het was toch duidelijk dat het niet de natuurlijke vader was. Inmiddels weet ik dat het uit een soort van respect gezegd werd. Maar het was wel grappig om het te horen.


Zo, en nou ga ik weer van het forum genieten.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: backpacken in het mooie thailand.

#19 Bericht door trompetter » zaterdag 08 januari 2011, 12:11

Duiker schreef:In het begin keek ik wel vreemd op toen een thai `papa` tegen een oudere man zei. Het was toch duidelijk dat het niet de natuurlijke vader was. Inmiddels weet ik dat het uit een soort van respect gezegd werd. Maar het was wel grappig om het te horen.
Zo, en nou ga ik weer van het forum genieten.
Mijn vrouw noemt me 'pappa'.
En ik noem haar nog steeds Khun Yong, althans als ik aan haar refereer
in bijzijn van Thaise derden.
Het 'pappa' zal europeanen wellicht vreemd in de oren klinken, maar volgens
ingewijden bestaan er in Europa nogal wat vooroordelen met betrekking tot een
bovengemiddeld leeftijdsverschil tussen partners en kan die benaming misschien
juist daarom wel goed uitpakken bij een bezoek aldaar.

Mijn Nederlandse tandarts was samen met een ontzettend aardige vrouw die iets
van twintig jaar jonger was dan hij zelf. Het verbaasde hem altijd dat bijvoorbeeld
op terrasjes altijd flarden van zinnen hoorbaar waren waar het woord 'suikeroompje'
in voorkwam.
Nederlanders hebben klaarblijkelijk een oordeel over alles en iedereen en ze voelen
zich om hen moverende redenen blijkbaar genetisch gedwongen deze ongevraagd te
uiten, ongeacht of dat op prijs gesteld wordt of niet.
Er zijn mensen die me gewaarschuwd hebben voor de intolerantie en botheid van de
gemiddelde Nederlander. Die zou nog erger zijn dan wat de Thaise marktlui op dit
terrein presteren en dat is niet mis!

Je zou het als een vorm van kleinburgerlijke drang tot sociale aanpassing, identificatie,
kunnen zien, zo van 'kijk dat nou toch eens, dat kan toch niet'.

Als ik zo'n lading aardappelvormige oudere landgenoten hier uit een toeristen bus zie
stappen, heb ik natuurlijk ook zo m'n gedachten.
Stilzwijgend constateer ik dan dat er blijkbaar geen evenwicht is tussen de hoeveelheid
voedsel die men inneemt en de lichamelijke prestaties die er tegenover staan.

Maar daar laat ik het dan ook bij. Ik heb geen enkele behoefte om daar luidkeels
commentaar op te geven. Ik hoop voor iedereen dat hij en zij gelukkig is in en met
zijn en haar relatie, punt uit!

met vriendelijke groet
en trompetgeschal

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: backpacken in het mooie thailand.

#20 Bericht door prajak » zaterdag 08 januari 2011, 17:22

Zeker, zeker, heer Trompetter !

Ik herinner me nog uit mijn jeugd in Haarlem waar ik als menneke van een jaar of 14 getuige was van een tafereel in hartje stad waar een heer werd aangesproken door een drietal nozems, want die had je toen nog. De heer in kwestie werd toen algemeen een "zwarte" genoemd maar daarvoor hebben we nu nette woorden als "koffiekleur", "allo" en "medelander" en niet ten onrechte, dat laatste woord dan. De heer was voorzien van een roomblanke dame en er vielen woorden als "rassenvermenging". Men werd best agressief maar gelukkig was de heer voorzien van een judo-band van een kleur gelijk aan zijn huid er vielen een paar vette klappen en de nozems zochten een veilig heenkomen op hun Puchs met gerieflijk hoog stuur.

Hier in NK woonde een meneer van Down Under, dat hij moge rusten in vrede, die iedere farang die een partner had die geen 20 jaar jonger was een "granny grinder" noemde. Een "grinder' is een slijpmachine en dus is zijn opmerking het beste te vertalen als een "oma opslijper". Dat vond hij zo'n beetje een perversiteit van het ergste soort en liet niet na dat den volke mede te delen. Hijzelf deelde de bedstee met steeds wisselende deernes uit het "huis van plezier" en liet ook niet na te vertellen welke aktiviteiten plaatsvonden in de bedstee, doch gelukkig was dat onttrokken aan des burgermans oog. Hij is er niet oud mee geworden.

Ik ben happy met mijn nieuwe dame die maar 10 jaar en 11 maanden jonger is dan ik. Waarom ik dat verschil zo precies weet komt omdat ik nu de AOW ga aanvragen en me heb voorbereid op de partnertoeslag en net die ene maand betekent een immens (nou ja...) verschil in uitkering straks.

Maar ja, het feit dat ik een berekenende burger ben zal me door tenminste een lid in dit forum wel niet in dank worden afgenomen. We mogen van dat lid praten over telefoontarieven en goedkope vluchten, daar doet ze niet aan mee, maar iets uit de nationale pappot trekken is ogenschijnlijk een taboe. We lezen het wel.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: backpacken in het mooie thailand.

#21 Bericht door Mart » zaterdag 08 januari 2011, 18:42

trompetter schreef: Mijn vrouw noemt me 'pappa'.
Dat zegt mijn zoon ook. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: backpacken in het mooie thailand.

#22 Bericht door Jeanette » zaterdag 08 januari 2011, 19:15

Al onze masseuzes noemen ons (straks weer) mama en papa. [|) 8-)

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: backpacken in het mooie thailand.

#23 Bericht door trompetter » zondag 09 januari 2011, 03:23

prajak schreef:
Ik ben happy met mijn nieuwe dame die maar 10 jaar en 11 maanden jonger is dan ik. Waarom ik dat verschil zo precies weet komt omdat ik nu de AOW ga aanvragen en me heb voorbereid op de partnertoeslag en net die ene maand betekent een immens (nou ja...) verschil in uitkering straks.

Maar ja, het feit dat ik een berekenende burger ben zal me door tenminste een lid in dit forum wel niet in dank worden afgenomen. We mogen van dat lid praten over telefoontarieven en goedkope vluchten, daar doet ze niet aan mee, maar iets uit de nationale pappot trekken is ogenschijnlijk een taboe. We lezen het wel.
Iedereen, zonder uitzondering, vindt dat een deel van zijn als belasting afgedragen
en in dit verband vaak als 'zuur verdiende' beschouwde centen onterecht besteed wordt.
Daarom bestaan er gelukkig verschillende politieke partijen die namens de burger, dus
namens de belasting betaler/ontvanger, de belangen zo goed mogelijk in balans houden.
Een echte democraat kan daarmee heel goed leven.

Interessant is dat vaak juist die mensen die het minst bijdragen aan onze gemeenschappelijke
pot het meest klagen en dat, merkwaardig genoeg, de gemiddelde belasting ontduiker zich
daarbij zelfs overschreeuwt.

Een samenleving verleent z'n burgers rechten en plichten. Veel mensen proberen die plichten
te omzeilen. Veel minder mensen wensen geen gebruik te maken van de rechten.

De gemiddelde Nederlander verheugt zich zeer over het gratis koekje naast de koffie, zelfs als
ie voor het laatste anderhalve keer meer dan gebruikelijk betaalt. Dat is 'handelsgeest'.
En als het koekje onaangeroerd naast het kopje blijft liggen, verdwijnt het vaak tijdens een
sanitair aangestuurde afwezigheid van de betreffende koffie drinker.
Daarom bieden veel verpakkingen ook zo veel ruimte aan lucht: meer voor minder!


Calculerend burgerschap wordt ons al tijdens de eerste klas van de lagere school door middel
van het opdreunen van 'de tafeltjes' ingestampt. Daar is echt niets mis mee.
Berekenende burgers zijn vaak de verstandigste kiezers, omdat zij als zodanig natuurlijk
ook het gemeenschapsbelang in hun berekeningen opnemen.

De partner toeslag op de AOW is hier al eerder ter sprake gekomen. Als je er recht op hebt
kun je zelfs een strafkorting op je AOW krijgen als je er geen gebruik van wenst te maken.
Om de term 'calculerend burgerschap' in deze te gebruiken is dus van de zotte, tenzij je
daaronder wetsgetrouwheid verstaat.

Deze 'topic' is inmiddels alle kanten op gewaaid, maar het zou interessant zijn in dit verband
de nabestaanden pensioenen eens onder de loep te nemen, maar ik wil zelfs de 'zeikerds'
onder ons deze prachtige zondag ochtend niet verstoren 555!

met vriendelijke groet
en trompetgeschal

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: backpacken in het mooie thailand.

#24 Bericht door michaleo » zondag 09 januari 2011, 19:33

pascanellie schreef:...voor 3 weken.. bangkok ... na chiang mai ... eilanden krabi phuket Phitsanulok...
Lieve heeren oud en jong, ik vind dit programma voor drie weeken een beetje stress. Wil je, pascanellie, niet liever alleen naar noorden of naar zuiden gaan?
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: backpacken in het mooie thailand.

#25 Bericht door joepattaya » woensdag 26 januari 2011, 06:41

prajak schreef:Heer Duiker !
Bij ouwe knarren, ouwe koppen betekent dat, denk ik aan mensen met een verweerd gesmoelte, vele kraaiepootjes rond de ogen, op het punt staand een facelift te nemen, hangwangen, kwabben in de nek, een Michelin buikje, de vellen die aan de knietjes hangen en spataderen.
Afbeelding
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: backpacken in het mooie thailand.

#26 Bericht door Borowolf » woensdag 26 januari 2011, 09:49

Let op: ik vind dat Joe het mooier laat lijken dan het in werkelijkheid is.
De foto die hij afbeeldt is vermoedelijk zwaar gephotoshopt. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: backpacken in het mooie thailand.

#27 Bericht door Duiker » woensdag 26 januari 2011, 13:19

Maar ja, van wie is nou die foto? Van Joepattaya, of van prajak? Ik weet het niet, want ik ken ze geen van beiden persoonlijk.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: backpacken in het mooie thailand.

#28 Bericht door Borowolf » woensdag 26 januari 2011, 13:41

Volgens mij geen van beiden. Maar wiens vriendin het wel is, weet ik niet.
Ben wel een beetje jaloers. Het moet fantastisch zijn met zo iets op stap te mogen. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: backpacken in het mooie thailand.

#29 Bericht door prajak » woensdag 26 januari 2011, 15:58

Luister nou eens even, heer Duiker ! Je kunt me met alles vergelijken maar ik draag GEEN hoofddoek die al dan niet met een Gordiaanse knoop onder de kin is vastgezet ! Ik heb verder weinig maar toch wel degelijk hoofdhaar dus je kunt me niet vergelijken met de in Haagse prostitutiekringen bekende dame onder de naam Kale Jopie ! Al weet ik niet op welk soort haar dat "kale" slaat. Je weet het maar nooit bij "wandelaars..."

Maar wel is waar, ach, dat weet ge natuurlijk al lang uit uwen praktijk als versierder, dat, eenmaal de tandjes er uit, het trekken van bekken zoals de dame op de foto doet tot de mogelijkheden behoort ! Het doet het goed op feessies en partijen en betaalt ook nog ! Het zijn de zegeningen van een Kukident-vent en echt, je komt er nog wel achter, je bent pas een vent met Kukident.

Nu herinner ik me ineens een gedichtje. Maar dat moet ik even opzoeken.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: backpacken in het mooie thailand.

#30 Bericht door prajak » woensdag 26 januari 2011, 16:00

Daar is het versje, van wie anders dan Toon....

Het tandje van Jantje,

Hij heeft zijn eerste tandje,
Het kwam een beetje laat,
Het duurt een poos voor je met een bek vol tanden staat.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”