SSO in Chiangmai

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Offroadlanna
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 07:31

SSO in Chiangmai

#1 Bericht door Offroadlanna » zaterdag 13 november 2010, 11:16

Ben nieuw op deze site maar woon al een tijd in Chiangmai. Volgend jaar wordt ik 65 en ik heb kontakt opgenomen met de SVB over wat ik moet doen. Stapel formulieren gekregen om in te vullen met het verzoek om dit door de SSO te laten ondertekenen.

Vraag is waar zit de SSO in Chiangmai - neem aan bij de City Hall aan de weg naar Mea Rim - en weet iemand de Thaise naam van de SSO?

Alvast bedankt,

Auke

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: SSO in Chiangmai

#2 Bericht door Mart » zaterdag 13 november 2010, 11:30

Chiang Mai Provincial Social Security
City Hall 1the floor Muang District
Chotana Road Chiang Mai 50300
Tel. 05311 2629-30

Prakan Sangkom
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

rcjoop
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 08:47
Locatie: Chiang Mai

Re: SSO in Chiangmai

#3 Bericht door rcjoop » zaterdag 13 november 2010, 18:48

Heb dat een paar maanden geleden gedaan, hieronder wat ik op een ander forum gepost heb.

Het SSO kantoor is gevestigd in "City Hall". Dit is gelegen in het complex van overheidsgebouwen aan de weg naar Mae Rim, Chotana road.
City Hall is het grote gebouw direct achter de rotonde als je via Chotana binnen komt.

Als het is voor de SVB verklaring van in leven zijn dan moet je bij de kantorengroep 3 zijn, het is een soort binnentuin met gallerij, op de begane grond de ingang 3 is waar je moet zijn.

Bij binnenkomst niet een nummertje trekken en wachten, maar ga naar links aan het eind is een apart open kantoor waar de SVB zaken worden afgehandeld. Het duurt een tijd en er worden nog extra brieven getikt en gestempeld.

Uiteindelijk brengt iemand je naar een ander kantoorlandschap, gemerkt met 1, waar het diensthoofd nog even met je praat en de laatste stempels en handtekeningen zet.

De SSO tekent zowel de "inleven" verklaring als tekent de verklaring dat deze door een bevoegde instantie is getekend, spaart je dus een gang naar Immigration en 500 B of een gang naar public notary en nog meer geld en tijd.

groet, joop

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: SSO in Chiangmai

#4 Bericht door carpediem » zaterdag 13 november 2010, 19:33

rcjoop schreef:
De SSO tekent zowel de "inleven" verklaring als tekent de verklaring dat deze door een bevoegde instantie is getekend, spaart je dus een gang naar Immigration en 500 B of een gang naar public notary en nog meer geld en tijd.

groet, joop
klopt, al had het in chanteburi wat voeten in de aarde voordat ze begrepen dat zij de bevoegde instantie waren. tot dan toe waren er maar 2 aow ers in chantaburi.
pluk de dag (carpediem)

Offroadlanna
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 07:31

Re: SSO in Chiangmai

#5 Bericht door Offroadlanna » zondag 14 november 2010, 06:27

Gewelding, binnen een paar uur antwoorden waar ik mee uit de voeten kan. Bedankt :D .

Auke

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”