Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid genomen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid genomen

#1 Bericht door Ervee71 » woensdag 01 december 2010, 09:47

Gisteren was het weer zover, het afscheid na 3 maanden samen leven met mijn liefje.

Op 4 september reed ik, samen met mijn ouders, naar Schiphol om mijn vriendin op te halen voor haar 2de verblijf bij mij in Nederland. Het 2de verblijf stond in het teken, van het machtig worden van de Nederlandse taal ter voorbereiding op het inburgeringsexamen buitenland.
De dagen dat we samen waren, vlogen in een rap tempo voorbij. Voor je het eigenlijk goed en wel in de gaten had, moesten we ons al weer gaan voorbereiden op het aankomend afscheid. Een afscheid dat we hopelijk voor de laatste keer zullen meemaken.
Gisteren was het dan zover. Om 7.30 uur vertrokken we van mij thuis naar Schiphol, waar zij om 14:00 uur moest vertrekken met China airlines. Wat vroeger, dan gebruikelijk, vertrokken door de sneeuwval. Om 11:00 uur kon ze inchecken. Na het nuttigen van een bakje koffie en een tosti Hawai, was het dan zover en moesten we definitief afscheid nemen. Het was een afscheid met een lach en een traan.
De lach omdat ze naar huis ging, met het doel daarna voorgoed terug te keren.
De traan omdat je toch weer een hele tijd (tot 12 februari) moet leven zonder elkaars gezelschap en alleen via telefoon en computer met elkaar kan communiceren.
Om klokslag 14:00 uur kreeg ik een laatste sms-je, dat het vliegtuig naar het vertrekpunt vertrok.

Terug naar huis, waar het ineens eenzaam en koud was.
In de gang stonden nog een paar sloffen en paar laarzen, als herinnering dat er een vrouw in huis was geweest. Ook kijkt ze mij lachend aan vanaf een foto, die op de schoorsteenmantel staat.

Wanneer ik plaatsneem op de bank en de kat maar naar de deur blijft staren, wordt het mij ook allemaal wat teveel en steek vlug een fisherment-friend(sterk spul) in mijn mond.

Om 0:45 gaat de telefoon. Ze is weer veilig aangekomen in Thailand en staat op haar koffer te wachten. Ze verteld over haar vlucht, wenst me welterusten (alles in het Nederlands) en hangt op.

Vanaf nu is hopen, afwachten en aftellen:
Hopen en afwachten, dat het examen op 7 december goed gaat.
Hopen en afwachten, dat als het examen goed gaat, de IND de MVV-aanvraag goedkeurd.

Aftellen, de 6 dagen die ons resten tot haar examen.
Aftellen, de 74 dagen voor al eer wij elkaar weer kunnen vasthouden en samen zijn.

Sorry aan allen, maar ik moet het nodig even van mij afschrijven.
Het afscheidnemen is en blijft zwaar.
GETROUWD OP 24-08-2011

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#2 Bericht door michaleo » woensdag 01 december 2010, 12:12

Ervee71 schreef:Het afscheidnemen is en blijft zwaar.
Ja, dat klopt met zekerheid. Dat is vaak een basis voor veel huwelijksvoltrekkingen.

Het samenblijven, later, is ook niet eenvoudig en snel heb je vergeten, hoe het was, alleen en verlieft te zijn.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#3 Bericht door Ervee71 » woensdag 01 december 2010, 13:23

michaleo schreef: Het samenblijven, later, is ook niet eenvoudig en snel heb je vergeten, hoe het was, alleen en verlieft te zijn.

Dat zal ik in de toekomst moeten ondervinden of je gelijk hebt of niet.
[|)
GETROUWD OP 24-08-2011

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#4 Bericht door Borowolf » woensdag 01 december 2010, 16:45

Maar voor het zover is.... geniet van het verliefd zijn. Uit ervaring weet ik dat het jaren kan duren voor je naar een normaal niveau terugvalt. En misschien, misschien......
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#5 Bericht door jomel17 » woensdag 01 december 2010, 18:57

Ik weet wat je doormaakt,ook mijn vrouw is hier 2x 3 maanden geweest maar gelukkig nu al anderhalf jaar constant hier.
Wens je sterkte....
หลงรัก

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#6 Bericht door Ervee71 » donderdag 02 december 2010, 08:41

Borowolf schreef:Maar voor het zover is.... geniet van het verliefd zijn. Uit ervaring weet ik dat het jaren kan duren voor je naar een normaal niveau terugvalt. En misschien, misschien......

Zal ik zeker doen en mischien...hihi
GETROUWD OP 24-08-2011

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#7 Bericht door Ervee71 » donderdag 02 december 2010, 08:42

jomel17 schreef:Ik weet wat je doormaakt,ook mijn vrouw is hier 2x 3 maanden geweest maar gelukkig nu al anderhalf jaar constant hier.
Wens je sterkte....

Dank je [|)
GETROUWD OP 24-08-2011

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#8 Bericht door Akang » donderdag 02 december 2010, 17:03

Zo zijn mijn man en ik 5 jaar samen waarvan we elkaar ieder jaar minstens 5 maanden niet hebben gezien en de grootst mogelijke moeite hadden met het verkrijgen van een toeristenvisum voor hem om hier te zijn voor de geboorte van onze dochter....we hebben allemala neit voor de gemakkelijkste weg gekozen zal ik maar zeggen!!

Succes, hoop dat jullie snel samen kunnen zijn!!!
Even the longest journey starts with the first step...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#9 Bericht door driver » zaterdag 11 december 2010, 03:38

Jaaaaaaaa...ook Arie MOET 16 December weer terug naar Nederland en vindt dat nu al heel vervelend .
Ben nu 3 weken hier en bevalt me prima dus straks weer terug naar mijn huis in Ede, alleen slapen,alleen wakker worden ,alleen eten ....heb ik nu nog weinig zin in maar het is en kan voorlopig niet anders .

Ben allang blij dat ik nu weer 4 weken bij Sukanya kon zijn en dat ze zoals het er nu naar uitziet in April 2011 wslijk 4 weken naar Nederland kan komen.

Betekent dus in de praktijk tot nu toe :

April 2010: ben ik 3 weken in Thailand geweest
16 Juny - 15 July oid : ook 4 weken geweest
17 Nov-16 Dec : weer 4 weken geweest.

5 April 2011 - 4 Mei 2011 oid : Sukanya naar Nederland

Dus ong. 4 maanden veel bellen en internetten net als de periode July / Nov en we zien elkaar weer.
Mocht het haar niet lukken om hierheen te komen ga ik uiteraard weer naar Thailand toe.


ps : Akang

Gefeliciteerd met jullie dochter ook al is het misschien wat laat.
Maar ik las als ik het goed heb tenminste dat je in July nog 2 mnd had te gaan en dat er nu een dochter is .

mvg Arie

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#10 Bericht door Akang » zaterdag 11 december 2010, 17:21

Dankje Arie!

Inderdaad is onze dochter is inmiddels 10 weken oud en was papa een dag te laat voor de geboorte, alsnog hier en mocht van de rechter in Utrecht 30 dagen blijven, we hebben er dan ook van genoten die eerste tijd samen!

28 december vliegen Lotus en ik voor onbepaalde tijd terug naar Thailand en zal het gezin weer herenigd zijn!!
Laatst gewijzigd door Akang op maandag 20 december 2010, 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Even the longest journey starts with the first step...

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Na 3 maanden, hopelijk voor de laatste keer afscheid gen

#11 Bericht door Ervee71 » maandag 20 december 2010, 09:43

Zojuist de vertaalde en gelegaliseerde documenten uit Thailand mogen ontvangen. Nu nog een passende envelop zoeken en dan op naar het postkantoor. Vanaf dan is het afwachten geblazen.
Ik ben in ieder geval wel blij, dat ik de mogelijkheid heb, om halverwege het wachten naar Thailand te gaan.
Scheelt weer wat stress.
GETROUWD OP 24-08-2011

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”