Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#61 Bericht door Mart » donderdag 23 december 2010, 17:24

Off topic.

Hallo Marc F.L

Na het lezen van je dessertatie kan ik het niet nalaten te reageren.

Behalve duikactiviteiten, lees ik ook:

Networking, Dating, Serious Relationships, Friends.

En dan vragen of er en dokter in de zaal is.

Pas gewoon je website aan en ga legaal werken.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#62 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 24 december 2010, 08:48

Marc Duiken Koh Tao schreef:
stevenl schreef:
Marc Duiken Koh Tao schreef:Steven schrijft:

bij binnenkomst op de luchthaven krijgt een Nederlander/Belg geen visum maar visumvrije entree;


1) Je bent volkomen off-topic.
2) Dit is muggenziften van de bovenste plank
3) Je bent weer bezig met ons zwart te maken

Is er geen moderator die hier iets van kan zeggen?
Klopt, volledig off topic.

Ik probeer je hier alleen te helpen zodat je website correcte informatie geeft. Maar goed, wordt blijkbaar niet op prijs gesteld.
In het uiterst onwaarschijnlijke geval dat ik je hulp nodig heb neem ik wel contact per email met je op, goed? Dit soort "hulp" stel ik hier inderdaad niet op prijs.
M.a.w. hou je dus het liefst de in-correcte info in stand
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#63 Bericht door duikertje » vrijdag 24 december 2010, 11:46

Jazeker ben ik op Koh Tao geweest, mijn relaas daarvan kun je ergens terug in dit draadje lezen

De omstandigheden hier zijn idealer dan in Nederland: het water is 29 graden, het zicht is goed, en de omgeving is kleurrijker dan je ooit boven water tegen zult komen. (ruim 70% van alle leven op aarde bevindt zich in de tropen)
Geheel anders dus dan water van 10 graden en 50cm zicht. En da's de reden waarom het gros liever hier duikt dan in Nederland. De die-hard duikers uit Nederland die ik ooit sprak, kijken daar graag minachtend op neer, die zien liever dat je eerst 8 weken lang een uurtje per week op de bodem van een zwembad perslucht gaat zitten ademen.


Tja en wat zijn ideale omstandigheden, die jij schetst zijn inderdaad prettig maar het is maar net wat je wilt.
Ik ken hele groepen duikers die het prachig vinden om in donkere grotten te kruipen of in stromend water in de Noordzee af te dalen naar een wrak.
Die duikers die jullie "opleiden" die beperken zich vaak tot het maken van vakantie duikjes en duiken dan het hele jaar niet meer.
Die 8 uurtjes zwembad waar jij dan zo minachtend over doet komen toch wel overeen met de confined dives die je in het begin van een cursus zou moeten doen dus dat verschild niet zoveel.
Maar goed dat is jullie handel en een manier om daar te kunnen blijven ik heb daar geen moeite mee alleen de stelling van men na het maken van 4 duiken veilig zou kunnen duiken is onzin.

En wat die duikmedici en recompressietanks betreft, er is op Koh Tao een eenpersoons tank en voor de rest zul je toch naar Koh Samui moeten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#64 Bericht door Jeanette » vrijdag 24 december 2010, 14:34

duikertje schreef:......... alleen de stelling dat men na het maken van 4 duiken veilig zou kunnen duiken is onzin.
Mag heel alstjeblieft ook de eerste duik veilig zijn. :mrgreen:

(stelletje testosteron producenten)

Om hoeveel mensen gaat het nou eigenlijk, hoeveel % van de vakantie gangers op Kao Tao en Phuket duikt zonder insrtucteur? Mijn man beslist niet. (ik zou hem vermoorden) :mrgreen:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#65 Bericht door stevenl » zaterdag 25 december 2010, 04:15

Jeanette schreef:
duikertje schreef:......... alleen de stelling dat men na het maken van 4 duiken veilig zou kunnen duiken is onzin.
Mag heel alstjeblieft ook de eerste duik veilig zijn. :mrgreen:

(stelletje testosteron producenten)

Om hoeveel mensen gaat het nou eigenlijk, hoeveel % van de vakantie gangers op Kao Tao en Phuket duikt zonder insrtucteur? Mijn man beslist niet. (ik zou hem vermoorden) :mrgreen:
Tuurlijk is de eerste duik veilig, erg veilig zelfs, want dat is de duik dat de instructeur iedere seconde een oog op de student heeft.

Een erg klein gedeelte van de duikers duikt zelfstandig, en dat zijn dan ervaren duikers. En zelfs dan is het vrijwel altijd zo dat ze een oogje houden op een divemaster, want dat zijn met name degenen die de mooie dingen weten te vinden. Dat is dan met name op liveaboards waar dit voorkomt.

Maar gezien de kleine groepsgrootte in vrijwel heel Thailand (normaal gesproken maximaal 4 duikers per divemaster/instructeur, soms 6) is er veel minder reden om zelfstandig te duiken dan in bijvoorbeeld Egypte, waar 12 duikers per divemaster/instructeur geen uitzondering is.

Marc Duiken Koh Tao
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 19:06

Re: Vragen en antwoorden duiken op Koh Tao

#66 Bericht door Marc Duiken Koh Tao » vrijdag 31 december 2010, 04:39


Die duikers die jullie "opleiden" die beperken zich vaak tot het maken van vakantie duikjes en duiken dan het hele jaar niet meer.



Duikertje, ik begrijp dat een in ieder geval een gedeelte van je zelfbeeld aan je duikprestaties is opgehangen (vandaar ook je naam hier), maar wij "leiden mensen niet op" tussen schampere haakjes, maar geven een gedegen opleiding. Als jij laatdunkend over vakantieduikjes spreekt, dan ga je voorbij aan het feit dat honderdduizenden mensen vakantieduikjes meer dan genoeg vinden, en voor wie duiken een gewonen fijne vakantie activiteit is, geen levensinvulling. het is jammer voor jou dat je daar bezwaren tegen hebt, maar ik zou zeggen: leer ermee leven!


alleen de stelling van men na het maken van 4 duiken veilig zou kunnen duiken is onzin.


Je kunt tekeergaan als een duivel in vat wijwater, maar we hebben de statistieken en de richtlijnen van internationale organistaties achter ons. Gezond verstand ook, overigens. Wat heb jij om je bewering dat mensen in 4 duiken niet veilig weer omhoog kunnen komen hard te maken?

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”