Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marc Duiken Koh Tao
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 19:06

Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#1 Bericht door Marc Duiken Koh Tao » donderdag 18 november 2010, 05:17

Ik werk al jaren als duikinstructeur op Koh Tao, en ik wil reageren op de berichtjes die hier in de loop der jaren zijn geplaatst. Koh Tao is druk, daar is geen twijfel over mogelijk. Je kunt aan de westkust als ervaren duiker meer zien, ook waar. Maar wat kun je verwachten als je je open water wilt halen op Koh Tao? Ik zal daar zo eerlijk mogelijk antwoord op geven.

Er zijn tientallen duikstekken op Koh Tao, en die zijn ook nog eens vrij groot. Als ik ga duiken met mensen heb ik werkelijk nooit last van andere duikers. Hooguit kom ik een keer een groepje tegen, en dat is geen probleem. De indruk dat je in een kermis van duikers terecht komt is onterecht. Op veel plaatsen ben je de enige, en als je een goede instructeur hebt weet deze alle rustige en goede plekken te vinden.

OK, hoe kom je aan een goede instructeur? Allereerst; elke instructeur is lid van PADI (of een andere organisatie), en elke instructeur moet je cursus volgens precies dezelfde richtlijnen en eisen geven. Maar instructeurs verschillen natuurlijk. Ik denk dat de beste manier is om vantevoren met je instructeur te praten. Op Koh Tao, of nog liever, via email of zo. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren: sommige mensen willen dat er veel te lachen valt. sommige mensen willen een controle freak, sommige een visfanaat etc.