kinderen voor vakantie naar nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

kinderen voor vakantie naar nederland

#1 Bericht door loodvrij » donderdag 04 november 2010, 22:10

hallo,

ik wilde graag begin volgend jaar de kinderen van mijn vriendin naar nederland halen voor vakantie.
we willen dan na een paar weken samen met de kinderen weer terug vlliegen naar thailand voor onze eigen vakantie.
ze is nooit getrouwd geweest, moet er dan toch toestemming worden gevraagd van hun vader ?

geld op de bankrekening is geen probleem net zoals een vaste baan bij mij geen probleem is.
tevens werkt mijn vriendin hier in nederland , daar zitten dus ook geen haken en ogen aan....

wat zijn de andere stappen die ik moet doen om ze te halen ???
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 05 november 2010, 03:46

loodvrij schreef: geld op de bankrekening is geen probleem net zoals een vaste baan bij mij geen probleem is.
tevens werkt mijn vriendin hier in nederland , daar zitten dus ook geen haken en ogen aan....
Wel haken en ogen en dat is nu de grootste haak

Iedere ambassade mag een visum weigeren indien er een gereede kans bestaat dat degene waar het visum voor bestemd is
niet terug gaat.

Kinderen en moeder Tja, dan is die kans er

Pieter

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#3 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 05 november 2010, 08:08

Dit mag je wel heel goed voorbereiden. Wat al aangegeven wordt, is dat hun moeder in Nederland werkt. Persoonlijk zou ik zeggen dat is/wordt de reden voor weigering van een visum. De ambassade zal redeneren dat moeder en kinderen bij elkaar willen blijven.

Je zult de ambassade moeten gaan garanderen dat ze teruggaan. Alleen een retourticket zal onvoldoende zijn. Als ik een tip mag geven, dan zou ik contact met de ambassade zoeken en dit stap voor stap voorbereiden waarbij je bij iedere stap de ambassade betrekt. Laat de ambassade maar per mail beantwoorden en dan kun je tijdens de visum aanvraag dit altijd als knuppel gebruiken.

Toestemming van de vader is normaal gesproken niet nodig. Volgens mij kun je in Thailand ook een paspoort aanvragen met toestemming van slechts één van de ouders.
- -

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#4 Bericht door mooatje » vrijdag 05 november 2010, 14:59

Ik zou de toestemming van de vader niet zomaar opzij schuiven.Wie is verantwoordelijk voor de kinderen,wie heeft de zorg,op papier.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#5 Bericht door Jeanette » vrijdag 05 november 2010, 16:47

Weet je zeker dat je vriendin ze niet hier wil houden?

Ik kan zo slecht begrijpen dat de oma's daar zo'n beetje moederen en de moeders suikertante spelen, maar dat is mijn probleem. 's Lands eer 's lands wijs.

Om hoeveel kinderen gaat het en zijn ze nog schoolgaand? Voor welk bedrag ben jij eventueel verantwoordelijk?

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#6 Bericht door loodvrij » woensdag 10 november 2010, 07:55

of ik zeker weet dat ze de kinderen niet hier wil houden.....
tja....dat is natuurlijk wel een goede vraag.
ik weet wel dat ze het hier niet echt naar haar zin heeft in nederland.
te koud, te veel regels, taal is soms moeilijk etc....
ze is dus hard aan het werk om wat geld te kunnen sparen voor als ze terug gaat naar thailand.
en ik wil eventueel wel met haar mee ( maar dat zal een ander verhaal en topic gaan worden als het zover is)

maar het blijft dus zeer moeilijk begrijp ik, ondanks dat we al een retourticket gaan kopen voor de kinderen
en we samen met de kinderen terug naar thailand gaan, zodat wij daar aansluitend de vakantie gaan vieren.

de kinderen zijn trouwens 16 en 13 jaar en nog volledig in het onderwijs.
het lijkt mij toch dat het voor deze kinderen geen pretje is om op die leeftijd hier te komen.
de achterstand in de taal zal ze bijna kansloos maken op de arbeidsmarkt straks....
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 10 november 2010, 08:22

Je koopt dus 2 retour tickets Bangkok-Amsterdam voor ze en voor jullie 2 retour Amsterdam-Bangkok. Is dat geen erg duur grapje als je ze na die 2 weken toch ziet? En wat spannend zo'n heen vliegreis voor 2 kinderen in hun uppie.

Ik wens je veel sterkte toe komende zomer. [|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#8 Bericht door Jim » woensdag 10 november 2010, 15:58

loodvrij schreef: de achterstand in de taal zal ze bijna kansloos maken op de arbeidsmarkt straks....
kinderen pakken de taal erg snel op.
ik ken een meisje van 12 dat na 10 maanden bijna perfect nederlands sprak.
aan de telefoon zou je niet kunnen horen dat ze geen nederlandse was.

verder is een minimumloon baan in nederland stukken beter dan menig baantje in thailand.
tel daar ook nog 's de AOW opbouw bij op..

nee, tenzij ze van goede huize zijn, zijn ze beter af in nederland.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#9 Bericht door Harm » woensdag 10 november 2010, 16:15

wij halen al 3 jaar elk jaar van 15 mrt t/m 15 mei de kinderen (3) naar nederland die tijd is het daar nl grote vakantie

wat heb je nodig
de kinderen allemaal een eigen paspoort
verklaring van de school dat ze daar op school gaan en dat ze het "goed" doen op school + evt projecten waar ze al voor zijn ingeschreven voor het nieuwe jaar
als je schoolgeld betaald dan ook vast de betaalde rekening van de school erbij met stempels (zijn ze gek op)
verklaring van de opa en oma dat de kinderen bij hun wonen
Als ze al een eigen stukje land of bezit hebben dat groot uitmeten met stempels en verklaring van dorpshoofd.
Retour ticket met verklaring van vliegmij dat je extra (kinder)zorg hebt ingekocht Dan worden ze opgehaald aan de gate
(in ons geval vliegen de kinderen alleen) en na de landing t/m de douane weer weggebracht en alleen afgegeven aan die persoon die jij in de voorwaarden hebt genoemd (persoon moet zich met paspoort legitimeren anders worden kinderen niet afgegeven)
Verzekering voor de 2 mnd dat ze in NL zijn
2 extra pasfoto's
LAST BUT NOT LEAST verklaring van de vader dat hij akkoord is met het feit dat de kinderen Thailand verlaten en dus buiten zijn zichtveld zullen zijn voor 2 mnd.

Ik hoop dat het je lukt voor de kinderen is het een hele beleving en die van ons kijken er elk jaar weer naar uit
mede door het feit dat ze thuis bij opa en oma slapen en in NL alle 3 een eigen slaapkamer hebben compleet ingericht naar hun wensen (ja ik verpest ze)

Ik laat de kinderen altijd met LTU vliegen niet alleen omdat je daar een aardige kinderkorting krijgt maar het is ook een directe vlucht. Omdat alleen de oudste een beetje engels spreekt worden ze door de stewardessen ook nog eens extra verwend. Die vinden het aandoenlijk dat de kinderen helemaal alleen vliegen en daardoor wordt er extra op ze gelet.
In Dusseldorf mag je de kinderen zelfs helemaal tot aan het vliegtuig terug brengen, moet je hier op schiphol eens om komen, nou echt niet.

Voor ik het vergeet dit moet je dus allemaal op de ambassade in Thailand regelen en die stempels zijn maar 3 mnd geldig.
Wij gaan altijd in december en januari naar Thailand en dan regelen we het voor de periode van 15 mrt t/m 15 mei van dat volgende jaar.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#10 Bericht door loodvrij » donderdag 11 november 2010, 14:37

hmm...

dat het lastig was dat wist ik wel.
uiteraard is het best duur om ze even hier heen te halen voor een paar week en dan samen met hun terug te vliegen.
maar het zal wel een hele beleving voor ze zijn.
daarnaast staan ze er inderdaad niet helemaal alleen voor, kinderbegeleiding is dan vanzelfsprekend !

op zich is het idee om zelf eerst naar thailand te gaan en het daar zelf te regelen niet eens zo'n slecht idee.
zal wel wat dagen van de vakantie kosten, maar we moeten er natuurlijk wel wat voor over hebben ..

bedankt voor de tips, adviezen en commentaren....alles is welkom.....
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#11 Bericht door Jeanette » donderdag 11 november 2010, 16:51

Pieter schreef: Wel haken en ogen en dat is nu de grootste haak

Iedere ambassade mag een visum weigeren indien er een gereede kans bestaat dat degene waar het visum voor bestemd is
niet terug gaat.

Kinderen en moeder Tja, dan is die kans er

Pieter
Ik denk dat ze die kans groter inschatten als jullie ze na jullie vakantie mee zouden willen nemen. De garantie is dan immers alleen die terugreis tickets van de kinderen.

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#12 Bericht door loodvrij » zaterdag 19 februari 2011, 22:33

Het is even stil geweest rond de visumaanvraag....
Maar het is gelukt... :P
Haar kinderen komen in maart en we gaan samen in april weer terug.
Ik blijf dan zelf voor 4 weken samen maat hun in Thailand.

Wel gaan we dit jaar eerst samen met de kinderen naar de kust, daarna pas naar haar eigen dorp.
Als ik het andersom wil doen dan ben ik bang dat ik haar maar moeilijk uit haar dorpje weg krijg om nog samen ergens heen te gaan. :D :D :D

Hoe dan ook, de visumaanvraag viel mij nog mee.
We moesten nog wel eerst zorgen dat haar kinderen een paspoort kregen, die hadden ze namelijk nog niet.
Alles daarna verliep als een geoliede machine.
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#13 Bericht door ron » zaterdag 19 februari 2011, 22:39

Gefeliciteerd,
Veel plezier. [8)

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#14 Bericht door Ervee71 » zaterdag 19 februari 2011, 22:45

ron schreef:Gefeliciteerd,
Veel plezier. [8)
Idem
GETROUWD OP 24-08-2011

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: kinderen voor vakantie naar nederland

#15 Bericht door loodvrij » zaterdag 19 februari 2011, 22:51

Dat plezier zal wel goed zitten.
De kinderen verheugen zich er enorm op....ik nog meer... :P
Jammer dat er wel een grote taalbarrière is, maar daar komen we samen wel weer uit.

nog tips voor waar ik zeker heen moet met de kinderen ?

(uiteraard een pretpark, dolfinarium, zeehondecreche pieterburen, amsterdam.....)
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”